Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
stř bře 28, 2007 8:02 pm

cuisine
Příspěvky: 4179
Registrován: stř bře 08, 2006 9:26 pm

Příspěvek

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
stř črc 18, 2007 3:29 pm

ondro
Příspěvky: 307
Registrován: sob čer 16, 2007 3:00 pm
Bydliště: DETVA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

nemaju nahodou kabiny MANov?
stř črc 18, 2007 4:11 pm

cuisine
Příspěvky: 4179
Registrován: stř bře 08, 2006 9:26 pm

Příspěvek

jj nějakej mix saviem - man je
stř črc 18, 2007 4:19 pm

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Obrázek
Obrázek
čtv pro 27, 2007 8:39 am

Lubo
Příspěvky: 1336
Registrován: ned srp 06, 2006 4:09 pm
Bydliště: Košice - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

ned črc 18, 2010 10:23 pm

HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 10:18 pm

Příspěvek

Saviem spolupracoval s MAN-om dost vela, zhruba od pol. 60.r. do konca 70.r., robili spolu najprv motory, neskor kabiny a cele auta. Myslim, ze Saviem najprv kupil icenciu na motory MAN s priamym vstrekom a potom sa to rozbehlo.

Zaciatkom 70.r. Saviem, Volvo a....... nie som si 100% isty, ale tusim DAF a Magirus robili spolu na stredne velkom aute. Vsimnite si podobu Saviem J a starych malych Volv F4/F6.

V 1978 ked vznikol koncern RVI sa na nakladakoch Saviem a Berliet obavil renaultov kosostvorec a neskor napis Renault.


edit: obr. presunuty, vid debata nizsie.
Naposledy upravil(a) HomoFaber dne stř kvě 18, 2011 11:22 pm, celkem upraveno 2 x.
sob srp 07, 2010 8:18 pm

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 1729
Registrován: stř bře 01, 2006 6:32 pm
Bydliště: Slovakia

Příspěvek

NO to nieje Saviem, ale PPM, ktory pouzival tie kabiny.
ned srp 08, 2010 9:04 pm

HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 10:18 pm

Příspěvek

PPM? to ma musis poucit co je to za firmu.
Tento pripad som identifikoval ako Saviem podla kabiny a napisu JP13 na dverach. Na maske sa tomu rysuje nejake "PPM", ale moc si to nepamatam a tipol som to na vyrobcu zeriavovej nastavby.
pon srp 09, 2010 9:54 pm

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 1729
Registrován: stř bře 01, 2006 6:32 pm
Bydliště: Slovakia

Příspěvek

PPM robili komplet zeriavy,ale pouzivali kabiny roznych vyrobcov ako v tomto pripade kabina Renault.
pon srp 09, 2010 10:15 pm

rami
Příspěvky: 178
Registrován: ned lis 18, 2007 5:16 pm
Bydliště: karvinsko

Příspěvek

Slysel jsem ze motor v Saviemu -Manu ( ten co pak byl v prvnich Aviach ) Pouzival nejaky specialni system spalovani ,nemuselo tam byt zhaveni.
nemate nejake podrobneji info vysvetleni,obrazky ?
Diky
čtv led 27, 2011 7:39 pm

HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 10:18 pm

Příspěvek

rami:
najskor mas na mysli "M-system". V pieste je vytvoreny gulovy spalovaci priestor, nafta sa vstrekuje priamo do valca, do toho guloveho priestoru, viac na jednu stranu, aby vznikol vir, ktory dobre premiesa odparene palivo a vzduch. Cast paliva dopada na steny spal. priestor (povrch piesta), kde sa odparuje (piest je horuci), vir unasa pary a tie sa konecne spaluju.
S tym odparenim na povrchu piesta je spojene iste zdrzanie takze narast tlaku je miernejsi, vysledkom je nizsi hluk ako u "klasickych" motorov s priamym vstrekom. Nevyhodou je nizsi kompresny pomer, nizsia plniaca ucinnost a najma prave start a obzvlast za nizkych teplot - ked je piest studeny tak sa palivo neodparuje, ciastocne oxiduje v nedostatku vzduchu po zhoreni lahkych zloziek, vysledkom stiplavy sedy dym valiaci sa z vyfuku.

Obrazok aj pokec by mal byt v kazdej knizke o motoroch. Alebo si vygoogli MAN M combustion chamber.
pát úno 04, 2011 1:10 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů