Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Tu 8kolu s 1osim privesom obcas stretnem,tak jak bude cas pofotim ju😉

Zrzku,hod cislo do sz,som este tyzden v chebe, tak ak by si mal cestu,stav sa,lkw mozes odstavit u mna na dvore👍🏻
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv lis 29, 2018 9:03 pm

úte pro 11, 2018 11:29 am

Uživatelský avatar
zdenekjihlava
Příspěvky: 1566
Registrován: sob zář 04, 2010 10:53 am
Bydliště: jihlava

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Ten vlek vypadá příšerně to je tak za malý traktor na odvoz lupeni z parku a né za Tatru pod bagr.😛
Zijte dlouho a blaze.
úte pro 11, 2018 3:53 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Kluci dotaz, prečo sa v Škandinávii používajú dlhé a nastavovacie oje na vleky? Sklapacky cez oje sypu,to my je jasne ale čo zvyšok? Má to nejaký vplyv na váhu, zozvor,či prečo?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
sob led 05, 2019 5:59 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Safky - kukni sem,mozno by tak slo upravit aj vas pevny naves,tym padom by nemusel teoreticky z baraku.

na rame tahaca je cap,ktory sa hydraulicky vysunie do medzery na navese. naves ma zatacaciu napravu a je to vlastne na pevno spojena suprava, ktora ma 1 a 4napravu natacaciu,2+3 je hnacia. podla mna super riesenie,a mozne vyriesenie problemu s pevnym navesom?

Co si o tom myslis? Samozrejme sa pytam aj vas ostatnych,za mna super riesenie👍🏻

foti

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned led 06, 2019 2:47 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

to peter gasparovic:
Posuvné oje, je to kvůli legislativě, aby byla celková hmotnost soupravy co největší musí být velká délka soupravy viz. video z Norska 7-mi osá souprava pro celkovou 60 tun:
krátká oj po prázdnu, jízdu v terénu a manévrování:
https://youtu.be/SUkArj3hUP8?t=15
https://youtu.be/SUkArj3hUP8?t=200
dlouhá oj pro jízdu po silnici:
https://youtu.be/SUkArj3hUP8?t=104


V Norsku se ještě používají návěsy s posuvnými nápravami:
https://youtu.be/H0aOKYcZzhY?t=5
https://youtu.be/AmM4jDsbrBU?t=12
https://youtu.be/1oecSzTW83k?t=56
a zde při sklápění se zasunutými nápravami:
https://youtu.be/AmM4jDsbrBU?t=91

Tak SENZA I už je na Slovensku v Leviciach:
http://www.slovakfinance.sk/vozidla/detail/3008

Ohledně polopevného návěsu s posuvným čepem pro zajištění návěsu, vymyslela to rakouská firma Primetzhofer a legislativně to vyřeší problém pevného návěsu, na silnici to bude klasický návěs a v terénu polopevný, který bohužel nebude schopen přenést zatížení návěsu na tahač, tak jak to bylo možné u pevného návěsu od VS-montu. Samozřejmě hydraulický posuvný čep a nuceně hydraulicky natáčená náprava návěsu bude něco stát. Zde odkaz na historii - příspěvek z 3. srpna 2010:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... &start=105

Zde pár fotek detailů zadní nápravy:
http://www.hansebubeforum.de/showtopic. ... pagenum=31

Osobně si myslím, že pro stávající pevné návěsy to nejde použít, musel by se udělat úplně nový rám návěsu (původní by nevydržel zatížení klasického návěsu), vyměnit samonatáčecí nápravu návěsu za nuceně hydraulicky natáčecí, takže po pravdě vše znova ... Asi se to nezaplatí.

A zde do diskuse pár, možná nesmyslných variant náhrady pevného návěsu klasickým návěsem za relativně rozumné peníze:

1, 3-osý návěs, 1. a 3. zvedací náprava, 2. náprava s hydrostatickým pohonem SAF Trak, 3. náprava by se dala zvedat i s částečným nákladem, pro tahač 4x2 asi se zatížením 23,5 tuny (alternativa pevného návěsu), tahač by měl posuvnou točnu, tak aby se dala zkrátit co nejvíc celková délka, zde video jak to funguje v CH, ale Ti řeší jenom pohon:
https://youtu.be/OedBHgmMWck
https://youtu.be/9nz5nypFb9U
https://youtu.be/3_cID6vIzkY
https://youtu.be/GgH0lPXXHcs

2, 3-osý návěs, 1. náprava poháněná SAF Trak, 2. náprava samonatáčecí + funkce nuceného hydraulického natáčení během couvání, 3. náprava zvedací, celkem šílená kombinace, ale střed otáčení návěsu by byla 1. náprava návěsu, což by skoro odpovídalo klasickému 1-osému návěsu. Zatáčení nápravy by fungovalo pouze v případě, že je 3. náprava zvednutá. Zde varianty řízení od VSE nebo BPW:
https://youtu.be/TjSahOS_KI8
https://youtu.be/5si6Fr4Tvxg

3, 2-osý návěs, 1. náprava zvedací, 2. náprava zvedací a hydraulický poháněná SAF TRAK, celkem jednoduchá varianta, ale povolená celková soupravy jenom 44 tun, dalším problémem je celkem velká min. vzdálenost od středu královského čepu po střed 1. nápravy (nejméně jsem našel 3485 mm u Schwarzmülleru, délka korby 6,5 m), u 3-osého návěsu máme tuto vzdálenost 3005 mm a pomůžeme si tím, že se posune točnice dopředu na tahači, což u 2-osého návěsu je problém, protože tam není místo.

P.S.: Kdyby někoho napadlo něco jiného napište.

Zadání:
- co nejkratší délka návěsové soupravy
- ve variantě jako náhrada pevného návěsu SENZA I (desetikolka) nosnost aspoň 23 tun
- ve std. provedení nosnost aspoň 30 tun (5 nebo 6 náprav)
- trakce v terénu aspoň 26 tun (součet zatížení poháněných náprav)
- cena za komplet tak do 120 tis. EUR
- a legislativně to musí být 100% čisté ...
Tatra + MAN = Superstroj!
ned led 06, 2019 7:52 pm

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

A já už myslel, že nic nevymýšlíš... :D
U té varianty 2 se tě zeptám. Pokud 2. náprava zatáčí jen při zvednuté 3., co si tím pomůžeš? To bude fungovat jen po prázdnu a to ti toho moc neřeší. Jezdím s 3 a 4 osým podvalem kde je 3. nebo 3. a 4. vlečená. Dopředu je to super, stočím se všude perfektně. Ale zpátečka je za trest. A ty by jsi vlastně udělal variantu, kde poprázdnu zajedu všude, ale s nákladem se mi to degraduje na standardní návěs... Pletu se?
A to první video s tou stříbrnou soupravou, to je nádhera... :clap:
ned led 06, 2019 8:35 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

to Michi:
Asi jsem to trošku špatně vysvětlil, u varianty 2 by to fungovalo jak po prázdnu, tak v případě kdyby se 3. náprava zvedla s částečným nákladem, bude to asi těch 23,5 tuny nákladu u 2-osého tahače a 26 tun nákladu u 3-osého tahače. Na nápravách návěsu (1. a 2. dole, 3. zvednutá) by pak bylo zatížení 2x11,7 tuny, což v terénu mimo silnici nebude problém, při jízdě po silnici bude poslední náprava návěsu dole a zatížení náprav návěsu bude asi 3x6,5 tuny = 19,5 tuny, tahač bude mít povolenou celkovou 18 tun (souprava bude mít celkovou +/- 37,5 tuny) u 2-osého tahače a cca. 21 tun (souprava bude mít celkovou +/- 40,5 tuny) u 3-osého tahače.

Další šílenost by byla 2-osý návěs, který by měl 1. nápravu nuceně hydraulicky natáčenou, ale pouze v případě, že bude 2.náprava zvednutá, nevýhodou bude jen malá nosnost ve variantě s částečným nákladem, kdy bude 2. náprava zvednutá, tipuji to tak na 22,5 tuny (26 tun tahač + 2x5 tun na návěsu, když zvedneme 2. nápravu na návěsu, přes páku odlehčíme tahač asi o 1,87 t, čímž dotížíme 1. nápravu návěsu na 11,87 t, prázdný tahač 6x2/2 +/- 8 tun, krátký 2-osý návěs prázdný asi 5,5 tuny). Pokud by se v tomto režimu propojil tahač s návěsem (podobně jako je to u polopevného návěsu Primetzhoer), tak by to byla alternativa pevného návěsu ... Kdyby fungoval jako klasický 2-osý návěs pak by byla užitečná 30,5 tuny, což už se dá.

Zde video z Ruska, tahač Volvo FH 6x4 + 3-osý dlouhý návěs Schmitz, celková asi přes 50 tun, tažná síla cca. 19 tun, což je na písku málo:
https://youtu.be/1R2Zx0qyGaE?t=386
Tatra + MAN = Superstroj!
ned led 06, 2019 9:08 pm

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Tak to potom jo.
Jak je řešený pohon toho nuceného zatáčení? Mají to u cargo návěsů, ale jak to bude s hydraulikou pro sklápěč?
Pro mě bylo "zvěrstvo" když jsem tahal 2 osý návěs, obě nápravy mechanicky natáčené od točny. S tím se jezdilo jak na sólo...
ned led 06, 2019 9:49 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

to Michi:
Je tam elektrohydraulika, podobný systém máme na SENZA II (MAN TGA 6x4 + pevný návěs VS-mont S3, náprava SAF nuceně řízená, systém je od VSE). Nejdříve se přehříval hydraulický olej, pak jsme přidali chladič a teď je celkem klid, sem tam nějaká chyba, čidlo ... Vyměnili jsme alternátor za větší a musí tam být silné baterky.

Mechanicky natáčecí náprava od Tridecu byla taky ve hře, ale přišla nabídka od Schwarzmülleru na +/- 46 tis. EUR, ale je to jen na 2-osý tahač, užitečná +/- 25,8 t, což je málo. Funguje podobně jako tento Lamberet, jenom místo lana to má tyče:
https://youtu.be/z0UzCh6xNf4
https://youtu.be/ikbHc4oIt0Y

Tady problém, kdy je přeložen návěs, 1. nápravu nejde přizvednout, tahač 4x2 a měkký podklad, tady by SAF Trak pomohl:
https://youtu.be/rYIWlFQaziM?t=36
Tatra + MAN = Superstroj!
ned led 06, 2019 10:08 pm

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Tak jak je ten lecitrailer jsem to měl taky, 2 táhla. A 2 nápravy na delším návěsu. Manévrovatelnost neskutečná...
Ta poháněná náprava na návěsu je paráda. Otázka je kam s ní. Pokud ze 3 zvedneš první 2 dotížíš tahač. Ale zhoršíš manévrování. Pokud zvedneš zadní 2, odlehčíš tahač a dotížíš první nápravu, třeba hnanou a zlepšíš manévrování. Ale co je lepší? Dotížená hnaná náprava návěsu nebo tahače? Neznám poměry vah na nápravy když zvedneš nápravy...
ned led 06, 2019 10:26 pm

chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

to Safky: tak vidím, že se po čase opět vrací na scénu ten Tvůj "dvouosý návěs s oběma zvedacími nápravami"... Kolik že stojí ten SafTrak? Pokud si vzpomenu na trend poháněných náprav na traktorových návěsech, který byl dost patrný na poslední Agritechnice (kde jsem si chtěl taky podrobně prozkoumat detaily spojení / nespojení toho pevného návěsu Veldhuizen a on na stánku nebyl... no tak teď už je to bezpředmětné) tak u těch BlackBruinů se uváděla cena která byla zatím celkem mimo realitu "běžného" použití, oproti tomu nárůst hmotnosti cca 300kg / 1 nápravu až tak dramatický nebyl. Co mě ale v prospektu jednoho z výrobců hodně zaujalo a co mi vůbec nedošlo - uváděl tam, že sice při použití 2 hnaných náprav na návěsu naroste vlastní hmotnost o 600kg, ale pořád se tím zvýší užitečná o skoro 2,5t protože tím pádem ten návěs s rozvorem 1810mm a hnanými nápravami nemá povolené zatížení 2x10t ale 2x11,5t ?!? U traktorových by to platilo jen v SRN, kde není pro tuto kategorii omezení celkové jako v ČR ale sčítají se pouze zatížení na nápravy, jako je tomu u kamionových návěsů, ale u těch kamionových by to mohlo taky takto platit ne? Byť tedy u 1 hnané by to bylo jen 1,5t zatížení navíc a u tříosých je to bezpředmětné protože rozvor 2x 1810mm by se pod ten stavební návěs ani nevešel...
Jinak se ještě naposledy vrátím k tomu konci pevných návěsů - dle počtu kusů které o pár příspěvků výše uvádíš jsem se v tom odhadu celkového počtu návěsů moc nespletl a když k tomu připočtu vaši Senzu II (která předpokládám zůstává, neb ji to krouhlo "jen" o 4t) a pár ks dětských pevných návěsů Clearmont tak se opravdu pohybujeme kolem té 20 ks, postačujících k takovémuto ráznému "zaříznutí", což je pro mne do budoucna celkem zásadní precedens v oblasti hledání "nových" řešení... Teď jsem zpětně rád, že se mi za celé ty roky nepodařilo nikoho přesvědčit aby do toho pevného návěsu šel - dnes by mi asi "poděkovali"... Firmy které uvádíš a které těch návěsů mají 4 či 5ks z toho mají asi dost těžkou hlavu... Ohledně těch Clearmontů ale přemýšlím, zda je to nějak poškodí či ne - ten bod 6 definující pevné spojení začíná slovy "pro účely odstavce 2" tzn. že se tím řeší jen ty max. hmotnosti, ale výhody týkající se Clearmontů (tj. např. řidičáky) by tím nemusely být dotčeny?
pon led 07, 2019 5:04 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

to Michi:
SAF u 3-osého návěsu povolil prozatím dát poháněnou nápravu na 2. nebo 3. pozici. U naloženého návěsu bude trakčně asi nejlepší pozice jako 3. náprava, ale po prázdnu už bude asi lepší pozice jako 2. náprava. U krátkého 3-osého sklápěcího návěsu mám vyzkoušeno, že každá další zvednutá náprava přinese +/- 600 kg dalšího zatížení na točnici tahače tzn. prázdný návěs co váží 6,5 tuny = když jsou 3 nápravy dole, tak je na točnici +/- 1,5 tuny a 5 tun na nápravách návěsu, když zvednu 1. nápravu tak mám na točnici +/- 2,1 tuny a na 2. a 3. nápravě +/- 4,4 tuny, když zvednu i 2. nápravu tak na točnici bude +/- 2,7 tuny a na 3. nápravě návěsu bude zatížení +/- 3,8 tuny.
Pokud vezmeme plný návěs, který má rozvor náprav 2x1410 mm, tzn. 3x9 tun a úplně zvedneme 1. nápravu, lze točnici tahače dotížit asi o 3,6 tuny, tzn. tahač 4x2, který má std. celkovou 18 tun, bude mít po dotížení celkovou 21,6 tuny a zatížení zadní poháněné nápravy se zvedne z 11,5 tuny (povolený max.) na cca. 14,5 tuny, což je skoro to samé co má povolené u Anfahrhilfe/Traction Help std. 6x2 v EU (11,5 t + 30% = 14,95 t). Zbývající 2 nápravy návěsu budou zatíženy cca. 2x11,7 t (povolené přetížení o 30% dle EU, tzn. std. náprava má 9 t + 30% = 11,7 t). Když jedna z těchto náprav bude vybavena hydropohonem, pak při celkové hmotnosti návěsové soupravy 45 tun (tahač 4x2 = 18 tun + 3-osý návěs = 27 tun) bude trakční zatížení náprav: 14,5 t na tahači a 11,7 t na návěsu = 26,2 t, tzn. matematicky je to samé jako u 6x6 (povolená celková 26 tun).

to chomyz:
Už to tady byla nuda, SENZA I je na Slovensku a zase se může vymýšlet něco nového, máme čas do 29.1 = jednání se SAFem.
SAF Trak včetně montáže, ale bez hydraulické soustavy na tahači cena asi 15 až 17.000,- EUR bez DPH, je to přibližně to samé co HydroDrive u MANu nebo HAD u Mercedesu a nebo OptiTrack u Renaultu. Cenu Hi-Traction od Iveca nevím, Scania to neumí, Volvo to dělá u Terbergu a tam to prý stojí +/- 20.000,- EUR a cenu HydroAxle od Ginafu taky nevím. Váha SAF Trak 200 až 300 kg.
U přípojných vozidel není rozlišen pohon, takže v ČR si nijak nepomůžeme viz. citace vyhlášky 209/2018:

§ 5
Největší povolené hmotnosti silničních vozidel, zvláštních vozidel a jejich rozdělení na nápravy
(1) Hodnoty hmotností na nápravu, skupinu náprav vozidla a jízdních souprav včetně nákladu, jejichž překročení ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích nebo stav pozemní komunikace, činí

a) u jednotlivé nápravy - 10,00 t,

b) u jednotlivé hnací nápravy - 11,50 t,

d) u dvojnápravy přípojných vozidel součet zatížení obou náprav dvojnápravy při jejím dílčím rozvoru

1. méně než 1,0 m - 11,00 t,

2. od 1,0 m a méně než 1,3 m - 16,00 t,

3. od 1,3 m a méně než 1,8 m - 18,00 t,

g) u trojnápravy přípojných vozidel součet zatížení všech náprav trojnápravy při jejím dílčím rozvoru

1. do 1,3 m včetně - 21,00 t,

2. nad 1,3 m do 1,4 m včetně - 24,00 t,

3. nad 1,4 m do 1,8 m včetně - 27,00 t,

(3) Nad hodnotu dílčího rozvoru náprav 1,8 m, respektive 3,6 m je náprava (nápravy) považována za samostatnou.

(4) Hmotnost připadající na jednu nápravu dvojnápravy a trojnápravy přípojných vozidel nesmí překročit 10 t.

Clearmontu se nová vyhláška netýká, dětské pevné návěsy můžou bez problémů fungovat dál = úspory na el. mýtu, ŘP B + E atd.

Pokud jde o další návrh variant, tak když jsem koukal na tu vyhlášku 209/2018 napadla mě kombinace:
3-osý tahač = 26 tun + 3-osý návěs, ale pouze s dílčím rozvorem náprav 2x1010 mm = povolené zatížení náprav jen 21 tun, jako 1. náprava by byla poháněná SAF Trak, 2. náprava, malá vložená s kolem 17,5 palce zatížení cca. 5 tun, 3. náprava samonatáčecí 9 tun + nuceně řízená během couvání, v terénu by se zvedla prostřední náprava a vznikl by "2-osý návěs s rozvorem náprav 2020 mm a skutečným zatížením náprav 2x10,5 tuny". 3-osý návěs by se dal v praxi zkrátit o 800 mm (rozvor 2x1010 mm místo 2x1410 mm) a povolená celková soupravy by zůstala 47 tun, střed otáčení návěsu by byl 1. náprava na návěsu, opotřebení pneu min., váha prázdného návěsu by byla něco mezi 2-osým a 3-osým návěsem, s hydropohonem to tipuji tak na 5,8 až 6 tun. Prázdný tahač +/- 8 tun, což by pak při celkové 47 tun znamenalo legální užitečnou +/- 33 tun, celková délka návěsové soupravy +/- 11 m, což bude asi o 1 m víc, než u SENZA I.
Tady pár fotek jak by to mohlo vypadat, je to návěs od Schmitzu, který postavili kvůli váze, snad vážil +/- 5,5 tuny, ale rozvor náprav je asi klasický 2x1310 mm a délka std. 7,3 m:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

P.S.: Jedině co nevím, jestli to pak půjde naložit tak, aby vyšlo zatížení na nápravy, což zkrácením návěsu na 6,8 m asi bude problém.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon led 07, 2019 8:21 pm

Zrzek19.33TBV
Příspěvky: 233
Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

A co takhle pevně pohyblivý návěs. Podvozek 8xX a za to 1 osy návěs. Něco co jste měli, jen udělat tak, aby to mělo pohyb, ale udělat tomu hydr. ovladanou blokaci pohybu, jak horizontálního tak vertikálního. Vlk nažere a koza zůstane celá. Mám to v hlavě, ale neumím to moc vysvětlit. Jo a chci na to patent :hvizd: :hvizd:
pon led 07, 2019 11:30 pm

chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

to Safky: já jsem měl na mysli pouze návěsy s rozvorem 1810mm, tedy s tzv. jednotlivými nápravami. Proto jsem uváděl, že tříosý s rozvorem 2x1810 (jako mají např. holandské cisterny) je pro sklopku mimo, ale u dvouosého s tímto rozvorem to dle mne je využitelné (aspoň teoreticky) - bod 1)b) vyhlášky nerozlišuje zda je jednotlivá hnací náprava na vozidle tažném či přívěsném. A bod 4) omezuje na 10t hmotnost na nápravu v dvojnápravě či trojnápravě. Ale toto není dvounáprava - viz § 2 bod a)...
Jinak jsem si taky všiml, že z nové vyhlášky zmizela dřívější formulace o "větším z dvojice rozvorů 1410mm" ale na můj dotaz u kontrolorů mi bylo řečeno, že budou dál uznávat tak jak bylo zaužívané dosud - tedy že i návěs s rozvorem 1410+1310mm bude na 27t. Druhá věc, která z vyhlášky vypadla je bod o minimální vzdálenosti první nápravy přívěsu od poslední nápravy tažného 3m, ale to asi v praxi nemá využití...
úte led 08, 2019 9:10 am

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti