Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Přívěs - točna, tandem nebo tridem?
Přesun z MAN HydroDrive.
My máme 4x MAN TGA 6x4 a taháme za nimi točny Panav PS3 24. V terénu po prázdnu (na 2 ks nemáme zvedačky) jde celkem těžko a ta 6x4 má problém s tím hnout (u HydroDrivu tento problém nebudeš mít). Oproti 2 osým točnám se s 3 osým vlekem couve celkem pěkně (drží směr, dlouho trvá než se zlomí), problémem je spíš celková délka soupravy na stavbách, před couváním ho potřebuješ srovnat a to je někdy problém. S tandemem se supr couve (my máme na Schwarzmüllerovi zvedačku a couve se jak s přívěsným vozíkem za osobák). Tandem má korbu 5,1 m (12 Europalet) a prázdný má 4,8 t (zvedačka, plachta, rezerva, zvýšené a zesílené bočnice, vzduchové otvírání bočnic) min. je 4,4 t, Panavy mají korby 6,5 až 7,3 m (16 až 18 Europalet) a váží od 6 do 7,25 t. Rozhodoval bych se podle taho kolik % z celkového výkonu potřebuješ vozit palety. Poznámka na závěr - tandem je krátký a nemá střeový sloupek, tříosák je dlouhý jako nejmenší návěs a když o klopíš dozadu a vezeš třeba jíl, je velká pravděpodobnost, že si to lehne. Tříosák má vždy středový sloupek, když jsme vozili kaly, po každé fůře vyhnutý sloupek, nešly zavřít bočnice, v extrémním případě by možná i spadla korba dolů?
My máme 4x MAN TGA 6x4 a taháme za nimi točny Panav PS3 24. V terénu po prázdnu (na 2 ks nemáme zvedačky) jde celkem těžko a ta 6x4 má problém s tím hnout (u HydroDrivu tento problém nebudeš mít). Oproti 2 osým točnám se s 3 osým vlekem couve celkem pěkně (drží směr, dlouho trvá než se zlomí), problémem je spíš celková délka soupravy na stavbách, před couváním ho potřebuješ srovnat a to je někdy problém. S tandemem se supr couve (my máme na Schwarzmüllerovi zvedačku a couve se jak s přívěsným vozíkem za osobák). Tandem má korbu 5,1 m (12 Europalet) a prázdný má 4,8 t (zvedačka, plachta, rezerva, zvýšené a zesílené bočnice, vzduchové otvírání bočnic) min. je 4,4 t, Panavy mají korby 6,5 až 7,3 m (16 až 18 Europalet) a váží od 6 do 7,25 t. Rozhodoval bych se podle taho kolik % z celkového výkonu potřebuješ vozit palety. Poznámka na závěr - tandem je krátký a nemá střeový sloupek, tříosák je dlouhý jako nejmenší návěs a když o klopíš dozadu a vezeš třeba jíl, je velká pravděpodobnost, že si to lehne. Tříosák má vždy středový sloupek, když jsme vozili kaly, po každé fůře vyhnutý sloupek, nešly zavřít bočnice, v extrémním případě by možná i spadla korba dolů?
Tatra + MAN = Superstroj!
Přesunuto ze sekce MAN HydroDrive.
Ještě je důležité jestli chceš nový vlek nebo ojetinu. V tandemech se dá sehnat hodně značek (Panav, Meiller, Schmitz, Schwarzmüller) ale v 3 osech snad jen Panav PS3 24, který většinou není vybaven kombinovaným otvíráním bočnic, asi většinou nemá ani paletovou šířku a chybí taky pomocné pružiny na zavírání bočnic. Starší 3 osy z EU jsou strašně drahé na www.mobile.de např. Schwarzmüller r.v. 2002, 6,2 m dlouhý, bočnice 880 mm, váha prázdná jen 5.150 kg, ale cena 16.900,- EUR!!!, za 17.500,- se dá sehnat nový tandem Schmitz (ale jen ocelák ne pro palety), optimální je nový tandem Schwarzmüller + Alu bočnice + pružiny, kombinované otvírání i pro palety, ceny od 19.000,- EUR, váha 4,4 t. My na Schwarzi vozíme strusku až do frakce 300 mm, přívěs má 4 roky a 350 Tkm, bočnice trošku podřené, ale jinak OK, obecně minimum oprav.
Ještě je důležité jestli chceš nový vlek nebo ojetinu. V tandemech se dá sehnat hodně značek (Panav, Meiller, Schmitz, Schwarzmüller) ale v 3 osech snad jen Panav PS3 24, který většinou není vybaven kombinovaným otvíráním bočnic, asi většinou nemá ani paletovou šířku a chybí taky pomocné pružiny na zavírání bočnic. Starší 3 osy z EU jsou strašně drahé na www.mobile.de např. Schwarzmüller r.v. 2002, 6,2 m dlouhý, bočnice 880 mm, váha prázdná jen 5.150 kg, ale cena 16.900,- EUR!!!, za 17.500,- se dá sehnat nový tandem Schmitz (ale jen ocelák ne pro palety), optimální je nový tandem Schwarzmüller + Alu bočnice + pružiny, kombinované otvírání i pro palety, ceny od 19.000,- EUR, váha 4,4 t. My na Schwarzi vozíme strusku až do frakce 300 mm, přívěs má 4 roky a 350 Tkm, bočnice trošku podřené, ale jinak OK, obecně minimum oprav.
Tatra + MAN = Superstroj!
Tak já měl za to, že tandem s třema nápravama je tandem s třema nápravama. Že tandemová souprava je souprava se spodním závěsem. Jak se teda říká vlekům s jednou osou? Onedem? Tridem jsem si spíš představoval jako soupravu se dvěma vleky, tandemovými, něco jako australský B-double. Ikdyž s dvěma tandem. vleky by ses asi nikam nedostal...
Jinak pochvala za příspěvky, člověk je hned o něco chytřejší
Jinak pochvala za příspěvky, člověk je hned o něco chytřejší
Pospi-mrkni se do sekce Panav,popisoval sem tam svoje zkušenosti s vlekama,hodně záleží na tom kde a co s tím budeš vozit,tahám PS3-24 za Terrnem 6x6 tak kdybys chtěl vědět něco konkrétního tak napiš.
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob říj 02, 2010 8:54 pm
- Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
http://postimage.org/image/1gp9q32f8/
Aká je výhoda takejto koncepcie 4 - nápravového podvozku ťažného vozidla oproti u nás klasickej 4 - nápravovej koncepcii? Takýto podvozok je dnes štandardne v ponuke výrobcov nákladných vozidiel alebo je to doplnený trojnápravový podvozok nejakým úpravcom?
Aká je výhoda takejto koncepcie 4 - nápravového podvozku ťažného vozidla oproti u nás klasickej 4 - nápravovej koncepcii? Takýto podvozok je dnes štandardne v ponuke výrobcov nákladných vozidiel alebo je to doplnený trojnápravový podvozok nejakým úpravcom?
Největší výhodou koncepce 1 náprava vpředu a 3 vzadu (Tridem, znak náprav 8x4-4) je malý poloměr otáčení při dlouhém rozvoru náprav. Další výhodou je snížená spotřeba paliva (většina tridemů má nápravy bez redukcí vkolech - hypoidní, a poslední náprava je většinou zvedací). Protože tento typ podvozku je skoro vždy na vzduchu, lze využít tzv. Anfahrhilfe - pomoc při rozjezdu, kdy se vypustí vzduch z měchů poslední nápravy a přifouknout se měchy na poháněných nápravách, nevýhodou je ale to, že pak auto nechce zatáčet (odlehčí se přední náprava), ale pro vyjetí z kritické situace to stačí. Nevýhodou této koncepce je nízká stavba podvozku - malá světlá výška a špátné nájezdové a přejezdové úhly, toto provedení podvozku se nehodí do extrémních terénů např. výstavba dálnic apod. Pokud jde o výrobce u MANa a Volva toto auto sjíždí přímo z linky, pro Scanii to dělá dvorní úpravce Laxa (ale pak se prodává normálně v síti Scania), pro Dafa upravuje Ginaf, pro Mercedes Paul Nutzfahrzeuge, Iveco a Renault jsem ještě nikdy v této konfiguraci náprav neviděl.
Tatra + MAN = Superstroj!
Poslední náprava je natáčecí, při couvání se blokne, ale musí být srovnaná jinak to jede kam chce, taky nad určitou rychlost do předu se blokne (nepamatuju si kolik). Za třínápravovým autem je to paráda, couvá se s tím lip jak s osmikolou a normálním tandemem. Vypouštění naprav to má taky, ale lepivý matroš sypem radši na bok
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů