Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
sklápěcí návěs celková 60t
dalo by se něco takového u nás provozovat? na nějaké povolení
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/sch ... xles=THREE
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/sch ... xles=THREE
Dalo i nedalo. Přihlásit by to asi šlo, ale na nápravy by ti u nás nedali víc než 24 tun (3x8 t), tzn. ekonomický nesmysl. Vyjímku (povolení zvláštního užívání pozemních komunikací) na sypké hmoty nedostaneš, paničku na MDČR jsme zkoušeli a ani prd, prý jen na náklad, který se nedá rozdělit (wtf, na co to teda potom mají lesáci).
Známý má Mercedesy 8x8, a kdysi měl na kraji vyběhané povolení na nadrozměr = celková 44 tun ..., dnes už nic nedostane, celková 32 tun, vozí na nich tak 16 až 18 t, což by legálně zvládla i superlehká 6x2 ... Poslední kraj kde se pololegálně vydávají povolenky na nadrozměry i pro sklopky jsou jižní Čechy, tam může mít sólo 8x8-6 (Ginaf) až 46 tun celkovou, Ginaf 10x8 - 50 tun, soupravy s návěsy nebo přívěsy nevím, ale kvůli tomu, že Ginaf má velmi dlouhý rozvor náprav (1,81 a víc), bere se vše jako samostatná náprava a tlaky na nápravy (11,5 t na poháněnou a 10 t na nepoháněnou) nejsou překročeny. Ten návěs Schmitz co jsi vložil z mobile.de má tlaky na nápravy 3x13 t a krátký rozvor náprav, takže v ČR by stejně měl max. 3x8 t na nápravy. Buď by jsi musel dovézt 4-osý návěs (jezdí v DK, SE?) a legální tlak na nápravy by mohl být 32 t, tahač vždy 26 t, takže pak celková 58 t, ale stejně si myslím, že to neprojde, takže úplně zbytečně to řešit.
4-osé sklápěcí návěsy od MTDK (AMT Trailer) z Dánska, vyrábí je Kempf v Polsku:
http://www.mtdkas.com/products.aspx?g=37
P.S.: Čmakal povolení na nadrozměry měl (4-osý Tridem MAN = 32 tun, 3-osý Tridem Panav S1 = 24 t, celková soupravy pak byla 56 tun, ale prázdné to vážilo 20 tun, takže pak užitečná 36 tun = vůči návěsům ekonomicky úplně o ničem ...), ale pak už ho nedostal a měl celkovou 48 tun, užitečnou 28 tun = úplný ekonomický nesmysl.
No a pokud jde povolení pro nadrozměry, osobně si myslím, že časem skončí i ty pro lesáky, z důvodu definice nedělitelného nákladu (naložím méně kulatiny) a povolení zůstanou opravdu jen pro nedělitelný náklad = stroje, zařízení, konstrukce prostě to, co se vozí na podvalech a opravdu nejde jednoduše rozebrat nebo rozdělit.
4-osé sklápěcí návěsy od MTDK (AMT Trailer) z Dánska, vyrábí je Kempf v Polsku:
http://www.mtdkas.com/products.aspx?g=37
P.S.: Čmakal povolení na nadrozměry měl (4-osý Tridem MAN = 32 tun, 3-osý Tridem Panav S1 = 24 t, celková soupravy pak byla 56 tun, ale prázdné to vážilo 20 tun, takže pak užitečná 36 tun = vůči návěsům ekonomicky úplně o ničem ...), ale pak už ho nedostal a měl celkovou 48 tun, užitečnou 28 tun = úplný ekonomický nesmysl.
No a pokud jde povolení pro nadrozměry, osobně si myslím, že časem skončí i ty pro lesáky, z důvodu definice nedělitelného nákladu (naložím méně kulatiny) a povolení zůstanou opravdu jen pro nedělitelný náklad = stroje, zařízení, konstrukce prostě to, co se vozí na podvalech a opravdu nejde jednoduše rozebrat nebo rozdělit.
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 186
- Registrován: pát lis 19, 2010 5:19 pm
- Bydliště: CB
Holt asi jsou jižní Čechy stát ve státě, když tam platí jiná pravidla než všude jinde. Asi je to o lidech, kdo to povolení vydává.
Pokud jde o návěsy, Menci co se tady hodně prodával, typ 743R verze pro ČR s rozvorem náprav 2x1410 mm, tak ten dle technického listu vážil s plachtou a rezervou 6,9 t:
http://www.pktrucks.com/extend/content/ ... nsions.pdf
P.S.: Všechny Menci tohoto typu co jsem v ČR viděl mají ohnutý rám hned za královským čepem, některé jsou už opravované! Divné je to, že rám je ohnutý i u dopravců, kteří nepřetěžují a mají ho v pozici pro tahač 4x2 (královský čep je vzdálený jen 545 mm od začátku rámu), na konci rámu vpředu mezera mezi rámem a korbou cca. 2 až 3 cm.
Momentálně taháme za Manem TGS 6x2/2 půjčeného Schwarzmüllera, ocelový zesílený rám, Alu pravoúhlá korba 31 m3, prázdný dle štítku váží 6810 kg, celá souprava váží cca. 14,9 t, legální užitečná 33,1 t.
http://postimg.org/image/ripo4indt/
http://www.schwarzmueller.com/de/neufah ... enger.html
Máme objednanou ocelovou vanu Schwarzmüller, objem 26 m3, váhá dle výpočtu 6,7 t.
http://www.schwarzmueller.com/de/neufah ... enger.html
V ojetinách jsou k mání jenom vany Panav (většinou ocelová 29 m3, váha cca. 7,5 t), nebo Menci, výjimečně je na prodej Schwarzmüller:
http://www.bazar-roudnice.cz/auta_v/det ... 03&lang=cz
no a ten by měl dle TP vážit jenom 5,5 t:
http://www.bazar-roudnice.cz/dokumenty/ ... 3_3136.jpg
Pokud jde o zahraničí, tak většinou za rozumné peníze jde koupit návěs v DK, celková návěsu je 40 t (16 t točna, 24 t na nápravy), značky na prodej jsou většinou Kel-Berg a AMT Trailer,
http://www.mtdkas.com/products.aspx?g=20
http://www.lastas.dk/emne.asp?sid=1&rfl ... es=&page=3
ocelový rám, Alu korba cca. 30 m3, prázdné váží cca. 6,4 t, kvůli zatížení na nápravy a točnici je nevýhodou velká délka korby cca. 9 m a hlavně extrémně dlouhý rozvor návěsu (od středu točnice po střed 2. nápravy až 7,2 m), což skoro odpovídá std. plachtovému EURO návěsu s délkou 13,6 m, ten má cca. 7,6 m např. Krone:
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... -CS_DE.pdf
Takový sklápěcí návěs bude strašně špatně obratný a velmi vysoký a nestabilní při sklápění. Na mobile.de je na prodej cca. 10 ks převrácených dánských návěsů, a bude to asi kvůli délce. Nedávno jsem jezdil s ocelovou vanou Schwarzmüller S1, délky 7,3 m, a pocitově je stabilita úplně někde jinde než u návěsu s korbou cca. 8,5 m.
Ještě jsem objevil v Polsku Stase TPX, dle délky a výšky korby bych tipnul dovoz z DK, prázdná váha 5800 kg, korba 31 m3, momentálně je za cca. 20.500,- EUR bez DPH:
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/sta ... emiTrailer
Pokud jde o návěsy, Menci co se tady hodně prodával, typ 743R verze pro ČR s rozvorem náprav 2x1410 mm, tak ten dle technického listu vážil s plachtou a rezervou 6,9 t:
http://www.pktrucks.com/extend/content/ ... nsions.pdf
P.S.: Všechny Menci tohoto typu co jsem v ČR viděl mají ohnutý rám hned za královským čepem, některé jsou už opravované! Divné je to, že rám je ohnutý i u dopravců, kteří nepřetěžují a mají ho v pozici pro tahač 4x2 (královský čep je vzdálený jen 545 mm od začátku rámu), na konci rámu vpředu mezera mezi rámem a korbou cca. 2 až 3 cm.
Momentálně taháme za Manem TGS 6x2/2 půjčeného Schwarzmüllera, ocelový zesílený rám, Alu pravoúhlá korba 31 m3, prázdný dle štítku váží 6810 kg, celá souprava váží cca. 14,9 t, legální užitečná 33,1 t.
http://postimg.org/image/ripo4indt/
http://www.schwarzmueller.com/de/neufah ... enger.html
Máme objednanou ocelovou vanu Schwarzmüller, objem 26 m3, váhá dle výpočtu 6,7 t.
http://www.schwarzmueller.com/de/neufah ... enger.html
V ojetinách jsou k mání jenom vany Panav (většinou ocelová 29 m3, váha cca. 7,5 t), nebo Menci, výjimečně je na prodej Schwarzmüller:
http://www.bazar-roudnice.cz/auta_v/det ... 03&lang=cz
no a ten by měl dle TP vážit jenom 5,5 t:
http://www.bazar-roudnice.cz/dokumenty/ ... 3_3136.jpg
Pokud jde o zahraničí, tak většinou za rozumné peníze jde koupit návěs v DK, celková návěsu je 40 t (16 t točna, 24 t na nápravy), značky na prodej jsou většinou Kel-Berg a AMT Trailer,
http://www.mtdkas.com/products.aspx?g=20
http://www.lastas.dk/emne.asp?sid=1&rfl ... es=&page=3
ocelový rám, Alu korba cca. 30 m3, prázdné váží cca. 6,4 t, kvůli zatížení na nápravy a točnici je nevýhodou velká délka korby cca. 9 m a hlavně extrémně dlouhý rozvor návěsu (od středu točnice po střed 2. nápravy až 7,2 m), což skoro odpovídá std. plachtovému EURO návěsu s délkou 13,6 m, ten má cca. 7,6 m např. Krone:
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... -CS_DE.pdf
Takový sklápěcí návěs bude strašně špatně obratný a velmi vysoký a nestabilní při sklápění. Na mobile.de je na prodej cca. 10 ks převrácených dánských návěsů, a bude to asi kvůli délce. Nedávno jsem jezdil s ocelovou vanou Schwarzmüller S1, délky 7,3 m, a pocitově je stabilita úplně někde jinde než u návěsu s korbou cca. 8,5 m.
Ještě jsem objevil v Polsku Stase TPX, dle délky a výšky korby bych tipnul dovoz z DK, prázdná váha 5800 kg, korba 31 m3, momentálně je za cca. 20.500,- EUR bez DPH:
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/sta ... emiTrailer
Tatra + MAN = Superstroj!
- roadtrain
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 10567
- Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
- Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie
řešíte váhy,přijede frajer s osmikolou naloží 25 tun matroše
přijede souprava takový modrý Rencek osmikolka s vlekem že prej jestli mám dobře naloženo váha ukazuje 59 800 kg
no tak nač návěs
přijede souprava takový modrý Rencek osmikolka s vlekem že prej jestli mám dobře naloženo váha ukazuje 59 800 kg
no tak nač návěs
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
U nás na váze to vypadá podobně, jezdí se Havířov a 2 dopravci (jeden má Keraxy + tandemy, SPZ "B" a druhý MANy TGA 6x2 + návěsy Panav, SPZ "Z"), celková těsně pod 60 tun, protože pak už je to nezváží. Nějak mi přišlo, že se za poslední půl rok přestalo vážit a dodávky s váhami se někde ztratili. Po el. mýtu jde Celní správa pořád, ale váhy nikde, přitom pokuty byly astronomické, že by nějaký právní problém, a museli se stáhnout? Neví někdo něco?
P.S.: Na každého jednou dojde, Huráb už sklápěčky prodal a časem si myslím budou následovat další z přetěžovací ligy ...
P.S.: Na každého jednou dojde, Huráb už sklápěčky prodal a časem si myslím budou následovat další z přetěžovací ligy ...
Tatra + MAN = Superstroj!
timhle by se dalo legálně vozit 34,2 s tolerancí na vážení 35t
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/and ... emiTrailer
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/and ... emiTrailer
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 14 hostů