Stránka 25 z 26

Napsal: pát pro 06, 2013 9:19 am
od Attila
Ahoj,

Dielenskú príručku mám, a taktiež Katalog ND Motora po nemecky. Objednal som si to u p. Zelinku. Pri rozobratí som si veci nafotil, ale je možné že niečo nie je tak ako to je v org. stave. Mám k autu aj TP. Rok vyroby 1958 , výrobné č. 1887-0230, valník. Garant K32

E mail . keltech@centrum.sk

Dik Attila

Napsal: pát pro 06, 2013 11:53 am
od Jarda32
Zdravím,
uvedené výrobní číslo není číslo rámu, ale číslo naftového motoru z roku 1958. Je to jen náhoda, nebo je to původní motor dle TP?
Pokud chceš uvést vozidlo do originálního původního stavu, nemůžeš se bohužel stoprocentně spolehnout na žádnou literaturu (ani originální v němčině). Vzhledem k tomu, že postupně docházelo k různým úpravám Granita, který byl pak přejmenován (včetně drobných změn) na Garanta, docházelo i k jakémusi přepracovávání příslušné literatury a při tom k záměnám mezi Garantem a Granitem. Ne všechny úpravy byly řádně podchyceny a zaznamenány. Konkrétně například.:
1. v katalogu ND u valníkové karoserie je obrázek zadního čela ještě se třemi panty (Granit), ale v textové části už je pak počítáno jen se dvěma (Garant).
2. podobně v udržovací příručce pro Garanta32 (1959) nejsou všechny obrázky aktualizovány. Jsou zde obrázky nejenom nového, ale i starého provedení motoru (s napínací kladkou)
3. v příručkách je stále uváděno u Garanta umístění jedné baterie na přední stěně kabiny řidiče (Granit).
4. když už jsme u těch baterií, tak v knize Autokompas (NADAS 1965) se píše, že benzínový Garant 30K měl dva 12V akumulátory.

Bohužel i na srazech v Německu se setkávám s úpravami (naštěstí většinou jen detaily), které mají k původnímu provedení daleko. Celkem běžná byla výměna úhelníkové konstrukce pod korbou, neboť při přetěžování vozidla se bortila.

Garant 30K 4x4

Napsal: úte led 14, 2014 11:40 pm
od Jarda32
Jedna čtyřkolka z "NDR"

Obrázek Obrázek Obrázek

Něco nového od Brekiny 1/87

Napsal: pon led 20, 2014 12:37 am
od pozoun
Obrázek Obrázek

Snad to tu nebude vadit.

Garant od Brekiny

Napsal: úte led 28, 2014 1:24 pm
od Jarda32
To pozoun
Proč by to tu mělo vadit ??? Je to vlákno o Garantech, tak to sem patří.
Jediné co mi "trochu vadí" je to, že ten "hasící Garant" je v podstatně lepším stavu, než ta moje hasičská čtyřkolka :cry: :wink: .

Garant BREKINA

Napsal: úte led 28, 2014 2:21 pm
od pozoun
Jardo 32
buď upravit model,nebo 1:1 :think:

Napsal: čtv úno 06, 2014 1:01 am
od Jarda32
Upravit 1:1 třeba nějak takto?
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: čtv bře 13, 2014 5:28 pm
od Fanda Pátek
Zdravím pánové,potřeboval bych radu mám motor Garant 32 měl jsem vyndaný vstřikovací čerpadlo nechal jsem ho seřídit,ale špatně jsem si označil polohu čerpadla potřebuju jak ho mám nastavit abych mohl motor opět nastartovat děkuji :cry:

Napsal: čtv bře 13, 2014 11:24 pm
od Jarda32
Ahoj Fando,
na položenou otázku nelze jednoznačně odpovědět. Teoreticky by stačilo:
1) otočit motorem tak, aby byla v okénku skříně setrvačníku vidět na setrvačníku příslušná značka (pro 1.válec, počítáno od spojky),
2) natočit čerpadlo do polohy, kdy dává palivo pro příslušný válec,
3) nasadit čerpadlo na spojku a namontovat.
Bohužel díky postupnému vývoji (a různým opravám motorů z dostupných dílů), nemusí dnes příslušnému výrobnímu číslu motoru odpovídat namontovaný setrvačník (bylo jich několik), ani vstřikovací čerpadlo (respektive nastavený otvírací tlak trysek).
Já (coby laik, amatér) mohu pro základní nastavení poradit takto:
1) Odmontovat víka ventilů a nastavit motor do polohy, kdy začíná pálit 1.válec (poloha jako při seřizování ventilů).
2) Natočit čerpadlo aby dávalo naftu pro příslušný válec.
3) Díky tomu, že otáčky motoru a čerpadla jsou v poměru 2:1 by i při tomto hrubém nastavení mělo jít nasadit čerpadlo na spojku do unášeče.
4) Teď už by motor mohl mít alespoň snahu něco dělat. Pokud ano, je možné jeho chod "doladit" na unášeči. (Osobně jsem jednou musel jít až do rozvodů a přesadit rozvodová kola o zub).
Pokud motor vůbec nemá snahu naskočit, zkontroluj i celou cestu paliva od nádrže po vstřiky (například zavřený kohout, ucpaný nebo zavzdušněný filtr).

Napsal: pát bře 14, 2014 9:02 pm
od Fanda Pátek
Díky za radu vyzkouším! :lol:

Napsal: sob lis 15, 2014 11:38 pm
od lukas1989
Ospravedlňujem sa za kvalitu, fotené po tme a narýchlo, ale skúsim vybaviť aj za bieleho dňa ak budem mať cestu okolo.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Rozdělovač

Napsal: sob kvě 23, 2015 3:50 pm
od Dan466
Kolegové přátelé prosím nevíte kde by se dal repasovat rozdělovač na garant 30k nebo koupit noví.
Jelikož se v tom moc nevyznám sám nejsem schopen to seřídit. Děkuji za rady ...

Napsal: sob kvě 23, 2015 9:58 pm
od jindra
čau Dane, jeden rozdělovač prodávali tady http://www.eurooldtimers.com/cze/inzera ... arant.html ale nevím zda je to ještě aktuální.

Napsal: pon črc 13, 2015 6:56 pm
od Dan466
Obrázek


Přátelé prosím vás potřebuji informace o tomhle vozidle granit 25.
Potřebuji technická data. Váha, výška, šířka cokoliv o tomhle kuse.
Děkuji

Napsal: pon črc 13, 2015 10:48 pm
od Jarda32
Ahoj Dane,
rád bych ti odpověděl na dotazy, ale o tomhle kuse se technická data těžko hledají. Stroj na fotce se žádnému z více jak 14 000 vyrobených Granitů 25 nepodobá. Řekl bych, že někdo upravil horní polovinu kabiny z Garanta, zadní blatníky dal místo předních, k tomu přidal přední masku z nějakého traktoru, dozadu použil kola z T805 a prohlásil: "Je to Granit 25" ?!?!? :x
To už je mi milejší, když si někdo z Garanta udělá traktůrek, než takovou ohavnost. Zakladatel firmy Phänomen, Gustav Hiller, se musí obracet v hrobě.