Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Petr
Příspěvky: 1637
Registrován: sob srp 05, 2006 8:34 pm

ERF

Příspěvek

Obrázektoto pochazi od volva?
čtv úno 15, 2007 8:38 pm

Uživatelský avatar
tom731
Příspěvky: 234
Registrován: pon říj 09, 2006 2:18 pm
Bydliště: Ostrava- Radvanice

Příspěvek

Mi to připomína Volvo F12.
čtv úno 15, 2007 9:26 pm

Alešák
Příspěvky: 2402
Registrován: stř lis 12, 2008 8:03 pm
Bydliště: Milovice

Příspěvek

Jeto Anglická značka. ERF Měl jsem někde prospekty. Zkusim je najít a hodit sem.
pon úno 09, 2009 9:42 pm

Alešák
Příspěvky: 2402
Registrován: stř lis 12, 2008 8:03 pm
Bydliště: Milovice

Příspěvek

Dokonce jeden kapilista od Dobříše chtel dělat v Mokrovratech servis (PINKA)
pon úno 09, 2009 9:44 pm

Uživatelský avatar
Mykesh
Příspěvky: 1259
Registrován: stř zář 19, 2007 12:40 pm
Bydliště: Praha/Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

ERF pouzivalo spoustu kabin odjinud (a nejen kabin), Volvo, DAF, MAN....

Strucne dle Wikipedie:
Spolecnost zalozil p. Foden v roce 1933. Vyrabeli vlastni sasi i kabiny a pouzivali motory od ruznych vyrobcu: Gardner, Cummins, Perkins, Detroit Diesel a Caterpillar Inc.. Potom patrili pod Western Star, pro ktereho vyrabeli hasicsky specialy, nakonec se stali spis obchodnim artiklem, pac vystridali spoustu majitelu (Paccar, DAF, Freightliner....) A od roku 2000 je majitelem MAN

http://en.wikipedia.org/wiki/ERF_(lorry_manufacturer)[/b]
AIRBAG NEPOTŘEBUJI, UMÍRÁM JAKO CHLAP !!!
úte úno 10, 2009 12:41 am

Uživatelský avatar
petersen
Příspěvky: 942
Registrován: stř bře 15, 2006 6:44 pm
Bydliště: praha

Příspěvek

ERF - Edvin Richard Foden

Abych řekl pravdu tvrdit že budka vyobrazeného ERF řady CP38 připomíná budku Volvo je opravdu hodně divné ty kabiny nemají společného vubec nic , toto je čistě jejich kabina.

Jedna z prvních cizích kabin přišla koncem roku cca 1988 a jednalo se o kabinu u řady ERF ES8 kde byla použita kabina vozidel Steyr ( zde spíše známou jako man ovšem původně pochází od Steyera )

Jinak mnoho lidí si plete Foden který spadal pod Paccar s ERF :lol:

Edvin Foden (1841-1911) patřil k průkopníkům parních strojů a zemědělských mlátiček. V Sandbachu založil továrnu, která proslula výrobou parních nákladních vozů. Jeho nejlepším rádcem byl syn Edwin Richard který u firmy pracoval do roku 1930. Pak odešel na odpočinek ze zdravotních důvodů. Nečinnost mu však nesvědčila, protože byl v mládí vynikajícím cyklistou, automobilovým závodníkem a výborným mechanikem.

K fodenu se však již nevrátil. Ve svých dvaašedesáti letech založil novou továrnu. Nemohl použít jména Foden a tak zvolil iniciály ERF.

V nové továrně Sun Works se rozběhla sériová výroba (1933-1934) Edwin richar Foden (1870-1950) řídil továrnu až do posledních dnů svého života.

Vozy ERF podobně jako Fodeny využívaly skupin nakupovaných u jiných výrobců - byli to motory Gardner, Cummins , Perkins a Rolls-Royce :
převodovky David Brown a Fuller : řízení - ZF , nápravy - Kirkstall a tlakovzdušné brzdy Westinghause . Firma ERF jako jedna z prvních vyvinula laminátové bezkapotové budky, které se dodávaly alternativně s celokovovými.

V září roku 1983 podepsala dohodu s japonskou společností Hino Motors

Díky kabině SP se firma profilovala na evropském trhu jako průkopník kompozitních materiálů. tato technologie nebyla v roce 1974 ničím novým, protože ve Spojených státech se hojně vyráběli laminátové kabiny a kapoty motoru již od počátku šedesátých let.

Poslední verze této kabiny , model SP 3 , byl od roku 1980 montován do tahačů řady B

Jednotlivé řady vozidel LAG , NGC ,Serie B , B-36-2 , Řady C zde nebudu rozebírat vždy se jednalo o originální a původní kabinu vyrobenou Firmou ERF

Rok 1996 .. Přestože byla značka ERF před nedávnou dobou začleněna do kanadského podniku Western Star zůstává posledním velkým anglickým výrobcem nákladních automobilů .
přestože motory , převodovky a nápravy jsou částečně amerického původu stavební řada EC byla od roku 1993 vybavena zcela novou kabinou řidiče typu SP5 , vyrobenou ze směsných materiálů a lepeného skla , navíc obdržela lehčí rám než předchozí řada ..
pro někoho případná podobnost s kabinou Daf je čistě náhodná a tyto kabiny nemají vůbec nic společného !!!!

Po převzetí Manem došlo k zastavení výroby a montáži Manů kterým se pouze nalepil nápis ERF na masku :twisted: vozidla pro mne již naprosto nezajímavá tudíž informace k této firmě pro mne končí převzetím Manu
stř úno 11, 2009 5:54 pm

Uživatelský avatar
Mykesh
Příspěvky: 1259
Registrován: stř zář 19, 2007 12:40 pm
Bydliště: Praha/Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Vedel jsem ze se najde odbornik ktery to upresni na spravnou miru :wink: Diky
AIRBAG NEPOTŘEBUJI, UMÍRÁM JAKO CHLAP !!!
stř úno 11, 2009 6:02 pm

Uživatelský avatar
petersen
Příspěvky: 942
Registrován: stř bře 15, 2006 6:44 pm
Bydliště: praha

Příspěvek

Ehmm to je hezké ale kdo ted uklidí těch pět kylo papíru co sem si sem kvůli tomu nanosil ze skříně .. :twisted: :lol:

Ještě jedno upřesnění proč se může stát že jsou určité firmy spojované .. Paccar vlastnil DAF , Leyland zatím co Western Star , Freightliner patřily do skupiny DaimlerChrysler :wink: proto například ta zmínka o freightlineru který se tam ocitnul uplně náhodou a ani o tom nevěděl :lol: , no a paccar tam někdo namíchal protože si to dal do spojitosti s Fodenem :lol:
stř úno 11, 2009 6:05 pm

HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 10:18 pm

Příspěvek

Vsimli ste si, ze diskusia s nazvom ERF je vo fore ostatni znacky 2x? Mohol by ich nejaky admin spojit do jednej?

No ale o to mi neislo. 2 tahace ERF EC11 (alebo 14?) mala bratislavska ZIPP-ka, bielo-zelene, tahali panelove navesy ASKO. Velice elegantne spravy. Keby naaaahodou niekto mal foto, mohol by ho sem supnut?
(celkom zaujimavy modelarsky namet by to mohol byt)
sob čer 27, 2009 6:00 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Ešte že mám tú hromadu Trucker-ov prehľadnú. Tak tu je celý článok a foto z titulnej strany.
Išlo o trucky ERF EC12 s 410 k motorom.


Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) Eddie dne stř led 06, 2010 2:11 pm, celkem upraveno 1 x.
sob čer 27, 2009 6:36 pm

HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 10:18 pm

Příspěvek

Eddie, jo jo to je ono, diky moc
úte čer 30, 2009 3:02 pm

Uživatelský avatar
JOSEF 15
Příspěvky: 551
Registrován: sob lis 29, 2008 12:14 pm
Bydliště: Velka Biteš

Příspěvek

ERF z top gearu
ObrázekObrázekObrázek
Obrázek

Upravil martin_100
stř črc 01, 2009 11:50 am

HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 10:18 pm

Příspěvek

Uplne prvy ERF, model CI6, z r. 1933 (13.6.2009 Gaydon, GB)
Obrázek

Kolotocarsky E14.320 (12.10.2008 Peterborough, GB)
Obrázek

Jeden z poslednych, ECX, de facto MAN TGA (14.1.2007 Wansford, GB)
Obrázek
Naposledy upravil(a) HomoFaber dne ned pro 19, 2010 11:19 am, celkem upraveno 3 x.
sob črc 04, 2009 7:16 pm

Alešák
Příspěvky: 2402
Registrován: stř lis 12, 2008 8:03 pm
Bydliště: Milovice

Příspěvek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
stř led 06, 2010 2:06 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Většina Fodenů,a ERF měla hodně dílů použitých z DAFu,takže bych řekl že starší ročníky byly převlečená 95ka DAF
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
stř led 06, 2010 9:36 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů