Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Příspěvek

Safky :
Tak jsem to s tím MANem nějak zakřiknul. Včera mu kleklo něco v elektrice. Byl jsem ho odtáhnout na MAN servis a rovnou tam koupili novou 6x6 a tohle dali na prodej... :D
stř lis 04, 2015 8:22 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Michi:
Osobně si myslím, že klasická 6x6 je už přežitek, osobně bych šel do Tridemu 8x4-4 (samozřejmě záleží na jakou práci to mají ...):
- větší nosnost (6x6 legálně cca. 13 tun, 8x4-4 cca. 18 tun)
- o hodně větší tržba v sólu na stavbách (šestikolka 500,- Kč/hod., osmikolka 800,- Kč/hod.)
- malý cenový rozdíl
- lepší obratnost (menší poloměr otáčení: 6x6 = 19,8 m, Tridem = 17,8 m; větší rejd: 6x6 = 38 stupňů, Tridem = 49 stupňů; kratší rozvor mezi 1. a 2. nápravou: 6x6 = 3600 mm, Tridem = 3300 mm)
- menší spotřeba (2 poháněné nápravy bez reduktorů vůči 3 nápravám s reduktory a dělící převodovkou)
- průjezdnost v terénu není až o tolik horší (přizvednu si poslední nápravu - Anfahrhilfe)
- do soupravy na celkovou 48 tun stačí jen tandemový přívěs (levný, lehký, krátký, dobré couvání), pro 6x6 musí být buď 3-osý točnicový (drahý, dlouhý, náročné couvání) nebo Tridem (drahý, opotřebení pneu)
Tatra + MAN = Superstroj!
stř lis 04, 2015 9:06 pm

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Příspěvek

Mají to jen pro svoje stavby. Staví vlastní bytovky od A-Z. Do teď jim to stačilo i bez vleku, tak to asi nebude pro ně nejhorší varianta... A jak znám šoféra, tridemu by byla škoda... :D
čtv lis 05, 2015 6:45 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

To Safky: No ale soudy ten 1,5násobek řeší....
čtv lis 05, 2015 7:24 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Michi:
Pokud jezdí sami pro sebe, měli by u Tridemu ušetřit na menším počtu fůr. Samozřejmě jak píšeš, Tridem není úplně blbuvzdorný, u nás ho má řidič za odměnu a má snahu u práce přemýšlet, takže si myslím, že je v dobrých rukou. Pro "jednoduché" řidiče co neumí přemýšlet, je optimální stará Tatra 815 6x6, na takovém vozidle pak udělají min. škodu.

to mirazapletal:
Myslel jsem to obrazně, stejně bude problém naložit takovou soupravu, tak aby vyšly tlaky na nápravy (hlavně tahač).
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv lis 05, 2015 9:22 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Musím reagovat na přežitek 6x6 .Měl jsem ještě nedávno dvě a nyní jsem jednu pustil.Obě auta jezdila od půlky druhěho měsíce každý den a to ještě zaměstnávám další auto od kolegy. Dle plánu ty 6kolky jedou až do 20 .12 když nepedne sních. Práce je na to stále a fa.to poptávají.Je to dnes idealní nářadí 6x6 + tandem = práce skoro celý rok zde na severu!!
sob lis 07, 2015 1:42 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Karel334:
Pokud to není tajné jaké máš prosím sazby na těch 6x6? U nás se to pohybuje 500 až 600,- Kč/hod., osmikolky 800 až 850,- Kč/hod. Šestikolky nám jezdí většinou v TŽ (slévárny, opravy kolejí, ...), rozváží strusku soukromníkům (tam je většinou málo místa) a co se týče externích akcí, tak se nám podařilo urvat na šestikolky jenom jednu větší akci, všichni ostatní zákaznicí na větších akcích chtějí výhradně osmikolky. Pokud jde o vhodnou práci pro 6x6, tak si myslím, že jsou to především výstavba kanalizací, opravy kolejí a stavby RD. Pokud se vozí materiál na velmi krátké vzdálenosti (tak 1 km), tak vidím budoucnost v malých kloubových dumprech 4x4 s nosností do 10-ti tun, které jsou levné (nový cca. 1 mil. Kč), primitivní na obsluhu, s min. poplatky pro stát atd. (není silniční daň), v terénu s vynikající průchodnosti (šípové pneu) a malou spotřebou (4-válec 100 koní).
https://www.youtube.com/watch?v=Ets-gmfM6_I
https://www.youtube.com/watch?v=Im3G9EXE7x4
https://www.youtube.com/watch?v=V-XOCqA9oxw
https://www.youtube.com/watch?v=xqb3iftrlwQ
https://www.youtube.com/watch?v=m6NafTyugJ4
Pokud se jedná o soupravy 6x6 + tandem, ano jsou vhodné pro přepravu hlavně hlíny na delší vzdálenosti, pokud jde o náš kraj, tak tady v tomto dominuje AWT Rekultivace, a za tento rok vím pouze o 2 akcích (prodloužená Rudná - odvoz zeminy z Krásného Pole a obchvat Třince I/11 - odvoz zeminy z Bystřice do Mostů u Jablunkova), kde musely jezdit 6x6 s tandemy, všude jinde stačí i 6x4/8x4 nebo i návěsy. No a pokud jde o provozní náklady a nosnost (6x6 + tandem = cca. 25 až 27 tun; tahač 6x2 s návěsem až 33 tun), tak se ty soupravy 6x6 s tandemem na std. akcích (návoz kameniva, odvoz odpadů ...) po asfaltu a štěrkových cestách absolutně nechytají (nákladově soupravy s přívěsem vychází oproti návěsu o 20 až 30% hůře v přepočtu na Kč/t).
Když to uzavřu, tak novou 6x6 + nový tandem nejsme schopni během 5-ti let (std. doba odpisů) zaplatit na těch akcích co std. jezdíme, tahač s návěsem bez problémů a Tridem 8x4-4 s tandemem, to je tak na hraně.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob lis 07, 2015 5:35 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Věc je taková ,že auta nejsou a pozoruji že od tuny už jezdíme opravdu jen občas! Když zákazník si zadá cenu od tuny tak při 27t to běžně vyjde za 37 kč/km. Vypozoroval jsem že s tandemem tu jezdí i balenou ,vysype vlek odpřahne vyklopí auto zacvakne zpět a valí za cenu návěsu cca 35-40kč.Hodinovka 6koly dlohodobě práce např.na půl sezony je i 550 když je marast sepřahne tandem a valí dál.Hodně jsem se tomu bránil tahat vlek a ejhle ono to funguje a vydělává to.Aktualně návěs eurovia vdálenost 50km za 141kč/t + 425kč hod čekání.8kola vdálenost 40km 160kč/t 400kč hod čekání. Strabag návěs soupr 36kč km nalož si kolik potřebuješ. Běžná hod sazba 6kola 600/ 8kola 800/ návěs soupr 850/ Běžně nám platí nájedové km když jedu na akci 70km tam jezdíme týden a zase domu 70km za 36kč /Km. Idealní pěkná ternno nebo euro tatra a tandem trochu zvednuté bočnice plachty zde má vystaráno na celý rok.
sob lis 07, 2015 10:29 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Karel334:
U nás taky auta moc nejsou, ale zvýšit ceny se prozatím nepodařilo, spíš to déle trvá než se to odveze. Pro porovnání 3 akce z poslední doby:
1, přeprava odpadů, obrat 96 km, cena 94,- Kč/t (toto je dlouhodobá akce, je nutno shánět výtěž zpátky)
2, přeprava cihel z demolice, obrat 100 km, cena 110,- Kč/t (nutno odvézt co nejrychleji, jezdí se bez výtěže)
3, přeprava kamene z lomu na stavbu průmyslové zóny, obrat 40 km, cena 46,- Kč/t (co vím, tak za těchto podmínek to prozatím většina dopravců odmítla, bude to práce tak na leden, únor, do konce roku to asi nestihnou odvézt ...).
Pokud si dobře pamatuji, tak ta akce 6x6 s tandemy na hlíně z Bystřice do Mostů u Jablunkova, tam se jezdilo kolem 44,- Kč/km, ale pořád do kopce, couvání na nakládce i vykládce á 200 metrů a po trase uzavírka (dávali nový koberec), takže si myslím, že to byla relativně odpovídající cena.
Asfalt s tandemem jsme zkoušeli jednou, ale všichni nadávali (finišerista, řidič, stavbyvedoucí ...), tak jsme to vzdali, problémem bylo, že na vykládce bylo opravdu málo místa. Tady je zvykem na balené přetěžovat osmikolky nebo se používají krátké návěsy, šestikolky v sólu jezdí většinou menší akce. My máme velkou výhodu v tom, že máme velmi různorodý vozový park (sóla: 4x2, 6x2, 6x4, 6x6, 8x4, 8x4-4, 8x6, 8x8, "10x4", tahače: 4x2, 6x2, 6x4, přívěsy: točnicové 2 i 3-osé, tandem, návěsy: 1-osý, 3-osý: ocel 27 a hliník 32 m3), takže přesně podle práce se dá nakombinovat nejvhodnější varianta vozidel. Ostatní dopravci se většinou specializují na návěsy nebo na přívěsové soupravy, ale kombinovat to moc nedokážou.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob lis 07, 2015 11:03 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Ten dumper je hezká hračka ,to asi vše.Nedokážu si vybavit pro moje potřeby jak to zajede ráno na betonárku pro beton kanálníkům a do stavebnin pro tři palety obrubníků.Po obědě seber tandem a val navážet mzk a ráno zase ten beton !! Pak tu do oběda rozvezeš tu hlínu do krajnic.To je práce pro 6x6!! Holt je potřeba řidič s řidičákem a ne zedník s 0,2 promile. Všechno má + -
sob lis 07, 2015 11:05 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Karel334:
Tu práci co píšeš (beton, obrubníky, MZK, hlína krajnice) to by zvládla i 6x2, se spotřebou tak o 7 až 10 L/100 km menší než 6x6 ...
https://www.youtube.com/watch?v=qr-sSW5aXcQ
https://www.youtube.com/watch?v=iYw5Kked5p0

6x6 u nás používáme hlavně do extrémů:
https://www.youtube.com/watch?v=sVH4aY-W_HE
https://www.youtube.com/watch?v=LQ5trmydVDw

Kloubový dumper jsem myslel na výstavbu RD, kanalizací, kde se vozí materiál jenom v místě a v terénu.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob lis 07, 2015 11:27 pm

tatrák pája
Příspěvky: 375
Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
Bydliště: praha

Příspěvek

To, co zde uvádíš jako extrém je u mne denní chleba. Používám terno 8x8 a tandem Humbaur. Děláme výstavbu energetických sítí a extrém je 1-2 v3s na tyčích vpředu potom tatra s vlekem a traktorbagr vzadu. Výstavba komunikace je neekonomická a trvala by déle než samotné práce na výstavbě či opravě sloupu
ned lis 08, 2015 5:55 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to tatrák pája:
Na takovou práci jak píšeš, by se zrovna podle mě hodil ten kloubový dumper, vozí materiál jen po stavbě na kraj pozemku, kde se to přeloží na std. vozidlo, nepotřebuje nic na vytahování, jenom traktorbagr na nakládku. Muselo by se vypočítat, jestli je lepší tahat Tatru 8x8 s tandemem, nebo to raději 1x přeložit.
My jsme kdysi taky dopadli jak píšeš, Tatra 815 6x6 + 2-osý točnicový přívěs, vpředu pásový bagr 20 tun, vzadu kolový bagr 20 tun a 500 metrů nám trvalo asi 2 hod. ... Byly to jen 2 fůry, tak se to dále neřešilo.
Pro energetiky jsme taky jezdili, ale sypalo se to na kraj pozemku (desetikolka SENZA I), pak si to už navážel traktorbagr (asi 200 metrů), takže žádný problém s vyjetím.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned lis 08, 2015 6:35 pm

sof
Příspěvky: 3887
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

Tie malé dumpre vídavam v zahraničí na stavbách bežne. Už som aj rozmýšľal, prečo u nás nejazdia a napadlo ma len, že je to drahé. Ale, je to šikovná vec.
ned lis 15, 2015 12:09 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to sof:
Kdysi jsem taky přemýšlel, proč se ty malé dumpry v ČR/SK moc nechytají. Podle mě to má historické kořeny. ČR a SK je odkojené sklápěcími Tatrami 6x6, který vyjedou relativně těžký terén, tak je to už 70 let. Malé kloubové dumpery vznikly v UK, tam je to historicky se sklápěčkami jiné. Znají tam jen 6x4 a 8x4, korby většinou lehkého provedení bez pomocného rámu, podvozky mají relativně dlouhý rozvor = špatně obratné a v terénu moc neujedou. Proto podle mě vznikly malé kloubové dumpery s nosností do 10 tun a taky největší počet výrobců je z UK (Barford, Benford dnes Terex, Lifton dnes Wacker Neuson, Thwaites, NC ENGINEERING). V UK se malé dumpery hodně často půjčuje z půjčovny a ne kupuje, to se v ČR děje až posledních pár let. Výhody malých dumperů oproti klasickým sklápěčkám (verze s nosností 10 tun):
- průměr otáčení 12 metrů
- délka cca. 4,5 m
- světlá výška cca. 400 mm
- šípové pneu 500/60 R 22,5
- motor z traktoru o výkonu 75 až 100 koní, 4-válec, objem 3 až 4 litry (nízká spotřeba)
- prázdná váha cca. 5,3 tuny
- primitivní obsluha (jde vidět každý roh, převodovka PowerShuttle - řazení bez spojky s reverzací pod volantem)
- velmi rychlé sklápění
- tuhé nápravy bez uzávěrek, kloubové řízení
- většinou chybí kabina, SPZ
- cena cca. 1 mil. Kč
- velmi krátká doba pracovního cyklu (nakládka, jízda, vykládka a zpátky)
http://www.nc-engineering.com/cms/wp-co ... 1-2015.pdf
http://www.terex.com/construction/en/id ... 108188.pdf
http://www.wackerneuson.cz/cs/vyrobky/p ... sions.html
http://www.thwaitesdumpers.co.uk/PDFLib ... -%20UK.pdf
http://www.ausa.com/media/wp-content/up ... 00A_DE.pdf
Svezl jsem se s Liftonem 850, Benfordem 9 t a Barfordem 6 t a musím uznat, že opravdu oproti klasickým sklápěčkám je to jiný level, jak v průjezdnosti v terénu, obratnosti a rychlosti práce.

Minulý týden jsem navštívil Agritechnicu v Hannoveru a objevil jsem pár zajímavých věcí co jsem si dříve nevšiml:
- u točnicových zemědělských přívěsů S3 na bočnice použití plastových desek (nevím přesně co je to za materiál)
- pohon náprav/kol přívěsů pomocí elektromotorů (Fliegl, Joskin, Schuitemaker) nebo pomocí hydromotorů (Samson, Kaweco)
- rozšíření nástaveb s gumovým pásem na podlaze a posuvným předním čelem a taky pouze výtlačným čelem
- prototyp pásového přívěsů na který najede std. traktorový kolový návěs od Annaburgru
- všude hodně Dolly přívěsů pro tah silničních návěsů za traktorem
- různé překladače na siláž z polních dopravních prostředků na čistě silniční návěsy (hlavně pro bioplynky)
- stálé větší rozměry traktorových a flotačních pneu
- rozšíření pásových podvozků pro klasické traktory
https://www.youtube.com/watch?v=pMDMOrHFEqg
https://www.youtube.com/watch?v=wy_WDq3CU_w
Tatra + MAN = Superstroj!
úte lis 17, 2015 8:19 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 hostů