Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Chlapi nevíte jestli někde nejezdí jako lesovůz typ podvozku 6x4-4: je to normální 4x4 s kardany a vzadu má navíc zvedací a natáčecí nápravu. Na lince to dělá MAN, mimo linku Scania a Mercedes. V ČR tento typ podvozku nejčastěji jezdí jako popelář. Prý by to měl mít Dřevo Doprava Musil, ale nevím to 100%. Pár foto ze zahraničí a video:
https://www.youtube.com/watch?v=vDoq9crLUT8
https://www.youtube.com/watch?v=TXXVS5bbUiU
https://www.youtube.com/watch?v=hhKRmfl ... e=youtu.be

Zajímaly by mě zkušenosti z praxe a porovnání s 6x6 (spotřeba, váhá, obratnost a průjezdnost v terénu). Díky Safky

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
úte lis 29, 2016 4:57 am

Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 3059
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Příspěvek

Myslím, že to měl Less. Ted je to Babiš
úte lis 29, 2016 8:43 am

Uživatelský avatar
Tomino
Příspěvky: 498
Registrován: pát led 26, 2007 6:03 pm
Bydliště: Slavičín

Příspěvek

To by mně zajímalo jestli by se takové auto hodilo na hákový natahovák, s rozvorem kolem 4.50m
Jak by asi vyšla váha oproti klasické 6x4
úte lis 29, 2016 5:45 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to holbra:
Neměl LESS jenom varianty s HydroDrivem?

to Tomino:
Hodit by se hodilo, MAN dělá nejdelší rozvor 4350 mm, v DE jej používá i Policie. Základní váhá bez příplatků 9395 kg, porovnatelná 6x4, zadek na vzduchu, redukce v kolech, vysoká stavba podvozku váhá 9390 kg, to co se ušetří na pneu vzadu a reduktorové nápravě, sežere přední náhon s dělící převodovkou. Samozřejmě lehká 6x4, bez reduktorů v kolech bude asi o 200 až 300 kg lehčí.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
úte lis 29, 2016 6:25 pm

Uživatelský avatar
drezy
Příspěvky: 311
Registrován: sob bře 17, 2007 4:24 pm
Bydliště: Rožmitál

Příspěvek

ten Musil je asi toto
Obrázek
a LESS měl scanii 6x4 předek kardan a zadní jenom zvedací nezatáčecí a pérování listovima perama,u firmi ji mame porad a jezdí někde jižní čechy LIpno a do Sušice tak někde tam je k vidění
úte lis 29, 2016 7:32 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to drezy:
Podle fotky bych to spíše viděl na 6H4-2 (podvozek s HydroDrivem), vypadá, že nemá reduktor v zadní nápravě a pohledově vypadá i docela nízký.
Pokud jde Scanii 6x4 s předkem, jaké jsou zkušenosti z praxe.
Tatra + MAN = Superstroj!
úte lis 29, 2016 7:41 pm

MartinV
Příspěvky: 25
Registrován: sob říj 11, 2014 4:42 pm
Bydliště: Zlín

MAN 6x4-4

Příspěvek

JJ, je to super, poslední náprava je nuceně natáčená a zvedaná.

Obrázek ObrázekObrázekObrázek

A už je na světe i varianta 6x4H-2 - Hydrodrive a poslední náprava zvedací a natáčecí.
úte lis 29, 2016 7:50 pm

Uživatelský avatar
drezy
Příspěvky: 311
Registrován: sob bře 17, 2007 4:24 pm
Bydliště: Rožmitál

Příspěvek

úte lis 29, 2016 9:05 pm

suzuki-johna
Příspěvky: 253
Registrován: stř kvě 26, 2010 10:47 am
Bydliště: protivín

Příspěvek

souprava to není špatná. ale gumy na zadní hnací nápravě vydrží cca 30tis.km a je po nich, aspoň konkrétně ta vínová Scanie- jezdí na ní známý
úte lis 29, 2016 10:26 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 8:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

ta vinová scanie je celá na měchách?
čtv pro 01, 2016 7:15 pm

Tomwr
Příspěvky: 38
Registrován: sob srp 27, 2011 8:15 am
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek

U firmy jí má kolega(logistics).To "žraní" gum můžu potvrdit.Se staženym návěsem se s tim dá otočit skoro všude.Co jsem tak zaslech,tak naložený v terénu má díky zvedačce víc problémů jak 6x6.Předek se odlehčuje a začne dřív hrabat.Při naloženým autě a jízdě na mizerný silnici(hrboly,rozhoupání auta) zas vypíná retardér,protože jdou kola do smyku.Jezdil jsem s tim asi 14dní.Podle mě v tom ta zvedačka dělá docela bordel.Asi je třeba zvážit co se komu víc vyplatí...
sob pro 03, 2016 11:18 am

Kůrovec
Příspěvky: 13
Registrován: sob pro 07, 2013 12:31 pm
Bydliště: V.K.

Příspěvek

6x4 s hydro a zadní zvedačku má Opavská v soupravě s vlekem
sob pro 03, 2016 2:06 pm

Uživatelský avatar
Fojcek
Příspěvky: 770
Registrován: úte zář 23, 2008 9:27 pm
Bydliště: Třebíč

Příspěvek

Safky: Ten Musil má pokud vím jen Mana 6x2 s hydropředkem a tatru fénix 6x4 s vykuchaným posledním diferákem
Není důležité za každou cenu pracovat, ale být u toho když se rozdává
ned pro 04, 2016 5:00 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to artur30:
Pokud mám dobré informace, Scanie s předkem jdou na přední nápravě pouze na pérech.

to Tomwr:
Hrabání přední nápravy u plného auta asi platí s přizvednutou zvedačou?

to Kůrovec:
Ano Opavská lesní má 6H4 (6x2 + hydro předek), ale nadšení moc nejsou, má to malou světlou výšku a špatný přední nájezdový úhel.

to Fojcek:
Červený MAN TGS 6x4-4, fotky kterého sem dal MartinV, by mělo být opravdu od Dřevo Doprava Musil. Tatra Phoenix 6x4 vznikla asi přestavbou vínového prototypového tahače Phoenix 4x4 u Servis Centrum Vysočina.

Ještě mě napadla varianta pro krátké dřevo podvozek 8x4-4 Tridem (1. náprava vpředu a 3. nápravy vzadu, poslední natáčecí a zvedací), kolem Prahy jezdí v této konfiguraci jako lesák nové Volvo FH, ale nevím jaké jsou zkušenosti z provozu. Kdyby se za to dal malý 2-osý točnicový přívěs, který by se dal po prázdnu naložit na auto, tak by se ušetřily nějaké prachy za naftu a pneu při jízdách po prázdnu. A obratnost prázdného auta v lese je ideální. Nevím ale, jestli by se taková souprava dala naložit na plnou tonáž 48 tun (na výjimku se prý dává 52 tun celkové).
Tatra + MAN = Superstroj!
ned pro 04, 2016 5:39 pm

Tomwr
Příspěvky: 38
Registrován: sob srp 27, 2011 8:15 am
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek

V těžkym terénu jsem s tim nejezdil a jestli si dobře pamatuju,tak při naloženym autě jde zvedačka jen odlehčit.Ne úplně zvednout.No a když jí necháš dole,tak to zas bude nadlehčovat zadní hnanou nápravu.Pokusim se na to kolegy zeptat ať nepíšu ňáký kravyny.Jak jsem psal,ta zvedačka na nerovnostech hnanou nápravu nadlehčuje,tak by to mohlo bejt stejný i v tom terénu.
ned pro 04, 2016 7:33 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁSTAVBY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů