Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Re: IFA
Já jsem sehnal Ifu, která je starší roku 1980 a u ČPP jsou pak hodně veliký slevy. Je to auto do 12t a když to nemáš na firmu, nemusíš platit silniční daň. Mě vyjde roční pojistka na 2,5tis, což je velmi slušný (za fábii platím víc )
@Jirka Novák: Tak STK na jeden rok je u náklaďáku stejně ne?
@Jirka Novák: Tak STK na jeden rok je u náklaďáku stejně ne?
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Ano jak jsem psal STK je každý rok. U veterána s testací a V číslem platí testace dva roky, tedy jako u osobáku. Ale neměl by se převážet náklad a tak je třeba volit vhodné řešení. Moje pojistka u IFY je 585 Kč za rok a je na klasických soc. žlutých číslech.
Volvo FL 614.
Re: IFA
polom99:
Jestli chcete nákladní auto 4x4 kolem baráku a do lesa a nechodit na stk a neplatit nesmysly, tak si pořiďte nějakou Liazku co je přestavěná na SS,občas se na bazoši objevují, ale má to taky nějaká svá omezení, takže to není na daleké ježdění.
badyn:
tak co se týče pojistek, tak je tam dost velká variabilita, nicméně otázkou zůstává, jak dlouho půjde Ifu udržet v takovém stavu, aby v pohodě prošla STKáčkem, ty každoroční obstrukce člověku dost ubírají na chuti. Dále už je čím dál větší problém s přibývajícícmi zákazy a váhovými omezeními různě ve městech atp. Takže je to zase na zvážení kde a kam s tím vlastně jezdit.
Jestli chcete nákladní auto 4x4 kolem baráku a do lesa a nechodit na stk a neplatit nesmysly, tak si pořiďte nějakou Liazku co je přestavěná na SS,občas se na bazoši objevují, ale má to taky nějaká svá omezení, takže to není na daleké ježdění.
badyn:
tak co se týče pojistek, tak je tam dost velká variabilita, nicméně otázkou zůstává, jak dlouho půjde Ifu udržet v takovém stavu, aby v pohodě prošla STKáčkem, ty každoroční obstrukce člověku dost ubírají na chuti. Dále už je čím dál větší problém s přibývajícícmi zákazy a váhovými omezeními různě ve městech atp. Takže je to zase na zvážení kde a kam s tím vlastně jezdit.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Ano je to tak, nynější doba vůbec nepřeje starším nákladním autům a bude asi ještě hůř. Já nyní přešel na dodávku a radši jedu vícekrát a je to v globálu i levnější a rychlejší. S nákladním autem nyní jezdím pouze pro písek a kámen do betonu a jinak vše ostatní při stavbě zvládne dodávka Boxer 2,8 HDI. Pokud se situace ještě zpřísní dám Ifu a Volvo na veteránské zelené čísla a tam bude snad klid od budoucích daní za CO2, STK, emise a eko zóny.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Zdravím všechny. Čerstvá zkušenost se světluškou, jsem toho teď plnej... Koupil jsem pred časem ifu fekál s vadným motorem. Sehnal jsem jiný, potřebuje přetěsnit. Což se, teprve teď, chystám udělat. Objednal těsnění na světlušce. Po tel konzultaci přímo s obchodem, objednal jsem lepší sadu za 2300,- s dopravou, namísto stejné sady za 1300,- asi, označené jako malá, že prý to malá u označení sady znamená, že je sice na kompletní motor, stejně jako ta dražší, ale vyrobená mimo EU (čína) a ta dražší je z EU (velmi kvalitní těsnění) Sada přišla expres, hned druhý den, ale chybí jedno těsnění pod hlavu, je přetržený a zmuchlaný těsnění prsou, ostatní papírový těsnění je "jen" zmuchlaný... To může být prostě omyl, že jedno hlavní těsnění chybí a chyba transportu, že to ostatní je poškozený, to bych dal... Po tel reklamaci slíbili poslat chybějící těsnění hlavy, to prsní podlepim a v pohodě, s obchodem byla slušná domluva. Štve mě ale, že podle fotek na webu, přišlo mně za větší peníze to čínský těsnění!! Z toho bych se po.... Mám to jako koníček a chci to mít co nejlepší, v rámci svých možností... Bojím se, obecně, těsnění pod hlavy. A teď tohle, možná čínský.. Tak jsem ze světlušky docela zklamanej, no... Tak to je asi protentokrát všechno...
Re: IFA
Už jsem to tady psal v sekcích jiných značek, Světluška má opravdu špatnou pověst. Prodej čínských dílů, vydávaných jako originály je u nich naprosto běžný.
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
Re: IFA
U Světlušky taky občas nakupuji, taky už mi poslali něco jiného či jiné problémy, beru to tak, že je to prostě vše levná čína, hold už na ty "naše veterány" bude problém sehnat vůbec cokoli, tak aspoň zaplať pán bůh za to co je no.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: IFA
Aha. No moje chyba. Měl jsem se napřed pořádně zeptat. Snad to těsnění pod hlavu bude k něčemu... Pokud má snad někdo zkušenost s nějakým konkrétním těsněním pod hlavu z konkrétního obchodu, co je fakt bez problémů, tak prosím poraďte, nechce se mně to pak zbytečně na autě předělávat...
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Ani naše výroba těsnění pod hlavu není kvalitní, od Kaliny mi těsnění vydrželo 70 km a pak mě táhla Tatra zpět na tyči. To jsem vyměnil na radu známého, jenže toho potkal stejný osud později. Od té doby používám jen originální DDR.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Jedině prohledat staré sklady JZD nebo uhlířů. Pak zkusit E -bay, ale tam je to drahý a hned pryč. Původní byly azbestovo-grafitové a tento materiál byl opravdu nejlepší a nic ze současné eko výroby se nedá srovnat. Proto ten rozdíl v kvalitě. Já se nechal nachytat krásným vzhledem u Kaliny a silikovovým ohraničením, ale základní materiál byl nekvalitní a opertlování spalovacího prostoru bylo taky nekvalitní a náchylné na praskání.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Jirka Novák:
a jak jsi dotahoval hlavy, přesně na moment podle knížky nebo jsi je dorval víc? Já už několikrát měnil těsní pod hlavami a zatím mi nikdy žádné nefouklo ani s přidaným turbem, ale hlavy dotahuji víc, resp. co to jde tzv. na "byka" Jasně, není to zrovna profesionální dílenský "echt" postup, ale u takovýchto starých motorů, Zetorů, Liazek atd. se mi to vždy osvědčilo. Jak se to utahovalo podle příručky, tak s tím byl pak často problém.
a jak jsi dotahoval hlavy, přesně na moment podle knížky nebo jsi je dorval víc? Já už několikrát měnil těsní pod hlavami a zatím mi nikdy žádné nefouklo ani s přidaným turbem, ale hlavy dotahuji víc, resp. co to jde tzv. na "byka" Jasně, není to zrovna profesionální dílenský "echt" postup, ale u takovýchto starých motorů, Zetorů, Liazek atd. se mi to vždy osvědčilo. Jak se to utahovalo podle příručky, tak s tím byl pak často problém.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů