Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
to pragovka:
Ty EURO 6 jsou váhově nic moc, když vezmu, že tato prázdná souprava bude vážit 22,5 t, pak legální užitečná je 25,5 t, pro porovnání 25,9 t legálně naložím na Tatru TerrNo1 6x6 E5 S3 (prázdná 12,6 t) + tandem (5,5 t), povolená celková 44 tun, takže výsledkem je, že Mercedes Arocs 8x6 tahá sebou pořád přes 4 tuny železa navíc ... No a když vezmu velikost koreb na tom Mercedesu a tandemu, tak souprava bude reálně vozit pořád kolem 30-ti tun = řidič bude pořád jednou nohou v kriminále A to jsem si myslel, že období extrémně velkých (18 m3) a těžkých koreb (5 t a víc) z let 2004 až 2008 už skončilo:
http://www.meiller.com/fileadmin/media/ ... 028_Cs.pdf
a pomalu se budeme blížit civilizované Evropě, kdy korba na osmikolku má 13 až 14 m3, a váží 3,5 t až 4 t:
http://www.meiller.com/fileadmin/media/ ... 144_De.pdf
To samé platí o tandemu, Meiller dnes nabízí verzi MZDA 18/23 A s váhou od 4.160 kg (Alu bočnice):
http://www.meiller.com/fileadmin/media/ ... 365_De.pdf
Kdyby se základ použil Phoenix 8x6 s lehkou korbou Meiller D421, pak by mohl prázdný vážit cca. 15,5 t + tandem 4,2 t = 19,7 t prázdná souprava, legální užitečná 28,3 t, což je skoro o 3 t víc na každém obratu, což bude dělat ročně hodně peněz. Zajímavé jak dnes uvažují někteří nákupčí manažeři velkých firem. U nás je momentálně stav, že pokud souprava s přívěsem/tahač s návěsem nenaloží legálně aspoň 30 tun, tak pak stojí ekonomika provozu za starou bačkoru.
Ty EURO 6 jsou váhově nic moc, když vezmu, že tato prázdná souprava bude vážit 22,5 t, pak legální užitečná je 25,5 t, pro porovnání 25,9 t legálně naložím na Tatru TerrNo1 6x6 E5 S3 (prázdná 12,6 t) + tandem (5,5 t), povolená celková 44 tun, takže výsledkem je, že Mercedes Arocs 8x6 tahá sebou pořád přes 4 tuny železa navíc ... No a když vezmu velikost koreb na tom Mercedesu a tandemu, tak souprava bude reálně vozit pořád kolem 30-ti tun = řidič bude pořád jednou nohou v kriminále A to jsem si myslel, že období extrémně velkých (18 m3) a těžkých koreb (5 t a víc) z let 2004 až 2008 už skončilo:
http://www.meiller.com/fileadmin/media/ ... 028_Cs.pdf
a pomalu se budeme blížit civilizované Evropě, kdy korba na osmikolku má 13 až 14 m3, a váží 3,5 t až 4 t:
http://www.meiller.com/fileadmin/media/ ... 144_De.pdf
To samé platí o tandemu, Meiller dnes nabízí verzi MZDA 18/23 A s váhou od 4.160 kg (Alu bočnice):
http://www.meiller.com/fileadmin/media/ ... 365_De.pdf
Kdyby se základ použil Phoenix 8x6 s lehkou korbou Meiller D421, pak by mohl prázdný vážit cca. 15,5 t + tandem 4,2 t = 19,7 t prázdná souprava, legální užitečná 28,3 t, což je skoro o 3 t víc na každém obratu, což bude dělat ročně hodně peněz. Zajímavé jak dnes uvažují někteří nákupčí manažeři velkých firem. U nás je momentálně stav, že pokud souprava s přívěsem/tahač s návěsem nenaloží legálně aspoň 30 tun, tak pak stojí ekonomika provozu za starou bačkoru.
Tatra + MAN = Superstroj!
Safky nezapomeň,že OHL jezdí sami pro sebe a dost často mimo veřejné komunikace,takže sou tam ty kritéria váha versus pevnost,kvalita,výbava trošku jinak nastavený než u klasických autodoprav,nemluvě o tom,že Terrna 6x6 s tandemama mají taky v nemalém počtu,takže můžou kombinovat...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
mimo veřejné komunikace-se soupravou? Asi né moc často. Aspon vlek měl být lehký. Jenomže šlo o to ,aby to vypadalo stejně. Uvažování takovýchto id.otů jsem zažil.
nastavený kritéria - jsou úměrně tlaku na ekonomiku. Oni jezdí pro sebe,tak je to moc netlačí. Je to úměrné IQ zadavatele.
to je prostě kabaret
nastavený kritéria - jsou úměrně tlaku na ekonomiku. Oni jezdí pro sebe,tak je to moc netlačí. Je to úměrné IQ zadavatele.
to je prostě kabaret
to PNT:
Jediná věc co mě napadla, kde by ta souprava od OHL ŽS dávala smysl, je přeprava velkého lomového kamene (1 ks až 2 tuny), který se třeba používá na úpravu vodních toků. My jsme na std. tandemu s Alu bočnicemi a ocelovým zadním čelem vozili z lomu Bohučovice frakci 0-500 mm a tandem, kromě podřeného laku na zadním čelu přežil bez úhony.
Tvoje úvaha "aby auto i vlek vypadalo stejně" jsem už někdy slyšel, ale jak píšeš ekonomický je to nesmysl.
Jediná věc co mě napadla, kde by ta souprava od OHL ŽS dávala smysl, je přeprava velkého lomového kamene (1 ks až 2 tuny), který se třeba používá na úpravu vodních toků. My jsme na std. tandemu s Alu bočnicemi a ocelovým zadním čelem vozili z lomu Bohučovice frakci 0-500 mm a tandem, kromě podřeného laku na zadním čelu přežil bez úhony.
Tvoje úvaha "aby auto i vlek vypadalo stejně" jsem už někdy slyšel, ale jak píšeš ekonomický je to nesmysl.
Tatra + MAN = Superstroj!
Dovolím si do toho vstoupit. Měl jsem úplně stejný názor jako většina tady. Ale pak mi kamarád vysvětlil (tak jak píše pavel 815) že jezdí hodně mimo cestu. Třeba v koridorech tratí atd. A ty vleky mají jen když jedou na tu stavbu, aby si cestou vzali matroš. Na stavbě odpřáhnout a jezdit sólo.... Materiál si nechávají navážet jinými auty...
to Michi:
Kdyby to tak bylo jak píšeš, tak by správný ekonom koupil co nejlevnější/nejjednodušší přívěs (např. Schmitz za 19.000,- EUR) a ne Meillera v plné palbě s Bordmatikem, který bude stát odhadem lehce pod 30 tis. EUR. V tom žádnou logiku nevidím.
P.S.: Osobně si myslím, že zrovna osmikolky se na koridor moc nehodí:
- špatné poloměry otáčení oproti šestikolkám
- dlouhá korba = nejde sklápět dozadu pod dráty (korba je moc vysoko), lehkým dvoucestným bagrům se špatně nakládá (nevidí do korby a musí lžíci tlačit materiál v korbě dopředu aby ji naložil celou plnou)
- vysoká boční nakládací výška - nelze nakládat UNC, traktorbagr se taky trápí
Kdyby to tak bylo jak píšeš, tak by správný ekonom koupil co nejlevnější/nejjednodušší přívěs (např. Schmitz za 19.000,- EUR) a ne Meillera v plné palbě s Bordmatikem, který bude stát odhadem lehce pod 30 tis. EUR. V tom žádnou logiku nevidím.
P.S.: Osobně si myslím, že zrovna osmikolky se na koridor moc nehodí:
- špatné poloměry otáčení oproti šestikolkám
- dlouhá korba = nejde sklápět dozadu pod dráty (korba je moc vysoko), lehkým dvoucestným bagrům se špatně nakládá (nevidí do korby a musí lžíci tlačit materiál v korbě dopředu aby ji naložil celou plnou)
- vysoká boční nakládací výška - nelze nakládat UNC, traktorbagr se taky trápí
Naposledy upravil(a) Safky dne stř lis 12, 2014 5:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Tatra + MAN = Superstroj!
jde o to,že tam nikdo neřeší jestli může naložit tříkubíkovej kus betonu aby to něco neudělalo korbě,prostě to naloží a hotovo,štěrk z korby se v klidu nabere zubatou lžící...ty lidi tam fungují v politice velkého podniku,takže ta technika se tomu musí přizpůsobit,dneska s tím jede Franta,zítra Pepa z válu a pozítří Emil od cisterny,tam není čas přemýšlet jak nastavit Ecas abys vyjel z bláta,prostě se vezme auto s předkem a nějakej litr nafty navíc se neřeší...co se týká toho,jestli je výrobce nástaveb Meiller,nebo jako v minulosti výhradně Molčík,už je jiná kapitola...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
OHL ŽS
Jen malý příspěvek mercedesům pro OHL ŽS,ten kdo to objednával tak trochu myslel i na řidiče, nejlepší sedačky,ledničky ,bluetooth propojení telefonu s rádiem, vysílačky a na pevných návěsech mají i couvací kamery a vibrátory na korbách.
Naposledy upravil(a) Bert 78 dne úte pro 30, 2014 6:51 pm, celkem upraveno 1 x.
To je dobrá výbava na těžkou sklopku spíše do terénu. Motor 510k zvládne tu soupravu i v kopci. Zajímal by mně převod atd. Když tak dál ve vlákně AROCS.
to pragovka
Jakej je rozdíl hmotnosti korby toho předváděcího-červenýho ve vlákně AROCS a téhle.
Jen nepochopim ty S3, stejně nikdo napravo nesype.
to pragovka
Jakej je rozdíl hmotnosti korby toho předváděcího-červenýho ve vlákně AROCS a téhle.
Jen nepochopim ty S3, stejně nikdo napravo nesype.
to PNT:
ten červený je lehčí přesně o 1760 kg, jenže.... těžko srovnávat , auta mají jiné parametry ......
1. červený je 8x4 x žlutý OHL ŽS je 8x6
2. červený má o 100 mm nižší výšku bočnic proti žlutému
3. červený nemá rezervu x žlutý má rezervu
4. červený nemá bordmatickou bočnici x žlutý ano
takže při zohlednění výše uvedených rozdílů......... není ten váhový rozdíl zase tak markantní ....... i když "každé kilo" dolů je dobré
P.S.: jinak pokud se týká sklápění vpravo - Mieller už také vyrobil hydraulicky ovládanou (bordmatickou) bočnici vpravo, samozřejmě na přání...
ten červený je lehčí přesně o 1760 kg, jenže.... těžko srovnávat , auta mají jiné parametry ......
1. červený je 8x4 x žlutý OHL ŽS je 8x6
2. červený má o 100 mm nižší výšku bočnic proti žlutému
3. červený nemá rezervu x žlutý má rezervu
4. červený nemá bordmatickou bočnici x žlutý ano
takže při zohlednění výše uvedených rozdílů......... není ten váhový rozdíl zase tak markantní ....... i když "každé kilo" dolů je dobré
P.S.: jinak pokud se týká sklápění vpravo - Mieller už také vyrobil hydraulicky ovládanou (bordmatickou) bočnici vpravo, samozřejmě na přání...
Re: MEILLER - sklápěč a nosič kontejnerů
Kluci, má někdo nazor na ceny Meilleru.........měl jsem Gergen a přes parker to bylo za polovic. Sice Meiller tvrdí ,že to vyváží kvalitou,ale ty ceny jsou jako bych pracoval za Euro.....To je teda ranec
Ani nevím,jestli ty prachy mají cenu,za kterou to všichni děláme
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 hostů