Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
- Mykesh
- Příspěvky: 1259
- Registrován: stř zář 19, 2007 12:40 pm
- Bydliště: Praha/Teplice
- Kontaktovat uživatele:
ERF pouzivalo spoustu kabin odjinud (a nejen kabin), Volvo, DAF, MAN....
Strucne dle Wikipedie:
Spolecnost zalozil p. Foden v roce 1933. Vyrabeli vlastni sasi i kabiny a pouzivali motory od ruznych vyrobcu: Gardner, Cummins, Perkins, Detroit Diesel a Caterpillar Inc.. Potom patrili pod Western Star, pro ktereho vyrabeli hasicsky specialy, nakonec se stali spis obchodnim artiklem, pac vystridali spoustu majitelu (Paccar, DAF, Freightliner....) A od roku 2000 je majitelem MAN
http://en.wikipedia.org/wiki/ERF_(lorry_manufacturer)[/b]
Strucne dle Wikipedie:
Spolecnost zalozil p. Foden v roce 1933. Vyrabeli vlastni sasi i kabiny a pouzivali motory od ruznych vyrobcu: Gardner, Cummins, Perkins, Detroit Diesel a Caterpillar Inc.. Potom patrili pod Western Star, pro ktereho vyrabeli hasicsky specialy, nakonec se stali spis obchodnim artiklem, pac vystridali spoustu majitelu (Paccar, DAF, Freightliner....) A od roku 2000 je majitelem MAN
http://en.wikipedia.org/wiki/ERF_(lorry_manufacturer)[/b]
AIRBAG NEPOTŘEBUJI, UMÍRÁM JAKO CHLAP !!!
ERF - Edvin Richard Foden
Abych řekl pravdu tvrdit že budka vyobrazeného ERF řady CP38 připomíná budku Volvo je opravdu hodně divné ty kabiny nemají společného vubec nic , toto je čistě jejich kabina.
Jedna z prvních cizích kabin přišla koncem roku cca 1988 a jednalo se o kabinu u řady ERF ES8 kde byla použita kabina vozidel Steyr ( zde spíše známou jako man ovšem původně pochází od Steyera )
Jinak mnoho lidí si plete Foden který spadal pod Paccar s ERF
Edvin Foden (1841-1911) patřil k průkopníkům parních strojů a zemědělských mlátiček. V Sandbachu založil továrnu, která proslula výrobou parních nákladních vozů. Jeho nejlepším rádcem byl syn Edwin Richard který u firmy pracoval do roku 1930. Pak odešel na odpočinek ze zdravotních důvodů. Nečinnost mu však nesvědčila, protože byl v mládí vynikajícím cyklistou, automobilovým závodníkem a výborným mechanikem.
K fodenu se však již nevrátil. Ve svých dvaašedesáti letech založil novou továrnu. Nemohl použít jména Foden a tak zvolil iniciály ERF.
V nové továrně Sun Works se rozběhla sériová výroba (1933-1934) Edwin richar Foden (1870-1950) řídil továrnu až do posledních dnů svého života.
Vozy ERF podobně jako Fodeny využívaly skupin nakupovaných u jiných výrobců - byli to motory Gardner, Cummins , Perkins a Rolls-Royce :
převodovky David Brown a Fuller : řízení - ZF , nápravy - Kirkstall a tlakovzdušné brzdy Westinghause . Firma ERF jako jedna z prvních vyvinula laminátové bezkapotové budky, které se dodávaly alternativně s celokovovými.
V září roku 1983 podepsala dohodu s japonskou společností Hino Motors
Díky kabině SP se firma profilovala na evropském trhu jako průkopník kompozitních materiálů. tato technologie nebyla v roce 1974 ničím novým, protože ve Spojených státech se hojně vyráběli laminátové kabiny a kapoty motoru již od počátku šedesátých let.
Poslední verze této kabiny , model SP 3 , byl od roku 1980 montován do tahačů řady B
Jednotlivé řady vozidel LAG , NGC ,Serie B , B-36-2 , Řady C zde nebudu rozebírat vždy se jednalo o originální a původní kabinu vyrobenou Firmou ERF
Rok 1996 .. Přestože byla značka ERF před nedávnou dobou začleněna do kanadského podniku Western Star zůstává posledním velkým anglickým výrobcem nákladních automobilů .
přestože motory , převodovky a nápravy jsou částečně amerického původu stavební řada EC byla od roku 1993 vybavena zcela novou kabinou řidiče typu SP5 , vyrobenou ze směsných materiálů a lepeného skla , navíc obdržela lehčí rám než předchozí řada ..
pro někoho případná podobnost s kabinou Daf je čistě náhodná a tyto kabiny nemají vůbec nic společného !!!!
Po převzetí Manem došlo k zastavení výroby a montáži Manů kterým se pouze nalepil nápis ERF na masku vozidla pro mne již naprosto nezajímavá tudíž informace k této firmě pro mne končí převzetím Manu
Abych řekl pravdu tvrdit že budka vyobrazeného ERF řady CP38 připomíná budku Volvo je opravdu hodně divné ty kabiny nemají společného vubec nic , toto je čistě jejich kabina.
Jedna z prvních cizích kabin přišla koncem roku cca 1988 a jednalo se o kabinu u řady ERF ES8 kde byla použita kabina vozidel Steyr ( zde spíše známou jako man ovšem původně pochází od Steyera )
Jinak mnoho lidí si plete Foden který spadal pod Paccar s ERF
Edvin Foden (1841-1911) patřil k průkopníkům parních strojů a zemědělských mlátiček. V Sandbachu založil továrnu, která proslula výrobou parních nákladních vozů. Jeho nejlepším rádcem byl syn Edwin Richard který u firmy pracoval do roku 1930. Pak odešel na odpočinek ze zdravotních důvodů. Nečinnost mu však nesvědčila, protože byl v mládí vynikajícím cyklistou, automobilovým závodníkem a výborným mechanikem.
K fodenu se však již nevrátil. Ve svých dvaašedesáti letech založil novou továrnu. Nemohl použít jména Foden a tak zvolil iniciály ERF.
V nové továrně Sun Works se rozběhla sériová výroba (1933-1934) Edwin richar Foden (1870-1950) řídil továrnu až do posledních dnů svého života.
Vozy ERF podobně jako Fodeny využívaly skupin nakupovaných u jiných výrobců - byli to motory Gardner, Cummins , Perkins a Rolls-Royce :
převodovky David Brown a Fuller : řízení - ZF , nápravy - Kirkstall a tlakovzdušné brzdy Westinghause . Firma ERF jako jedna z prvních vyvinula laminátové bezkapotové budky, které se dodávaly alternativně s celokovovými.
V září roku 1983 podepsala dohodu s japonskou společností Hino Motors
Díky kabině SP se firma profilovala na evropském trhu jako průkopník kompozitních materiálů. tato technologie nebyla v roce 1974 ničím novým, protože ve Spojených státech se hojně vyráběli laminátové kabiny a kapoty motoru již od počátku šedesátých let.
Poslední verze této kabiny , model SP 3 , byl od roku 1980 montován do tahačů řady B
Jednotlivé řady vozidel LAG , NGC ,Serie B , B-36-2 , Řady C zde nebudu rozebírat vždy se jednalo o originální a původní kabinu vyrobenou Firmou ERF
Rok 1996 .. Přestože byla značka ERF před nedávnou dobou začleněna do kanadského podniku Western Star zůstává posledním velkým anglickým výrobcem nákladních automobilů .
přestože motory , převodovky a nápravy jsou částečně amerického původu stavební řada EC byla od roku 1993 vybavena zcela novou kabinou řidiče typu SP5 , vyrobenou ze směsných materiálů a lepeného skla , navíc obdržela lehčí rám než předchozí řada ..
pro někoho případná podobnost s kabinou Daf je čistě náhodná a tyto kabiny nemají vůbec nic společného !!!!
Po převzetí Manem došlo k zastavení výroby a montáži Manů kterým se pouze nalepil nápis ERF na masku vozidla pro mne již naprosto nezajímavá tudíž informace k této firmě pro mne končí převzetím Manu
Ehmm to je hezké ale kdo ted uklidí těch pět kylo papíru co sem si sem kvůli tomu nanosil ze skříně ..
Ještě jedno upřesnění proč se může stát že jsou určité firmy spojované .. Paccar vlastnil DAF , Leyland zatím co Western Star , Freightliner patřily do skupiny DaimlerChrysler proto například ta zmínka o freightlineru který se tam ocitnul uplně náhodou a ani o tom nevěděl , no a paccar tam někdo namíchal protože si to dal do spojitosti s Fodenem
Ještě jedno upřesnění proč se může stát že jsou určité firmy spojované .. Paccar vlastnil DAF , Leyland zatím co Western Star , Freightliner patřily do skupiny DaimlerChrysler proto například ta zmínka o freightlineru který se tam ocitnul uplně náhodou a ani o tom nevěděl , no a paccar tam někdo namíchal protože si to dal do spojitosti s Fodenem
Vsimli ste si, ze diskusia s nazvom ERF je vo fore ostatni znacky 2x? Mohol by ich nejaky admin spojit do jednej?
No ale o to mi neislo. 2 tahace ERF EC11 (alebo 14?) mala bratislavska ZIPP-ka, bielo-zelene, tahali panelove navesy ASKO. Velice elegantne spravy. Keby naaaahodou niekto mal foto, mohol by ho sem supnut?
(celkom zaujimavy modelarsky namet by to mohol byt)
No ale o to mi neislo. 2 tahace ERF EC11 (alebo 14?) mala bratislavska ZIPP-ka, bielo-zelene, tahali panelove navesy ASKO. Velice elegantne spravy. Keby naaaahodou niekto mal foto, mohol by ho sem supnut?
(celkom zaujimavy modelarsky namet by to mohol byt)
Ešte že mám tú hromadu Trucker-ov prehľadnú. Tak tu je celý článok a foto z titulnej strany.
Išlo o trucky ERF EC12 s 410 k motorom.
Išlo o trucky ERF EC12 s 410 k motorom.
Naposledy upravil(a) Eddie dne stř led 06, 2010 2:11 pm, celkem upraveno 1 x.
Uplne prvy ERF, model CI6, z r. 1933 (13.6.2009 Gaydon, GB)
Kolotocarsky E14.320 (12.10.2008 Peterborough, GB)
Jeden z poslednych, ECX, de facto MAN TGA (14.1.2007 Wansford, GB)
Kolotocarsky E14.320 (12.10.2008 Peterborough, GB)
Jeden z poslednych, ECX, de facto MAN TGA (14.1.2007 Wansford, GB)
Naposledy upravil(a) HomoFaber dne ned pro 19, 2010 11:19 am, celkem upraveno 3 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů