Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
- Matúš Sabo
- Zaklinač
- Příspěvky: 2428
- Registrován: úte úno 22, 2011 3:08 pm
- Bydliště: Bystre n/T
Fatus 815:
Neviem co si videl. Ja som sa nestrotol s tym zeby Kolchydy jazdili na MKD, ani davnejsie! U ukrajincov je mozne vsetko. Ale v realite KAZ ako Kalchyda, to maju prevazne kolchoznici, po druzstvach, maximalne sukromnici co ich za par kopejek vykupili tak este s tym jazdia! Je to taky zdechlak, co nejde ani bohovi. To ked si vezmem nasu aviu A30 tak to je v porovnani super stroj! O liazkach a skodovkach 706-kach sa ani nebavim.
Ja co chodim na vychode s tatrou tak si ich vychutnavam a mazem na chleba! A v zime nie len ich, ale ja tie super moderne volva, skanie, dafy, many, a kdejaky odpad!
Ved v dobe 90-ych rokov kde Ukrajina bola v stave akom bola, tak vtedy ukrajinci zarabali na com sa dalo, a hlavne v zime, na blbosti cudzincov, co tam jazdili liazkami, dafami, volvami, a kde jakym smejdom, tak na vrchu Karpat si postavili Kirovec K 700, ako tahac, z cisterny vyljali dolu cestou vodu ktora zamrzla, a potom tym K 700 kazdeho tahali do kopca za 100 USD. Platis ides, neplatis tak sa jeb z lopatou a skrabaj cestu, podhadzuj si piesok pod kolesa, a pod. Co s tatrou si bol kral! Tam si iba zasiel na krajnicu, aby kolesa zabrali na nejakom podklade, vrubal si predny nahon, podla potreby uzavierku a uz si rubal jak fras!!! A take srandy fungovali nielen tu na Ukrajine ale aj v Rusku na Urale a pod. Vies, cesty vychodu to je vecna skola zivota, ktoru clovek denne prechadza a aj tak sa ju nenauci! Tak ako sa menia momenty na cestach, tak sa menia aj cesty z minuty na minutu! Furt nieco nove! A Kalchyda na vychode dnes uz je zriedkavostou, prevazne ich stretavam na Ukrajine, aj to iba po kolchozoch. V Rusku stretnut "Kalchydu" je uz rarita, v Kazachstane je to fakt len tak tak ze sa niekde objavi, este tak sa da vidiet na Ukrajine aj to v oblastii Rovno, Dubno, inac som ich nestretaval. Ale aj tak je to stroj, je to pokrok vedecko technickej revolucie byvaleho SSSR, takze klobuk dolu pred ludmi co s kalchydou jadili alebo jazdia!
Neviem co si videl. Ja som sa nestrotol s tym zeby Kolchydy jazdili na MKD, ani davnejsie! U ukrajincov je mozne vsetko. Ale v realite KAZ ako Kalchyda, to maju prevazne kolchoznici, po druzstvach, maximalne sukromnici co ich za par kopejek vykupili tak este s tym jazdia! Je to taky zdechlak, co nejde ani bohovi. To ked si vezmem nasu aviu A30 tak to je v porovnani super stroj! O liazkach a skodovkach 706-kach sa ani nebavim.
Ja co chodim na vychode s tatrou tak si ich vychutnavam a mazem na chleba! A v zime nie len ich, ale ja tie super moderne volva, skanie, dafy, many, a kdejaky odpad!
Ved v dobe 90-ych rokov kde Ukrajina bola v stave akom bola, tak vtedy ukrajinci zarabali na com sa dalo, a hlavne v zime, na blbosti cudzincov, co tam jazdili liazkami, dafami, volvami, a kde jakym smejdom, tak na vrchu Karpat si postavili Kirovec K 700, ako tahac, z cisterny vyljali dolu cestou vodu ktora zamrzla, a potom tym K 700 kazdeho tahali do kopca za 100 USD. Platis ides, neplatis tak sa jeb z lopatou a skrabaj cestu, podhadzuj si piesok pod kolesa, a pod. Co s tatrou si bol kral! Tam si iba zasiel na krajnicu, aby kolesa zabrali na nejakom podklade, vrubal si predny nahon, podla potreby uzavierku a uz si rubal jak fras!!! A take srandy fungovali nielen tu na Ukrajine ale aj v Rusku na Urale a pod. Vies, cesty vychodu to je vecna skola zivota, ktoru clovek denne prechadza a aj tak sa ju nenauci! Tak ako sa menia momenty na cestach, tak sa menia aj cesty z minuty na minutu! Furt nieco nove! A Kalchyda na vychode dnes uz je zriedkavostou, prevazne ich stretavam na Ukrajine, aj to iba po kolchozoch. V Rusku stretnut "Kalchydu" je uz rarita, v Kazachstane je to fakt len tak tak ze sa niekde objavi, este tak sa da vidiet na Ukrajine aj to v oblastii Rovno, Dubno, inac som ich nestretaval. Ale aj tak je to stroj, je to pokrok vedecko technickej revolucie byvaleho SSSR, takze klobuk dolu pred ludmi co s kalchydou jadili alebo jazdia!
- Matúš Sabo
- Zaklinač
- Příspěvky: 2428
- Registrován: úte úno 22, 2011 3:08 pm
- Bydliště: Bystre n/T
No mal si pravdu. Trochu som zabrusil v mojej hlave, ako vyzeral a bol to MAZ 504
http://www.oldrussiancars.com/archives/1673
http://www.oldrussiancars.com/archives/1673
Fatus 815:
No, tak vidis! Ano! Dakedy este v dobe pred 89-ym rokom, jazdili k nam prevazne rumuni na starych romaniach pod firmou "ROTIR" a jazdili k nam zo stran SSSR prevazne ukrajinci "SOVTRANSAVTO" prevazne mali volva a mercedesy ale bolo vidiet sem tam aj MAZ 500 alebo ako hovoris 501.
Este ked som bol maly chlapec, tak si pametam ze Pozemne stavby Michalovce dakedy mali MAZ 500 ako tahace a k tomu panelovozy s ktorymi vozili panely. To bolo v druhej polovici 70-ych rokov.
Pozemne stavby Michalovce vznikly, odtrhnutim sa michalovskeho strediska pozemnych stavieb Presov, to bolo nieco malo po tom ked vznikol podnik Pozemne stavby Presov, ktory bol zalozeny zo zakladu Ceskoslovenske stavebne zavody Presov.
A Pozemne stavby Presov, to bol jeden z najvetsich stavebnych podnikov CSSR. Ja ked som nastupoval po vyuceni ako sofer, tak som dostal cislo zamestnanca 11.396. Prvu tatru co som dostal tak bola T148-cka S3 spz. POA 22-36 po Ferim Kolsovskom,"modra kabina seda korba", a potom asi po pol roku som dostal novu 815-ku AP 174 spz. POA 17-11 v "zltej farbe". Nikdo ju nechcel, tak som ju zobral. Tych vanovych mixov prakicky i nebolo vidiet! U nas v presovskych pozemnych boli dve, moja zlta a este na 04-ke zavode v Bardejove, bola o rok mladsia od mojej, s cervenou kabinou!
No, tak vidis! Ano! Dakedy este v dobe pred 89-ym rokom, jazdili k nam prevazne rumuni na starych romaniach pod firmou "ROTIR" a jazdili k nam zo stran SSSR prevazne ukrajinci "SOVTRANSAVTO" prevazne mali volva a mercedesy ale bolo vidiet sem tam aj MAZ 500 alebo ako hovoris 501.
Este ked som bol maly chlapec, tak si pametam ze Pozemne stavby Michalovce dakedy mali MAZ 500 ako tahace a k tomu panelovozy s ktorymi vozili panely. To bolo v druhej polovici 70-ych rokov.
Pozemne stavby Michalovce vznikly, odtrhnutim sa michalovskeho strediska pozemnych stavieb Presov, to bolo nieco malo po tom ked vznikol podnik Pozemne stavby Presov, ktory bol zalozeny zo zakladu Ceskoslovenske stavebne zavody Presov.
A Pozemne stavby Presov, to bol jeden z najvetsich stavebnych podnikov CSSR. Ja ked som nastupoval po vyuceni ako sofer, tak som dostal cislo zamestnanca 11.396. Prvu tatru co som dostal tak bola T148-cka S3 spz. POA 22-36 po Ferim Kolsovskom,"modra kabina seda korba", a potom asi po pol roku som dostal novu 815-ku AP 174 spz. POA 17-11 v "zltej farbe". Nikdo ju nechcel, tak som ju zobral. Tych vanovych mixov prakicky i nebolo vidiet! U nas v presovskych pozemnych boli dve, moja zlta a este na 04-ke zavode v Bardejove, bola o rok mladsia od mojej, s cervenou kabinou!
- Matúš Sabo
- Zaklinač
- Příspěvky: 2428
- Registrován: úte úno 22, 2011 3:08 pm
- Bydliště: Bystre n/T
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 hostů