Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Safky - a co kupit auto, prejst s nim do skandinavie tam to poladit a pak spatky, viem asi nerealne, ale vsehovsudy by to zabralo max3dni s cestou a 2lodkami 6hod., alebo kupit auto v skandinavii,nechat si to postelovat tam a pak priviest do cz??
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
úte bře 24, 2015 8:47 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to peter gasparovic:
Všechno jde, když se chce, ale to by chytré hlavy z Bruselu nesměli do všeho kecat. Teoreticky EU pomoc při rozjezdu do 30 km/h stačí, ta Skandinávská má smysl opravdu jenom v zimě v dlouhých, rychlých kopcích, v terénu se stejně rychleji jak 30 km/h nedá jezdit (myslím PVC auto ne Tatru).
Tatra + MAN = Superstroj!
úte bře 24, 2015 8:58 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak dneska jsem se byl podívat jak pokračuje stavba obchvatu Třince. Od rána tady prší, takže levná konkurence co vozí ornici na 8x4 utekla a PBS Com, který jezdí na Tatrách 815 8x8 to taky zabalil. Jediný kolový stroj co jezdil po stavbě, byl kloubový dumper Bell B40C, video jak stroj vypadá:
https://www.youtube.com/watch?v=GDvUHwEDTFE
Dělal asi 50 cm koleje, takže v těch ani Phoenix 8x8 na flotačních pneu neujede ...
Pomalu mi dochází trpělivost, žádná pořádná práce na ty kónické korby není, tak to asi necháme přezout na ty naše lomové pneu Bandag LLD a pak půjdou jezdit na Odval. Chtěl jsem ty Phoenixy nechat zajet někde po cestách a přitom vyzkoušet ty kónické korby, asi smůla, holt zákazník náš pán.
Tady video ze sklápění kónické vany:
https://www.youtube.com/watch?v=xGgS-kUV8ok
A tady původní verze vanové korby s řetězovým zadním čelem z roku 2006:
https://www.youtube.com/watch?v=Pn494PA1QVU

P.S.: Zaujal mě rychlý dozer, asi se ale v Evropě neprodává:
https://www.youtube.com/watch?v=CZkTL5zGUkg
Tatra + MAN = Superstroj!
pát bře 27, 2015 5:50 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Safky - mate v tych konickych korbach aj nejaku special.vystelku pre lepsiu adhezi materialu? A ten pasovy buldozer, no pride mi to ako klasicky pasovy traktor na pole akurat s radlicou, keby si oslovil John Deere tak by ti ho urcite ponukli.. Ci o tom povedali nieco viac... Ako je fakt ze jazdi jak cert... Ale otocenie niekde na patete nehrozy a s tymy gumovymi pasmi by to niekde po sutroch asi moc jezdit nemohlo... Akosi postradam zmysel tohoto hebla v stavebnictve... jo hrnut tak piesky na dialnici... Inak ma nic nenapada... ci v tom vidis nejaku perpektivu i niekde inde??
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pát bře 27, 2015 6:12 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to peter gasparovic:
Speciální výstelku nemáme, podlaha je z Hardoxu 450, tloušťka 10 mm.

Rychlo dozér má asi 2 hlavní výhody:
- jezdí opravdu hodně rychle
- může jezdit po silnici (na krátké vzdálenosti), tak jak pásové zemědělské traktory

Mimo soutěž, to by mě zajímalo, jak by ten Phoenix 8x8 zvládal takové terény:
https://www.youtube.com/watch?v=UDgK7WH-Bbo
https://www.youtube.com/watch?v=nYP-HVIekYM
Tatra + MAN = Superstroj!
pát bře 27, 2015 7:01 pm

Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 3059
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Příspěvek

Safky není u toho řetězového čela celkem nevýhoda, že s tym nemožeš třískat? Materiál vypadl pěkně, ale kdyby zostal přilepený, tak to z té korby nedostane ne?
pát bře 27, 2015 7:25 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Safky dik za odpoved :-)
Neco by dal, ale pretiahnutie tou mlakou jak tam ten kraz utopili, by asi nerozdychal.... :lol: :lol: To by nerozdychalo asi nic... :lol: :lol:
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pát bře 27, 2015 8:04 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to holbra:
Teoreticky máš pravdu, ale u vany bouchání není moc třeba, náklad většinou sjede. U Pravoúhlých koreb je to jiné, tam se lepí materiál po bocích a na předním čele, tam bouchání pomáhá. Další variantou je domontáž vibrátoru, ale to už je relativně drahá věc a hlavní smysl bude asi v zimě, když náklad přimrzne.
Výhodu řetězového zadního čela je právě to, že nebouchá, na Odvale Třineckých Železáren je provoz Mlýnice strusky, která je vzdušnou čárou asi 500 metrů od rodinných baráků. Když je v létě v noci hodně teplo (kolem 20 stupňů) a lidé mají otevřená okna, množí se stížnosti, že v noci bouchají zadní čela sklápěček (je to velký problém třeba u Jamala, kdy jde korba strašně rychle dolů). No a po stížnostech tam pak můžou jezdit jenom sklápěčky s řetězovým zadním čelem.
Podobné problémy s "nebouchajícím" zadním čelem mají i kloubové dumpery, menší typy nemají žádné čelo a větší mají většinou řetězové/lanové zadní čelo, ale vůči tomu našemu jenom jednokloubové, viz. videa:
https://www.youtube.com/watch?v=7UukToW ... lpage#t=59
https://www.youtube.com/watch?v=7UukToW ... page#t=200
https://www.youtube.com/watch?v=NQWoVYY ... page#t=191
Tatra + MAN = Superstroj!
pát bře 27, 2015 8:31 pm

peterrs
Příspěvky: 29
Registrován: ned lis 13, 2011 5:12 pm
Bydliště: kysucke nove mesto

Příspěvek

safky lepsie ako fast dozer?robota cely rok
https://www.youtube.com/watch?v=HocHRIOIoN4
pát bře 27, 2015 9:02 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to peterrs:
Už jsme trošku mimo téma, ale PistenBully je vhodný tak na siláž:
http://www.pistenbully.com/de/fahrzeuge ... ilage.html
https://www.youtube.com/watch?v=4Ye9Omrguyw
Na hlínu je podle mě moc lehký a má moc širokou radlici.

Zpět k tématu, u pevných návěsu nic nového. Tahač 6H4 HydroDrive měl dnes problém vyjet kopec na nakládce, řidič si musel pomoc přizvednutím nápravy na návěsu, pouze se zapnutým předním náhonem a přizvednutou nápravou na tahači to řidič nevyjel. Řidiči se dohadují, jestli by kopec vyjel tahač 6x2 se zvednutou nápravou na tahači a na návěsu, na poháněné nápravě bude asi kolem 17 až 18 tun zatížení, což je skoro to samé, jako má souprava 6x4 na zadních nápravách (2x9,5 = 19 tun), která to s 3-osým točnicovým přívěsem vyjela. Angličák I (MAN TGA 6x2/2 přestavba na sklápěč + tandem), to poprvé nevyjel (zasahovala Tatra 6x6) a podruhé už jo. Souprava Phoenix 8x6 s přívěsem Panav PS2 17.13 to bez předku nevyjel, po zapnutí předního náhonu a mezinápravy už jo. Terén je tvrdý (hlušina), ale na povrchu je po dešti blátičko. Ve středu to asi rozsekneme.

Phoenixy 8x8 s kónickou korbou S1 se nakonec chytly, pokračují tam, jezdily naposled (poslední fotky). Obchvat je pořád ve hře, prozatím vyhrává cena (8x4 S3) nad kvalitou (8x8 kónická S1), uvidíme ...
Tatra + MAN = Superstroj!
pon bře 30, 2015 9:06 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dnešní fotky, Angličák I na vykládce a "levná" konkurence Renault Kerax 8x4 S1 na vykládce ornice. Během dopoledne začalo pršet a jde vidět, že ta 8x4 už nedokáže couvnout k hromadám co přivezla ráno. Během dneška si zablokují skládku a jsem zvědavý kam to budou vozit zítra ... Osobně si myslím, že ten Phoenix 8x8 by byl schopen couvnout až na konec a sypat to postupně po celé ploše, takže by se ušetřilo s převážením ornice na vykládce nebo za vícepráce buldozerem.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
úte bře 31, 2015 5:03 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Safky, foto ako vzdy parada. Prosim ta mam na teba taky dotaz, riesim tu s kolegom taku dilemu tak by sme potrebovali rozsudit:
Co je lepsia suprava?
1, Tahac 6x2 s 2 napravou zvedacou a k tomu 3osi naves s prvou zvedacou napravou.
2, Tahac 6x2 s 3 napravou zvedacou a k tomu 3osi naves s prvou zvedacou napravou.

Obe su Volva, 500koni, najkratsi mozny rozvor u oboch aut...

Ja tvrdim ze moznost c1 je lepsia bo mi zatazi aj prednu napravu a na snehu, lade, vode, blate zatocim, zatial co u toho druheho tahaca si myslim, ze bude zo zatocenim problem, a napriklad na vode hrozi odlahcenie prednej napravy a aguaplaning.. Toz poradis?? Dik. Peter
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř dub 01, 2015 12:21 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to peter gasparovic:
Jaká 6x2 je lepší to je velké dilema. Když porovnám výhody a nevýhody jednotlivých variant:
1, 6x2 s 2. zvedací nápravou (6x2/2)
Výhody:
- krátká délka
- většinou dokáže zapnout i std. návěsy pro tahače 4x2
- při použití Anfahrhilfe - pomoc při rozjezdu velmi dobře zatáčí, pokud je "dobře" nastaven tlak na ECASu, dokáže i u plně naloženého tahače zvednout zvedačku do vzduchu a vznikne "přetížená 4x2", která bude mít na přední nápravě zatížení +/- 10 tun a na zadní poháněné 17 až 18 tun (my to tak máme, viz. foto)
- dlouhý rozvor mezi 1. a 3. nápravou = relativně dobré pohodlí

Nevýhody:
- po prázdnu málo zatížená poháněná náprava
- malá světlá výška pod zvedací nápravou (je pod kardanem)
- po prázdnu horší poloměry otáčení jako u 6x2-2

2, 6x2 s 3. zvedací nápravou (6x2-2)
Výhody:
- po prázdnu lepší trakce jak u 6x4 (hlavně pokud je na zvedací nápravě 2-montáž pneu)
- po prázdnu a se zvednutou nápravou vynikající poloměry otáčení
- dobrá světlá výška pod zvedací nápravou
- kvůli většímu rozvoru mezi 1. a 2. nápravou možnost větších nádrží

Nevýhody:
- při použití Anfahrhilfe většinou pouze odlehčí zvedačku, pokud začne tahač hrabat, nezvednutá zvedačka ho brzdí, samozřejmě se odlehčuje přední náprava = pokud je uzávěrka a kluzký povrch, auto pojede jenom rovně
- protože točnice je velmi vpředu musí tahač 6x2-2 tahat jen návěsy s dlouhým krkem (návěsy přímo určené pro 3-osé tahače), při použití std. návěsů pro tahače 4x2 a neposunutí točnice dozadu dojde ke kontaktu konce rámu tahače a noh návěsu, pokud se posune točnice dozadu bude málo zatížená přední náprava tahače a překročí se povolená celková délka návěsové soupravy (platí pro std. návěsy dlouhé 13,6 m)
- protože je točnice hodně vpředu může docházet při průjezdu přes zlomy ke kontaktu rámu návěsu s blatníky tahače na poslední nápravě = buď se blatníky sundají, nebo se namontují kola s menším průměrem a nižšími blatníky nebo se musí dát vysoká točna

My máme prozatím v tahačích variantu jen 6x2/2, BDF podvozek a ramenový nosič kontejnerů máme 6x2-2, v tahači mě láká vyzkoušet 6x2-2, ale prozatím nebyla příležitost. Osobně bych se rozhodoval jestli 6x2/2 nebo 6x2-2 podle těchto hledisek:
1, jaký návěs to bude tahat (plachta, sklopka, podval, cisterna ...), 2- nebo 3-osý
2, kde to bude jezdit (vnitro, ven)
3, v jakém terénu to bude jezdit (pouze silnice nebo i terén)
4, jaká je potřebná výška točnice

Dnešní fotostory, přeprava výkopové zeminy z Ropice do Orlové (naloženo 32,69 t) a pak zpátky hlušinu na obchvat Třince (naloženo 30 t). Obrat 101 km, z toho 74 km ložených a 27 km prázdných, spotřeba na tahači MAN TGS 26.360 6x2/2 BLS E5, manuál 16-ti kvalt, 40,5 L/100 km. Na vykládce byl trošku problém při otáčení na plný rejd, i když se zvedne 1. náprava na návěsu a prostřední na tahači, odpor při zatáčení jde hodně poznat. Na nakládce hlušiny bylo divadlo, jestli tahač 6x2/2 vyjede prudký kopec (kopec = ta fotka co je tam vyfocený tahač s HydroDrivem). Snažil jsem se naložit vše na tahač, nakonec byl poměr asi 22,5 t na tahači a 22 t na nápravy návěsu. Po zvednutí 1. nápravy na návěsu a prostřední na tahači se poměr změnil na asi 25,5 t tahač a 19 t na nápravy návěsu. Na poháněné nápravě tahače bylo asi 16,5 t (viz. foto tlakoměru 9,5 baru), dal jsem uzávěrku a na malou 3 a plný plyn hurá do kopce, pocitově si myslím, že tahač nezahrabal (bylo sucho), protože se nerožla kontrolka ASR/ESP. Zítra bude veseleji, dnes odpoledne prší/sněží ... Jenom poznámka ke zvedačkám, po naložení jsem současně zmáčkl Anfahrhilfe jak na tahači i na návěsu a trvalo asi 60 sekund, než se vše zvedlo a dorovnal se tlak v soustavě (tahač má velký 2-válcový kompresor 720 L/min).

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
stř dub 01, 2015 9:09 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Takže dneska to dopadlo, že tahač MAN TGS 6x2 s 3-osým návěsem Schwarzmüller vyjel pokaždé, je pravda, že poprvé hodně hrabal. Angličák I poprvé nevyjel, musel zcouvat a na 2. pokus se to podařilo.
Ještě ke sklápění návěsu v terénu, pokud se návěs naloží hodně na předek a sklápí se bez použití ruční brzdy, váha nákladu dokáže celou soupravu relativně dobře odtlačit od hromady.
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv dub 02, 2015 4:24 pm

Aloislukas
Příspěvky: 38
Registrován: ned zář 11, 2011 9:27 pm
Bydliště: Slezsko (CZ-PL)

Příspěvek

Ahoj, mám dotaz trochu mimo téma. Potřeboval bych 8kolku či případně pevný návěs na dovoz kamene z lomu od Wisly do Třince. Můžete mi nabídnout kontakty kdo jezdí do PL a kolik má nosnost případně zda jezdí osmikolu solo či s vlekem. Díky za info či kontakty.
pon dub 06, 2015 8:00 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů