Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Hynek

Odpovědět
Jirka Novák
Příspěvky: 5278
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Škoda že to u nás nejde takto realizovat. Ten motor by velice slušel W50 a nebyla by to brzda provozu.
Právě jsem dokončil druhou zkušební jízdu s AP-n. Nyní po přetěsnění palivového vedení a třeba pod víčkem nádobky filtru na podávacím čerpadle byla v gumovovém těsnění trhlinka a tudy to mohlo přisávat vzduch. Bez kompletního rozebrání palivové soustavy bych to nezjistil. Strašně jsem se natrápil s koupeným alternativním filtrem na naftu - sklenička. Ten ačkoliv měl logo Motorpalu, tak byl vyrobený v Číně a za žádnou cenu ho nešlo utěsnit. Měnil jsem skleničky i gumová těsnění a nic nepomáhalo. Tak jsem ho vyhodil a zatím je to v původní konfiguraci filtrů. Dnešní náhrady z Číny jsou pro zlost.
Jinak IFA jela dobře, jen černě kouří jak lokomotiva a asi zemědělci poladili čerpadlo. Mám tam zcela nový trysky nastavený na 190 At a stejně to kouří. Alespoň zmizel ten modrý kouř z první jízdy. Lidi opět zírali a zřejmě viděli dakové auto poprvý v životě. Je to lepší než nejmodernější sporťák, tolik pozornosti nikdy nevzbudí jako tohle monstrum na silnici.

Fotka skoro po tmě a tak nic moc, ale na vice fotek nebyl čas.
Obrázek
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
pát kvě 24, 2019 10:06 pm

mara1113
Příspěvky: 238
Registrován: pon srp 25, 2008 9:35 pm

Re: IFA

Příspěvek

... super práce - to není ani moc jak okomentovávat:-))))))))) (s LAK 2 by to bylo bezkonkurenční,ale to sme tu už kdysi myslím rozebíraly,škoda žes ji pustil :-) )...... náhradním dílům kde je uvedeno ,,alternativa k : ,, se vyhýbám obloukem,něco může chvíly sloužit,většina jsou vyhozené peníze,ztráta času při montáži-demontáži a nasranost,že to může někdo prodávat,viz podávací čerpadlo,kde to teklo všechno jak cedník,mi při reklamaci řekli že ví,že je to 50 na 50 :wall: ,seskládal jsem ho potom ze starých ,,nových,,skladovek Made in Czechoslovakia a dodneška ani kapka........ ted už mám jen jednoho ověřenýho prodejce nebo zkupuju do zásoby a na výměnu skladovky od Motorpalu a pod.,....... a ano,když jedeme na víkend s V3Skou,lidi se taky otáčejí - většina ale kvůli randálu:-)))))) a pak až starší páni,hodně zamává nabo salutuje ..... ( a dávej fotky jak budeš mít čas,auto je v super stavu,i když nemám IFU,vlákno pravidelně sleduju,i fotky od id. poulm jsou super).....
sob kvě 25, 2019 7:34 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5278
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Ano dnešní kvalita náhradních dílů je jedna velká katastrofa. Ten předfiltr byl jeden z mála věcí dnešní výroby. Jinak používám výhradně DDR díly a musím říct že kvalita byla dobrá i na tehdejší mizérii.
Zrovna jsem našel v Německu velice raritní díl sběrného potrubí výfuku na turbo a jestli to klapne tak to dám na AP-n jako originál Turbo motor. Když černě kouří nyní tak jí dám více vzduchu. A to vzduchový filtr je nový, trysky taky a tlaky seřízený. Bude to asi nejlepší řešení, než se hrabat v čerpadle a snižovat vstřikovací dávku. Motor jinak jede dobře a startuje na půl otáčky.
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
sob kvě 25, 2019 10:47 am

poulm
Příspěvky: 1033
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Jen mně napadla taková věc, když je ten motor z origo Agro Ify, nemá náhodou čerpadlo s výkonnostním regulátorem? Pak tam bude trochu větší dávka a při střídavé zátěži si sám přidává a proto se ti zdá, že to na silniční auto víc kouří než obvykle.
To samé jako ty šestiválce v řezačkách, taky mají výkonnostní regulátory.
Jinak turbo spalování vždy pomůže,o tom žádná, to ber a ani neváhej, pokud za to nechtějí miliony :-D
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
sob kvě 25, 2019 3:08 pm

poulm
Příspěvky: 1033
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Pěkné:
Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
úte kvě 28, 2019 4:54 pm

poulm
Příspěvky: 1033
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
úte kvě 28, 2019 7:04 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 870
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: IFA

Příspěvek

Jé, ty zelené agrovky musím mít někde kousek od baráku přes Labe... musím si někdy udělat výlet
stř kvě 29, 2019 7:51 am

poulm
Příspěvky: 1033
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
stř kvě 29, 2019 7:09 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5278
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Tak zítra vyrážím směr Ludwigsfelde.
Obrázek
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
čtv kvě 30, 2019 6:09 pm

poulm
Příspěvky: 1033
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Paráda, držím palce, ať auto šlape jak hodinky :-D
Hlavně všechno foť a zdokumentuj, bude to fajn výprava :-DDD
A nespleť si směry,ať nedoženeš ještě ty amíky z D1ky :lol: :lol: :lol:
A toho raťafáka bereš sebou,aby sloužil jako alarm? :lol:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
čtv kvě 30, 2019 7:17 pm

Uživatelský avatar
badyn
Příspěvky: 48
Registrován: ned zář 15, 2013 11:49 am
Bydliště: Horní Čermná

Re: IFA

Příspěvek

Hlavně dobře dojeď!!! :D
Koukám na FB na skupinu DDR Landmachinen a už se tam objevují ze srazu nějaké fotky, tak doufám že tam zahlédnu i tebe!! :D :)
pát kvě 31, 2019 7:33 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5278
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Ahoj Pavle, cesta proběhla dobře, tedy až na problém s gumovým těsněním pod ventilovym víkem prvního válce. To jsem opravil provizorně lepící páskou a vydrželo to 300 km. Zde v Ludwigsfelde jsem dostal náhradní od Andreho z Berlína, protože prodejce dílů dnes nic neprodává a bude až v pondělí. To mi nijak nepomohlo, doma jich mám cca 20, ale sebou žádný. Zrovna jsme se vrátili z okružní jízdy cca 50 km dlouhý po okolí Ludvigsfelde. Fotky dělám.
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
pát kvě 31, 2019 5:06 pm

poulm
Příspěvky: 1033
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Tak to gratuluji Jirko, pokud se po takové dlouhé cestě neunavilo nic horšího, tak to je maximálě v pohodě:-D
Držím palce k úspěšnému průběhu akce a zpáteční cestě domů. Určitě budeš mít plno zážitků a fotek na mnohastránkový elaborát, na který se všichni těšíme :-D
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
pát kvě 31, 2019 6:48 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5278
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Tak dnes kolem 19 hodiny jsem se vrátil ze srazu IFA v Ludwigsfelde. V pátek jsem vyjel kolem 5 hodiny ráno a v okolí Litoměřic jsem zjistil unik oleje pod ventilovým víkem. Jak jsem psal výše, oprava vystuženou lepicí páskou pomohla a po několika kontrolách a poslední na Cínovci, jsem se rozhodl pokračovat do Ludwigsfelde. Tam jsem dojel v cca 13 hodin a ve 14 hodin se uskutečnila okružní cesta okolo Ludwigsfelde. Protože každé auto bylo označené modrým praporkem, tak dle standartu Nato má tato kolona přednost v jízdě a je dovoleno porušovat všechny předpisy pro zachování celistvosti kolony. Tak jsem projel na červenou tolik křižovatek jako nikdy v životě a o stopkách ani nemluvě. Překvapila mě vychovanost řidičů osobáků, všichni poslušně čekali až kolona přejede a to se jednalo o cca 90 aut. Vpředu jela policie s majáky a velice pomáhala hladkému průjezdu kolony. Lidi od 40 do vysokého věku nadšeně zdravili a někdo mi i salutoval.

Po návratu z okružní jízdy jsem dělal údržbu auta a zjistil další problém s těsností jiného ventilového víka. Bohužel náhradní těsnění byla doma a další nebylo možné sehnat a tak jsem motor jen očistil. Taky jsem získal od známého to sběrní výfukové potrubí na turbo a tak je je další projekt jasný.

Dnešní plánovaná cesta do terénního polygonu Teltow Fläming Ring začínala v 9 hodin a zase s předností v jízdě a cesta ubíhala rychle. Na polygonu AP-n vše zvládala s naprostou jistotou a ani nebylo třeba zavírat uzávěrky diferáků. Pneu z Urala jsou absolutní jedničky a písek nebyl problém a ani velice prudké stoupání i klesání v pískových cestách nebyl problém. Prostě AP-n díky rozložení váhy je excelentní v terénu a taky promazání všech per a výměna listových per na předku pomohla k obrovskému kopírování nerovností v pískových dunách a auto jelo s naprostou suverenitou. A ještě k těm pneu poznatek, tacho ukazuje 70 km navi ukazuje 80 km a otáčky jsou 1900 ot/min. Tedy relativně ekonomický provoz. Jenže díky blbě nastavenému čerpadlu auto kouřilo jak parník a ke všemu nebyl zrovna dobrý mazací tlak oleje. Tak motor po GO v Holešově je docela zfušovaný a nezbývá mi nic jinýho než si udělat vlastní Go na jiném motoru a tím eliminovat fušerácké práce našich opravářů. Protože situace s únikem oleje se zhoršovala, tak po 12 hodině a ukončení hlavního programu na polygonu jsem se rozhodl vydat domů a to taky z důvodu 30 km směrem na jih a tím kratší cestu. Cesta dobu byla dobrá a od Drážďan na Cínovec mě zase zdravilo hodně lidí a řidičů. Prostě je to jejich historie a díky originalitě NVA je i atraktivní. Na srazu v Ludwigsfelde byla z cca 250 aut moje AP-n jediná a tím i raritní. Přítelkyně mě nutila před cestou k prodání auta. Jenže každý mi to ihned rozmlouval a radil spíš prodat přítelkyni. Když jsem po návratu prohlásil že nic neprodám, tak se čertila :evil: , ale na to kašlu. Takových zážitků a dobrodružství totiž jinak nezažiju a rozhodně nelituji cesty i když trable s olejem byly vážný. Nyní je auto komplet umytý od oleje a můžu ho léčit na další srazy.

Fotky jsou postupně od hranic, po průjezd centra Drážďan - tam se ekologové asi křižovali, když jsem jim zamořil měřící emisní sledování na křižovatce. Dále z okružní cesty okolo Ludwigsfelde a pak z zaparkovaní techniky večer a dnes ráno. Dále z dnešní cesty do Teltow Fläming Ring a dění tam.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
sob čer 01, 2019 11:56 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5278
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
sob čer 01, 2019 11:59 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host