Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Přívěs - točna, tandem nebo tridem?

Příspěvek

Přesun z MAN HydroDrive.
My máme 4x MAN TGA 6x4 a taháme za nimi točny Panav PS3 24. V terénu po prázdnu (na 2 ks nemáme zvedačky) jde celkem těžko a ta 6x4 má problém s tím hnout (u HydroDrivu tento problém nebudeš mít). Oproti 2 osým točnám se s 3 osým vlekem couve celkem pěkně (drží směr, dlouho trvá než se zlomí), problémem je spíš celková délka soupravy na stavbách, před couváním ho potřebuješ srovnat a to je někdy problém. S tandemem se supr couve (my máme na Schwarzmüllerovi zvedačku a couve se jak s přívěsným vozíkem za osobák). Tandem má korbu 5,1 m (12 Europalet) a prázdný má 4,8 t (zvedačka, plachta, rezerva, zvýšené a zesílené bočnice, vzduchové otvírání bočnic) min. je 4,4 t, Panavy mají korby 6,5 až 7,3 m (16 až 18 Europalet) a váží od 6 do 7,25 t. Rozhodoval bych se podle taho kolik % z celkového výkonu potřebuješ vozit palety. Poznámka na závěr - tandem je krátký a nemá střeový sloupek, tříosák je dlouhý jako nejmenší návěs a když o klopíš dozadu a vezeš třeba jíl, je velká pravděpodobnost, že si to lehne. Tříosák má vždy středový sloupek, když jsme vozili kaly, po každé fůře vyhnutý sloupek, nešly zavřít bočnice, v extrémním případě by možná i spadla korba dolů?

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
pon led 03, 2011 6:11 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Přesunuto ze sekce MAN HydroDrive.
Ještě je důležité jestli chceš nový vlek nebo ojetinu. V tandemech se dá sehnat hodně značek (Panav, Meiller, Schmitz, Schwarzmüller) ale v 3 osech snad jen Panav PS3 24, který většinou není vybaven kombinovaným otvíráním bočnic, asi většinou nemá ani paletovou šířku a chybí taky pomocné pružiny na zavírání bočnic. Starší 3 osy z EU jsou strašně drahé na www.mobile.de např. Schwarzmüller r.v. 2002, 6,2 m dlouhý, bočnice 880 mm, váha prázdná jen 5.150 kg, ale cena 16.900,- EUR!!!, za 17.500,- se dá sehnat nový tandem Schmitz (ale jen ocelák ne pro palety), optimální je nový tandem Schwarzmüller + Alu bočnice + pružiny, kombinované otvírání i pro palety, ceny od 19.000,- EUR, váha 4,4 t. My na Schwarzi vozíme strusku až do frakce 300 mm, přívěs má 4 roky a 350 Tkm, bočnice trošku podřené, ale jinak OK, obecně minimum oprav.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
pon led 03, 2011 6:13 pm

Ma'a Nonu
Příspěvky: 668
Registrován: pát črc 03, 2009 7:46 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

Safky, jen takovej dotaz, co je to tridem? Jako dva tandemový vleky za sebou??? Nebo je to nějaká zkomolenina?
pon led 03, 2011 9:51 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Je to tandem, který má 3 nápravy, jezdí hlavně v Norsku a Dánsku, v ČR bude tak do 10-ti kusů. Vyrábí ho Panav, Schwarzmüller, Kempf, Carnehl, Kel-Berg a pak skandinávšti výrobci (Maur, Norslep ...).


Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
pon led 03, 2011 10:05 pm

Ma'a Nonu
Příspěvky: 668
Registrován: pát črc 03, 2009 7:46 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

Tak já měl za to, že tandem s třema nápravama je tandem s třema nápravama. Že tandemová souprava je souprava se spodním závěsem. Jak se teda říká vlekům s jednou osou? Onedem? Tridem jsem si spíš představoval jako soupravu se dvěma vleky, tandemovými, něco jako australský B-double. Ikdyž s dvěma tandem. vleky by ses asi nikam nedostal...

Jinak pochvala za příspěvky, člověk je hned o něco chytřejší :thumbud: :thumbud:
pon led 03, 2011 10:17 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Pospi-mrkni se do sekce Panav,popisoval sem tam svoje zkušenosti s vlekama,hodně záleží na tom kde a co s tím budeš vozit,tahám PS3-24 za Terrnem 6x6 tak kdybys chtěl vědět něco konkrétního tak napiš.
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
úte led 04, 2011 7:29 pm

KUNA
Příspěvky: 117
Registrován: čtv říj 22, 2009 7:30 pm
Bydliště: Hospoda

Příspěvek

Kolik to má celkovou ta souprava na obrázku s tim tridemem?
čtv led 06, 2011 8:46 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Legálně 48 t, řidič tvrdil, že má výjimku na některých silnicích - 56 t (32 t auto + 24 t vlek), ale tento rok už by ji neměl dostat.
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv led 06, 2011 3:53 pm

experience
Příspěvky: 38
Registrován: sob říj 02, 2010 8:54 pm
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko

Příspěvek

http://postimage.org/image/1gp9q32f8/

Aká je výhoda takejto koncepcie 4 - nápravového podvozku ťažného vozidla oproti u nás klasickej 4 - nápravovej koncepcii? Takýto podvozok je dnes štandardne v ponuke výrobcov nákladných vozidiel alebo je to doplnený trojnápravový podvozok nejakým úpravcom?
pon dub 04, 2011 10:07 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Největší výhodou koncepce 1 náprava vpředu a 3 vzadu (Tridem, znak náprav 8x4-4) je malý poloměr otáčení při dlouhém rozvoru náprav. Další výhodou je snížená spotřeba paliva (většina tridemů má nápravy bez redukcí vkolech - hypoidní, a poslední náprava je většinou zvedací). Protože tento typ podvozku je skoro vždy na vzduchu, lze využít tzv. Anfahrhilfe - pomoc při rozjezdu, kdy se vypustí vzduch z měchů poslední nápravy a přifouknout se měchy na poháněných nápravách, nevýhodou je ale to, že pak auto nechce zatáčet (odlehčí se přední náprava), ale pro vyjetí z kritické situace to stačí. Nevýhodou této koncepce je nízká stavba podvozku - malá světlá výška a špátné nájezdové a přejezdové úhly, toto provedení podvozku se nehodí do extrémních terénů např. výstavba dálnic apod. Pokud jde o výrobce u MANa a Volva toto auto sjíždí přímo z linky, pro Scanii to dělá dvorní úpravce Laxa (ale pak se prodává normálně v síti Scania), pro Dafa upravuje Ginaf, pro Mercedes Paul Nutzfahrzeuge, Iveco a Renault jsem ještě nikdy v této konfiguraci náprav neviděl.
Tatra + MAN = Superstroj!
úte dub 05, 2011 5:05 am

Ofca
Příspěvky: 1021
Registrován: ned lis 21, 2010 8:01 pm
Bydliště: Ludgeřovice/Ostrava

Příspěvek

ta S1 s tim tridem si asi sype pod vlek co? nebo to pokažde odpojuje? jak je to tam s hadicema a elektrikou? vedou nějak schovaně v nějakych chraničkach nebo se to sype na ně?
Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
úte dub 05, 2011 1:35 pm

Tudle
Příspěvky: 537
Registrován: ned bře 01, 2009 1:41 pm
Bydliště: Studénka/ Křivsoudov

Příspěvek

Někde to tu už bylo, nevim kde, ale po vysypání přívěsu to zlomí do pravého úhlu a sype auto. Přívěs má tak dlouhou oj, že ani nejede přes hromadu.kdyžtak mě opravte....
Židle a telefon :-)
úte dub 05, 2011 6:49 pm

jeníček
Příspěvky: 36
Registrován: ned bře 16, 2008 5:37 pm
Bydliště: laškov

Příspěvek

ObrázekČMAKAL S TRIDEMEM

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
úte dub 05, 2011 8:53 pm

Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 3059
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Příspěvek

Zdá sa mně to nebo na té druhé fotce první náprava na přívěsu zatáčá?
úte dub 05, 2011 11:17 pm

volodˇa

Příspěvek

Poslední náprava je natáčecí, při couvání se blokne, ale musí být srovnaná jinak to jede kam chce, taky nad určitou rychlost do předu se blokne (nepamatuju si kolik). Za třínápravovým autem je to paráda, couvá se s tím lip jak s osmikolou a normálním tandemem. Vypouštění naprav to má taky, ale lepivý matroš sypem radši na bok
stř dub 06, 2011 9:00 am

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů