Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

chomyz
Příspěvky: 489
Registrován: stř pro 27, 2006 4:18 pm

Příspěvek

No tak koukám, že kdo umí, ten umí... Několikrát jsem v minulosti přemýšlel nad využitím 4-osého vleku ale nikdy jsem nevymyslel žádné přínosné využití - v rámci legislativy... Že jsou nadrozměrné povolenky na 1 trasu (třeba i v rámci zkoušek souprav 25,25m) jsem ještě chápal, ale zdá se, že při výše uvedeném výčtu závodů po ČR se toho dá vyřídit spousta - no to není předmětem tohoto vlákna... Každopádně u té soupravy s dolly Krone - netuším, zda se na frigu vozí i tak lehké věci, aby mělo smysl mít tak dlouhou soupravu při nepřekračování 48t, každopádně mě napadlo, že by se dalo s takovou soupravou dostat i do povolených 22m, vezmu-li 13,6m návěs + 1,5m oje tak zbývá na auto cca 7m což je s 2m kabinou cca 5m ložné plochy na auto a pak celková ložná by byla cca 18,5m tedy tak o 6 palet víc než u stand. soupravy s vlekem...?
pon pro 29, 2014 12:10 pm

chomyz
Příspěvky: 489
Registrován: stř pro 27, 2006 4:18 pm

Příspěvek

http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... lkw_de.pdf
Zde jsem našel fotky těch závěsů co jsem řešil na začátku vlákna...
Jinak u těch automobilových dolly je celkem zásadní oproti traktorovým, že není žádoucí přenos hmotnosti na auto (oproti traktorům kde jsou 3-4t žádoucí) aby to neubíralo hmotnost nákladu na autě - kolik je zatížení závěsu u té dolly Krone jsem ale nenašel ani v technických listech, ale předpokládám že 1t u naložené? Nebo ani tolik ne?
pát led 02, 2015 2:52 pm

Safky
Příspěvky: 3255
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to chomyz:
Podle fotek toho závěsu je klasický závěs pro tandemový přívěs, čep 50 mm, ten povolené svislé zatížení závěsu 1.000 kg, technicky se dá zatížit max. 2.000 kg. Když jsem koukal na technické listy Dolly od Krone, tak je všude točnice skoro přesně mezi nápravami, tak si myslím, že na oji bude svislé zatížení menší než 1.000 kg:
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... 8el_de.pdf
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... elz_de.pdf
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... lzm_de.pdf
Tatra + MAN = Superstroj!
sob led 03, 2015 8:56 pm

chomyz
Příspěvky: 489
Registrován: stř pro 27, 2006 4:18 pm

Příspěvek

Souhlas - taky jsem na to koukal. To mj. v podstatě vylučuje použití 1-osých dolly u náklaďáků - zatímco u traktoru to stačí na zapřažení klasického návěsu za 2-osý tahač se zatížením na točnu kolem 11t, neb při vlastní hmotnosti dolly cca 2t je 10t na nápravu + 3t na závěs, tak u náklaďáku by při 11+2-10-max.1 byla náprava dolly min. o 2t přetížená, takže jsou použitelné jen ty 2-osé dolly...
pon led 05, 2015 10:17 am

Michi
Příspěvky: 1047
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Příspěvek

Dneska cca kolem 16:00, Brno Slatina, D1 na úrovni letiště, směr na Prahu - DB Shenker (jestli se nepletu) návěs s tandemovým přívěsem. Kdyby neměl majáky tak bych vůbec nepostřehnul co to je... :roll:
čtv led 15, 2015 6:16 pm

tonyy
Příspěvky: 303
Registrován: pon dub 26, 2010 6:42 pm
Bydliště: jizni morava

Příspěvek

michi

jj mas pravdu
jezdi se pro schenker je to daf 510 s navesem a zatim dvounapravovy tandem vlek..
celkova 25.25m
jezdi brno-praha-brno
ridic profesional osvč
iveco eurocargo 75e15 -
daf lf 45
man 8.163
iveco eurocargo

daf xf euro6 510 - navěs + vlek panav 25.25m - bývavalo
čtv led 15, 2015 9:14 pm

Uživatelský avatar
david
Hlavní admin
Příspěvky: 5738
Registrován: úte úno 28, 2006 9:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

tonyy ...nahoď fotky ;-) Ať víme, koho zdravit;-)
čtv led 15, 2015 10:28 pm

tonyy
Příspěvky: 303
Registrován: pon dub 26, 2010 6:42 pm
Bydliště: jizni morava

Příspěvek

david

naky fotky klidne udelam ale jezdi s tim kolega..
ja sem stridac..mam svuj naves
ja cekam na svuj vlak nez se vyrobi..
cca od brezna bude fungl nova souprava tez na trase brno-praha-brno
ridic profesional osvč
iveco eurocargo 75e15 -
daf lf 45
man 8.163
iveco eurocargo

daf xf euro6 510 - navěs + vlek panav 25.25m - bývavalo
čtv led 15, 2015 11:34 pm

vašek
Příspěvky: 1011
Registrován: úte úno 19, 2008 1:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

ted mi nechtěli dát povolení nadměru délky na kamion, že jen do 40t, na D1 Praha-Humpolec, kvůli mostům, do 40t celkové prý jo, nad 40t minimálně rok že nebudou vydávat


tak nevím :?:
pát led 16, 2015 8:31 am

chomyz
Příspěvky: 489
Registrován: stř pro 27, 2006 4:18 pm

Příspěvek

Já nedávno potkal za Brnem směr Vyškov toho Webera se 4-osým vlekem, taky bych si ho nevšiml, nebýt těch majáků... Koukám, že se takovéto přepravy teda pěkně rozjíždějí už i na hlavní tepně... Pořád ale vidím zásadní rozdíl v tom jezdit s dlouhým vláčkem (tj. nad 22m do 25,25) ale do 48t celkové a nebo mít i hmotnost nad 48t při dělitelném materiálu...
pát led 16, 2015 10:49 am

vašek
Příspěvky: 1011
Registrován: úte úno 19, 2008 1:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

jak budu vyřizovat další povolení tak se na to zeptám, mě trčí 15ti metr z návěsu a protože jsem nad 40t tak bych měl D1 objíždět. A souprava návěs a ktomu ještě přívěs 22-25m si vesele může jezdit?

taky jsem to nepobral že dají takové povolení nad 48t na paletovku. vyřídit to jde, sice na víc povolení a jen na určité trasy, s tím že krajské cesty ti musí povolit kraj, což prý nehrozí. Takže po okreskách jezdíš načerno, povolení je jen na dálnice a jedničky. Takže taky žádná hitparáda
pát led 16, 2015 11:41 am

tonyy
Příspěvky: 303
Registrován: pon dub 26, 2010 6:42 pm
Bydliště: jizni morava

Příspěvek

ted nechci kecat ale myslim ze 25metru dlouhy vlak ma celkovou 40tun
jde tam spise o objem ale na vahu ma 40tun
ridic profesional osvč
iveco eurocargo 75e15 -
daf lf 45
man 8.163
iveco eurocargo

daf xf euro6 510 - navěs + vlek panav 25.25m - bývavalo
pát led 16, 2015 5:55 pm

delivio

Příspěvek

Dvě rozdílné soupravy
Obrázek Obrázek
pát úno 13, 2015 5:37 pm

stř úno 18, 2015 11:35 am

tonyy
Příspěvky: 303
Registrován: pon dub 26, 2010 6:42 pm
Bydliště: jizni morava

Příspěvek

daf:
Obrázek
ridic profesional osvč
iveco eurocargo 75e15 -
daf lf 45
man 8.163
iveco eurocargo

daf xf euro6 510 - navěs + vlek panav 25.25m - bývavalo
sob bře 07, 2015 12:08 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů