Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Safky měl bych takový dotaz - konfigurace u Scanie 8x2/4 je nebo není tridem? Jasný tridem je 8x4*4, ale ta 8x2/4 má tu druhou nápravu tak nějak uprostřed mezi "klasikou" a tridemem...
A ještě - existuje nějaké 3-osé auto s rozvorem mezi zadními nápravami 1,81m? Mohlo by takové auto mít nějaké výhody, pokud by tím pádem mělo na každou zadní nápravu povolených 11,5t a k tomu nějaká malá pomocná náprava 4-5t (umístěná kde?), která by z toho výhradně na silnici udělala 4-osák na 32t zatímco mimo silnice by to jezdilo výhradně po 3 osách ale taky na min. 32t? Napadá mě to na základě některých zemědělských strojů, které mají takové parametry, případně v extrému i 2 malé pomocné nápravy viz např.:
http://www.farmweb.cz/index.php?page=vi ... 2NzA=#skok
sice to tam není moc vidět, ale za každou velkou nápravou je jedna malá 17,5" a když jsem to prohlížel zblízka, tak je to udělané i tak, že to má značnou světlost v terénu...
A ještě - existuje nějaké 3-osé auto s rozvorem mezi zadními nápravami 1,81m? Mohlo by takové auto mít nějaké výhody, pokud by tím pádem mělo na každou zadní nápravu povolených 11,5t a k tomu nějaká malá pomocná náprava 4-5t (umístěná kde?), která by z toho výhradně na silnici udělala 4-osák na 32t zatímco mimo silnice by to jezdilo výhradně po 3 osách ale taky na min. 32t? Napadá mě to na základě některých zemědělských strojů, které mají takové parametry, případně v extrému i 2 malé pomocné nápravy viz např.:
http://www.farmweb.cz/index.php?page=vi ... 2NzA=#skok
sice to tam není moc vidět, ale za každou velkou nápravou je jedna malá 17,5" a když jsem to prohlížel zblízka, tak je to udělané i tak, že to má značnou světlost v terénu...
- roadtrain
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 10567
- Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
- Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie
v Mega Nysa 8 tridemů Scania asi na nástavbu nachystané
akorát jsem nefotil dal jsem přednost jablku
akorát jsem nefotil dal jsem přednost jablku
Naposledy upravil(a) roadtrain dne pát říj 23, 2015 7:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
to chomyz:
Konečně zase něco zajímavého.
Scania konfigurace 8x2/4 (pokud je to originál z fabriky) tak je to klasický Tridem, viz. velké foto:
http://www.scania.nl/Images/Van-Dalen-p ... 294343.jpg
Tady je technický list konfigurace 8x2/6, a rozvory s verzí 8x2/4 asi budou podobné:
http://www.scania.it/Images/lb8x2barras ... 462184.pdf
To o čem píšeš bude asi NL přestavba, kdy se vezme std. podvozek 6x2 a mezi 1. a 2. nápravou se vloží neoriginál náprava se zatížením 10 tun, aby se brala jako samostatná, tak musí být rozvor mezi vloženou a původně 2. (po přestavbě 3.) nápravou min. 1810 mm. Viz. foto:
Pokud jde o 3-osé auto (6x4 nebo 6x6), aby mělo mezi zadními nápravami rozvor 1810 mm, tak jsou to jen speciály pro NL trh, (Ginaf, Terberg), upravuje se Iveco, MAN, Mercedes a Volvo. Pomocná náprava s 17,5 palcovým kolem by se dala vložit (podobně jako v USA SuperDumpers), ale světlá výška bude nic moc.
http://www.ginaf.nl/fileadmin/inhoud/Tr ... 2CS_NL.pdf
Tady je nový Ginaf 8x8-6, z kterého jde udělat všechny různé konfigurace:
http://www.ginaf.nl/fileadmin/inhoud/Tr ... 6TS_NL.pdf
http://www.ginaf.nl/index.php?id=48&tx_ ... 18fb2ff734
Tady Terberg:
http://www.terbergtechniek.nl/diensten/ ... dificatie/
http://www.terbergtechniek.nl/globalass ... erg-nl.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=CK-_U8HxfCM
https://www.youtube.com/watch?v=MyLKSKhaN1k
MAN TGS 6H6:
https://www.youtube.com/watch?v=QjNhqaYQfjE
http://wierdabedrijfswagens.nl/Voorraad ... -440-6x6ws
http://www.wierdavoertuigtechniek.nl/re ... rotterdam/
http://www.wierdavoertuigtechniek.nl/6x ... de-spread/
Tady novinka od Veldhuizenu (tato firma mě nikdy nepřestane překvapovat), Arocs 10x8-6, zadní dvojnáprava s rozvorem 1810 mm a mechanickým odpružením + natáčením!!!:
http://www.veldhuizen.eu/index.php?opti ... &Itemid=26
http://www.veldhuizen.eu/index.php?opti ... 20Gestuurd
Pomocnou nápravu vzadu používá u tahače 4x4 Hover-Track:
http://www.hovertrack.nl/index.php?opti ... &Itemid=12
P.S.: Tak, a je zase co studovat!
Konečně zase něco zajímavého.
Scania konfigurace 8x2/4 (pokud je to originál z fabriky) tak je to klasický Tridem, viz. velké foto:
http://www.scania.nl/Images/Van-Dalen-p ... 294343.jpg
Tady je technický list konfigurace 8x2/6, a rozvory s verzí 8x2/4 asi budou podobné:
http://www.scania.it/Images/lb8x2barras ... 462184.pdf
To o čem píšeš bude asi NL přestavba, kdy se vezme std. podvozek 6x2 a mezi 1. a 2. nápravou se vloží neoriginál náprava se zatížením 10 tun, aby se brala jako samostatná, tak musí být rozvor mezi vloženou a původně 2. (po přestavbě 3.) nápravou min. 1810 mm. Viz. foto:
Pokud jde o 3-osé auto (6x4 nebo 6x6), aby mělo mezi zadními nápravami rozvor 1810 mm, tak jsou to jen speciály pro NL trh, (Ginaf, Terberg), upravuje se Iveco, MAN, Mercedes a Volvo. Pomocná náprava s 17,5 palcovým kolem by se dala vložit (podobně jako v USA SuperDumpers), ale světlá výška bude nic moc.
http://www.ginaf.nl/fileadmin/inhoud/Tr ... 2CS_NL.pdf
Tady je nový Ginaf 8x8-6, z kterého jde udělat všechny různé konfigurace:
http://www.ginaf.nl/fileadmin/inhoud/Tr ... 6TS_NL.pdf
http://www.ginaf.nl/index.php?id=48&tx_ ... 18fb2ff734
Tady Terberg:
http://www.terbergtechniek.nl/diensten/ ... dificatie/
http://www.terbergtechniek.nl/globalass ... erg-nl.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=CK-_U8HxfCM
https://www.youtube.com/watch?v=MyLKSKhaN1k
MAN TGS 6H6:
https://www.youtube.com/watch?v=QjNhqaYQfjE
http://wierdabedrijfswagens.nl/Voorraad ... -440-6x6ws
http://www.wierdavoertuigtechniek.nl/re ... rotterdam/
http://www.wierdavoertuigtechniek.nl/6x ... de-spread/
Tady novinka od Veldhuizenu (tato firma mě nikdy nepřestane překvapovat), Arocs 10x8-6, zadní dvojnáprava s rozvorem 1810 mm a mechanickým odpružením + natáčením!!!:
http://www.veldhuizen.eu/index.php?opti ... &Itemid=26
http://www.veldhuizen.eu/index.php?opti ... 20Gestuurd
Pomocnou nápravu vzadu používá u tahače 4x4 Hover-Track:
http://www.hovertrack.nl/index.php?opti ... &Itemid=12
P.S.: Tak, a je zase co studovat!
Tatra + MAN = Superstroj!
Kamarád tu jezdí se starším MANem F2000. Tvrdí, že to měla být původně 8mi kola, ale jednu nápravu někde prodrbali...
Je to taky nějaká předělávka. Má to zadní nápravy dost daleko od sebe, ale ta zadní je natáčená hydraulicky - jak kdyby se nahradili kosti pístnicema. A má to dokonce i hydraulické vyrovnávání auta, že prý do svahu.
Samozřejmě to už nefunguje a kluci z MANu by se radši zastřelili než by se do tý složitý spleti pustili...
Zítra zkusím dodat foto...
Je to taky nějaká předělávka. Má to zadní nápravy dost daleko od sebe, ale ta zadní je natáčená hydraulicky - jak kdyby se nahradili kosti pístnicema. A má to dokonce i hydraulické vyrovnávání auta, že prý do svahu.
Samozřejmě to už nefunguje a kluci z MANu by se radši zastřelili než by se do tý složitý spleti pustili...
Zítra zkusím dodat foto...
Naposledy upravil(a) Michi dne sob říj 24, 2015 12:01 pm, celkem upraveno 1 x.
to Michi:
Nevypadá to nějak takto:
http://www.modderaandebanden.nl/images/ ... ker_01.jpg
Je to originál výrobek z fabriky MAN ve Vídni pro NL trh, přímá konkurence Ginafu a Terbergu. Neměla to být osmikola, ale je to 6x6 z větším rozvorem mezi 2. a 3. nápravou, hydropneumatickým odpružením a poslední natáčecí nápravou.
V roce 2005 jsem jezdil z desetikolkou MAN F2000 10x8-8, podobné konstrukce, zážitek to je na celý život, fotky a info zde:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... c&start=30
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... &start=150
Nevypadá to nějak takto:
http://www.modderaandebanden.nl/images/ ... ker_01.jpg
Je to originál výrobek z fabriky MAN ve Vídni pro NL trh, přímá konkurence Ginafu a Terbergu. Neměla to být osmikola, ale je to 6x6 z větším rozvorem mezi 2. a 3. nápravou, hydropneumatickým odpružením a poslední natáčecí nápravou.
V roce 2005 jsem jezdil z desetikolkou MAN F2000 10x8-8, podobné konstrukce, zážitek to je na celý život, fotky a info zde:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... c&start=30
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... &start=150
Tatra + MAN = Superstroj!
Jo to je přesně ono! Akorát to má na sobě štítek Gijstberg nebo něco takovýho, tak jsem to bral jako přestavbu. Ten rozvor vzadu vychází podle mě na těch 1800mm. Akorát jak mu to nefunguje, tak to pěkně rve gumy... Má to "bordmatic" a ještě to mělo hydraulicky ovládané zakrytí korby, ale z toho už zůstal jen ovládací mechanismus... Celkem dost hydrauliky...
Pak by mě ještě zajímalo, jaká by teda byla legální nosnost? Na kabině má 33...
Pak by mě ještě zajímalo, jaká by teda byla legální nosnost? Na kabině má 33...
to Michi:
Firma Gijsbertsen je výrobce nástaveb:
http://www.gijsbertsen-bv.nl/
Prázdný podvozek by měl vážit cca. 10.200 kg, korba tak 4.500 kg, pak komplet auto kolem 15-ti tun, užitečná v NL cca. 18 tun (při celkové 33 tun), legální užitečná v ČR cca. 11 tun (při celkové 26 tun), takže pro legální provoz po silnicích v ČR je toto auto nesmysl. Jak píše chomyz na tento typ podvozku by bylo ideální namontovat USA samonatáčecí nápravu s koly 17,5 palce, pak by byla legální celková v ČR 32 tun a auto by bylo relativně lehké (prázdné asi 15,5 tuny) a v terénu by to pořád byla 100% 6x6.
http://www.hendrickson-intl.com/Auxilia ... -Lift-Axle
https://www.youtube.com/watch?v=Odhqjvj8Gp0
P.S.: Máme MAN TGM 18.280 4x2 BL s korbou Schwarzmüller S3, prázdná váha 7.700 kg, užitečná 10.300 kg, což je skoro na dohled tomu MANu 6x6 z NL ...
Firma Gijsbertsen je výrobce nástaveb:
http://www.gijsbertsen-bv.nl/
Prázdný podvozek by měl vážit cca. 10.200 kg, korba tak 4.500 kg, pak komplet auto kolem 15-ti tun, užitečná v NL cca. 18 tun (při celkové 33 tun), legální užitečná v ČR cca. 11 tun (při celkové 26 tun), takže pro legální provoz po silnicích v ČR je toto auto nesmysl. Jak píše chomyz na tento typ podvozku by bylo ideální namontovat USA samonatáčecí nápravu s koly 17,5 palce, pak by byla legální celková v ČR 32 tun a auto by bylo relativně lehké (prázdné asi 15,5 tuny) a v terénu by to pořád byla 100% 6x6.
http://www.hendrickson-intl.com/Auxilia ... -Lift-Axle
https://www.youtube.com/watch?v=Odhqjvj8Gp0
P.S.: Máme MAN TGM 18.280 4x2 BL s korbou Schwarzmüller S3, prázdná váha 7.700 kg, užitečná 10.300 kg, což je skoro na dohled tomu MANu 6x6 z NL ...
Tatra + MAN = Superstroj!
Tak on se s tím zase tak moc nemaže, jak kdyby tam ta 4 náprava byla...
Mají to hlavně po stavbách a chtěli by něco novějšího a tohle prodat...
Je fakt, že na 150 jsem měl prázdnou 8,1 a celková byla 18, na 300 už mám skoro 9 a celková 18. Pak ten MAN opravdu pro legál ztrácí smysl.
Včera jsem se s ním domlouval, že mu zkusím pomoct s tím natáčením zadní nápravy, protože bez toho je to masakr. Tak třeba pak dám víc fotek...
Mají to hlavně po stavbách a chtěli by něco novějšího a tohle prodat...
Je fakt, že na 150 jsem měl prázdnou 8,1 a celková byla 18, na 300 už mám skoro 9 a celková 18. Pak ten MAN opravdu pro legál ztrácí smysl.
Včera jsem se s ním domlouval, že mu zkusím pomoct s tím natáčením zadní nápravy, protože bez toho je to masakr. Tak třeba pak dám víc fotek...
to chomyz:
Ještě jsem si vzpomněl, že už v roce 2011 jsem pro Tatru navrhoval ultralehkou 8x6 s vloženou nápravou s koly 17,5 palce, viz. bod 5:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... 16&start=0
Ale ve výše uvedeném případě nejsou potřeba zadní nápravy s dlouhým rozvorem nad 1810 mm, ale stačí klasická dvojnáprava s rozvorem +/- 1350 mm a na celkovou povolenou 32 tun to stačí. Pro Tatru by nešla dát klasická pevná náprava od Hendricksonu, ale nějaká polonáprava z autobusu (např. SOR?).
Ještě jsem si vzpomněl, že už v roce 2011 jsem pro Tatru navrhoval ultralehkou 8x6 s vloženou nápravou s koly 17,5 palce, viz. bod 5:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... 16&start=0
Ale ve výše uvedeném případě nejsou potřeba zadní nápravy s dlouhým rozvorem nad 1810 mm, ale stačí klasická dvojnáprava s rozvorem +/- 1350 mm a na celkovou povolenou 32 tun to stačí. Pro Tatru by nešla dát klasická pevná náprava od Hendricksonu, ale nějaká polonáprava z autobusu (např. SOR?).
Tatra + MAN = Superstroj!
Dneska jsem objevil na PL stránkách 3 zajímavé věci:
1, mechanicko-hydraulický poháněná náprava SAF-Holland, která prý měla premiéru už na IAA 2014 (byl jsem tam, ale nevšiml jsem si), mohla by to být levnější a jednodušší alternativa k hydropohonům přední nápravy (MAN HydroDrive, ...), využívající hydrauliku pro sklápění návěsu (2-hadicovou):
http://40ton.net/napedzana-os-naczepy-o ... bciazeniu/
http://iaa.safholland.de/pdf/iaa2014_pm4.pdf
http://iaa.safholland.de/pdf/iaa2014_pm4_en.pdf
2, 4-osý návěs s chodící podlahou pro tahač 4x2 a celkovou 50 tun od Knapen:
http://40ton.net/czteroosiowa-naczepa-z ... tu-oplaca/
3, 3-osý návěs za traktor i za klasický tahač 4x2 se zvedacím ojem, Kraker CF-Agri:
http://40ton.net/przyczepa-z-ruchoma-po ... rolnictwa/
https://youtu.be/i02Jm7XpI1s?t=289
1, mechanicko-hydraulický poháněná náprava SAF-Holland, která prý měla premiéru už na IAA 2014 (byl jsem tam, ale nevšiml jsem si), mohla by to být levnější a jednodušší alternativa k hydropohonům přední nápravy (MAN HydroDrive, ...), využívající hydrauliku pro sklápění návěsu (2-hadicovou):
http://40ton.net/napedzana-os-naczepy-o ... bciazeniu/
http://iaa.safholland.de/pdf/iaa2014_pm4.pdf
http://iaa.safholland.de/pdf/iaa2014_pm4_en.pdf
2, 4-osý návěs s chodící podlahou pro tahač 4x2 a celkovou 50 tun od Knapen:
http://40ton.net/czteroosiowa-naczepa-z ... tu-oplaca/
3, 3-osý návěs za traktor i za klasický tahač 4x2 se zvedacím ojem, Kraker CF-Agri:
http://40ton.net/przyczepa-z-ruchoma-po ... rolnictwa/
https://youtu.be/i02Jm7XpI1s?t=289
Tatra + MAN = Superstroj!
Asi poprvé co vidím Tridem 8x4-4 jako klasický tahač návěsů:
http://www.auto.cz/scania-r730-tahac-ne ... ideo-89979
https://www.youtube.com/watch?v=7mlHnA5Ab2c
http://www.auto.cz/scania-r730-tahac-ne ... ideo-89979
https://www.youtube.com/watch?v=7mlHnA5Ab2c
Tatra + MAN = Superstroj!
Nemáte někdo praktické zkušenosti s těmito podmetacími řetězy SNOW WAY Master?:
http://snow-way.cz/
http://www.lanvec.cz/podmetaci-retezy-snow-way-c148/
Je to konkurence Rotogripu a OnSpotu, ale za úplně jinou cenu, už delší dobu přemýšlím, že bychom na 1 autě ty podmetáky zkusili, ale prozatím jsem nikde nesehnal nějaké zkušenosti z praxe.
http://snow-way.cz/
http://www.lanvec.cz/podmetaci-retezy-snow-way-c148/
Je to konkurence Rotogripu a OnSpotu, ale za úplně jinou cenu, už delší dobu přemýšlím, že bychom na 1 autě ty podmetáky zkusili, ale prozatím jsem nikde nesehnal nějaké zkušenosti z praxe.
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
to mirazapletal:
V NL jim ten koeficient u tahače 4x2 vyjde, tahač 4x2 tam může mít max. 20,5 t (9 + 11,5 t) * 1,5 = 30,75 t, což je v součtu 51,25 t, ale mají tam povoleno max. 50 tun.
V ČR to bude horší, ale jak psal dříve chomyz Policie ČR to neřeší a málo kdo z příslušníku to asi ví ...
Vypadá to, že Tridem podvozky 8x4-4 se celkem chytly v BE (pro celkovou 32 tun tam musí být u klasických osmikolek celkem velký rozvor):
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... llery]/21/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... llery]/13/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... llery]/13/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... allery]/2/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... llery]/30/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... allery]/7/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... llery]/16/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... llery]/17/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... llery]/32/
Ještě bych se vrátil k poháněné nápravě pro návěsy od SAFu, zjišťoval jsem detaily, tak prý jezdí 5 prototypů, které fungují. Pokud by to nebylo drahé a dobře by to fungovalo, tak si myslím, že by to mohl být konec přívěsových souprav ... Matematicky mi vychází lepší trakce než u tahače 4x4 s hydropohonem, pro vysvětlenou:
1, Tahač 4x4 s hydropohonem, celková 18 tun, návěs 3x9 tun = 27 tun, celková 45 tun, pokud na návěsu pomocí Anfahrhilfe zvednu 1. nápravu krátkého návěsu, dotížím tahač o cca. 3,6 tun, tzn. tahač celková v terénu 21,6 tuny, trakční poměr: 21,6 / 45 t = 48%
2, Std. tahač 4x2, celková 18 tun, návěs 3x9 tun = 27 tun, celková 45 tun, pokud na návěsu pomocí Anfahrhilfe zvednu 1. nápravu krátkého návěsu, dotížím tahač o cca. 3,6 tun, tzn. tahač celková v terénu 21,6 tuny a na zadní poháněné nápravě cca. 14,5 tuny, poslední náprava na návěsu zatížení 11,7 tuny, pak trakční poměr: 26,2 (14,5 + 11,7 t) / 45 t = 58% !!!
3, Pro porovnání souprava 6x4 s 3-osým přívěsem bude mít při podobné užitečné jako výše uvedený tahač celkovou 48 tun, trakční poměr pak bude: 19 t (max. zatížení zadních náprav u 6x4/8x4) / 48 t = jen 39,5% !!!
Pokud bude cena do 10 tis. EUR, tak si myslím, že to má šanci na úspěch. Kdyby tahač (4x2, 6x2 nebo 6x4) střídal klasický 3-osý a 1-osý ultrakrátký návěs, které budou vybaveny poháněnou nápravou, zvládne taková souprava skoro to samé jako souprava 6x4/8x4 s přívěsem (v rámci legálních hmotností po silnici), ale s menšími provozními náklady a větší užitečnou hmotností = větší tržbou.
V NL jim ten koeficient u tahače 4x2 vyjde, tahač 4x2 tam může mít max. 20,5 t (9 + 11,5 t) * 1,5 = 30,75 t, což je v součtu 51,25 t, ale mají tam povoleno max. 50 tun.
V ČR to bude horší, ale jak psal dříve chomyz Policie ČR to neřeší a málo kdo z příslušníku to asi ví ...
Vypadá to, že Tridem podvozky 8x4-4 se celkem chytly v BE (pro celkovou 32 tun tam musí být u klasických osmikolek celkem velký rozvor):
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... llery]/21/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... llery]/13/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... llery]/13/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... allery]/2/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... llery]/30/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... allery]/7/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... llery]/16/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... llery]/17/
http://bouwmachineweb.com/fotoalbum/rep ... llery]/32/
Ještě bych se vrátil k poháněné nápravě pro návěsy od SAFu, zjišťoval jsem detaily, tak prý jezdí 5 prototypů, které fungují. Pokud by to nebylo drahé a dobře by to fungovalo, tak si myslím, že by to mohl být konec přívěsových souprav ... Matematicky mi vychází lepší trakce než u tahače 4x4 s hydropohonem, pro vysvětlenou:
1, Tahač 4x4 s hydropohonem, celková 18 tun, návěs 3x9 tun = 27 tun, celková 45 tun, pokud na návěsu pomocí Anfahrhilfe zvednu 1. nápravu krátkého návěsu, dotížím tahač o cca. 3,6 tun, tzn. tahač celková v terénu 21,6 tuny, trakční poměr: 21,6 / 45 t = 48%
2, Std. tahač 4x2, celková 18 tun, návěs 3x9 tun = 27 tun, celková 45 tun, pokud na návěsu pomocí Anfahrhilfe zvednu 1. nápravu krátkého návěsu, dotížím tahač o cca. 3,6 tun, tzn. tahač celková v terénu 21,6 tuny a na zadní poháněné nápravě cca. 14,5 tuny, poslední náprava na návěsu zatížení 11,7 tuny, pak trakční poměr: 26,2 (14,5 + 11,7 t) / 45 t = 58% !!!
3, Pro porovnání souprava 6x4 s 3-osým přívěsem bude mít při podobné užitečné jako výše uvedený tahač celkovou 48 tun, trakční poměr pak bude: 19 t (max. zatížení zadních náprav u 6x4/8x4) / 48 t = jen 39,5% !!!
Pokud bude cena do 10 tis. EUR, tak si myslím, že to má šanci na úspěch. Kdyby tahač (4x2, 6x2 nebo 6x4) střídal klasický 3-osý a 1-osý ultrakrátký návěs, které budou vybaveny poháněnou nápravou, zvládne taková souprava skoro to samé jako souprava 6x4/8x4 s přívěsem (v rámci legálních hmotností po silnici), ale s menšími provozními náklady a větší užitečnou hmotností = větší tržbou.
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů