Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Hynek
Re: BSS
Jak fungují jedno a dvouhadicový brzdy vím. Prostě z jednohadicových neuděláš dvouhadicový pouhým přeházením hadic jak píšeš. Zátěžák ti sice reguluje tlak do válců ale na jednom vstupu je stálý tlak ze vzduchojemu, druhý vstup je od pedálu, třetí jde k válcům. Vlek brzdí vždy ze svých vzduchojemů. Ty kostky na vzduchojemech jsou klasický jednohadicový rozvaděče přívěsu, jsou tam jen z důvodu nouzovýho brždění(proto lze tyto starý BSS vleky tahat jen na plnící větev, cokoliv novějšího už nebrzdí plynule). Provozní brzdy ovládájí zátěžáky. Tedy pokud by ten jednohadicovej vlek chtěl předělat na dvouhadicovej musel by tam přidat buď ty zátěžáky nebo ovládací ventil pro dvouhadicový brzdy a zapojit to do okruhu přes ty dvoucestný ventily jako u BSS. Případně to všechno vyházet a použít dnešní dvouhadicovou sestavu z nějaký zemědělský techniky.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: BSS
Vidíš a takhle udelanej jsem měl návěs přímo z fabriky, že jsem ho brzdil vzduchem přímo z ovládací větve PANAV r. v. 2001 brzdič co je v návěsu mi začal propouštět tak se to řešilo a kluk vzduchar na to taky koukal divně a fungovalo to. Ale v tomhle máš pravdu, že tam musí být ještě jeden ventil co ti přepustí vzduch ze vzduchojemu do válců a to na základě impulsu z ovládací větve. Blbnu.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: BSS
A ty myslíš, že to na technický poznají? Ty zajímá číslo rámu, jak to brzdí, jak to vypadá, jestli to nemá vyplácenou točnu, oj. Poznal by to jen hodně dobrý znalec s dobrou pamětí.
Re: BSS
Dobrý den.
Je tady někde vlákno, věnované "starým" vlekům a přívěsům?
Vlastním vlek Karosa A3/PS, výrobený v roce 1949 v Chlumci nad Cidlinou v čerstvě znárodněné továrně "Vozovka a strojírna Jan Synek". Je dvoustranná sklopka s ručním sklápění, korba 4x2m, užitečná hmotnost 3t.
Továrna se chvíli po znárodnění jmenovala Karosa, později přešla pod BSS a nakonec skončila jako součást podniku Desta.
Vlek prošel mnoha majiteli, byl přetypován z automobilového na traktorový a po různých peripetiích skončil u mě. Je to skoro veterán, u mě ho čeká služba "kolem komína" (les, dům zahrada). Koupil jsem ho i s původním TP, z něj mi po přepisu zbyla jen kopie, ale papíry mám a nyní ho připravujeme na STK.
Nyní jen čistě ze zájmu sháním nějaké informace o vleku a o továrně.
Na vleku je zajímavé to, že byť má dneska nabastlené vzduchové jednohadicové brzdy, z fabriky asi vyjel s brzdou nájezdovou jen na přední nápravě. Konstrukce vleku je masivní, ale vzhledem k té brzdě asi proto jen 3t nosnost.
Pokud někdo máte informace, návod k obsluze, dobové materiály, fotky, za čím se to asi mohlo tahat atd. budu moc vděčen.
Galerie zde: https://honzasl.rajce.idnes.cz/Vlek_A3_PS#
Je tady někde vlákno, věnované "starým" vlekům a přívěsům?
Vlastním vlek Karosa A3/PS, výrobený v roce 1949 v Chlumci nad Cidlinou v čerstvě znárodněné továrně "Vozovka a strojírna Jan Synek". Je dvoustranná sklopka s ručním sklápění, korba 4x2m, užitečná hmotnost 3t.
Továrna se chvíli po znárodnění jmenovala Karosa, později přešla pod BSS a nakonec skončila jako součást podniku Desta.
Vlek prošel mnoha majiteli, byl přetypován z automobilového na traktorový a po různých peripetiích skončil u mě. Je to skoro veterán, u mě ho čeká služba "kolem komína" (les, dům zahrada). Koupil jsem ho i s původním TP, z něj mi po přepisu zbyla jen kopie, ale papíry mám a nyní ho připravujeme na STK.
Nyní jen čistě ze zájmu sháním nějaké informace o vleku a o továrně.
Na vleku je zajímavé to, že byť má dneska nabastlené vzduchové jednohadicové brzdy, z fabriky asi vyjel s brzdou nájezdovou jen na přední nápravě. Konstrukce vleku je masivní, ale vzhledem k té brzdě asi proto jen 3t nosnost.
Pokud někdo máte informace, návod k obsluze, dobové materiály, fotky, za čím se to asi mohlo tahat atd. budu moc vděčen.
Galerie zde: https://honzasl.rajce.idnes.cz/Vlek_A3_PS#
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti