nuceně natáčená náprava... to je to !!! ..... ano, ale jaký zvolit systém aby byl co nejefektivnější- nejlacinější a bezporuchový, současně ovladatelný jakýmkoliv "mezi-kusem " v boudě ten tlak, co má nuceně ovládat nápravu ... musí "něco a odněkud řídit" pomocí něčeho tu nápravu , aby to fungovalo přece, a je to pevný návěs, takže prostě návěs s kterým se musí okruhy ať už jakékoliv spojit opakovaně bez nějaké kalibrace a pod.....např. odpřahnu a s natočenou osou..... za dva dny zapřáhnu ---- jak jí srovnám ? jen baj voko najedu "nakřivo" zakroutim volantem a ono je to +- rovný ?Řešíme technický problém, zákazník chce pevný návěs s mixem, pohon mixu od motoru auta a chce mít i nuceně hydraulicky natáčenou nápravu na pevném návěsu.
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Čonkin
těch systémů a možností kombinací je x a s některými jsem tu čest měl.,,,, mě šlo o konkrétní příklad tady , to je to, co nevidím popsané , nebo jsem to nezaregistroval,
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
U pevného návěsu je použít systém od NL firmy VSE, princip je jak píše Čonkin poslední možnost, tzn. elektrohydraulický. Na přední nápravě tažného vozidla je malá páka na páce řízení, která určí úhel natočení přední nápravy. Je dán asi převod, když natočím přední nápravu třeba o 30 stupňů = kolik oleje má pustit ventil do pístnice nápravy pevného návěsu. Tak nějak to funguje v praxi:
https://www.youtube.com/watch?v=IGza5VI ... R1iubTS71w
Takhle to funguje na klasickém návěsu (řídící krabička a pístnice na nápravě je stejná jako na pevném návěsu, rozdíl je v senzoru natočení kol - u tahače je to senzor natočení návěsu vůči tahači):
https://www.youtube.com/watch?v=QDdxAcn ... OY0rEy_0dg
https://www.youtube.com/watch?v=IGza5VI ... R1iubTS71w
Takhle to funguje na klasickém návěsu (řídící krabička a pístnice na nápravě je stejná jako na pevném návěsu, rozdíl je v senzoru natočení kol - u tahače je to senzor natočení návěsu vůči tahači):
https://www.youtube.com/watch?v=QDdxAcn ... OY0rEy_0dg
Tatra + MAN = Superstroj!
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
už rozumím = jedno čerpadlo , jedna větev tam - druhá zpátky, na návěsu rozdělení okruhu a ovládání = navíc 2-krát hydr. rychlospojka, případně šroubovací jako na návěs- sklopku+ 1krát el propojení (ovládání) víc nic , tak to vidím já ....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
A co druh oleje, bude stejný do řízení, jako do hydrauliky mixu?
Jinak Parker dělá dvouokruhové pístové čerpadlo, ale to parametry asi nebude moc vyhovovat... průtoky 125, resp. 75 l/min., max. tlak 400 barů:
http://productinfo.vtc.volvo.se/files/p ... 625616.pdf
Jinak Parker dělá dvouokruhové pístové čerpadlo, ale to parametry asi nebude moc vyhovovat... průtoky 125, resp. 75 l/min., max. tlak 400 barů:
http://productinfo.vtc.volvo.se/files/p ... 625616.pdf
Naposledy upravil(a) Čonkin dne úte lis 18, 2014 9:48 pm, celkem upraveno 1 x.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Michi
mix se točí konstantní rychlostí při jízdě .. možnost rázových vln je minimální, případně se dají eliminovat, když stojí a "stáčí směs ", je řízení v klidu, tak jako při čištění , plnění a vůbec manipulaci ... nehledě na to, že mix potřebuje vodu !!! a k ní čerpadlo = další hydromotor, , ale lze i elektrické a to nemluvíme o typu a vybavení mixu (např. ručně, či hydraulicky ovládanou cestu -skluz), natáčení skluzu...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Jestli Michi spíš nemyslel, že rázy z okruhu řízení by se přenášely do okruhu mixu...
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
necháme to na odbornících, jaké zvolí řešení ..... jsem docela zvědav...mix-pevný návěs
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Já jsem nepsal že se to třepe, ale že jsou v hydraulice rázy... Vezl jsi suchý beton? Myslíš, že to proteče skryz lopatky míchání? Stál jsem párkrát u ovládání. Jak to vevnitř přepadlo z horní úvraťě dolu, naklonil se celý mix. Chceš mi tvrdit, že to byl vadný hydropohon a že jinak jede úplně klidně a stejnoměrně? Uvědom si, že při míchání vyosíš náklad-beton mimo střed auta, ze spodní úvratě. Když tady bude cca 11-12m3 betonu (můj tip, cca 2tuny/m3=24t) a pohne se to na tom autě jenom 20cm mimo osu a pak to "přeteče" zpátky, bude stát to auto podle tebe nehnutě? A co myslíš že se stane v hydraulice když to zabere-povolí-zabere-povolí... Ono to vypadá jako pohoda, ale když se zamyslíš, je to dost složitej proces... Představ si jen obyčejnou stavební míchačku, jak se vrtí než to dost rozředíš... Pletu se?
Miloš dobrý, díky, ale už jsi trochu mimo téma.....
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů