Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

vašek
Příspěvky: 1011
Registrován: úte úno 19, 2008 1:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

no spíš je zajímavý že ti dají povolení nadměru na paletovku :idea:
pon pro 22, 2014 11:54 am

peter gasparovic
Příspěvky: 3208
Registrován: stř lis 05, 2008 11:50 pm

Příspěvek

Nasa Finska suprava. Snad to patri sem


Obrázek Obrázek Obrázek
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pon pro 22, 2014 11:57 am

Safky
Příspěvky: 3255
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Kauza Biofer nebo Weber, je divné, že na dělitelný náklad (což je zboží v mrazáku nebo tom 4-osém plachtovém přívěsu) někdo vydal povolení na nadrozměr. Všude se říká, povolení na nadrozměr by se mělo vydat pouze na nedělitelný náklad (např. velký stavební stroj), na dělitelný náklad ne (palety, tekutiny, sypké hmoty, dřevo ...). Pokud ten Biofer nebo Weber potřebují jenom větší ložnou plochu a dodržují celkovou povolenou 48 tun, tak bych ještě bral, že je možno povolení vydat, pokud využívají i celkovou 60 tun, tak si myslím, že je někde chyba ... Pokud si pamatuji, tak extra dlouhé soupravy co jezdí pro automobilky Škoda a TPCA nepřekračují celkovou 48 tun = vozí "vzduch", na předem určené trase.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon pro 22, 2014 8:37 pm

Hynek
Příspěvky: 6289
Registrován: ned bře 19, 2006 8:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Tak předpokládám, že weber v tom bude vozidt izolační materiály, které skoro nic neváží, tak by se asi měli do 48 tun vejít... Půjde hlavně o objem jako v případě plastových dílů pro automobilky.
Odborové sdružení hasičů Praha - www.oshp.wz.cz
pon pro 22, 2014 9:00 pm

Uživatelský avatar
Luďa
Příspěvky: 1184
Registrován: sob říj 31, 2009 11:24 pm
Bydliště: Nížkov (ZR) - Brno

Příspěvek

Když sem kdysi mluvil s řidičem "WEBER" Scanie se 4osým vlekem, tak tvrdil, že vozí jen polystyren. Ale tenkrát jako tažný auto byla Scania 143??
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
pon pro 22, 2014 9:21 pm

vašek
Příspěvky: 1011
Registrován: úte úno 19, 2008 1:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

no vím že do toho občas nakládal 39t dlažby, tak to do 48t určo nebyl
pon pro 22, 2014 10:15 pm

Safky
Příspěvky: 3255
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No pokud naložil 39 t dlažby, tak to vidím na celkovou cca. 58 tun ..., ale na nápravy by se měl vejít (auto 26 t, 4-osý přívěs 32 t). Holt pro někoho platí jiné předpisy ... U nás taky jezdí dopravce, co má 3x MAN TGA 6x2 + 3-osé sklápěcí návěsy a běžně nakládá přes 40 tun sypkých hmot, rekord co jsem viděl vážní lístek bylo 44,5 t čisté váhy ... celková byla těsně pod 60 tun, má jen 6 náprav, žádné povolení pro nadrozměry, ale hlavně nemá strach :shock:
Tatra + MAN = Superstroj!
pon pro 22, 2014 10:28 pm

vašek
Příspěvky: 1011
Registrován: úte úno 19, 2008 1:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

vím že povolení šlo nějak dostat zatím, do 48t s tím že jen délka ti to dá na celou cz. do 60t jen 8 tras, s tím že silnice 2 a 3třídy musí povolit kraj-obce./a to bude problém co jsem se ptal/ takže povolení do 60t máš v podstatě na dálnici a jedničky, a okresky asi riskují

řešil jsem nějaký 4 nápravový plachtový návěs a kozel 6x4, tak jsem se na to trochu informoval. no a taky kup si návěs za 50tis EUR s tím že jsi pak závislý na libovůli úředníka, dnes jo, zítra třeba taky ne a pak jsi v zadeli.

taky jsem viděl Commandera se sklopkou co měl celkovou 50t, a tříosák to nebyl :D a ne jen jednou, pořád

přetíženej pořád a vydělává, takovým dát po kulách páč to kurví těm ostatním./firmy nepřidají dokud budou takoví blázni jezdit/ na co ty potřebuješ tříosák a sklopku s 9t nápravama on zvládne s klasikou za třetinovou pořizovačku. jednou ho osolit za přetížení tak jak se to má a hotovo.
pon pro 22, 2014 10:48 pm

Michi
Příspěvky: 1047
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Příspěvek

Jezdím občas pro firmu v Brně, která dělá nadrozměry. Tam mají celoroční povolenku nadrozměru na auta. Je to na délku, šířku a hmotnost. Pokud jsem se ale dobře díval, tak tam trasy vypsaný nebyly... Takže asi záleží na tom, co si kdo zařídí... A toho WEBERa vídám jezdit i u nás přes Rousínov, mimo dálnici...
úte pro 23, 2014 10:38 am

Tudle
Příspěvky: 537
Registrován: ned bře 01, 2009 2:41 pm
Bydliště: Studénka/ Křivsoudov

Safky

Příspěvek

Já měl na stole jejich lístek 45060kg :lol: celková tuším 59,78t, ale všeho do času.
Zpět k 25,25m: Osobně nejsem proti 60t celkové, ale je mi jasné, že by s tím mnoho mostů a silnic ( starých i nových :lol: ) mělo problém. Ale pokud jezdí do 48t, tak proč toho nevyužít aspoň délkově?
Židle a telefon :-)
úte pro 23, 2014 6:23 pm

Safky
Příspěvky: 3255
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Tudle:
Pokud jezdí s celkovou do 48 tun, taky mi to nevadí, ale kvůli délce 25,25 m se objevují 2 problémy:
- malé kruhové objezdy, kde souprava s délkou 25,25 m by měla mít Dolly s natáčecí nápravou + jako tažné vozidlo 6x2 s poslední nápravou nuceně řízenou, jinak bude problém malé kruháče projet
- na jednopruhových silnicích (I., II. a III. třída) může být problém při riskantním předjíždění takové soupravy, řidič v osobáku nepočítá s tím, že před ním jede skoro o 9 m delší souprava oproti klasickému tahači s návěsem, v nejhorším případě to může skončit tragicky ... (ale to je už opravdu extrém)
Mosty a zatížení silnic (tlaky na nápravy), tam nebude problém, bude to určitě lepší než když je 48 tun na 12-ti metrech délky co mají nejkratší 3-osé tahače s 3-osými sklápěcími návěsy (to je náš případ ...).
Tatra + MAN = Superstroj!
úte pro 23, 2014 8:19 pm

Pápa
Příspěvky: 94
Registrován: ned úno 12, 2012 11:05 pm
Bydliště: Česká republika

Příspěvek

Včera D8 na výjezdu z Prahy ESA Logistic stejná souprava jako Biofer akorát MB Actros.
Nestačil js fotit,pěkně se tyhle soupravy začínaj rozjíždět.
stř pro 24, 2014 6:17 pm

Uživatelský avatar
misiak
Příspěvky: 735
Registrován: pát dub 10, 2009 12:17 am
Bydliště: Banska Bystrica SK

Příspěvek

4 roky dozadu som tahal 4 napravovi prives Kilafors zo svedska.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
stř pro 24, 2014 10:33 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 976
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Pápa - tak pokud to sleduji, tak Biofer jezdí pro Esu.

Ta volvosouprava by se podle info od zákazníka měla vejít do 44 tun, byl tak mj. postaven i servisní plán.
Jinak višničkou té soupravy bude i kamerový systém, integrovaný do origo dipleje a ovládání v kabině. Bude mít tři kamery, ovládané z volantu, s možností automatické aktivace při zpátečce.
Jedna bude zabírat tažný závěs na autě a oj dolly (+ signalizace "zacvaknutí" na displeji). Druhá bude na hodní hraně nástavby na autě a třetí na dollyně, zabírající točnu + čep + zajišovací páku.
Až bude hotovo, něco sem přidám.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
čtv pro 25, 2014 1:03 pm

xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 363
Registrován: ned lis 02, 2008 2:32 am
Bydliště: Zlín

Weber

Příspěvek

Ahoj. O techto soupravach neco vim. Delal jsem u nich a Skancu si osobne vyzkousel.
Je tam povoleni trvalka na delku (celkova byla myslim 22,75m) a celkovou vahu, tam jsou 2 rozdily, do celkove 48t muze jezdit kdekoliv, do celkove 60t jen po vypsanych trasach, a ty byly vetsinou z Kostelce n. C. Lesy na sklady Weber Liberec, Praha, Brno, Olomouc, Ostrava. Nosnost byla auto 16t vlek 26t, celkova nosnost 42t, 43 paletovych mist. Zkousel sem to nacpat do Geisu, Schenkerovi i DHLku ale nemeli zajem.
Nevim kolik jich ted jezdi, jestli jezdi Skanca solo, tak DAFtaha ten prvni vlek. Je to zakazkova vyroba u Panavu a celkem jim trvalo nez vychytali problemy s ojem a brzdama.
Prvni byla Skanca, puvodne 480 HP s retarderem ktery nefungoval, celkem smrtici kombinace na celkove vaze 60t pri ceste do Liberce a zpatky - v sezonu to tocil 3x denne. Spotreba tan byla okolo 48L/100km. Kdyz to tak pocitam zpetne, tak se to moc nevyplatilo. Moc firem neumi nalozit takovou vahu, malokdo ma takove zakazky. Ta souprava byla urcena pro mezizavodni prevozy Weber.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
čtv pro 25, 2014 1:37 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host