Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Hynek

Odpovědět
Prouza88
Příspěvky: 1078
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: lesovozy

Příspěvek

Jestli tam nemá němec ani výmennou nástavbu, tak máš smůlu no :think:
Jinak pořád žádnej pokrok, furt to samý, buď tupláky, vlek nebo 6os.. Teď si teda nakápl ještě ty návěsy na vlaky nebo jak se tomu říká, jak je berou nakladačem(ten sem táhl jednou, čuměl sem a měl poslední nápravu posunutou, ale stejně jen 8t na rakouskejch notách) a maj 41t na vnitru..
Co se týče gum, taky si to hlídejte, žiletky maj sotva 7.5t dohromady, vůbec jak firma šetří a veme levný. Jinak co mám třeba teď balony, tak 4500kg, ale pokaď není paragraf tak 40t max a čau :think: Se obávám kolego, že víc v těch paragrafech nevyšťouráme. Uvidíme s čím přijdou "dřeváci", ale ti to maj spíš pro soupravy, no a pak se zeptám, ale vidím to bledě..
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
stř úno 12, 2020 2:16 pm

153
Příspěvky: 162
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: lesovozy

Příspěvek

Ten kontejner není německej, ale můj. Je to hákový abroll, nikoliv výměnná nástavba, přes Německo s ním jen jezdím do NL. Myslím si, že celková maximálně 40 t (občas možná trochu více). Ale je to kontejner a jak to Němci vidí, už po mně jdou. Asi je to pro ně lákavé. Zatím jsou neúspěšní, a už to tak asi zůstane. Pomalu končím pro přestárlost (mojí, ne auta, tomu je teprve rok, na rozdíl ode mne). Ale oni určitě budou honit někoho jiného, určitě si někoho najdou.....

Jinak si myslím, že jezdit s "dálničním" autem trvale do lesa je zvrhlost. Éra univerzálních aut je nenávratně pryč. Na každou práci potrebujeme špecialistov. Jasně, něco se nechá dohonit elánem, ale u všeho to také nejde. Do lesa musí být, dle mého názoru, vysoké, železné auto a ne nízké, plastové na nízkých "šlupkách". Ale je to jen můj názor a respektuji i názory jiných. Doufám, alespoň, že to není lowdeck, to by Ti nepomohla ani ta krásná, nová lopata a gumáky. Máš velikou výhodu, že v tom lese nebudeš sám (někdo Tě musí naložit), jinak by jsi asi opravdu musel řešit, jestli se může v lese spát a co dělat, když dostaneš náhle v lese infarkt a že s takovým autem je velká šance, že ho dostaneš (nepřeju Ti to).

Přeju Ti v tom "novém" zaměstnání mnoho štěstí. Pokud by jsi ještě potřeboval, klidně napiš, pokud budu vědět, tak Ti rád pomohu, ale jak už jsem psal, v lese jsem nikdy nejezdil a už ani nebudu, možná jedině jako ein Krüppel im Rollstuhl (česky: na kriplkáře).
stř úno 12, 2020 3:21 pm

Prouza88
Příspěvky: 1078
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: lesovozy

Příspěvek

Já myslel jako němec v zákoně :wink: Bo podle naší logiky a vlastně nelogiky výkladu zákona, máš výměnnou nástavbu ne :think: Jinak se "terazky" shodnem, že do lesa XXL TGX s dálničníma "fuel save" pneu nepatří, a to speciálně když není na velkejch kolech.. Ostatně ani na sklopku třeba. Jeden kolega tu psal že jim do sklopky kupují tahače na vzduchu.. pochopili :wink: Tady se nebojím, že by velká špedice(kde do lesa nejel nikdo nikdy od šoféra až po nevím koho), koupila něco spešl, byť háky sou..
A nevzdávejte to pane kolego, nejhorší je přestat, tělo pak atrofuje :wink:
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
stř úno 12, 2020 8:24 pm

Uživatelský avatar
Fojcek
Příspěvky: 767
Registrován: úte zář 23, 2008 9:27 pm
Bydliště: Třebíč

Re: lesovozy

Příspěvek

Dle par. nesmí nákladní vozidla s přívěsem přesáhnout §umu celkové váhy (max. 44t}, stejně tak jako sumu zatížení náprav při přepravě kulatiny z lesa nebo při přepravě mléka k technicky nejblíž přístupnému nádraží, nebo ke zpracovatelskému podniku, neivíc však 100km vzdušnou čaroq. jestliže je zadní náprava přívěsu opatřena dvoií montáží kol. nebo jestliže má každé z obou vozidel víc než dvě nápraw. 2.} Problém - přeprava kulatiny,z le§a"
Občas dochází ke stížnostem, jestliže je dříví z lesa skladováno na tzv. meziskladech v lese (např. mýtinách) a je přepravováno v pozdějším časovém období.
3.} Řefuní ž hlediska nákladní dopralry je spojen pojem přeprava kulatiny,,z lesa" s dalŠí přepravou z: - Kalamitních míst (mýtin) - Lesní louky - Zemědělských a lesních pozemcích, které přímo hraničí s lesem, i když je k jejich dosažení nutno překročit lesní nebo nákladní cestu.
Je-li dříví meziskladováno na výše wedených plochách, nevzniká z pohledu ministerstva dopravy, inovace a technologie žádné pochybení, pokud se jedná o další přepravu z těchto ploch pod pojmem přeprava dříví,z lesa".
Jinak je to ovšem v případě, je-ti dříví meziskladováno ve skladech mimo lesní území. Toto řešení se vywořilo hlavně kvůli rychlému přemístění dříví z lesa. V tomto případě nemá ministe§tvo dopravy, inovací a technologie důvod upřednostňovat pozdější přepravu dříví (přerušeno kvůli skladovánfl v porovnání § ostatními přepravami.
a.} Vyiímky
V případě zvláštních událostí (např. přivlivu počasí a kalamitě, kdy je potřeba dříví co nejrychleji dostat z lesa} můžou být uděleny w,jimky.Tyto musí b,ýt ale v každém případě odůvodněny. O tom, jestli se skutečně jedná o zvláštní událost, o případném udělení výjimky větších přepravovaných nákladů rozhoduje v každém samotném proce§u hejtman, kdy zohledňuje vzniklé škody a samotnou potřebu konat.
a
5.) Rowroceno§t §uper Single Tlres" s dvoií montáží kol
Ministerstvo dopravy, inovací a technologie udává v potaz rovnocennost tzv. Super Single Tires s dvojí montáží kol:
Super Single Pneu s rozměry: 425/55 R19,5 435/50 R19,5 425/65R22,5 435/65 R22,5 455l4oR22,5 455145R22,5 495145R22,5
jsou podle24 odst. a zákonu o nákladní dopravě technický přípustné. b) obutí v rozměrech 385/55 R22,5 a 385/65 R22,5 se podle §a odst. a zákona o nákladní dopravě považuje za technicky přípustné pouze v případě, je-li vozidlo vybaveno vzduchovým pérováním. Tímto nesmí nákladní vozidla s přívěsem přesáhnout §umu celkové váhy, stejně tak jako sumu zatlíení náprav (44t} při přepravě kulatiny z lesa nebo při přepravě syrového m|éka k technicky nejblíž přípustnému nádraží, nebo ke zpracovatelskému podniku, nejvíc vŠak 100Podle par.km vzdušnou čarou, jestliže je zadní náprava přívěsu opatřena dvojí montáží kol, nebo podle vypsaných příslušných vybavení (v bodě a| nebo b}l, nebo jestliže mají obě vozidla víc než dvě nápravy.
Není důležité za každou cenu pracovat, ale být u toho když se rozdává
pát úno 14, 2020 9:05 pm

Uživatelský avatar
Fojcek
Příspěvky: 767
Registrován: úte zář 23, 2008 9:27 pm
Bydliště: Třebíč

Re: lesovozy

Příspěvek

Takový překlad z Rakouské vyhlášky
Není důležité za každou cenu pracovat, ale být u toho když se rozdává
pát úno 14, 2020 9:06 pm

Prouza88
Příspěvky: 1078
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: lesovozy

Příspěvek

Čumím, a velký dík! Mohl bys prosím odkaz nebo odkud si čerpal, ať si to stáhnu v němčině :idea: Nic takového sem nenašel, ale teď vím co aspoň hledat, bo pořád je tu šance, že to platí pro vleky(na návěs si nedovedu takový balony představit), ale je to tam :think:
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
pát úno 14, 2020 9:22 pm

153
Příspěvky: 162
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: lesovozy

Příspěvek

Teď jsem se v tom nějak ztratil...... To co tady uveřejnil Fojcek a kde je u té rovnocennosti pneumatik odkaz na zákon o nákladní dopravě (německy: Güterverkehrsgesetz) .......
Ten zákon řeší provozování dopravy jako takové ( něco jako u nás Zákon o silniční dopravě, tuším, že 111/1994 Sb.) a vůbec neřeší nějaké technické věci jako jsou třeba pneumatiky.
Nebylo by sem možno dát nějaký zdroj toho překladu? Navíc ten překlad je snad z nějakých "vysvětlujících" stránek a chybí tam čísla paragrafů a odstavců.
Je tam napsáno v podstatě to samé, co jsem tady zkopíroval ze zákona "Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung (StVZO)" navíc tam jsou ty rozměry uznávaných pneumatik a o ty hlavně jde. Koukal jsem i na stránky toho zmiňovaného Ministerstva dopravy, inovací a technologií a nic se mně nepodařilo k tomu dohledat.
Jestli má Fojcek nějakou možnost to trochu upřesnit, zkusil bych to ještě pohledat. Byl bych raději, kdyby to bylo v německém originále.
Další věc je, jestli je možné oficiálně takovéto mičudy namontovat na nějaký vlek, myslím si, že ty tupláky jsou daleko schůdnější.
Jinak si myslím, že to stejně řešíme pouze teoreticky a jen ze zájmu o věc, prakticky bude Prouza stejně vozit jen do 40 tun celkové a určitě nebude přestavovat vlek (návěs) na jiná kola, ať už oficiálně nebo neoficiálně...... I když, kdo ví.....
sob úno 15, 2020 6:34 pm

Prouza88
Příspěvky: 1078
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: lesovozy

Příspěvek

Já se k tomu hledání dostanu až tak v úterý. Nicméně je potřeba to najít v originále, pro případnou kontrolu, a zjistit zda a jak to platí. Především pak se jedná o standartní verzi pneu 385/atd.. a potažmo i rozvor. Jinak je to téměř bezpředmětné, 18t+24t je 42t a to na nápravy za boha nevyjde :think: Kola tedy měnit nebudem a vozit budem hlavně tak, aby sme se vešli do váhy, ona pak ta hranice 44t je luxusní rezerva pro případ náhody :think: Ony mičudy sou pak často namontované právě na vlekách s výměnnou nástavbou a lowdeck, pokoukejte :wink:
Obdivuji tvoje zapálení pane kolego a ochotu pomoci, to se bude muset rentovat :wink:
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
sob úno 15, 2020 6:47 pm

Uživatelský avatar
Fojcek
Příspěvky: 767
Registrován: úte zář 23, 2008 9:27 pm
Bydliště: Třebíč

Re: lesovozy

Příspěvek

Proč řešíte mičudy? Je tam rovnocenost pro 385, pokud je použité vzduchové pérování! Takže to platí prakticky pro všechny návěsy.
Jinak jezdíme tam mnoho let, i vícekrát denně a opravdu raci uznávají 44t, dokonce nikdy neřešili rozvor. Omlouvám se, zdroj uvádět nebudu, nebylo to "jednoduché" se k tomu dostat.
Není důležité za každou cenu pracovat, ale být u toho když se rozdává
ned úno 16, 2020 12:53 pm

Prouza88
Příspěvky: 1078
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: lesovozy

Příspěvek

Hmm, no neva, zkusím najít, když nenajdu, zeptám se na hatích.. :think:
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
ned úno 16, 2020 12:56 pm

Prouza88
Příspěvky: 1078
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: lesovozy

Příspěvek

Tak sem pohledal :think: Ještě se zeptám na Hatích, jak tam budou, protože v zákoně o dopravě to nemaj a asi ani nikdy neměli. Tak je to buď:
1. Celý blbost(se přikláním)
nebo
2. Je to jen místní úprava, vyhláška nebo metodický pokyn pro kontrolory(nevím, neumím najít)
anebo
3. Je to celý jen koupená vyjímka(někde daj, někdy ne)
Uvidíme, pak dám vědět, ale budu rád i za další info hlavně jaká je situace v Německu(44t na jakým autě atd) :wink:

Edit: Beru z5, maj to jako Verordnung(vyhášku)
Pane kolego 153 teď už víme, co hledat.. :dance: O rozvoru ani zmínky :shock:
https://www.wko.at/branchen/stmk/transp ... Gleic.html

153 napsal:
Je to § 34 a zejména koukni na odstavec 8.
Já tomu rozumím tak (patent na němčinu nemám), že při přeshraniční jízdě by jsi mohl mít celkovou až 44 t, pokud budeš mít na hnací nápravě minimálně 25%, t.j. 11 t. To by snad mělo být v pohodě.... Ale raději si to ještě někde prověř.
Pozor, to se nevztahovalo na 44t celkovou, jako že pak můžeš, ale je to normální podmínka, nikdy nesmí být méně než 25% na "hnané"! Dávají za to pokuty..
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
úte úno 18, 2020 7:20 pm

153
Příspěvky: 162
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: lesovozy

Příspěvek

Tak já jsem také něco vyzvěděl, ale pouze dotazem od německé Polizei. V pondělí jsme se vraceli z NL a ve 4 hod. odpoledne jsme to chtěli zapíchnout na A7 asi 10 km před sjezdem na A38 (tuším, že se to tam jmenuje Hackelberg) a na parkovišti zrovna probíhala Polizeiaktion. Zaparkovali jsme a šel jsem se zeptat.

Dověděl jsem se, že v Německu je povolena přeprava dřeva v celkové hmotnosti do 44 tun v 6 spolkových zemí ze 16. Je to v kompetenci vlády každé země. V Hesensku (kde jsme právě byli) je to povoleno a policie když to kontroluje , tak hlídá hlavně, pokud návěs nemá tupláky, šíři pneumatik minimálně 385 mm, návěs musí být na vzduchu a hlavně návěs musí mít na nápravu povolených 9 tun (některé návěsy mají 8 tun a ty to vozit nesmí). Pokud má návěs (přívěs) tupláky může mít i železné pérování. Ještě mně řekli, že dřevo nesmí přesahovat obrys vozidla, jinak musí být povolení pro nadměr. Když jsem se ptal, kde bych to eventuelně dohledal, řekli mně, že to je povolení ministerstva dopravy Hesenska a oni to mají v policejních instrukcích, koukal na to do nějaké příručky, když jsem poprosil, jestli bych si to mohl vyfotit, vyděsil se a že v žádném případě.

Tak jsme o něco chytřejší, ale písemně nic nemám, ale zkusím ještě kouknout na stránky Hessisches Ministerium für Wirtschaft, Energie, Verkehr und Wohnen, ale dej mně trochu času, je to tady nějaké nemocné tak jsem musel nastoupit na ježdění a nějak nestíhám.
Jen tak pro zajímavost, hesenský ministr dopravy se jmenuje Tarek Al-Wazir.
stř úno 19, 2020 10:29 am

Prouza88
Příspěvky: 1078
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: lesovozy

Příspěvek

Koukám, že to je stejný :shock: Já dnes taky potkal BAG(v Bavorsku, kde bych to potřeboval) na parkáči, ale mám chřipku a sotva lezu, tak sem to nechal..
Každopádně nevím proč s tím dělaj takový tajnosti, protože to pak akorát odskáče šofér až to zruší.. Safra to chtějí, aby to byla rezerva a ne záměr tolik vozit? Dyť na to každej stejně přijde :wink:
Zajímavé je, že chtějí 9t nápravy, ale nikde se nemůžu dohledat, zda jako technické, nebo přípustné(co říkali přesně?) maximum.. No a aby toho nebylo málo, tak 42t celková, se vlezu i s nápravama na 8t povolená(gumy sou určitě na 9t a vzduch je), ale netrefím rozložení na nápravy :mrgreen:
No a ten ministr :doh:
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
stř úno 19, 2020 10:56 am

153
Příspěvky: 162
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: lesovozy

Příspěvek

Přesně říkal: "Zulässige Achslast" a to je podle mě (doslova) přípustné (nebo povolené) osové zatížení (nebo zátěž). Obávám se, že to se Ti asi moc nehodí.
A k těm 8mi tunovým nápravám říkal: "Dies darf nicht mit einer zugelassenen Achslast von 8 Tonnen durchgeführt werden". Z toho chápu, že při povolené 8 tun se to vézt nesmí. Jestli je možné vézt v tomto případu 42 tun jsem se neptal, nenapadlo mě to.
stř úno 19, 2020 11:49 am

Prouza88
Příspěvky: 1078
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: lesovozy

Příspěvek

Naopak, jakákoliv informace se hodí, ono právě de o ty slovíčka a naprosto přesné znění.. Dnes se mi to třeba nehodí a za půl roku, kdo ví :wink:
8t povolených bych od něj chápal, jakože se nesmí vozit těch 44t, ikdyž technický rozdíl v těch nápravách asi nebude, půjde jen o legislativní omezení a těch 42t tam nejspíš bude :think:
Perfektní!
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
stř úno 19, 2020 12:17 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁSTAVBY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti