Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Re: IFA
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
To měla být unifikovaná kabina která vznikla v 70 letech. Ale z nedostatku peněz z projektu sešlo.
Dneska jsem odvezl Ap-n k novému majiteli do Lipska a vše proběhlo OK. Auto zkontroloval přísněji než na naší STK, i naviják nechal odzkoušet a zkušební jízdu udělal i na dálnici. Takové přebírání auta jsem nezažil, ale vše dopadlo dobře a bez připomínek. I výbavu kontrolaval jak technik na výstupu z montážní linky při výrobě. Taky vše bylo OK a ještě bylo dost času na probrání situace v Německu. A nebyly to žádné dobré informace. Konec konců jsem to viděl na autobusovým nádraží v Lipsku, kde jsem si připadal jak v Orientu. Bílých tam nebyla ani polovina.
Těsně před hranicema ještě na CZ území.
Setkání na dálnici s veteránem IFA H6 a obytným přívěsem.
Zapakovaná AP-n u nového majitele ve společenství dalších aut IFA.
Dneska jsem odvezl Ap-n k novému majiteli do Lipska a vše proběhlo OK. Auto zkontroloval přísněji než na naší STK, i naviják nechal odzkoušet a zkušební jízdu udělal i na dálnici. Takové přebírání auta jsem nezažil, ale vše dopadlo dobře a bez připomínek. I výbavu kontrolaval jak technik na výstupu z montážní linky při výrobě. Taky vše bylo OK a ještě bylo dost času na probrání situace v Německu. A nebyly to žádné dobré informace. Konec konců jsem to viděl na autobusovým nádraží v Lipsku, kde jsem si připadal jak v Orientu. Bílých tam nebyla ani polovina.
Těsně před hranicema ještě na CZ území.
Setkání na dálnici s veteránem IFA H6 a obytným přívěsem.
Zapakovaná AP-n u nového majitele ve společenství dalších aut IFA.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Ahoj Jirko,gratuluji k tvému prodeji, že vše klaplo dle tvých představ a splnil jsi přísné německé nároky.
Neukápla ti slza, když už jses s tím autem za ty roky docela zžil a věnoval jsi mu nemálo času?
Nebo vše probíhalo dle standardního rčení, že auto udělá 2x radost, když ho kupuješ a když ho prodáváš?
Jinak v tom Německu to musí být místy otřesné, což v našich médiích nikdy neuvidíme. Docela mne zajímá,kdo ty ""lidi"" za pár let uživí až jich přijde ještě několikanásobně tolik a ještě se několikanásobně rozmnoží. Jejich systém chování, žití a využívání sociálních podpor je nápadně podobný s naší českou menšinou, která je u nás usazená již po mnoho desetiletí a tak lze z toho usuzovat jak se to vše bude vyvíjet.
Neukápla ti slza, když už jses s tím autem za ty roky docela zžil a věnoval jsi mu nemálo času?
Nebo vše probíhalo dle standardního rčení, že auto udělá 2x radost, když ho kupuješ a když ho prodáváš?
Jinak v tom Německu to musí být místy otřesné, což v našich médiích nikdy neuvidíme. Docela mne zajímá,kdo ty ""lidi"" za pár let uživí až jich přijde ještě několikanásobně tolik a ještě se několikanásobně rozmnoží. Jejich systém chování, žití a využívání sociálních podpor je nápadně podobný s naší českou menšinou, která je u nás usazená již po mnoho desetiletí a tak lze z toho usuzovat jak se to vše bude vyvíjet.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: IFA
Venca L60:
no je jasné že na první pohled ta kabina není moc pěkná, ale řekl bych že vevnitř bude dost prostorná, težko říct, každopádně to byl jen vývojový pokus a docela mně mrzí že se L60ka nedožila pokračování jejího vývoje do současnosti, jakožto nákladní vozidlo 4x4 do těžkého terénu si myslím,že měla dobrý potenciál, bohužel je už vše jenom minulost.
no je jasné že na první pohled ta kabina není moc pěkná, ale řekl bych že vevnitř bude dost prostorná, težko říct, každopádně to byl jen vývojový pokus a docela mně mrzí že se L60ka nedožila pokračování jejího vývoje do současnosti, jakožto nákladní vozidlo 4x4 do těžkého terénu si myslím,že měla dobrý potenciál, bohužel je už vše jenom minulost.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: IFA
Tohle mně fakt pobavilo
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Ahoj pavle,
když jsem od ní odcházel tak jsem jí pohladil, ale vzhledem k tomu že si stále něco vymýšlela, tak jsem až tak nesmutnil. Třeba den před vyjetím jsem zjistil že nevystavuje spojka a že chybí brzdová kapalina ve spojce. A to nikde neunikala a tak to bylo docela nepříjemný překvapení při couvání a najenou nemožnosti vyřadit. Tak jsem to chcípnul a nic se nestalo. Kapalinu jsem dolil, odvzdušnil a bylo to zase OK. Na cestu jsem vzal půl litru brzdovky a dobře jsem udělal. Každých cca 70 km jsem musel trochu dolejt a opět nikde nic nekapalo. Poslední dolití jsem udělal 5 km před cílem a po dobu zkoušení to bylo OK. Ale majiteli jsem o tom řekl, aby to hlídal.
V tomhle je W 50 skvělá, tam mechanika neselže je tak. Proto jsem i rád že je L60 z domu a nyní likviduju i tu agrovku a na agregáty mám již zákazníky. Takže s L60 definitivně končím.
když jsem od ní odcházel tak jsem jí pohladil, ale vzhledem k tomu že si stále něco vymýšlela, tak jsem až tak nesmutnil. Třeba den před vyjetím jsem zjistil že nevystavuje spojka a že chybí brzdová kapalina ve spojce. A to nikde neunikala a tak to bylo docela nepříjemný překvapení při couvání a najenou nemožnosti vyřadit. Tak jsem to chcípnul a nic se nestalo. Kapalinu jsem dolil, odvzdušnil a bylo to zase OK. Na cestu jsem vzal půl litru brzdovky a dobře jsem udělal. Každých cca 70 km jsem musel trochu dolejt a opět nikde nic nekapalo. Poslední dolití jsem udělal 5 km před cílem a po dobu zkoušení to bylo OK. Ale majiteli jsem o tom řekl, aby to hlídal.
V tomhle je W 50 skvělá, tam mechanika neselže je tak. Proto jsem i rád že je L60 z domu a nyní likviduju i tu agrovku a na agregáty mám již zákazníky. Takže s L60 definitivně končím.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Re: IFA
Ano Jirko,chápu Tě. Ale přeci jen jich je škoda. Byl si jediný český ifák a člověk co se vyzná. Ano tím zůstaneš nadále,jen ta stopa L 60 nenávratně zmizí. Je mi jasné,že je 60 tka problémová a tak ani já bych ji nechtěl. Jenže ty vzpomínky z autoškoly mi nikdo nevezme a já abych 60tku z nostalgie viděl budu snad muset do německa? Natož abych se s ní ještě někdy svezl
Re: IFA
Co se dá dělat, už se stalo a chápu to, člověk občas v životě musí udělat nějaké kompromisní rozhodnutí, sám jsem nyní na tom vlastně úplně stejně, také se zbavuji jednoho stroje z rodinných důvodů a moc dobře to znám, jak je člověk na všechno sám a najednou se ocitne v situaci, že to už nestíhá
Na druhou stranu je opravdu škoda, že tento kus šel z republiky pryč, už bude nanejvýš raritní vidět jet po silnici L60ku, W50-tek je ještě k vidění celkem dost, hodně se ještě používají jako fekály, tam se ještě drží, ale už to taky dost mizí
Co se dá dělat, svět se kutálí dál a není z něj úniku
Na druhou stranu je opravdu škoda, že tento kus šel z republiky pryč, už bude nanejvýš raritní vidět jet po silnici L60ku, W50-tek je ještě k vidění celkem dost, hodně se ještě používají jako fekály, tam se ještě drží, ale už to taky dost mizí
Co se dá dělat, svět se kutálí dál a není z něj úniku
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Mě bohatě stačí W50 a budoucí veterán Volvo FL 614 jako připomínka starých časů. Ale doba pokročila a třeba včerejší návrat autobusem z Lipska byl jak přestup do jiného století. Autobus jel stále rychlostí 100 km a motor točil odhadem nějakých 1500 ot. Takže jen jemné vrnění a cesta ubíhala skvěle. Takovou techniku bych bral ihned.
Volvo FL 614.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: IFA
To bych tipoval ještě menší otáčky, při 1500rpm mi jede Arocs 90km/h a to je teréní podvozek 4x4. Už před deseti lety se tahač Volvo při 90km/h převaloval na nějakých 1100rpm
BES - běs
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Ty otáčky jsem odhadoval a asi to tedy bude míň. Mě se líbí když motor točí málo a jede kopec nekopec stále stejně. Ale nebudu pořizovat nic moderního, jsem rád za ušetřené místo a tak konečně dostanu pod střechu vše.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Ještě jedna závada při cestě a to byla mýtná krabička zatracenýho Kapsche. Koupil jsem jí před jízdou a byla řádně nabitá kreditem. Po cestě bylo ticho a ani nepípla. Takže nejmodernější elektronika v autě si postavila hlavu a nic jí nepřimělo k pípání. Protože jsem jel na čas tak jsem to nemohl řešit a celníci brzo ráno taky nikde nebyli tak jsem dojel až k Chomutovu bez jejich asistence. Zda je ten krám funkční a je jenom němý nevím. Ukáže se to až jí zase vrátím zda bylo něco vyčerpaný z kreditu. Vypadá to že Kapsch již mýtné jednotky jenom točí a nekontroluje je. Jestli je vnitřní baterka slabá je jeho záležitost a kašlu na něj.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Tak, konec dobrý, všechno dobré. Důležité je se vrátit domů živý a zdravý
Jak tě Jirko znám, tak si brzo nějakou novou zábavu najdeš, ty nejsi typ, který by jenom okopával pneumatiky a leštil zpětná zrcátka
Jak tě Jirko znám, tak si brzo nějakou novou zábavu najdeš, ty nejsi typ, který by jenom okopával pneumatiky a leštil zpětná zrcátka
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů