Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
V ČR jich jezdí Tridemů sklápěček odhadem asi 10 ks (1x Schwarzmüller a zbytek Panav), v Německu vyrobil pár kusů Kempf, jinak asi nic a podívej se v Dánsku, tak jich jezdí nejvíc, značky Kerl-Berg a MTDK - AMT. V Norsku a Švédsku mají hlavně provedení S1.
Tady jsem našel 2 ks Kerl-Berg z roku 2007/2008, cena 534.000,- Kč bez DPH, to se mi zdá celkem drahé, to bych šel raději do nového (cena cca. 750 až 800 tis. Kč bez DPH - Panav).
http://www.mtdkas.com/usedvehicles.aspx
http://www.mtdkas.com/products.aspx?id=88
Tady mají i 3 ks nové skladem, možná Ti dají slevu?:
http://www.lastas.dk/emne.asp?sid=1&rfl ... ksid=1&es=
Bacha na Norskou verzi mají dlouhou oj a spodní závěs na čep 57 mm, u nás to nikdo nemá, nekompatibilní:
http://www.lastas.dk/emne.asp?sid=1&rfl ... mneID=1605
http://www.mtdkas.com/products.aspx?id=78
http://www.carnehl.no/Default.aspx?Page ... 2010025804
http://www.carnehl.no/Default.aspx?Page ... 2012134037
http://www.norslep.no/index.php?/Produk ... e-Gullkant
http://www.zetterbergs.se/filarkiv/doku ... %A4rra.pdf
http://www.zetterbergs.se/filarkiv/doku ... tipper.pdf
Tady jsem našel 2 ks Kerl-Berg z roku 2007/2008, cena 534.000,- Kč bez DPH, to se mi zdá celkem drahé, to bych šel raději do nového (cena cca. 750 až 800 tis. Kč bez DPH - Panav).
http://www.mtdkas.com/usedvehicles.aspx
http://www.mtdkas.com/products.aspx?id=88
Tady mají i 3 ks nové skladem, možná Ti dají slevu?:
http://www.lastas.dk/emne.asp?sid=1&rfl ... ksid=1&es=
Bacha na Norskou verzi mají dlouhou oj a spodní závěs na čep 57 mm, u nás to nikdo nemá, nekompatibilní:
http://www.lastas.dk/emne.asp?sid=1&rfl ... mneID=1605
http://www.mtdkas.com/products.aspx?id=78
http://www.carnehl.no/Default.aspx?Page ... 2010025804
http://www.carnehl.no/Default.aspx?Page ... 2012134037
http://www.norslep.no/index.php?/Produk ... e-Gullkant
http://www.zetterbergs.se/filarkiv/doku ... %A4rra.pdf
http://www.zetterbergs.se/filarkiv/doku ... tipper.pdf
Tatra + MAN = Superstroj!
Ještě k Tridemům, nevím proč, ale v Dánsku mají povolenou celkovou jen 23 tun, což znamená, že v ČR v soupravě s 3-osým autem, které má povolenou celkovou 26 tun je rezerva na celkovou hmotnost jenom 1 tuna (26 + 23 = 49 tun). Když jsem zvětšil fotky té první ojetiny, tak jsem si všiml nestd. oka oje přívěsu, je to pro závěs s čepem 57 mm, v ČR se normálně nepoužívá. Přestavba na oko 50 mm (v ČR std.), asi nebude možná, protože ani Kerl-Berg ani MTDK nemá v ČR zastoupení, takže nemá kdo napsat souhlas s přestavbou pro odbor dopravy, městského úřadu, kde se žádá o přestavbu. Takže by se na auto musel namontovat závěs s čepem 57 mm:
http://www.vbg.se/sv/products/kopplingar/
nevím jestli ale jde normálně koupit a zda má schválení pro ČR.
Technická poznámka k Tridemům, v měkkém terénu mají při zatáčení extrémní tahový odpor, doporučuji samonatáčecí nápravu, ale nevím jestli ji ty ojetiny mají. No a na zpátečku couvat jenom rovně ...
http://www.vbg.se/sv/products/kopplingar/
nevím jestli ale jde normálně koupit a zda má schválení pro ČR.
Technická poznámka k Tridemům, v měkkém terénu mají při zatáčení extrémní tahový odpor, doporučuji samonatáčecí nápravu, ale nevím jestli ji ty ojetiny mají. No a na zpátečku couvat jenom rovně ...
Tatra + MAN = Superstroj!
Jeden tridem je ve Starý Boleslavi v bazaru : http://www.tipcars.com/ds/autoblesk/?no ... 8926221%22
K tomu Tridemu Svan/KOV Velim ve Staré Boleslavi patří DAF XF95.480 FAT 6x4. Když se podíváte do textu k tomu Dafu je psáno, že "Užitečná hmotnost soupravy je 42 tun"! To jak by ten původní majitel říkal, vozil jsem na tom přes 40 tun a teď už nemůžu tak to prodávám ... Prázdné auto odhadem 14 tun, vlek asi 6 tun = legální užitečná 28 tun, za ty prachy co to nabízí dnes asi neprodejná souprava. Další věc co se mi nezdá, že to od roku 2005 najelo 160.000 km, ročně lehce přes 22 tis. km ???, kolem Prahy? Možná někdo z fóra zná blíže historii této soupravy?
Tatra + MAN = Superstroj!
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
v tom je nějaká levárna ...není to bejvalý od Švece??? a r. 2005 to je motor v max 200 tis na huntě (vadný sady) pokud se nepletu...a cena je fakt echt ...stačí se kouknout na volant ..a 160 tis???
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Hynek
právě že sem ho tam výdával ...když sem jezdil do počápel..zálezlice už jsou vyvežený? nebo ne? když vezmu kolik toček denně se to točilo, tak ty km a jezdilo to od ráno do večera nevěřil bych tomu ani Ň
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Dík všem za připomínky.
Jezdím s takovým paskvilem ,Eurotraker třínáprava,sklopka S2. Zvláštností tohohle auta je,že mám ještě pod korbou točnu.Většinou ale taham pujčený tandem,celková 44t,užitečná 26t.Návěsy netaham už skoro vůbec. Majitel si teď usmyslel,že mi koupí vanu návěs,abych se dostal na celkovou 48t a užitečnou kolem 30t podle návěsu. Muj názor je ale takovej,že by byl lepší ten tridem. Taky bych měl celkovou 48t a užitečnou kolem 29t a tridem můžu kdykoliv odpřáhnout a jet někam na solo.Souprava je vždycky univerzálnější,než koník z návěsem. Bohužel bude asi problém ho sehnat za rozumnou cenu a ten závěs,to je koukam další problém.
Jezdím s takovým paskvilem ,Eurotraker třínáprava,sklopka S2. Zvláštností tohohle auta je,že mám ještě pod korbou točnu.Většinou ale taham pujčený tandem,celková 44t,užitečná 26t.Návěsy netaham už skoro vůbec. Majitel si teď usmyslel,že mi koupí vanu návěs,abych se dostal na celkovou 48t a užitečnou kolem 30t podle návěsu. Muj názor je ale takovej,že by byl lepší ten tridem. Taky bych měl celkovou 48t a užitečnou kolem 29t a tridem můžu kdykoliv odpřáhnout a jet někam na solo.Souprava je vždycky univerzálnější,než koník z návěsem. Bohužel bude asi problém ho sehnat za rozumnou cenu a ten závěs,to je koukam další problém.
to Martin70:
Jestli jsem to dobře pochopil máš nějaký ojetý Trakker s výměnným systém sklápěč S2/tahač návěsu (dovoz Rakousko nebo Belgie?). Jak dlouho Ti trvá předělat tahač na sklopku, 20 až 30 min? Potom pořád můžeš odstavit návěs, předělat auto na sólo a jet někam pod bagr. Návěsy pro 3-osý tahač seženeš asi o dost levněji než ty Tridemy přívěsy (v ČR je hodně Panavů, Menci a Schwarzmülleru vhodných pro 3-osé tahače + navím mají většinou dlouhý rozvor náprav 2x1410 mm a pak 9 tun zatížení na nápravy). V EU se dají levně sehnat 3-osé návěsy pro 3-osý tahač jedině z Dánska, problémem je, že jsou hodně dlouhé (korba má délku min. 9 m), ale r.v. 2006 se dá sehnat za 10 tis. EUR, a prázdný návěs váží cca. 6,5 tuny (alu korba, ocelový rám). Našel jsem i 2011 za 16 tis. EUR , což je zadarmo, nový podle mě stojí mezi 25 až 30 tis. EUR podle provedení. Samozřejmě s tím Tridemem přívěsem, vyjedeš asi trošku víc v terénu, hlavně po sklopení přívěsu, kdy je auto ještě naložené, návěs se vysype celý najednou a je problém se odlepit do hromady...
Jestli jsem to dobře pochopil máš nějaký ojetý Trakker s výměnným systém sklápěč S2/tahač návěsu (dovoz Rakousko nebo Belgie?). Jak dlouho Ti trvá předělat tahač na sklopku, 20 až 30 min? Potom pořád můžeš odstavit návěs, předělat auto na sólo a jet někam pod bagr. Návěsy pro 3-osý tahač seženeš asi o dost levněji než ty Tridemy přívěsy (v ČR je hodně Panavů, Menci a Schwarzmülleru vhodných pro 3-osé tahače + navím mají většinou dlouhý rozvor náprav 2x1410 mm a pak 9 tun zatížení na nápravy). V EU se dají levně sehnat 3-osé návěsy pro 3-osý tahač jedině z Dánska, problémem je, že jsou hodně dlouhé (korba má délku min. 9 m), ale r.v. 2006 se dá sehnat za 10 tis. EUR, a prázdný návěs váží cca. 6,5 tuny (alu korba, ocelový rám). Našel jsem i 2011 za 16 tis. EUR , což je zadarmo, nový podle mě stojí mezi 25 až 30 tis. EUR podle provedení. Samozřejmě s tím Tridemem přívěsem, vyjedeš asi trošku víc v terénu, hlavně po sklopení přívěsu, kdy je auto ještě naložené, návěs se vysype celý najednou a je problém se odlepit do hromady...
Tatra + MAN = Superstroj!
safky
pro mojí práci je právě přívěs výhodnější,jezdím hodně na solo a do terénu a tam bych byl s návěsem kulovej . To sundání korby trvá tak do 20min.,podle toho jak člověk spěchá,ale rozhodně bych to nechtěl dělat několikrát za den. Příští tejden,jestli nezapomenu tak to nafotim a hodim to do vlákna.
pro mojí práci je právě přívěs výhodnější,jezdím hodně na solo a do terénu a tam bych byl s návěsem kulovej . To sundání korby trvá tak do 20min.,podle toho jak člověk spěchá,ale rozhodně bych to nechtěl dělat několikrát za den. Příští tejden,jestli nezapomenu tak to nafotim a hodim to do vlákna.
- KUBO-SK
- Příspěvky: 1357
- Registrován: čtv dub 17, 2008 5:47 pm
- Bydliště: Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
neni to niečo podobné ako toto ? http://www.schwarzmueller.com/cs/nova-v ... avesu.html
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 hostů