Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Diky. Bylo tam hlavne fotogenicky prostredi. Je to u Schönau, co by kamenem dohodil od nasich hranic.
Tak ja se taky pridam s par drobkama:
Tady je video z rozvazeni tech kusovek po vsi, dub byl uz ztvrdlej jako kamen, ostra sekera se do nej nedala zaseknout.. https://youtu.be/OB0LNpbMX30
Tak ja se taky pridam s par drobkama:
Tady je video z rozvazeni tech kusovek po vsi, dub byl uz ztvrdlej jako kamen, ostra sekera se do nej nedala zaseknout.. https://youtu.be/OB0LNpbMX30
Bezrukáč od Kotrly na pile u Klobucké
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hAqQnjYG ... Gx&index=8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o5UAmvtk ... Ht4nRURQ2d[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hAqQnjYG ... Gx&index=8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o5UAmvtk ... Ht4nRURQ2d[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3lq76oBD ... Gx&index=5[/youtube]
Chytl sem obě naraz
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bLscxsJe ... Gx&index=2[/youtube]
Dostal sem sa k nečemu novému a obnášá to aj psaní blogu. Začal sem s tym k čemu mám nejblíž, odvozem dřeva. Tak snad sa vám to bude líbit. Má to byt trochu propagace firmy, tak to berte s rezervů
Klidný pátek v lese? Ne při odvozu dřeva.
Je pátek něco po obědě a já nasedám na kolo. Počasí perfektní, v lese bude klídek a příjemně, říkám si. Po několika minutách v lese je opravdu příjemně, s tím klídkem je to ale trochu jinak. Slyším zvuk motoru, klepání kleští a praskání dřeva. Zrychlím, jsem zvědavý, co se děje. Za zatáčkou se objevuje auto na odvoz dřeva. Je to místní, známá firma - Kloboucká lesní. Nedávno investovali nemalé peníze do obnovy vozového parku a je radost jejich auta potkávat na cestě. Věčně spěchající řidiči ale asi takovou radost nemají.
Chvilku čekám za návěsem, než na mě řidič mávne, že můžu projet kolem něj. Mávnu taky, projíždím a zastavuju několik metrů před autem. Sleduju práci řidiče, v tom ke mně přichází lesník, který má na starosti nakládku. Zdravíme se, nejsem v lese poprvé a oba se už známe. „Jak to jde?“, ptá se. „Ale jo, dobré“ odpovídám a zjišťuju co nového v lese. „Odvážíme dřevo z probírek, oblíbená práce řidičů“. Co je to probírka? To je něco, jako když si jdete koupit jablka do Tesca. V bedýnce vybíráte ty nejlepší, ty, které se vám líbí. V lese se to dělá naopak. Označí se nejslabší kusy a na to, co se s nimi děje dál asi přijdete sami. Nakládat pak takové dřevo je skoro práce za trest. Dřevo je nakrácené na dvoumetrové kusy, většina tenké jako noha. Různě poházené, jeden kus trčí z hromady dřeva doprava, další tři pro změnu doleva.
Ale řidič je šikovný, je vidět, že to nedělá poprvé a má to v ruce. Hromádku někdy nahrubo porovná a zbytek doladí o návěs. Říkáte si, doladí o návěs, jak? Mrkněte na video.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aFoVtBSf ... 5Az4Jr1kGx[/youtube]
Už nic netrčí a dřevo putuje za ostatními do prvního štosu. „Dneska toho máme hodně“ volá na mě lesník. „Z pily vyjelo další auto, za chvilku je tady“. Za 10 minut stojí další Scania u nás a já se v lese opravdu nenudím. Řidič, který nakládal, seskakuje z ruky, usedá za volant a uhýbá kolegovi. Ten proletí kolem nás a jede se otočit dál do lesa. S oblakem prachu za sebou po chvíli projíždí zpátky a nakládání dvojek pokračuje.
Je pátek tři hodiny odpoledne a od lesníka se dozvídám, že má přijet ještě další auto. Skoro nevěřím.„ Nahoře na kopci je dlůhé, to mosí taky pryč“. Jak jsem později zjistil, nekecal. Na skládce bylo několik hromad krásného dřeva. To nebyla žádná probírka, ale pořádný mýťák. O tom třeba někdy jindy. A proč se všechno dělá v pátek, když se každý vidí kdekoli, jen ne v práci? Vysvětlení je jednoduché. Zákazník si přeje, aby bylo zboží u něj v pondělí co nejdřív. Taky máte rádi čerstvý chleba ráno a ne až odpoledne. Nakládka tedy musí být v pátek za každou cenu, aby se v pondělí ráno kola točila. Není výjimkou, že se nakládá i o víkendu. Někdo je doma s rodinou, jiný musí být v práci, aby všechno fungovalo. Jedny kleště, druhé kleště, občas proletí nějaká sojka. Skládka je čistá, návěs poloprázdný. Dřevo je roztahané podél cesty a celou fůru nejde naložit najednou. Jak jsem říkal, práce skoro za trest. Přesunujeme se tedy na další místo. Řidič skáče za volant, já jedu v oblaku prachu za ním na kole. Po rozbité lesní cestě se dokodrcám na další místo nakládky. Tam už sleduju práci obou řidičů zároveň.
Lesník mezitím odjíždí k dalšímu autu, taky toho nemá málo. Práci bere zodpovědně a všechno dřevo od těžby až po odvoz eviduje. První řidič má po více než hodině naloženo. Létá jedna kurtna za druhou. Uvazuje náklad a spokojeně odjíždí domů. Já zůstávám a sleduju práci toho druhého. Používá další fintu na srovnání dřeva. Nabere, jedna páčka doleva, druhá dopředu, drapák se zhoupne a dřevo je nastojáka. Pěkně se srovná a v momentě je na návěsu. Že zas nevíte jak? Zkuste taky někdy zajet do lesa a zjistit, že tam nepobíhají jen srnky...
Klidný pátek v lese? Ne při odvozu dřeva.
Je pátek něco po obědě a já nasedám na kolo. Počasí perfektní, v lese bude klídek a příjemně, říkám si. Po několika minutách v lese je opravdu příjemně, s tím klídkem je to ale trochu jinak. Slyším zvuk motoru, klepání kleští a praskání dřeva. Zrychlím, jsem zvědavý, co se děje. Za zatáčkou se objevuje auto na odvoz dřeva. Je to místní, známá firma - Kloboucká lesní. Nedávno investovali nemalé peníze do obnovy vozového parku a je radost jejich auta potkávat na cestě. Věčně spěchající řidiči ale asi takovou radost nemají.
Chvilku čekám za návěsem, než na mě řidič mávne, že můžu projet kolem něj. Mávnu taky, projíždím a zastavuju několik metrů před autem. Sleduju práci řidiče, v tom ke mně přichází lesník, který má na starosti nakládku. Zdravíme se, nejsem v lese poprvé a oba se už známe. „Jak to jde?“, ptá se. „Ale jo, dobré“ odpovídám a zjišťuju co nového v lese. „Odvážíme dřevo z probírek, oblíbená práce řidičů“. Co je to probírka? To je něco, jako když si jdete koupit jablka do Tesca. V bedýnce vybíráte ty nejlepší, ty, které se vám líbí. V lese se to dělá naopak. Označí se nejslabší kusy a na to, co se s nimi děje dál asi přijdete sami. Nakládat pak takové dřevo je skoro práce za trest. Dřevo je nakrácené na dvoumetrové kusy, většina tenké jako noha. Různě poházené, jeden kus trčí z hromady dřeva doprava, další tři pro změnu doleva.
Ale řidič je šikovný, je vidět, že to nedělá poprvé a má to v ruce. Hromádku někdy nahrubo porovná a zbytek doladí o návěs. Říkáte si, doladí o návěs, jak? Mrkněte na video.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aFoVtBSf ... 5Az4Jr1kGx[/youtube]
Už nic netrčí a dřevo putuje za ostatními do prvního štosu. „Dneska toho máme hodně“ volá na mě lesník. „Z pily vyjelo další auto, za chvilku je tady“. Za 10 minut stojí další Scania u nás a já se v lese opravdu nenudím. Řidič, který nakládal, seskakuje z ruky, usedá za volant a uhýbá kolegovi. Ten proletí kolem nás a jede se otočit dál do lesa. S oblakem prachu za sebou po chvíli projíždí zpátky a nakládání dvojek pokračuje.
Je pátek tři hodiny odpoledne a od lesníka se dozvídám, že má přijet ještě další auto. Skoro nevěřím.„ Nahoře na kopci je dlůhé, to mosí taky pryč“. Jak jsem později zjistil, nekecal. Na skládce bylo několik hromad krásného dřeva. To nebyla žádná probírka, ale pořádný mýťák. O tom třeba někdy jindy. A proč se všechno dělá v pátek, když se každý vidí kdekoli, jen ne v práci? Vysvětlení je jednoduché. Zákazník si přeje, aby bylo zboží u něj v pondělí co nejdřív. Taky máte rádi čerstvý chleba ráno a ne až odpoledne. Nakládka tedy musí být v pátek za každou cenu, aby se v pondělí ráno kola točila. Není výjimkou, že se nakládá i o víkendu. Někdo je doma s rodinou, jiný musí být v práci, aby všechno fungovalo. Jedny kleště, druhé kleště, občas proletí nějaká sojka. Skládka je čistá, návěs poloprázdný. Dřevo je roztahané podél cesty a celou fůru nejde naložit najednou. Jak jsem říkal, práce skoro za trest. Přesunujeme se tedy na další místo. Řidič skáče za volant, já jedu v oblaku prachu za ním na kole. Po rozbité lesní cestě se dokodrcám na další místo nakládky. Tam už sleduju práci obou řidičů zároveň.
Lesník mezitím odjíždí k dalšímu autu, taky toho nemá málo. Práci bere zodpovědně a všechno dřevo od těžby až po odvoz eviduje. První řidič má po více než hodině naloženo. Létá jedna kurtna za druhou. Uvazuje náklad a spokojeně odjíždí domů. Já zůstávám a sleduju práci toho druhého. Používá další fintu na srovnání dřeva. Nabere, jedna páčka doleva, druhá dopředu, drapák se zhoupne a dřevo je nastojáka. Pěkně se srovná a v momentě je na návěsu. Že zas nevíte jak? Zkuste taky někdy zajet do lesa a zjistit, že tam nepobíhají jen srnky...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 hostů