Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ten dojezd je sice možný, ale když se vezme v úvahu topení, zimní období s nízkou teplotou a nutností používat svícení i stěrače tak si nejsem tak jistej dojezdem.
A otázka bezpečnosti je taky na místě, v Holandsku k nabouraný a hořící Tesle se hasiči nechtěli přiblížit, protože lithium v baterkách je vysoce hořlavý a neuhasitelný běžnými prostředky. Až přivezli sklápěčku písku tak ty baterky uhasili. Tedy nic moc pro řidiče změněnýho v mezičase k nepoznání. To je zatím nevyřešený a bude dlouho trvat než bude tato technologie bezpečnější.
A otázka bezpečnosti je taky na místě, v Holandsku k nabouraný a hořící Tesle se hasiči nechtěli přiblížit, protože lithium v baterkách je vysoce hořlavý a neuhasitelný běžnými prostředky. Až přivezli sklápěčku písku tak ty baterky uhasili. Tedy nic moc pro řidiče změněnýho v mezičase k nepoznání. To je zatím nevyřešený a bude dlouho trvat než bude tato technologie bezpečnější.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
- Bydliště: Mělnicko
Ten fajrák musel být šílenej,když mi montovali FVE,tak říkali chlapy,že ty panely taky hasiči milujou,když dojde k pruseru.
U nás byl sklad Mototechny,a když jsme z vlaku naváželi 1203ky a W60ky tak většina těm novým vozum dávala neskutečnou čočku,léto,zima,start a plnej,letěná městem 2km,na to jsem neměl žaludek,dodávka na mě furt čekala
U nás byl sklad Mototechny,a když jsme z vlaku naváželi 1203ky a W60ky tak většina těm novým vozum dávala neskutečnou čočku,léto,zima,start a plnej,letěná městem 2km,na to jsem neměl žaludek,dodávka na mě furt čekala
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Když jsem sháněl v roce 1995 IFU tak jsem objížděl i bývalý sklady Mototechny, ale bylo již pozdě. V roce 1990 se dala koupit zcela nová L60 za cca 120 tisíc Kčs a později i levněji. V roce 1995 byly ceny již nízké a třeba na ND W50 stála 10 -15 tisíc a to musela být v dobrým stavu.
Ano ten fajrák z Tesly byl tak nebezpečnej že hasiči to jen zdáli pozorovali. Nedávno bylo video v Tv jak jednomu člověku explodovala elektronická cigareta v kapse a byl to neskutečnej ohňostroj a přitom tam byla pidi lithiová baterka. Je to daleko nebezpečnější než benzín i nafta a myslím že budoucnost bude dramatická a málo kdo si uvědomuje toto nebezpečí. Snad jen majitelé mobilů Samsung a jejich zkušenosti s samozvolným vznícením.
FTV bych na střechu nikdy nedal, pak bych si zhasil asi jen sám, protože bez deaktivace FTV hasiči nehasí. To se šetří až se nakonec platí.
https://www.mobilegeeks.de/news/2014-te ... -batterie/
Tesla v instrukcích radí chladit lithiovou baterii až 24 hodin dostatečným množstvím tlakové vody. To je nereálné v praxi a jediné řešení vidím v CO2 hašení, jenže na to by musel být letištní hasičák.
Radši tedy dám přednost veteránům, stejně nemám nekolikasetampérovou možnost nabíjení aku v elektroautu.
Ano ten fajrák z Tesly byl tak nebezpečnej že hasiči to jen zdáli pozorovali. Nedávno bylo video v Tv jak jednomu člověku explodovala elektronická cigareta v kapse a byl to neskutečnej ohňostroj a přitom tam byla pidi lithiová baterka. Je to daleko nebezpečnější než benzín i nafta a myslím že budoucnost bude dramatická a málo kdo si uvědomuje toto nebezpečí. Snad jen majitelé mobilů Samsung a jejich zkušenosti s samozvolným vznícením.
FTV bych na střechu nikdy nedal, pak bych si zhasil asi jen sám, protože bez deaktivace FTV hasiči nehasí. To se šetří až se nakonec platí.
https://www.mobilegeeks.de/news/2014-te ... -batterie/
Tesla v instrukcích radí chladit lithiovou baterii až 24 hodin dostatečným množstvím tlakové vody. To je nereálné v praxi a jediné řešení vidím v CO2 hašení, jenže na to by musel být letištní hasičák.
Radši tedy dám přednost veteránům, stejně nemám nekolikasetampérovou možnost nabíjení aku v elektroautu.
Volvo FL 614.
Tak ono je to i ohledně paliv problém,ty moderní elektronicky řízené motory jsou přece jenom na kvalitu a čistotu paliv mnohem náchylnější než staré motory s mechanickými čerpadly a vstřikovači, které si nechají hodně líbit, v případě nouze a bojových podmínkách je to schopné jet i na mazut popř. jiné míchaniny nebo i na dřevoplyn.
Ono už lidé zapomněli, že existovala a může existovat nějaká ropná krize, zatím čerpacích stanic přibývá jak houby po dešti, tak si tento problém nikdo nepřipouští, ale pokud se do nich jednou to palivo nedejbože nedoveze, tak budou k ničemu a dopadne to jako v té dětské pohádce o krtečkovi, kde došel benzín a auta byla odtahována zvířaty
Já své ZTéčko kdysi úspěšně otestoval i na nemíchaný použitý fritovací olej a ono to jelo úplně v pohodě a krásně to vonělo po řízkách
Ono už lidé zapomněli, že existovala a může existovat nějaká ropná krize, zatím čerpacích stanic přibývá jak houby po dešti, tak si tento problém nikdo nepřipouští, ale pokud se do nich jednou to palivo nedejbože nedoveze, tak budou k ničemu a dopadne to jako v té dětské pohádce o krtečkovi, kde došel benzín a auta byla odtahována zvířaty
Já své ZTéčko kdysi úspěšně otestoval i na nemíchaný použitý fritovací olej a ono to jelo úplně v pohodě a krásně to vonělo po řízkách
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
- Bydliště: Mělnicko
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ano,stačí nějaká blbá politická situace a je zle,když to v dnešní době vidím,jak se všude hašteří,tak to může být dřív jak nové boty.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Těsnění pod hlavou IFA W50
Ahoj,
poctivě jsem přečetl celé toto fórum, protože mě trápí olej, který mi uniká pod těsněním pod hlavou ven z motoru.
Chystám se na opravu (mimochodem to bude moje první oprava motoru, nikdy jsem nic takového nedělal) a potřeboval bych poradit, kde koupit to správné těsnění. Když shrnu informace zde uvedené, tak:
Jinak si za to můžu sám, při jízdě z kopce jsem tam strčil omylem dvojku místo čtyřky a měl jsem zašláplou motrovou brzdu (jel jsem na pětku a brzdil motorem), takže při puštění spojky se motor roztočil trochu více, než bylo zdrávo. Hned jsem zabrzdil brzdou a šlápl i na spojku, ale olej vystříkl až na rezervu za kabinou a teď už teče prakticky skoro všude kolem dokola hlavy.
Děkuju všem.
poctivě jsem přečetl celé toto fórum, protože mě trápí olej, který mi uniká pod těsněním pod hlavou ven z motoru.
Chystám se na opravu (mimochodem to bude moje první oprava motoru, nikdy jsem nic takového nedělal) a potřeboval bych poradit, kde koupit to správné těsnění. Když shrnu informace zde uvedené, tak:
- * Nejlepší je použít staré azbestové těsnění originál DDR - nevíte, jestli se dá ještě nekde sehnat / nemáte ho někdo z Vás na prodej?
- * Když by nebylo, tak hlavně nekupovat to nerezové, to se hned podfoukne taky. Raději s měděným pertlováním. Doporučíte, kde takové těsnění sehnat / nemáte ho někdo z Vás na prodej?
- * Někdo doporučuje trochu překročit doporučené utahovací momenty - má smysl tu hlavu trochu přitáhnout teď a neopravovat to? Nevypadá to, že bych měl vodu v oleji ani to nevypadá na olej ve vodě, pouze mi uniká olej ven z motoru.
Jinak si za to můžu sám, při jízdě z kopce jsem tam strčil omylem dvojku místo čtyřky a měl jsem zašláplou motrovou brzdu (jel jsem na pětku a brzdil motorem), takže při puštění spojky se motor roztočil trochu více, než bylo zdrávo. Hned jsem zabrzdil brzdou a šlápl i na spojku, ale olej vystříkl až na rezervu za kabinou a teď už teče prakticky skoro všude kolem dokola hlavy.
Děkuju všem.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ahoj iv0,
pouze původní DDR těsnění pod hlavu je záruka dlouhodobé výdrže. Dnešní ošizené výrobky nemají velkou životnosch. Tedy hledat v bývalých JZD a uhelných skladech.
Ta motorovka se nesmí používat, likviduje to těsnění po hlavou a byl i kdysi interní příkaz z Ludwigsfelde aby se používala minimálně, nebo vůbec. Já jí vyhodil z auta již před 10 lety .
Doporučuji zachovat předepsaný utahovací momenty protože jinak se můžou natáhnout svorníky a pak se již nikdy nedosáhne předepsané utahovací síly a budou jak žvejkačka. Důležitý je následné utažení po cca 40 km dále po 2000Km a pak po 50 000 Km znovu dotáhnout předepsaným momentem a vždy kontrolovat ventilovou vůli.
pouze původní DDR těsnění pod hlavu je záruka dlouhodobé výdrže. Dnešní ošizené výrobky nemají velkou životnosch. Tedy hledat v bývalých JZD a uhelných skladech.
Ta motorovka se nesmí používat, likviduje to těsnění po hlavou a byl i kdysi interní příkaz z Ludwigsfelde aby se používala minimálně, nebo vůbec. Já jí vyhodil z auta již před 10 lety .
Doporučuji zachovat předepsaný utahovací momenty protože jinak se můžou natáhnout svorníky a pak se již nikdy nedosáhne předepsané utahovací síly a budou jak žvejkačka. Důležitý je následné utažení po cca 40 km dále po 2000Km a pak po 50 000 Km znovu dotáhnout předepsaným momentem a vždy kontrolovat ventilovou vůli.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Jen jsem odpojil táhlo od ovládacího vzduchovýho ventilu a tím se přestala ovládací klapka aktivovat. V další fázi jsem vyhodil i těleso motorový brzdy které svým vnitřním průřezem omezovlo tok spalin i v otevřeným stavu. Tím narostl výkon motoru.
Motor se chcípá stejně a i startování je beze změny. Je to dáno přestavením ve vstřikovacím čerpadle na 0 vstřik.
Motor se chcípá stejně a i startování je beze změny. Je to dáno přestavením ve vstřikovacím čerpadle na 0 vstřik.
Volvo FL 614.
to ivO:
možná bude nejdřív vhodné motor pořádně umýt a podívat se odkud ti ten olej přesně utíká,možností je vícero.
Mně se třeba jednou zmáčkla hadice od odvětrání motoru a motor se pak následně tlakoval a olej mi pak začal chcát ze spod hlav na pravé straně motoru,kde jsou kanály kolem zdvihacích tyček,tam se olej vrací zpět do vany a těsnění tam v krajích není moc široké. Na všech starých motorech to tam rádo minimálně slzí až chčijě
možná bude nejdřív vhodné motor pořádně umýt a podívat se odkud ti ten olej přesně utíká,možností je vícero.
Mně se třeba jednou zmáčkla hadice od odvětrání motoru a motor se pak následně tlakoval a olej mi pak začal chcát ze spod hlav na pravé straně motoru,kde jsou kanály kolem zdvihacích tyček,tam se olej vrací zpět do vany a těsnění tam v krajích není moc široké. Na všech starých motorech to tam rádo minimálně slzí až chčijě
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů