Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

VS-mont

Příspěvek

Dneska jsem tak nějak dával dohromady jakou užitečná hmotnost je možné vyždímat z návěsových souprav a myslím, že jsem se dostal na zajímavá čísla s novinkou od VS-montu.

Nejlépe mi vychází pro stavební sektor (materiály malé frakce - písky, štěrky, balená, ...) VS-mont "LIGHT 4700 kg" (VS-mont S1G / hliník), jak název napovídá, hmotnost prázdného návěsu činí od 4700 kg (do 4 950 kg dle provedení) při celkového hmotnosti 39 000 kg.

Když do toho dám tahač MAN TGS 24.440, který i s hydraulikou váží 7041 kg při celkové hmotnost 24 000 kg, dostáváme se na pěkná čísla. Povolená celková hmotnost soupravy v ČR je 48 000 kg. Toho s tímto spřežením dosáhneme - to je hlavní. Užitečná hmotnost činí neuvěřitelných 36 259 kg (48 000 kg - 7041 kg - 4700 kg).

Když se zamyslíme nad zmíněnou užitečnou hmotností. Takové užitečné hmotnosti nedosáhnou ani 2 kusy průměrných sklápěčů 8x4 (jen málo která osmikola v CZ má užitečnou nad 18 000 kg).

Fotodokumentace:
Obrázek Obrázek

Zdroj: www.vs-mont.sk, http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... ps-ex.html
ned srp 07, 2011 10:50 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Podmínkou ale je, aby návěs od VS-montu měl široký rozvor náprava - 2x1410 mm, pak bude mít 3x9 t na nápravu. Z fotek si myslím, že jde o std. rozvor 2x1310 = 3x8 t na nápravu, takže to jaksi nevychází. Druhý problém co je, potřebuješ mít na točně povolených víc jak 12 t, což aby to vyšlo do 48 tun, tak min. 14 tun. Tahač prázdný 7 t + na točně 14 t = 21 t, návěs 3x9 t = 27 t, pak v součtu bez tolerance vyjde celková 48 tun ... tzn. návěs musí mít povolenou celkovou min. 41 tun = 41 - 4,7 = 36,3 t užitečná.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon srp 08, 2011 4:58 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ještě mě napadly 2 problémy k superlehké soupravě:
1, tahač s krátkou kabinou je jako ojetina skoro neprodejný
2, ten návěs od VS-montu má objem odahdem 23 až 25 m3, což bude asi pro 36 t nákladu trošku málo, ne? (pokud to budu chtít zaplachtovat)
Reálně to tak vidím tahač 6x2 + 3-osý návěs nosnost kolem 34 tun.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon srp 08, 2011 7:58 am

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Jasně, že tohle je vyšponované na max. co by se teoreticky dalo postavit. Pro normální účely bych vždy volil něco ve stylu TGS 26.480 6x4H/2 se spací, nízkou kabinou. Alternativa je RENAULT LANDER s OptiTrackem. To jsou dle mě ideální auta do sklopek a hlavně prodejná.
pon srp 08, 2011 12:45 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak TGS 6H4/2 se už nedělá, dělá se už jenom 6H4/4 (prý extrémně dlouhé dodací termíny?) a Premium Lander v 6x2 taky neexistuje, musel bys jít do 6x4 (vzadu na reduktorech, asi Volvo nepovolí hypoidy) + předek OptiTrack = skoro 6x6. Jako rozumnou alternativu bych ještě bral TGA 6H4-2 (poslední náprava jednomontáž zvedačka) s rozvorem 2900 mm, ale v ČR asi toto auto neexistuje :cry: Samozřejmě cenově je to palba jako prase (příplatek za hydro předek cca. 12 až 14 tis. EUR bez DPH).
Tatra + MAN = Superstroj!
pon srp 08, 2011 9:22 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů