Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
nabízí se nám Schwarzmuller z 2004 roku s muldou, my ji nikdy nepotřebovali, respektive kdysi dávno se třeba nabízelo vození svitků ale to sme zavrhli... protože muldu jsme neměli... ale člověk nikdy neví, kdy by se mohla hodit. Vozíme hlavně paletované zboží, má někdo zkušenosti o výhodách - nevýhodách návěsů s muldou? Jakou nosnost má to překrytí muldy? aby se tam člověk s vozíkem nepropadl... jsou tyhle návěsy na něco náchylné?
- Leoš H
- Příspěvky: 2668
- Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
- Bydliště: Hulín
- Kontaktovat uživatele:
Kubo: bude jezdit za vším, ono té práce na vleky moc není, ale když už, tak chuťovky. Točnicový mám 17.13 ale to je taková záloha. Tenhle využiju i na palety má kombinované otvírání, je celkem lehký a krásně se s ním couvá
Lidi vymýšlejí čím dál lepší místa na dovezení materiálu - tak se přizpůsobuju
funglovka to není je to 12/2008 ale málo jetý
Lidi vymýšlejí čím dál lepší místa na dovezení materiálu - tak se přizpůsobuju
funglovka to není je to 12/2008 ale málo jetý
Leoši doporučení: nech si dodělat zvedačku na přední nápravu a pneumatické otvírání bočnic + odsypovou lištu.
Tandem Ti při zvednutí nápray přitíži zadní poháněnou nápravu a budeš mít mnohem lepší trakci (platí hlavně pro 4x2, 6x2 a 6x6), taky se zvednutou zvedačkou výborně couve (nemá to žádný odpor, je to jako přívěsný vozík za osobák). Když budeš mít odsyp nemušíš vylejzat ven z auta při vysejpání a přes odsypnou lištu si to nesypeš přímo pod kola, autem pak líp dostaneš vlek od hromady. P.S.: Zvedačka je tam načerno na závěsu je povoleno max. zatížení 1000 kg, reál se zvedačkou cca. 1400 kg (rychle se opotřebuje litinová kluzná plocha v závěsu). 6x2 s tandemem se zvedačkou po prázdnu projede víc než 6x4 s tříosákem a zvedačkou. Pár foto:
Tandem Ti při zvednutí nápray přitíži zadní poháněnou nápravu a budeš mít mnohem lepší trakci (platí hlavně pro 4x2, 6x2 a 6x6), taky se zvednutou zvedačkou výborně couve (nemá to žádný odpor, je to jako přívěsný vozík za osobák). Když budeš mít odsyp nemušíš vylejzat ven z auta při vysejpání a přes odsypnou lištu si to nesypeš přímo pod kola, autem pak líp dostaneš vlek od hromady. P.S.: Zvedačka je tam načerno na závěsu je povoleno max. zatížení 1000 kg, reál se zvedačkou cca. 1400 kg (rychle se opotřebuje litinová kluzná plocha v závěsu). 6x2 s tandemem se zvedačkou po prázdnu projede víc než 6x4 s tříosákem a zvedačkou. Pár foto:
Tatra + MAN = Superstroj!
- Leoš H
- Příspěvky: 2668
- Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
- Bydliště: Hulín
- Kontaktovat uživatele:
Safky: to víš, že by se mi ta zvedačka líbila, ale ono té práce na vlek zas tolik nemám. Tak těch gum moc nesežere. Ta odsypová lišta je dobrá věc akorát, pro mě je hlavní výhoda v tom otevření bočnice dolů až ke kolu - stavebniny. což s lištou už nepůjde. Kdybych měl vozit zase nějakou hrůzu z lomu někam na měkký stavby tak pojedou panavácký 17.13. Ale ty doby velikého navážení jsou pryč. Takže u mě vede obratnost a multifunkčnost. ještě si tam dodělám elektrické otvírání háčku na levou stranu a budu max. spokojen
Na kolik by asi vyšlo to předělání na zvedačku? To je jediné do čeho bych ještě investoval, ale kdyby bylo dost práce.
EDIT, pořádně se dívám na fotky a vidím, že ten odsyp je dolů, můžeš nafotit jak to mají udělané to mě zaujalo, multifunkce je zachována ne jak u panaváků
Na kolik by asi vyšlo to předělání na zvedačku? To je jediné do čeho bych ještě investoval, ale kdyby bylo dost práce.
EDIT, pořádně se dívám na fotky a vidím, že ten odsyp je dolů, můžeš nafotit jak to mají udělané to mě zaujalo, multifunkce je zachována ne jak u panaváků
Já si myslím že odsypovka je na tandemu zbytečná,s tím se do boku sklápí minimálně,není problém nacouvat kamkoli a sypat dozadu,co se týká zvedačky tak to si myslím že je dobrá investice,zvlášť za Liazkou s prázdnou soupravou ti to na měkkém povrchu určitě pomůže,otázka je cena,při dodělávaní těchto věcí dodatečně bývá cena dvojnásobná než když se to nechá udělat origo ve výrobě,taky to možná za jízdy naprázdno bude s tou Lízou dost houpat,přece jenom má lehkou prdýlku
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Máš pravdu, multifunkce zachována i s odsypnou lištou, i potom otevřeš bočnicí jako valník. Tohle provedení máme celkem na 3 vozidlech (1x MAN TGA 6x4 S3, 1x tandem S3 a 1x MAN TGM 4x2 S3). Pokud jde o univerzálnost použití sklápěčky, tak je asi Schwarzmüller korba s Alu bočnicemi to nejlepší co existuje na trhu: sklápěč do soupravy s pneumatickou lištou, sklápěč asfaltu do finišeru - dlouhý zadní převis + sklopný nárazník + plachta, univerzální těžký valník - bočnice bez sloupku otvírané jako valník s pomocnou pružinou, pokud jde o frakce tak vozíme max. tak 300 mm, korba stará 5 let, 300.000 km, bočnice originální neopravováno). Ta zvedačka normálně stojí cca. 20 tis. Kč bez DPH, dodělávka bude dražší, odhad tak 30 až 40 tis. Kč, ale podle mě to stojí zato (hlavně u 4x2, prázdný tandem má velký odpor v zatáčce, s prázdnou 4x2 ho bude problém v měkkém utáhnout, se zvedačkou se ta souprava 4x2 s tandemem bude chovat podobně jako prázdné sólo "6x2" - neměla by mít problém). Další foto, víc nemám, snad to bude stačit.
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů