Ahoj,
byl jsem zrazen od použití oleje 10W40 (polosyntetika) v motoru avia 31 prý se to zadře. Do teď běhal na M7ADS III, ale ten špatně maže v zimě.
Nemáte s tím někdo praktické zkušenosti?
předem díky
Jirka
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda
No ono záleží v jakým je ten motor stavu. Zadřít se to může proto že olej vyšší výkonovou specifikací může uvolnit úsady karbonu a ten pak ucpe mazací kanál. Pokud je motor pár tisíc po GO třeba tak bych se toho ani nebál ale jinak bych to zase moc neriskoval. Možná že by řešením bylo použít proplachovací olej a zkusit to propláchnout.
A když by to s tím 10W nevyšlo tak nalejt nějakej 15W s vyšší výkonovou specifikací. Ta 15tka je pro zimu ještě celkem únosná v ososbácích s tím není problém. Ale 20W už bych v zimě nepoužíval. Taky hlavně aby fungoval dobře termostat aby se to co nejdřív ohřálo.
A když by to s tím 10W nevyšlo tak nalejt nějakej 15W s vyšší výkonovou specifikací. Ta 15tka je pro zimu ještě celkem únosná v ososbácích s tím není problém. Ale 20W už bych v zimě nepoužíval. Taky hlavně aby fungoval dobře termostat aby se to co nejdřív ohřálo.
TATRA The off-road king!
No vypadá to, že je to Avie po 100 000km. Kolik stojí proplach. olej a jak se to používá?Vojta píše:No ono záleží v jakým je ten motor stavu. Zadřít se to může proto že olej vyšší výkonovou specifikací může uvolnit úsady karbonu a ten pak ucpe mazací kanál. Pokud je motor pár tisíc po GO třeba tak bych se toho ani nebál ale jinak bych to zase moc neriskoval. Možná že by řešením bylo použít proplachovací olej a zkusit to propláchnout.
A když by to s tím 10W nevyšlo tak nalejt nějakej 15W s vyšší výkonovou specifikací. Ta 15tka je pro zimu ještě celkem únosná v ososbácích s tím není problém. Ale 20W už bych v zimě nepoužíval. Taky hlavně aby fungoval dobře termostat aby se to co nejdřív ohřálo.
Takže by to vlastně vypláchlo karbon a mohl bych tam nalejt 10W40, zkusím se na to někde informovat.Vojta píše:No to přesně nevím ceny sou různý a použití tam bude napsaný. Ale mylsím že se to dělá tak že se vypustí starej naleje proplachovací nechá se to protočit zahřát a pak se vypustí a naleje novej.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Já používám v Ifě s turbem Mogul 15W 40 DTT a nemám s ním žádný problém. To propláchnutí je náročné a jen proplach olejem to nezvládne. Já jsem na motoru Perkins čistil prostor pod ventilovým víkem okolo ventilů perchlorem a ten jedinej to zvládnul rychle rospustit. Pokud má motor již dost nalítáno tak bych tam dával na co je zvyklej.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 hostů