Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

sklápěcí návěs celková 60t

Příspěvek

dalo by se něco takového u nás provozovat? na nějaké povolení


http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/sch ... xles=THREE
sob čer 22, 2013 2:49 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Dalo i nedalo. Přihlásit by to asi šlo, ale na nápravy by ti u nás nedali víc než 24 tun (3x8 t), tzn. ekonomický nesmysl. Vyjímku (povolení zvláštního užívání pozemních komunikací) na sypké hmoty nedostaneš, paničku na MDČR jsme zkoušeli a ani prd, prý jen na náklad, který se nedá rozdělit (wtf, na co to teda potom mají lesáci).
sob čer 22, 2013 3:26 pm

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

ani do 60t celkové hm. soupravy by to nešlo? vím že jezdí scania 6x2 s 4 nápr.přívěsem WEBER, má povolení, a nevozí nedělitelný náklad. uveze cca 42t
sob čer 22, 2013 3:48 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Jak se říká u nás ,,zabij prase" a vyraž na MDČR. :lol:
sob čer 22, 2013 5:11 pm

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

já měl zato že se to řeší na kraji. Neměl Čmakal nadměry nadváhy i na sklopky? můžu navážet betonárku, od jara do zimy, pořád stejná trasa, 6x2 + návěs na 9t nápravách je max 34t užitečné bez přetížení. Zvažuji 6x4 a celkovou sopupravy do 60t, návěs by se dak sehnat v NL,DK.
sob čer 22, 2013 9:05 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Známý má Mercedesy 8x8, a kdysi měl na kraji vyběhané povolení na nadrozměr = celková 44 tun ..., dnes už nic nedostane, celková 32 tun, vozí na nich tak 16 až 18 t, což by legálně zvládla i superlehká 6x2 ... Poslední kraj kde se pololegálně vydávají povolenky na nadrozměry i pro sklopky jsou jižní Čechy, tam může mít sólo 8x8-6 (Ginaf) až 46 tun celkovou, Ginaf 10x8 - 50 tun, soupravy s návěsy nebo přívěsy nevím, ale kvůli tomu, že Ginaf má velmi dlouhý rozvor náprav (1,81 a víc), bere se vše jako samostatná náprava a tlaky na nápravy (11,5 t na poháněnou a 10 t na nepoháněnou) nejsou překročeny. Ten návěs Schmitz co jsi vložil z mobile.de má tlaky na nápravy 3x13 t a krátký rozvor náprav, takže v ČR by stejně měl max. 3x8 t na nápravy. Buď by jsi musel dovézt 4-osý návěs (jezdí v DK, SE?) a legální tlak na nápravy by mohl být 32 t, tahač vždy 26 t, takže pak celková 58 t, ale stejně si myslím, že to neprojde, takže úplně zbytečně to řešit.
4-osé sklápěcí návěsy od MTDK (AMT Trailer) z Dánska, vyrábí je Kempf v Polsku:
http://www.mtdkas.com/products.aspx?g=37

P.S.: Čmakal povolení na nadrozměry měl (4-osý Tridem MAN = 32 tun, 3-osý Tridem Panav S1 = 24 t, celková soupravy pak byla 56 tun, ale prázdné to vážilo 20 tun, takže pak užitečná 36 tun = vůči návěsům ekonomicky úplně o ničem ...), ale pak už ho nedostal a měl celkovou 48 tun, užitečnou 28 tun = úplný ekonomický nesmysl.

No a pokud jde povolení pro nadrozměry, osobně si myslím, že časem skončí i ty pro lesáky, z důvodu definice nedělitelného nákladu (naložím méně kulatiny) a povolení zůstanou opravdu jen pro nedělitelný náklad = stroje, zařízení, konstrukce prostě to, co se vozí na podvalech a opravdu nejde jednoduše rozebrat nebo rozdělit.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob čer 22, 2013 11:12 pm

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

mám tahače 6x2 s plachtami, naložím 35t a jsem do 48t, teď se mi naskytl kšeft i na navážení písků. tahač váží 8t, takže by to chtělo návěs s celkovou 40t a vlastní váhou do 6t abych naložil těch 34-35t legálně. které sklopky jsou nejlehčí? na 9t nápravách
ned čer 23, 2013 1:13 pm

Tinky_linky
Příspěvky: 186
Registrován: pát lis 19, 2010 5:19 pm
Bydliště: CB

Příspěvek

a z jakyho duvodu se to u nas v jiznich cechach povoluje a jinde ne ? :lol:
Mercedes Actros 1848
Audi A6 3.0TDi
Suzuki GsxR 1000
ned čer 23, 2013 1:47 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

STAS Bx váží cca. 4,6 tuny, hliníková vana Schwarz okolo 4,7 tuny. Do 6 tun pohotovostní by ses měl vejít třeba i se SCHWARZem s ocelovou korbou. Všechno je to o ceně (ojetinu budeš těžko s 3x9 t shánět). Klasický MENCI s 3x9 t co u nás jsou hodně vidět, mají tuším okolo 6,7 tuny.
ned čer 23, 2013 2:32 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Holt asi jsou jižní Čechy stát ve státě, když tam platí jiná pravidla než všude jinde. Asi je to o lidech, kdo to povolení vydává.

Pokud jde o návěsy, Menci co se tady hodně prodával, typ 743R verze pro ČR s rozvorem náprav 2x1410 mm, tak ten dle technického listu vážil s plachtou a rezervou 6,9 t:
http://www.pktrucks.com/extend/content/ ... nsions.pdf
P.S.: Všechny Menci tohoto typu co jsem v ČR viděl mají ohnutý rám hned za královským čepem, některé jsou už opravované! Divné je to, že rám je ohnutý i u dopravců, kteří nepřetěžují a mají ho v pozici pro tahač 4x2 (královský čep je vzdálený jen 545 mm od začátku rámu), na konci rámu vpředu mezera mezi rámem a korbou cca. 2 až 3 cm.

Momentálně taháme za Manem TGS 6x2/2 půjčeného Schwarzmüllera, ocelový zesílený rám, Alu pravoúhlá korba 31 m3, prázdný dle štítku váží 6810 kg, celá souprava váží cca. 14,9 t, legální užitečná 33,1 t.
http://postimg.org/image/ripo4indt/
http://www.schwarzmueller.com/de/neufah ... enger.html
Máme objednanou ocelovou vanu Schwarzmüller, objem 26 m3, váhá dle výpočtu 6,7 t.
http://www.schwarzmueller.com/de/neufah ... enger.html

V ojetinách jsou k mání jenom vany Panav (většinou ocelová 29 m3, váha cca. 7,5 t), nebo Menci, výjimečně je na prodej Schwarzmüller:
http://www.bazar-roudnice.cz/auta_v/det ... 03&lang=cz
no a ten by měl dle TP vážit jenom 5,5 t:
http://www.bazar-roudnice.cz/dokumenty/ ... 3_3136.jpg

Pokud jde o zahraničí, tak většinou za rozumné peníze jde koupit návěs v DK, celková návěsu je 40 t (16 t točna, 24 t na nápravy), značky na prodej jsou většinou Kel-Berg a AMT Trailer,
http://www.mtdkas.com/products.aspx?g=20
http://www.lastas.dk/emne.asp?sid=1&rfl ... es=&page=3
ocelový rám, Alu korba cca. 30 m3, prázdné váží cca. 6,4 t, kvůli zatížení na nápravy a točnici je nevýhodou velká délka korby cca. 9 m a hlavně extrémně dlouhý rozvor návěsu (od středu točnice po střed 2. nápravy až 7,2 m), což skoro odpovídá std. plachtovému EURO návěsu s délkou 13,6 m, ten má cca. 7,6 m např. Krone:
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... -CS_DE.pdf
Takový sklápěcí návěs bude strašně špatně obratný a velmi vysoký a nestabilní při sklápění. Na mobile.de je na prodej cca. 10 ks převrácených dánských návěsů, a bude to asi kvůli délce. Nedávno jsem jezdil s ocelovou vanou Schwarzmüller S1, délky 7,3 m, a pocitově je stabilita úplně někde jinde než u návěsu s korbou cca. 8,5 m.

Ještě jsem objevil v Polsku Stase TPX, dle délky a výšky korby bych tipnul dovoz z DK, prázdná váha 5800 kg, korba 31 m3, momentálně je za cca. 20.500,- EUR bez DPH:
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/sta ... emiTrailer
Tatra + MAN = Superstroj!
ned čer 23, 2013 5:30 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

řešíte váhy,přijede frajer s osmikolou naloží 25 tun matroše :!:
přijede souprava takový modrý Rencek osmikolka s vlekem že prej jestli mám dobře naloženo váha ukazuje 59 800 kg :!:
no tak nač návěs :lol: :lol:
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
ned čer 23, 2013 7:03 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

U nás na váze to vypadá podobně, jezdí se Havířov a 2 dopravci (jeden má Keraxy + tandemy, SPZ "B" a druhý MANy TGA 6x2 + návěsy Panav, SPZ "Z"), celková těsně pod 60 tun, protože pak už je to nezváží. Nějak mi přišlo, že se za poslední půl rok přestalo vážit a dodávky s váhami se někde ztratili. Po el. mýtu jde Celní správa pořád, ale váhy nikde, přitom pokuty byly astronomické, že by nějaký právní problém, a museli se stáhnout? Neví někdo něco?

P.S.: Na každého jednou dojde, Huráb už sklápěčky prodal a časem si myslím budou následovat další z přetěžovací ligy ...
Tatra + MAN = Superstroj!
ned čer 23, 2013 8:16 pm

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

tak v Přerově se váží celkem často, a pokud tě osolí tak jak mají tak se pak přetěžování nevyplatí. 7tis za každou započatou tunu nadváhy to už není legrace
ned čer 23, 2013 8:39 pm

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

timhle by se dalo legálně vozit 34,2 s tolerancí na vážení 35t

http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/and ... emiTrailer
ned čer 23, 2013 8:56 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

To sice jo, ale když se najde magor, který bude řešit tlaky na nápravy, nemáš šanci.
ned čer 23, 2013 9:04 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 14 hostů