Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Hynek

Odpovědět
Jirka Novák
Příspěvky: 5275
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

To bude tím že je to součastník Tatry 111 nebo Škody 706 R a vzdáleně Pragy V3S ( ta je malinká). Dříve se nebral ohled na velké pohodlí posádky, důležité bylo aby auto jelo za jakýchkoliv podmínek. Většinou bylo vojenské zadání pro výrobu a řidiči byli mladí a tím pádem nerozmazlení.
Třeba to je případ mojí vojenské L60. Majitel byl 52 let starý a má problém s kolenem a do auta by za pár měsíců nevylez. On ten vstup do kabiny byl koncipován pro 20- 30 leté vojáky a ti neměli problém se tam vyškrábat. Já z té kabiny skáču dolů, to je nejrychlejší cesta.
Jinak mám krásné pubikace ke 100 letům nákladní dopravy v Německu a tam je jak spali řidiči v 50 letech v kabinách, dneska něco nepředstavitelného. A jaké jezdili vzdálenosti i s děma vleky během jednoho dne taky.
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
sob srp 20, 2011 5:37 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Jirko!

tak to je znamo! Ono dejme tomu ja take tak nejak nekladu duraz na nejaky luxus, na ten se muzu vysrat, hlavne at auto jede, a v pripade poruchy abych si ho na silnici opravil. Vzdyt ja se dejme tomu pohybuju na vychode kde servis je na minimalni urovni, u tatry se ani o servisu bavit neda, neni zadny, podminky jsou danne, z mesta do mesta nekdy i pres 700 km, hlavne v Kazachstanu, jenom same pouste, takze kdyz se ti vysere nekde v pousti ten maximalni PVC luxus tak tam clovek akorat tak chcipne!
A dnesni ridic? Tak to mas clovece dilo, vlasy odbarvene, panka,v usich nausnice, hlava prazdna, tak takovy "ridic" si neumi ani v pripade defektu povolit kolo a prohodit rezervu, a o nejake vymene alespon klinoveho remenu to se ani nebavit. Mobilni telefon, pocitac a jede!
A takovy "hip hop ridic" ti do nejake V3S, T148 a pod. asi ani neusedne! O nejakem MAZ-u, KrAZ-u a pod. se ani nebavit!
Doba se meni, take tak jako i lidi, takze dnesni ridic potrebuje maximalni luxus, aby si neudelal otlaky na prdeli, pripadne neotlacil kulky! To vis! :lol: :lol: :lol:
sob srp 20, 2011 6:07 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5275
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

To naprosto souhlasím, tahle auta potřebují šoféry a ne řidiče. Šofer je zkušený co si dokáže vše opravit sám a dokáže improvizovat a dojet za každých podmínek. Tahle sotra pomalu vymírá a zůstane jen v oblastech Ruska, Afriky a Jižní Ameriky, Kanady a pod. díky specifickým podmínkám.
Třeba já dojel do Rostocku a zpátky ( 1273 Km)s mojí Ifou za jeden den. Měla tenkrát pomalé nápravy a já řídil 23 hodin v jednom kuse. S moderním náklaďákem se to nedalo vůbec srovnávat.
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
sob srp 20, 2011 9:45 pm

sondik
Příspěvky: 447
Registrován: úte úno 06, 2007 10:53 pm
Bydliště: Černý Potok

Příspěvek

Pánové neříkám , že nemám tato auta rád. jsou mi milejší než nová , ale když vyrobily T-148 a Škodu 706 jakej byl provoz a jak se s tím jezdilo daleko. V tu dobu neznaly tachografy a řidiči si sem tam něco opravili. Ale auto chodilo každej rok do GO , a když už bylo špatný se odepsalo a dostal podnik nový. Jezdit přes 1200km v Ifě za 23 hodin je dobrý , ale asi to nesplňuje žádnou legislativu. Kdyby to dneska takhle fungovalo tak nechci vidět jak by to dopadlo. Jinak nic proti Ifám nemám naopak mě docela zajímají a ač nerad připouštím jako expediční vozidlo mi připadají lepší než PV3S .
BMW 725 Tds , BMW 750iL - american version , BMW 525 Tds Touring , Jeep Cherokee , Praga V3S - rozdělaná
sob srp 20, 2011 10:39 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

sondik:

To ti nikdo nebere! Je jina doba, uspechana, vyvoj jde take ku predu, takze i celkove ta doprava dnes je uplne jina! Trosicku te poopravim v tom tvem nazoru ze tenkrat chodili auta do GO po roce provozu. Auta sly do generalky nejdrive tak po 5-ti rokach do generalky!
A v te dobe ja dejme tomu jezdil u pozemnich staveb sklapeci tatrou, a ta tatra jezdila denne nejakych 250 km. Takze na sklapec to byl i velice slusny vykon.
A to jsem s ni nejezdil jenom po asfaltu, ale kombinovany provoz dle potreby. Takze jak piskovny, tak kamenolomy, a kde co vsechno.
sob srp 20, 2011 11:00 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5275
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Dříve to vůbec nebylo jednoduché dostat nové auto a proto se pravidelně po pěti letech generálkovaly a proto se dožívaly takového věku. Auta byla na příděl a záleželo na tom v jaké pozici byl podnik a kolik měl známých na ministerstvech.
Třeba výzkumák kde pracovala máti dostával tolik náklaďáků ke konci roku že je neměli kam parkovat a na řidiče byly čtyři nákladní auta, protože se dotace musely utratit, aby byly příští rok.
Jinak jako soukromá osoba nepoužívám tachograf a to platí po celé evropě. Ostatně ani ho nemám v obou Ifách. Známý z Německa byl na expedici v Kanadě a USA s obytnou Ifou W 50 La a za 31 dní ujel 29 tisíc kilometrů. Natočil to na video a jedinou závadu měl když mu bouchnul balon, jinak no problemo.
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
ned srp 21, 2011 10:00 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Jirka Novak:

Tak ja ce jsem delal u pozemni staveb v Presove, tak sme dostavali auta prubezne, do roka zhruba tak kolem 20-ti tater. Avie, liazky nejak nevim prichazeli take, ale ja nejak se tema vozy nezabyval tak nevim. Ale u tater sme dostavali kolem 20-ky z toho byla furt jedna AD 20-ka, jedna udeeska, jeden dva tahace, jeden dva mixi, jeden dva valniky zbytek sklapecky prevazne S3. S1 to nam prisla jedna mozne dve do roka.
Generalky tak auta jezdily do generalek take na poukaz, to se delilo na veskere opravny po celem CSSR kde byly hlasene volne kapacity. Takze jezdili ruzne. Kosice-Bociar, ale to tatra pred generalkou byla v lepsim stavu jako po te generalce, to same Pezinok a "slavna" REGENA. CSAO Holesov odtud k nam prijizdeli auta jako nova, to same Slany.
CSAO Holesov delalo i vymenny spusob, takze si rano dojel tatrou do generalky a po obede si odjizdel uz zgeneralkovanou tatrou, jenom se prohodili espezetky a kola.
Mlady ridic tak nejak se k novemu autu jen tak brzy nedostal, nejdrive nejaka stara V3S-ka, pak po dvou trech letech nejaka schopnejsi 706-ka, pak po nejakych zase 2-3 letech kdyz byl dobry, tak vyfasoval schopnejsi a mozna i po generalce tatru. Na novou si clovek dosahnul az po nejakych 10-ti 12-ti rokach ale to musel byt dobry ridic. Nekdo se ani za cely svuj zivot nove tatry nedockal, ale byly sem tam vyjimky ze ridic dostal novou tatru uz prakticky dva roky pred odchodem do duchodu, z nejakeho soucitu ze odpracoval v podniku cely zivot a nove auto nikdy nedostal.
Ja to mnel rychlejsi, zacinal jsem 25-ti letou 148-ckou S3 ktera byla v posledni generalce pred 7-mi rokama od kdy jsem ji vyfasoval, 5 roku jezidla na 3 smeny, vypadala pekne, ale byla to vyjeta stara kurva. Po nejakem pul roce k nam prisla nova T 815 AP 174 prepravnik betonu, ktery nikdo nechtel, tak jsem si ji vzal ja a mnel jsem svoji prvni novou tatru.
ned srp 21, 2011 10:28 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

U nas si nasi ridici take neco uzili s tou "sovietskou" technikou. Tak co ja pamatuju tak dejme tomu Pozemne stavby Michalovce mneli ve svem vozovem parku vozy MAZ 500 tahace navesu a navesy typu "panelovoz" mneli jich docela dost. OSP Michalovce zase mneli KrAZ jerab.
U nas u pozemnich staveb v Presove sme meli jerab IVANOVEC na podvozku KAMAZ, takze ona ta sovietska technika se provozovala i tady i nas. Jak to bylo z generalkama na tu sovietskou techniku tak to nevim, ale pravdepodobne to po nejake dobe skoncilo ve srotu, alespon u nas u pozemnich staveb ten kamaz tam skoncil. To sme meli jenom ten jeden na 06-ce.
ned srp 21, 2011 10:56 am

Uživatelský avatar
Matúš Sabo
Zaklinač
Příspěvky: 2225
Registrován: úte úno 22, 2011 3:08 pm
Bydliště: Hanušovce nad Topľou

Příspěvek

a z tej sovietskej techniky okolo Prešova ostal len jeden Gaz a jeden Zil ktore maju vrtnu vežu. A to ako si vyfasoval novu Tatru na podzemnych stavbach, to mi pripomenulo oca ako začinal v CSAD Vranov. Len co prišiel vyfasoval z krakoch :lol: vytiahnutu 706 a mu povedali: zrob si ju chlapče. POtom chtel viac zarobiť tak mu za nu dali vlek a chuderka po 2 dnoch skoncila na dielni. tak vyfasoval 100 tahac s BSS S2, pochodil co sa s nou dalo, ked mu povedali naj ide doviesť novu 110 s BSS S2 ale nebude s nou chodiť. No ale oco chcel novy stroj a s tou supravou nechcel nikto jazdiť, nakoniec si ju vyžobral a každy mu zavidel lebo robil necely rok a mal novu supravu
Teraz prides ako mlady novy sofer do firmy a hned vyfasuješ novu supravu :D
oli oli janko,
v robote mal manko,
bez rozumu bez lásky,
kradol z pumby bandasky
ned srp 21, 2011 11:10 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Tak dnes to je ine! Dnes podnikatel plati nechce, ohodnotit robotu poriadneho sofera nikdo dnes neohodnoti, tak zbieraju kde jakych pozberancov a potom to tak aj na cestach vyzera!
Tie dve vrtne veze GAZ a ZIL v Presove to mali Vodne zdroje. GAZ 66 tych mali vela v GEOFIZYKA Brno.

CSAD Vranov n. Toplou, clovece ja som si z nimi a z jich 706-kami uzil! Oni jazdili s vlekami na piesok do Vojky (Svatuse) tak to furt bolo lano a davaj tahaj! To mali skodovky navysene bocnice, a k tomu vleka, jak to naladoval tak sa potom v tom piesku nemohol pohnut, tak lano a vytahovat. Ale jazdili aj do Ladmoviec na kamen, dakedy sa kp[al piesok aj v Horesu, Bol atd. Mozno aj tvojho otca poznam, lebo s tymi ceesadakmi z Vranova som sa skoro denne stretaval v pieskovniach, kamenolomoch.
ned srp 21, 2011 11:36 am

Uživatelský avatar
Matúš Sabo
Zaklinač
Příspěvky: 2225
Registrován: úte úno 22, 2011 3:08 pm
Bydliště: Hanušovce nad Topľou

Příspěvek

možno si ho aj tahal, hovoril že nit kedy zapadol alebo zaviazol,ako sklopil 2 korby naraz a bol na makkym tak tiež lano a davaj, zvyčajne mal so sebou parťaka so 110 a jugošom S1 ktory ho vyslobodil. A ticho zavidel Košičanom ktory mali tahače Tatry 6x6 a tahali za nimi S1 BSS. vechec bol prakticky jeho druhy domov ajeho Lizu si musel určite vidieť modry tahač biela strecha, okolo okien červena alebo čierna farba a vlakova truba( to bol zaklad) :lol: :lol:
oli oli janko,
v robote mal manko,
bez rozumu bez lásky,
kradol z pumby bandasky
ned srp 21, 2011 11:51 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Tak vo Vechcu som prakticky vyrastol, moj otec tam furt jazdil s 148-ckou S1. Aj ja som tam potom jazdil, tam v tom Vechcu mali tie jednoose dumpre jak T180 (modro-zlte) tak aj tie T200 (zlte). To sa mne pacilo ako tam z nimi lietali, a ten dumper na tych velkych gumach si len tak poskakoval!
Ale vo Vechcu som robil aj z tou vanou AP 174, tam sa pod tym kamenolomom stavali bytovky pre obcanov romskej narodnosti. Mali sme vo Vranove stavby, napriklad som vozil beton s tou vanou na gimnazium vo Vranove, sa stavala pristavba, potom na sidlisku v ZS sa stavala plavaren. Ty a Okresny stavebny podnik vo Vranove mal tiez taku tatru 815 AP 174 zltej farby ako ja len trosicku starsiu.
ned srp 21, 2011 11:59 am

Uživatelský avatar
Matúš Sabo
Zaklinač
Příspěvky: 2225
Registrován: úte úno 22, 2011 3:08 pm
Bydliště: Hanušovce nad Topľou

Příspěvek

ja vo Vechcu bol len raz ako 7 ročny svišť, docela to bol zažitok oco mi ukazoval horu kameňa s ktorej sa to ťaži Belazy atd. Ale o chviľu skonči vechec tak ako maglavec od kedy to vlastni poliak tak ta hora už niet a ťaži sa už z diery.
oli oli janko,
v robote mal manko,
bez rozumu bez lásky,
kradol z pumby bandasky
ned srp 21, 2011 12:12 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Matus 815:

Tak vo Vechcu ja som bol maly a ten kamenolom este iba zacinal! Uz ked som tam ja jazdil na kamen, tak z tej hory tam nebolo nic. A teraz uz som tam nebol asi 15 rokov, tak ani neviem jak to tam vyzera a ci to este vobec funguje. To iste Maglovec. Dakedy som jazdi do Maglovca na odkryvky a ta hlina sa navazala na sidlisko Sekcov, na zhutnenie tych bazin na ktorych sa to sidlisko stavalo. Tam sa navazalo na 3 smeny, prakticky sa navysoval teren uz na 2, 2,5 metra zhutneneho gruntu. Ja som tam robil na tej druhej etape sidliska Sekcov smerom na Sebastovu. Dnes uz neviem kde je jaky moderny obchod,a kde co vsetko, uz tam dajak nejazdim nechodim.

Ale to uz sme sa tu na vlakne rozbehli dajakym inym smerom. Tak by to trebalo skoncit alebo presunut inam. :lol:
ned srp 21, 2011 12:21 pm

cuisine
Příspěvky: 4175
Registrován: stř bře 08, 2006 9:26 pm

Příspěvek

úte srp 23, 2011 4:40 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti