Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Chlapi nevíte jestli někde nejezdí jako lesovůz typ podvozku 6x4-4: je to normální 4x4 s kardany a vzadu má navíc zvedací a natáčecí nápravu. Na lince to dělá MAN, mimo linku Scania a Mercedes. V ČR tento typ podvozku nejčastěji jezdí jako popelář. Prý by to měl mít Dřevo Doprava Musil, ale nevím to 100%. Pár foto ze zahraničí a video:
https://www.youtube.com/watch?v=vDoq9crLUT8
https://www.youtube.com/watch?v=TXXVS5bbUiU
https://www.youtube.com/watch?v=hhKRmfl ... e=youtu.be
Zajímaly by mě zkušenosti z praxe a porovnání s 6x6 (spotřeba, váhá, obratnost a průjezdnost v terénu). Díky Safky
https://www.youtube.com/watch?v=vDoq9crLUT8
https://www.youtube.com/watch?v=TXXVS5bbUiU
https://www.youtube.com/watch?v=hhKRmfl ... e=youtu.be
Zajímaly by mě zkušenosti z praxe a porovnání s 6x6 (spotřeba, váhá, obratnost a průjezdnost v terénu). Díky Safky
Tatra + MAN = Superstroj!
to holbra:
Neměl LESS jenom varianty s HydroDrivem?
to Tomino:
Hodit by se hodilo, MAN dělá nejdelší rozvor 4350 mm, v DE jej používá i Policie. Základní váhá bez příplatků 9395 kg, porovnatelná 6x4, zadek na vzduchu, redukce v kolech, vysoká stavba podvozku váhá 9390 kg, to co se ušetří na pneu vzadu a reduktorové nápravě, sežere přední náhon s dělící převodovkou. Samozřejmě lehká 6x4, bez reduktorů v kolech bude asi o 200 až 300 kg lehčí.
Neměl LESS jenom varianty s HydroDrivem?
to Tomino:
Hodit by se hodilo, MAN dělá nejdelší rozvor 4350 mm, v DE jej používá i Policie. Základní váhá bez příplatků 9395 kg, porovnatelná 6x4, zadek na vzduchu, redukce v kolech, vysoká stavba podvozku váhá 9390 kg, to co se ušetří na pneu vzadu a reduktorové nápravě, sežere přední náhon s dělící převodovkou. Samozřejmě lehká 6x4, bez reduktorů v kolech bude asi o 200 až 300 kg lehčí.
Tatra + MAN = Superstroj!
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=8025 tahle taky jezdí v Sušici
-
- Příspěvky: 253
- Registrován: stř kvě 26, 2010 10:47 am
- Bydliště: protivín
U firmy jí má kolega(logistics).To "žraní" gum můžu potvrdit.Se staženym návěsem se s tim dá otočit skoro všude.Co jsem tak zaslech,tak naložený v terénu má díky zvedačce víc problémů jak 6x6.Předek se odlehčuje a začne dřív hrabat.Při naloženým autě a jízdě na mizerný silnici(hrboly,rozhoupání auta) zas vypíná retardér,protože jdou kola do smyku.Jezdil jsem s tim asi 14dní.Podle mě v tom ta zvedačka dělá docela bordel.Asi je třeba zvážit co se komu víc vyplatí...
to artur30:
Pokud mám dobré informace, Scanie s předkem jdou na přední nápravě pouze na pérech.
to Tomwr:
Hrabání přední nápravy u plného auta asi platí s přizvednutou zvedačou?
to Kůrovec:
Ano Opavská lesní má 6H4 (6x2 + hydro předek), ale nadšení moc nejsou, má to malou světlou výšku a špatný přední nájezdový úhel.
to Fojcek:
Červený MAN TGS 6x4-4, fotky kterého sem dal MartinV, by mělo být opravdu od Dřevo Doprava Musil. Tatra Phoenix 6x4 vznikla asi přestavbou vínového prototypového tahače Phoenix 4x4 u Servis Centrum Vysočina.
Ještě mě napadla varianta pro krátké dřevo podvozek 8x4-4 Tridem (1. náprava vpředu a 3. nápravy vzadu, poslední natáčecí a zvedací), kolem Prahy jezdí v této konfiguraci jako lesák nové Volvo FH, ale nevím jaké jsou zkušenosti z provozu. Kdyby se za to dal malý 2-osý točnicový přívěs, který by se dal po prázdnu naložit na auto, tak by se ušetřily nějaké prachy za naftu a pneu při jízdách po prázdnu. A obratnost prázdného auta v lese je ideální. Nevím ale, jestli by se taková souprava dala naložit na plnou tonáž 48 tun (na výjimku se prý dává 52 tun celkové).
Pokud mám dobré informace, Scanie s předkem jdou na přední nápravě pouze na pérech.
to Tomwr:
Hrabání přední nápravy u plného auta asi platí s přizvednutou zvedačou?
to Kůrovec:
Ano Opavská lesní má 6H4 (6x2 + hydro předek), ale nadšení moc nejsou, má to malou světlou výšku a špatný přední nájezdový úhel.
to Fojcek:
Červený MAN TGS 6x4-4, fotky kterého sem dal MartinV, by mělo být opravdu od Dřevo Doprava Musil. Tatra Phoenix 6x4 vznikla asi přestavbou vínového prototypového tahače Phoenix 4x4 u Servis Centrum Vysočina.
Ještě mě napadla varianta pro krátké dřevo podvozek 8x4-4 Tridem (1. náprava vpředu a 3. nápravy vzadu, poslední natáčecí a zvedací), kolem Prahy jezdí v této konfiguraci jako lesák nové Volvo FH, ale nevím jaké jsou zkušenosti z provozu. Kdyby se za to dal malý 2-osý točnicový přívěs, který by se dal po prázdnu naložit na auto, tak by se ušetřily nějaké prachy za naftu a pneu při jízdách po prázdnu. A obratnost prázdného auta v lese je ideální. Nevím ale, jestli by se taková souprava dala naložit na plnou tonáž 48 tun (na výjimku se prý dává 52 tun celkové).
Tatra + MAN = Superstroj!
V těžkym terénu jsem s tim nejezdil a jestli si dobře pamatuju,tak při naloženym autě jde zvedačka jen odlehčit.Ne úplně zvednout.No a když jí necháš dole,tak to zas bude nadlehčovat zadní hnanou nápravu.Pokusim se na to kolegy zeptat ať nepíšu ňáký kravyny.Jak jsem psal,ta zvedačka na nerovnostech hnanou nápravu nadlehčuje,tak by to mohlo bejt stejný i v tom terénu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů