Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, Pavel Bíteš
Re: RC DAKAR
Chmeldo, moc pěkné. Z čeho jen ten vnitřní rám? Asi k tobě půjdu do učení.
Mildo, pravidla souhlas, jen bych asi nechal převracení tak, jak bylo.
Mildo, pravidla souhlas, jen bych asi nechal převracení tak, jak bylo.
Re: RC DAKAR
Mám to jako variantu 2 Je to jednodušší a za nových podmínek, které se dodrží to bude účinný a zažity.
Re: RC DAKAR
Re: RC DAKAR
Járo hymnu neznám ani jsem ji nehledal . Asi to vyřeším tak že to asi říznu středem a pak slepím, ale ještě před řezem musím zjistit o kolik se to zúží aby to v boudě sedělo jak má . Budu si tu hymnu asi muset vyguglit
- Jozef Dojčar
- Příspěvky: 1163
- Registrován: ned kvě 07, 2006 8:26 pm
- Bydliště: Jedovnice
Re: RC DAKAR
Jirko, sice vím, že na tyhle závody nemá cenu se s modelem moc hrát, ale kdyby jsi přece jenom chtěl tu pochroumanou bočnici udělat líp, navrhoval bych vyrobit kopyto třeba z balzy nebo překližky, na to položit desku z PSH a vrazit to do trouby. Nahřívat opatrně, aby se Ti to nerozteklo úplně...
Re: RC DAKAR
zde je varianta 2 ta se mě líbí víc, je zažitá
Základní pravidla závodů RCTR
Sekce v etapách, kde je zákaz vstupu pro piloty do prostoru tratě jsou označeny červeně. V ostatních místech se běží vedle tratě, kromě míst, kde to jinudy, než po trati není možné. Uzavřené odbočky pro vozidla jsou označené bíle.
Do prologu (1. etapa) se startuje v pořadí, které určí pořadatel, zpravidla s přihlédnutím k výsledkům předešlého závodu. Do dalších etap se startuje v pořadí etap předešlých. Piloti jsou povinní dodržet startovní čas a pořadí dle Etapového listu. Každý jezdec má 1 x žolík na odložení startu o 15 minut.
Po dojetí do cíle etapy je každý pilot povinen zapsat do Etapového listu pořadí příjezdu, případnou penalizaci, asistenci, podpis a pro kontrolu čekat na následujícího jezdce.
Časový limit na etapu je 45 minut od startu prvního vozidla.
Kromě výše uvedených případů se nesmí soutěžící vozidla dotýkat, a to ani nohou.
INCIDENTY NA TRATI
Převrácení vozidla (bouda) - znamená, že kola vozidla nemají kontakt s podložím a nelze provést jízdu v před vzad.
Zapadnutí vozidla – znamená, že kola jsou zahrabané v položí a nelze provést jízdu v před vzad.
Uvíznutí vozidla – znamená, že vozidlo nemá dostatečný kontakt s podložím nelze provést jízdu v před i vzad.
Zablokování vozidla, závada – znamená, se dostal cizí předmět do pohonného ústrojí nebo došlo k závadě pohonného, řídícího ústrojí a nelze provést jízdu v před v zad, nebo vpravo vlevo.
Opuštění vozidla tratě – znamená, že vozidlo se dostalo mimo trať a nelze se samostatně dostat zpět na trať a ani za použití asistence soupeře. ( soupeři neprojíždí ve vzdálenosti 1. metru od postiženého)
V případě převrácení vozidla se čeká na vozidlo, které jede za námi a dobrovolně asistuje za pomocí tažného lana převrácení vozidla na kola. Asistence se nesmí provádět zpětně po projetí cíle a ve vzdálenosti větší než 1 metr od převrácení.
V případě, že vozidlo brání v průjezdu, rukou se dá mimo trať, opět ale na bok! Následně po průjezdu soupeře a jeho asistence za pomocí tažného lana se staví na kola.
V případě zapadnutí vozidla během závodu se používá vyprošťovací plech, a to jak v kopání nebo podkládání kola v neprůjezdném podloží, lze i využít asistenci soupeře.
V případě uvíznutí vozidla na pevné překážce, nebo vyjetím z tratě do houští je postup stejný jako v předchozích případech.
V případě zablokování vozidla, závady se ručně odstraní cizí předmět, nebo se provede oprava. Při opravě během závodu se dá vozidlo mimo dráhu, případně je odneseno do bivaku. Po opravě se pokračuje z místa, odkud bylo odneseno.
PENALIZACE
P1. 1 minuta
V případě, že někdo zaviní převrácení soupeřova vozidla fyzickým kontaktem, dostává penalizaci 1 minutu on, ne poškozený.
V případě převrácení vozidla, kdy se čeká na vozidlo, které jede za námi a neposkytlo asistenci s následným rozhodnutím jezdce pokračovat v jízdě. Na kola se staví až po projetí a pokračuje se v jízdě. Pokud je v závodě poslední, staví auto na kola a pokračuje bez čekání.
P2.- 5 minut
V případě, pokud není v silách vozidla nebo pilota část trati nebo překážku zdolat, může ji objet, za což náleží penalizace 5 minut za každou neprojetou překážku.
V případě opuštění vozidla tratě kdy nelze se samostatně dostat zpět na trať a ani za použití asistence soupeře.
Nepovolená pomoc rukou a nohou.
P-3. 45 minut
V případě nedojetí etapy. Časový limit na etapu je 45 minut.
P-4. 60 minut
V případě nenastoupení do etapy a zatajení penalizace.
p-5. DISKVALIFIKACE
V případě opakovaného zatajování penalizace po napomenutí!
(zatajení znamená nezapsání do Etapového listu)
Ukončení závodu z důvodu neopravitelné závady.
ASISTENCE
Asistence je vždy dobrovolná po vyžádání, anebo po na nabídce soupeře. Asistenci lze neposkytnout a odmítnout.
A1.- asistence při stavění na kola nebo vyproštění pomocí lana.
A2.- asistence dovlečení jiného vozidla do cíle pomocí lana.
(vlečené a tažné vozidlo si může najít jinou sjízdnou cestu i mimo trať, ale musí ji alespoň kopírovat.
Kromě výše uvedených případů se nesmí soutěžící vozidla dotýkat, a to ani nohou.
V cíli je jezdec povinen si zapsat penalizaci a asistenci, po případě ukončení závodu!
Základní pravidla závodů RCTR
Sekce v etapách, kde je zákaz vstupu pro piloty do prostoru tratě jsou označeny červeně. V ostatních místech se běží vedle tratě, kromě míst, kde to jinudy, než po trati není možné. Uzavřené odbočky pro vozidla jsou označené bíle.
Do prologu (1. etapa) se startuje v pořadí, které určí pořadatel, zpravidla s přihlédnutím k výsledkům předešlého závodu. Do dalších etap se startuje v pořadí etap předešlých. Piloti jsou povinní dodržet startovní čas a pořadí dle Etapového listu. Každý jezdec má 1 x žolík na odložení startu o 15 minut.
Po dojetí do cíle etapy je každý pilot povinen zapsat do Etapového listu pořadí příjezdu, případnou penalizaci, asistenci, podpis a pro kontrolu čekat na následujícího jezdce.
Časový limit na etapu je 45 minut od startu prvního vozidla.
Kromě výše uvedených případů se nesmí soutěžící vozidla dotýkat, a to ani nohou.
INCIDENTY NA TRATI
Převrácení vozidla (bouda) - znamená, že kola vozidla nemají kontakt s podložím a nelze provést jízdu v před vzad.
Zapadnutí vozidla – znamená, že kola jsou zahrabané v položí a nelze provést jízdu v před vzad.
Uvíznutí vozidla – znamená, že vozidlo nemá dostatečný kontakt s podložím nelze provést jízdu v před i vzad.
Zablokování vozidla, závada – znamená, se dostal cizí předmět do pohonného ústrojí nebo došlo k závadě pohonného, řídícího ústrojí a nelze provést jízdu v před v zad, nebo vpravo vlevo.
Opuštění vozidla tratě – znamená, že vozidlo se dostalo mimo trať a nelze se samostatně dostat zpět na trať a ani za použití asistence soupeře. ( soupeři neprojíždí ve vzdálenosti 1. metru od postiženého)
V případě převrácení vozidla se čeká na vozidlo, které jede za námi a dobrovolně asistuje za pomocí tažného lana převrácení vozidla na kola. Asistence se nesmí provádět zpětně po projetí cíle a ve vzdálenosti větší než 1 metr od převrácení.
V případě, že vozidlo brání v průjezdu, rukou se dá mimo trať, opět ale na bok! Následně po průjezdu soupeře a jeho asistence za pomocí tažného lana se staví na kola.
V případě zapadnutí vozidla během závodu se používá vyprošťovací plech, a to jak v kopání nebo podkládání kola v neprůjezdném podloží, lze i využít asistenci soupeře.
V případě uvíznutí vozidla na pevné překážce, nebo vyjetím z tratě do houští je postup stejný jako v předchozích případech.
V případě zablokování vozidla, závady se ručně odstraní cizí předmět, nebo se provede oprava. Při opravě během závodu se dá vozidlo mimo dráhu, případně je odneseno do bivaku. Po opravě se pokračuje z místa, odkud bylo odneseno.
PENALIZACE
P1. 1 minuta
V případě, že někdo zaviní převrácení soupeřova vozidla fyzickým kontaktem, dostává penalizaci 1 minutu on, ne poškozený.
V případě převrácení vozidla, kdy se čeká na vozidlo, které jede za námi a neposkytlo asistenci s následným rozhodnutím jezdce pokračovat v jízdě. Na kola se staví až po projetí a pokračuje se v jízdě. Pokud je v závodě poslední, staví auto na kola a pokračuje bez čekání.
P2.- 5 minut
V případě, pokud není v silách vozidla nebo pilota část trati nebo překážku zdolat, může ji objet, za což náleží penalizace 5 minut za každou neprojetou překážku.
V případě opuštění vozidla tratě kdy nelze se samostatně dostat zpět na trať a ani za použití asistence soupeře.
Nepovolená pomoc rukou a nohou.
P-3. 45 minut
V případě nedojetí etapy. Časový limit na etapu je 45 minut.
P-4. 60 minut
V případě nenastoupení do etapy a zatajení penalizace.
p-5. DISKVALIFIKACE
V případě opakovaného zatajování penalizace po napomenutí!
(zatajení znamená nezapsání do Etapového listu)
Ukončení závodu z důvodu neopravitelné závady.
ASISTENCE
Asistence je vždy dobrovolná po vyžádání, anebo po na nabídce soupeře. Asistenci lze neposkytnout a odmítnout.
A1.- asistence při stavění na kola nebo vyproštění pomocí lana.
A2.- asistence dovlečení jiného vozidla do cíle pomocí lana.
(vlečené a tažné vozidlo si může najít jinou sjízdnou cestu i mimo trať, ale musí ji alespoň kopírovat.
Kromě výše uvedených případů se nesmí soutěžící vozidla dotýkat, a to ani nohou.
V cíli je jezdec povinen si zapsat penalizaci a asistenci, po případě ukončení závodu!
Re: RC DAKAR
ted nevim, je v ty dvojce naka zasadni zmena? Ja si proste myslim, ze staveni na kola druhym autem je spatny. Postrada to smysl zavodeni. Pred par lety se zavedla minuta pentle za boudu, pze jsme s tim litali a ted jsme zase tam, kde jsme byli, jen s tim, ze je za to jeste trestanej ten prvni za budkarem, pze u nej stravi cas a vyhodi ho to z rytmu. A nedej boze, aby se votocil o pet zatacek znova. Pokud bych chtel nekomu pomahat, pojedu na expedici a ne Dakar.
- Jozef Dojčar
- Příspěvky: 1163
- Registrován: ned kvě 07, 2006 8:26 pm
- Bydliště: Jedovnice
Re: RC DAKAR
Tady v tom má Jára pravdu. Ve velkém se začalo stavět na kola po zavedení trestných minut za převrácení a časem se z toho stala téměř povinnost. Kolikrát žasnu nad tím, kde všude se někteří chtějí nechat vrátit na kola. Prostě mám pocit, že se postupem času z príma zábavy stal boj o každou vteřinu i za cenu nefér jednání....Při natáčení jsem toho byl často svědkem. A nejvíc se to praktikuje při nočních jízdách.
Re: RC DAKAR
Ve dvojce zásadní změna neni jsou tam spíše definovány situace, které se stávají a mi se je za každou cenu nevím jaké slovo použít, ale možná zjednodušujeme až se je snažíme ošidit, protože nemají jasnou hranici.
Pepa má v tom pravdu a ještě to má natočené a moc dobře vidí, že se ty věci dějí.
Tudíž tam jsou jen dvě možnosti jedna tvrdá a jasná a to
zrušit asistenci při převrácení vozidla bouda automaticky 1 minuta (žádné samo nahazování na kola kroužením po boku dokolečka než se auto postaví na kola, nebo vyhrabáním písku rukou až auto spadne na kola)
druhá možnost mírnější, ale nejasná
V případě, že vozidlo brání v průjezdu, rukou se dá mimo trať, opět ale na bok! Následně po průjezdu soupeře jezdec staví na kola a pokračuje v jízdě. penalizace 1 minuta
ale zmírnil bych P2 na dvě minuty v obou případech
asistence zůstane pouze
A1.- asistence při vyproštění pomocí lana pouze zapadnutí a uvíznutí vozidla .
A2.- asistence dovlečení jiného vozidla do cíle pomocí lana.
Vyprošťovací lamo a plech by byl jednotný a byl by v ceně startovného
jinak dík za věcnou připomínku
a hned se to vyjasňuje
Pepa má v tom pravdu a ještě to má natočené a moc dobře vidí, že se ty věci dějí.
Tudíž tam jsou jen dvě možnosti jedna tvrdá a jasná a to
zrušit asistenci při převrácení vozidla bouda automaticky 1 minuta (žádné samo nahazování na kola kroužením po boku dokolečka než se auto postaví na kola, nebo vyhrabáním písku rukou až auto spadne na kola)
druhá možnost mírnější, ale nejasná
V případě, že vozidlo brání v průjezdu, rukou se dá mimo trať, opět ale na bok! Následně po průjezdu soupeře jezdec staví na kola a pokračuje v jízdě. penalizace 1 minuta
ale zmírnil bych P2 na dvě minuty v obou případech
asistence zůstane pouze
A1.- asistence při vyproštění pomocí lana pouze zapadnutí a uvíznutí vozidla .
A2.- asistence dovlečení jiného vozidla do cíle pomocí lana.
Vyprošťovací lamo a plech by byl jednotný a byl by v ceně startovného
jinak dík za věcnou připomínku
a hned se to vyjasňuje
Re: RC DAKAR
Ale povinnosti neni nekoho stavet a casto se to deje, proste se zeptas a bud jo nebo ne. Nic slozityho, nemusis stavet, pak samozrejme muzes cekat, ze nekdo nepostavi tebe. Nic vic.
Samozrejme jsou casto mista, kde to nejde a i tak se to zkousi, nebo jsou to vylozene blby mista a je na tom druhym, zda do toho jde nebo ne. A to se nebavime o tom, jak se stavi.
Rozhodne by se melo zakazat staveni na kola pomoci namotavani lanka nekam na gumu nebo cast auta, a nasledne pritahnuti. Nebo jiz zminene krouzeni dokola.
Moznosti jsou asi dve, bud moznost staveni za asistence (bez penalizace) nebo bez pomoci za 1min. (Po prujezdu dalsiho zavodnika). Myslim, ze volitelna pomoc je i na Dakaru, bud pomuzes a nebo proletis a frcis dal. Vzajemne si to nejde vycitat.
Samozrejme jsou casto mista, kde to nejde a i tak se to zkousi, nebo jsou to vylozene blby mista a je na tom druhym, zda do toho jde nebo ne. A to se nebavime o tom, jak se stavi.
Rozhodne by se melo zakazat staveni na kola pomoci namotavani lanka nekam na gumu nebo cast auta, a nasledne pritahnuti. Nebo jiz zminene krouzeni dokola.
Moznosti jsou asi dve, bud moznost staveni za asistence (bez penalizace) nebo bez pomoci za 1min. (Po prujezdu dalsiho zavodnika). Myslim, ze volitelna pomoc je i na Dakaru, bud pomuzes a nebo proletis a frcis dal. Vzajemne si to nejde vycitat.
Re: RC DAKAR
Je fakt, že nadávat můžeš jen sám sobě že jsi to položil nebo, že jsi někomu pomohl a nebo nepomohl
zde jde o to eliminovat to sporné převracení autem ne autem, kdy některý model na to opravdu nemá nebo nemá patřičné oka, nebo terén to neumožní
za další hlavně nejezdit hlava nehlava s pocitem, že tě vždy někdo postaví
a další věc je jednoduché a samostatné vyhodnocování
zde jde o to eliminovat to sporné převracení autem ne autem, kdy některý model na to opravdu nemá nebo nemá patřičné oka, nebo terén to neumožní
za další hlavně nejezdit hlava nehlava s pocitem, že tě vždy někdo postaví
a další věc je jednoduché a samostatné vyhodnocování
- Jozef Dojčar
- Příspěvky: 1163
- Registrován: ned kvě 07, 2006 8:26 pm
- Bydliště: Jedovnice
Re: RC DAKAR
A to jsem ještě zapomněl zmínit, jak se neustále zhoršuje stav tvořených tratí, když některé části připomínájí Německo po druhé světové válce ještě před závodem......
Re: RC DAKAR
To je další věc Pepo, když někdo za každou cenu kope pasti na nejrychlejšího a pak si tam nabije průměrný oddíl hubu
No pokud by se zrušilo to stavění na kola a stýskalo by se nám po něm mohlo by se to použít ve spojovací sranda etapě, která už tak má zvláštní pravidla
No pokud by se zrušilo to stavění na kola a stýskalo by se nám po něm mohlo by se to použít ve spojovací sranda etapě, která už tak má zvláštní pravidla
- Jozef Dojčar
- Příspěvky: 1163
- Registrován: ned kvě 07, 2006 8:26 pm
- Bydliště: Jedovnice
Re: RC DAKAR
Prej se něco chystá. Tak taky přidávám něco málo ze stavby ..Rozhodl jsem se postavit mou první tatru úplně odznova
a udělat asi 1000 změn a vylepšení oproti první. Přece jenom první jsem stavěl a ani jsem moc nevěděl co a jak. Tatra bude co nejvíce
podle předlohy např. kabina bude mít i ty poziční světla na kabině, jak to bylo tenkrát povinné, světla nebudou svítit studeně bíle alá xenon,
nebude chybět osvětlení palubních desek jako u Svoboda tatry atd.
a udělat asi 1000 změn a vylepšení oproti první. Přece jenom první jsem stavěl a ani jsem moc nevěděl co a jak. Tatra bude co nejvíce
podle předlohy např. kabina bude mít i ty poziční světla na kabině, jak to bylo tenkrát povinné, světla nebudou svítit studeně bíle alá xenon,
nebude chybět osvětlení palubních desek jako u Svoboda tatry atd.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů