Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda

Odpovědět
radar
Příspěvky: 8
Registrován: sob bře 31, 2007 7:33 am

10W40 xxxx 15W40 olej v Avii 31

Příspěvek

Ahoj,

byl jsem zrazen od použití oleje 10W40 (polosyntetika) v motoru avia 31 prý se to zadře. Do teď běhal na M7ADS III, ale ten špatně maže v zimě.
Nemáte s tím někdo praktické zkušenosti?

předem díky

Jirka
pát srp 03, 2007 6:48 am

Vojta
Příspěvky: 524
Registrován: ned črc 16, 2006 10:37 am
Bydliště: Třebíč

Příspěvek

No ono záleží v jakým je ten motor stavu. Zadřít se to může proto že olej vyšší výkonovou specifikací může uvolnit úsady karbonu a ten pak ucpe mazací kanál. Pokud je motor pár tisíc po GO třeba tak bych se toho ani nebál ale jinak bych to zase moc neriskoval. Možná že by řešením bylo použít proplachovací olej a zkusit to propláchnout.
A když by to s tím 10W nevyšlo tak nalejt nějakej 15W s vyšší výkonovou specifikací. Ta 15tka je pro zimu ještě celkem únosná v ososbácích s tím není problém. Ale 20W už bych v zimě nepoužíval. Taky hlavně aby fungoval dobře termostat aby se to co nejdřív ohřálo.
TATRA The off-road king!
pát srp 03, 2007 9:47 am

radar
Příspěvky: 8
Registrován: sob bře 31, 2007 7:33 am

Příspěvek

Vojta píše:No ono záleží v jakým je ten motor stavu. Zadřít se to může proto že olej vyšší výkonovou specifikací může uvolnit úsady karbonu a ten pak ucpe mazací kanál. Pokud je motor pár tisíc po GO třeba tak bych se toho ani nebál ale jinak bych to zase moc neriskoval. Možná že by řešením bylo použít proplachovací olej a zkusit to propláchnout.
A když by to s tím 10W nevyšlo tak nalejt nějakej 15W s vyšší výkonovou specifikací. Ta 15tka je pro zimu ještě celkem únosná v ososbácích s tím není problém. Ale 20W už bych v zimě nepoužíval. Taky hlavně aby fungoval dobře termostat aby se to co nejdřív ohřálo.
No vypadá to, že je to Avie po 100 000km. Kolik stojí proplach. olej a jak se to používá?
pát srp 03, 2007 10:39 am

Vojta
Příspěvky: 524
Registrován: ned črc 16, 2006 10:37 am
Bydliště: Třebíč

Příspěvek

No to přesně nevím ceny sou různý a použití tam bude napsaný. Ale mylsím že se to dělá tak že se vypustí starej naleje proplachovací nechá se to protočit zahřát a pak se vypustí a naleje novej.
TATRA The off-road king!
pát srp 03, 2007 1:24 pm

radar
Příspěvky: 8
Registrován: sob bře 31, 2007 7:33 am

Příspěvek

Vojta píše:No to přesně nevím ceny sou různý a použití tam bude napsaný. Ale mylsím že se to dělá tak že se vypustí starej naleje proplachovací nechá se to protočit zahřát a pak se vypustí a naleje novej.
Takže by to vlastně vypláchlo karbon a mohl bych tam nalejt 10W40, zkusím se na to někde informovat.
pát srp 03, 2007 1:30 pm

Uživatelský avatar
Mr.Muron
Příspěvky: 25
Registrován: sob pro 16, 2006 3:39 pm
Bydliště: Jablonec N.Nisou

Příspěvek

100 000 km,to je pěkně zajetá a můžeš tam nalejt cokoli. Já třeba jezdím v osobáku na hydraulickej a třetí rok pohoda.Jinak ve výrobním závodě jsou motory plněny M7 ADS III 20W40. 8)
pát srp 03, 2007 11:27 pm

w50l
Příspěvky: 211
Registrován: úte črc 17, 2007 6:23 pm
Bydliště: Stát Kopytov

Příspěvek

Ještě je nějaká sračka na propláchnutí tu tam naleješ než vypouštíš starý olej necháš chvíli vrčet a motor by měl být připraven na jakýkoliv oil
IFA W50L
pon zář 17, 2007 4:05 pm

Uživatelský avatar
Tomik
Příspěvky: 4855
Registrován: sob pro 15, 2007 9:31 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

já dávám olej 15/40 shell rimula celoročně
2x Nissan atleon 210
sob zář 12, 2009 11:22 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Já používám v Ifě s turbem Mogul 15W 40 DTT a nemám s ním žádný problém. To propláchnutí je náročné a jen proplach olejem to nezvládne. Já jsem na motoru Perkins čistil prostor pod ventilovým víkem okolo ventilů perchlorem a ten jedinej to zvládnul rychle rospustit. Pokud má motor již dost nalítáno tak bych tam dával na co je zvyklej.
Volvo FL 614.
ned zář 13, 2009 2:26 pm

Odpovědět

Zpět na „AVIA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 hostů