Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Bob_eck
Příspěvky: 5
Registrován: pon bře 16, 2009 10:34 pm

technický problém IFA W 50L

Příspěvek

Zdravím všechny . Mám asi 5 let IFU W 50 L . potřeboval bych vědět , proč vzduchová trubka , která ovládá zadní uzávěrku, má odbočku do přídavné převodovky( podle mně je to uzávěrka mezináprav. difer. pokud ji vůbec IFA má..). stavá se mi , že když zapnu všechny kola, zabírá jen jedno a třeba přední . Pokud vím , tak přední náhon se zapíná pákou současně s redukcí . Vzduchem jsou zapínány jen uzávěrky ..
Pokud někdo víte poraďte . díky.
Když do země - tak ode mně ...
stř bře 18, 2009 10:19 pm

odborník
Příspěvky: 119
Registrován: ned říj 12, 2008 8:24 am
Bydliště: doma

Příspěvek

ta hadička na převodovce zapíná mezinápravový diferenciál přesně tak jak říkáš a přední ná hon s redukcema.
Převodovku jsem měl rozdělanou a nic složitého vní není myslím že nedořazuje nějaká zubová spojka na redukcích.
Tohle téma nadhod na foru IFA
technik
pát bře 20, 2009 8:56 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ano je to tak uzávěrka zadního diferáku se zavárá společně s mezinápravovým. Sterší verze měly uzavírání zvlášť a na přístrojovce byly tři ovládací ventily.
Volvo FL 614.
pát bře 20, 2009 9:30 pm

CBS
Příspěvky: 20
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:19 pm
Bydliště: Levice (SK)

Příspěvek

K tomuto by som mal taký malý dotaz, teda súčasne s redukciou zaradím aj predný náhom, ale cez medzinápravový diferenciál, ktorý môžem uzamknúť vzduchom (spolu so zadnou uzávierkou) ?
úte zář 22, 2009 4:08 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Redukci řadíš společně s předním náhonem a pak se kroutící moment rozděluje mezinápravovým diferákem podle potřeby na předek nebo zadek. Po zavření uzávěrky mezinápravového diferáku je moment rozdělován 50% na 50%. Nejlepší je po úpravě ventilů ovládat všechny tři uzávěrky samostatně. Nejdřív zadek, pak mezinápravový a nakonec přední diferák.
Volvo FL 614.
úte zář 22, 2009 9:33 pm

CBS
Příspěvky: 20
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:19 pm
Bydliště: Levice (SK)

Příspěvek

Ďakujem za objasnenie, ten piestik, čo uzamkýna medzinápravový diferák bol od výroby vadný a niekedy to nezaraďovalo, ale od výmeny je to OK. Aj my to máme rozdelené na 3 ovládacie ventily, aj keď obyčajne keď nestačí uzávierka medzinápravového diferenciálu, zapínam naraz uzávierku prednej aj zadnej nápravy.
úte zář 22, 2009 10:37 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů