Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Minulý týden sem do toho ventilu mlátil kolegovi na 17.13 ABS kladivem, páč ho měl zamrzlý,vypadá trochu jinak,ale funkce bude stejná, pokud myslíš ten 5tý vývod dolů,tak je to odfuk,nasazuje se na něj ten plastovej pazmek.
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Vlek za traktor
Zdravím pánové
Chtěl bych si pořídit autovlek za traktor a jelikož už moc brándejsáky nejsou (pšonci je všechny odtáhli pryč ), koukám holt už po novějších. Bohužel všechny Panavy a i novější BSS už mají ABS, což je u traktoru problém. Proto mě zajímá, jestli mi to vlastně vůbec přetypují na OT4. Abych pak nekoupil za hafo peněz vlek a za další ranec nemusel složitě a oficiálně odstraňovat systém ABS.
Jak to teda je? Vím že můžu "provizorně" tahat vlek s odpojeným ABS, pokud tažný vozidlo ABS nemá, ale když to takhle plánuju mít defakto trvale?
Díky za odpovědi
Chtěl bych si pořídit autovlek za traktor a jelikož už moc brándejsáky nejsou (pšonci je všechny odtáhli pryč ), koukám holt už po novějších. Bohužel všechny Panavy a i novější BSS už mají ABS, což je u traktoru problém. Proto mě zajímá, jestli mi to vlastně vůbec přetypují na OT4. Abych pak nekoupil za hafo peněz vlek a za další ranec nemusel složitě a oficiálně odstraňovat systém ABS.
Jak to teda je? Vím že můžu "provizorně" tahat vlek s odpojeným ABS, pokud tažný vozidlo ABS nemá, ale když to takhle plánuju mít defakto trvale?
Díky za odpovědi
Vlek s ABS můžeš normálně tahat s traktorem bez ABS,nesmíš obráceně traktorem s ABS tahat vlek bez ABS.Obyčejnému systému ABS na vleku dlouhodobé odpojení nevadí(např. Panav 17 13 ,18 13 ,PS3 24)vlek funguje normálně jako by ABS neměl(nemluvě o tom že většina těhto vleků má ABS nefunkční),pozor ale na novější systémy EBS,ty už mají elektronicky řízené zátěžáky,tam už to bez přípojeného ABS nejde...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Jo, takže můžu tahat vlek s vypojeným kabelem jako by se nechumelilo, supr. Myslel sem že to je jen na dojetí.
Přesně tak, bude to Panav 17.13 a až udělám přetypování, ABS čidla pujdou všechny dopr*ele ať fungujou nebo ne. Zátěžáku se nebojim, jestli se nepletu, je to udělaný stejně jako na Brandejsáku bez ABS.
Docel sranda je to, že sem vola přímo do Panavu a tam mi pán řekl, že musim dodělat buď ABS do traktoru, nebo si u odborný firmy nechat sundat ABS na vleku a pak to přetypovat.
Technik na STK mi pro změnu řekl že musim dodělat na traktoru zásuvku a kontrolku, abych měl kontrolu nad správnou funkcí systému na přívěsu. To stačí a traktor ABS mít nemusí.
A do třetice "soused" zemědělec prostě koupil Panava, vyházel čidla a propojku, přez zimu ho polepí COčkem natře štětkou, přelepí 80km/h nálepku na 40-ku a na jaře vyrazí s úsměvem na STK. Vůbec ho netrápí nějakej záznam o ABS v techničáku
Prase aby se v tom vyznalo! Asi zaujmu stejnej postoj jako soused, koupim prostě slušnej neděravej vlek za rozumný prachy a budu doufat že se to nějak projde přes STK a nenacpu do toho další ranec...
Mimochodem teď sou docela za dobrý ceny. Kolem 80 se dá sehnat zachovalej kus. Čím to je? Že by s postupným umíráním starejch Tatrovek nikdo "maloobjemový" vleky nechtěl a raději za nový sklápěčky pořizujou 3 osý velký vleky?
Přesně tak, bude to Panav 17.13 a až udělám přetypování, ABS čidla pujdou všechny dopr*ele ať fungujou nebo ne. Zátěžáku se nebojim, jestli se nepletu, je to udělaný stejně jako na Brandejsáku bez ABS.
Docel sranda je to, že sem vola přímo do Panavu a tam mi pán řekl, že musim dodělat buď ABS do traktoru, nebo si u odborný firmy nechat sundat ABS na vleku a pak to přetypovat.
Technik na STK mi pro změnu řekl že musim dodělat na traktoru zásuvku a kontrolku, abych měl kontrolu nad správnou funkcí systému na přívěsu. To stačí a traktor ABS mít nemusí.
A do třetice "soused" zemědělec prostě koupil Panava, vyházel čidla a propojku, přez zimu ho polepí COčkem natře štětkou, přelepí 80km/h nálepku na 40-ku a na jaře vyrazí s úsměvem na STK. Vůbec ho netrápí nějakej záznam o ABS v techničáku
Prase aby se v tom vyznalo! Asi zaujmu stejnej postoj jako soused, koupim prostě slušnej neděravej vlek za rozumný prachy a budu doufat že se to nějak projde přes STK a nenacpu do toho další ranec...
Mimochodem teď sou docela za dobrý ceny. Kolem 80 se dá sehnat zachovalej kus. Čím to je? Že by s postupným umíráním starejch Tatrovek nikdo "maloobjemový" vleky nechtěl a raději za nový sklápěčky pořizujou 3 osý velký vleky?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 hostů