Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
-
- Příspěvky: 831
- Registrován: úte srp 26, 2008 9:24 pm
- Bydliště: E.Beneše 10/16 Prostějov
-
- Příspěvky: 831
- Registrován: úte srp 26, 2008 9:24 pm
- Bydliště: E.Beneše 10/16 Prostějov
-
- Příspěvky: 831
- Registrován: úte srp 26, 2008 9:24 pm
- Bydliště: E.Beneše 10/16 Prostějov
Jestli se mohu zeptat,v minulosti tu někdo zmínil a teď nevím zda v tomto vláknu a nebo v jiném,že má Zil 135 co jezdil truck trial natočený na VHS kazetě a že po kolaudaci domu nebo tak něco zkusí stáhnout video do PC do elektronické podoby.
Nevíte jak to vypadá s tim kolegou a filmem???Nemohu to najít.
Nevíte jak to vypadá s tim kolegou a filmem???Nemohu to najít.
Ahoj všem. Ptáte se na toho ZILa 135 z Trucktrialu. Ten ZIL byl na prodej v Roudnici, v roce 2000. V tehdejší době stály tatry osmsettřináctky okolo stopadesáti tisíc. Tenhle ZIL byl za dvacet . Z Roudnice dojel do Prahy po vlastních, bez spz , v Praze mu odešly spojkové válečky, došel benzín, vybila se baterka. Stál asi rok v Újezdě nad lesy. Pak dostal rám, a v roce 2001 jel už s veteránskými spz na TT do Kostelce. Tam toho moc nepředvedl, řidič to moc neuměl, ostatně ZIL taky ne. Po skončení závodu se objevila vlastnost ZILu: protože neměl odpružení druhé a třetí nápravy, u první a čtvrté bylo odpružení pouze torzkami, t.j. cca deset cm nahoru a deset dolu, kola byly příliš namáhána a vysypalo se "převodní ložisko" v kole. Do kol nevedou kardany, ale taková miska, do ní je ve tvaru kuželu zasunutý protikus, ve kterém je po obvodu asi osm kuliček o průměru cca dva cm. Celé je to velké asi jako miska na polévku. Tak ta miska se prostě roztrhla. Zil bohužel nebyl pro TT vhodný, on má terénní překážky jen přejíždět volnou jízdou a to po rovině. Byl skutečně primárně určen pro pouhou přepravu kaťuší, rakety frog nebo souboru tří náhradních raket. Když se tato závada objevila asi potřetí, kvůli názoru, že to je zaviněno velkou hmotností, byla doslova (ano, za přítele švajce ) amputována celá zadní náprava. Nepomohlo to, v jednom z dalších závodů opět jedna z těch misek praskla. Zil si odvezl nějaký člověk z nějaké vesničky mezi Kolínem a Prahou.
No. Spotřeba byla skutečně velká. K podvozku snad jen, že místo označení 8x8 by možná bylo vhodnější 4+4, protože díky dvěma převodovkám a jejich mechanickým odpojovačům bylo možné jet na jeden motor, který tím pádem poháněl pouze jednu stranu vozu (to je rozdíl oproti - taktéž dvoumotorovému - osmikolovému BéTéeRku, které mělo také dva motory, šestiválce, ale pohon mělo od každého motoru tzv. cik-cak ke kolům). Zil neměl el. pojistky, ale jističe , takže o starost méně. Neměl žádné redukce ani přídavnou převodovku. Dofuk měl pouze jednopákou.
T813 byla ve všech ohledech propracovanější.
S jedinou výjimkou, na rámu u Zila konstruktéři tedy nešetřili, byl předimenzovaný, měl i křížové výztuhy, a celý podvozek byl sestaven tzv. leteckou technikou, zpravidla matka se závlačkou.
Takže to jen pár slov.
Mějte hezký den.
Na fotce je Zil v Kostelci, u něj stojí shodou okolností tehdejší šéf TT.
No. Spotřeba byla skutečně velká. K podvozku snad jen, že místo označení 8x8 by možná bylo vhodnější 4+4, protože díky dvěma převodovkám a jejich mechanickým odpojovačům bylo možné jet na jeden motor, který tím pádem poháněl pouze jednu stranu vozu (to je rozdíl oproti - taktéž dvoumotorovému - osmikolovému BéTéeRku, které mělo také dva motory, šestiválce, ale pohon mělo od každého motoru tzv. cik-cak ke kolům). Zil neměl el. pojistky, ale jističe , takže o starost méně. Neměl žádné redukce ani přídavnou převodovku. Dofuk měl pouze jednopákou.
T813 byla ve všech ohledech propracovanější.
S jedinou výjimkou, na rámu u Zila konstruktéři tedy nešetřili, byl předimenzovaný, měl i křížové výztuhy, a celý podvozek byl sestaven tzv. leteckou technikou, zpravidla matka se závlačkou.
Takže to jen pár slov.
Mějte hezký den.
Na fotce je Zil v Kostelci, u něj stojí shodou okolností tehdejší šéf TT.
Mám takovou příhodu o téhle obludě.Řidičů se na tom vystřídalo dost, jeden se jmenoval Franta, příjmení si již nepamatuji.Nad motory byla taková roura připomínající bufík z tatry.Ukazuji na tu věc a ptám se ,to je bufík? Franta říká ne ne Karle, to je alternátor. Pane Závěrečný já tě zdravím a pravděpodobně se známe.
Nevíte, co to má za kabinou? http://www.dolin.estranky.cz/img/origin ... rajina.jpg
" Adjunkt " to je na palivo do motoru.
Děkuji kolegum - " zaverecny" a " posa " , " Karel334 "za informace o Zil 135.
Pokud by jste někdo měl další informace a i fotky a nebo videa ze závodu velice uvítám.
Sháním o tomto ruské voze vše jak po internetu tak i po ostatních lidech co měli s vozem společného a nebo jen,že ho viděli v akci.
Děkuji kolegum - " zaverecny" a " posa " , " Karel334 "za informace o Zil 135.
Pokud by jste někdo měl další informace a i fotky a nebo videa ze závodu velice uvítám.
Sháním o tomto ruské voze vše jak po internetu tak i po ostatních lidech co měli s vozem společného a nebo jen,že ho viděli v akci.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 hostů