Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
my Büssing pictures: http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?t=4819
a selection
MAN Büssing: http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?t=6164
Büssing-N.A.G. : http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?t=6166
a selection
MAN Büssing: http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?t=6164
Büssing-N.A.G. : http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?t=6166
Naposledy upravil(a) Alexxxxx dne úte led 23, 2007 7:48 pm, celkem upraveno 1 x.
Sorry, I don't speak your language, but I do speak English and a bit German.
All my truckpictures are at http://www.truckfan.nl/
All my truckpictures are at http://www.truckfan.nl/
Ono se to tu již probíralo jen netuším proč byl vytvořeno nové vlákno když ta debata tu již jeBagr píše:Ten Bussing patřil pod MAN ?
ale přecituji co jsem tu již jednou napsal
Ležaté motory pod podvozkem byli montovány původně do Bussingů mimochodem ke konci výroby používaly kabiny MAN F8 po uplném začleňení a zrušení Bussingu byla ještě nějaký čas zachována výroba těchto unikátních podvozků avšak na grilu chladiče již nebyl nápis Bussing ani Bussing-M.A.N ale již pouze M.A.N
Myslím že by bylo dobré tuto príma značku představit trošku podrobněji.
Tedy:
Zakladatelem firmy byl jistý Heinrich Büssing (1843 – 1929),
tento pán se narodil jako syn vesnického kováře v Nordsteimke u Fallerslebenu, vystudoval techniku v Braunschweigu
a pustil se do podnikání, byl držitelem značného množství patentů, především v oblasti zabezpečení železnice a užitkových
automobilů.
Ve svých šedesáti letech se vrhl na výrobu automobilů a tak v roce 1903 vznikla jeho první 3-tuna s pohonem zadních kol.
Pohon obstarával dvouválcový motor s rozvodem OHC, o rok později zkonstruoval čtyřválec, který zabudoval do autobusu
a založil tak první autobusovou linku v Německu. Jeho autobusy sklidily ohromný úspěch a putovaly například do Londýna.
Od roku 1907 vyráběla jeho nákl. automobily rakouská firma Fross-Büssing, roku 1931 došlo ke spojení s berlínskou NAG
(Neue/Nationale Automobil AG) a vozy měli na přídi obě značky NAG Büssing. V letech 1949 -1960 se firma stala opět rodi-
nným podnikem. Pokračovalo se ve vývoji středně těžkých a těžkých nákladních automobilů, tahačů a autobusů.
V roce 1960 se firma stává akciovou společností a v roce 1962 součástí koncernu Salzgitter AG, v původním závodě v
Braunschweigu zůstává výroba motorů a firma staví novou továrnu v Salzgitteru, po těžkém období dosahují dluhy firmy
obrovských částek (500 mil. marek) a Salzgitter AG firmu prodává MANu, ten zavadí v Salzgitteru výrobu vojenských a
hasičských speciálů, a firmu Büssing v roce 1971 zavírá.
Za zmínku stojí rovněž chefkonstruktér Willy Staniewicz, pracující pro Büssing mezi lety 1906 – 1962. Právě on vyvinul
jejich nejslavnější modely, včetně originálních vozů s ležatým motorem nacházejícím se v prostřední části vozu pod rámem.
O této koncepci, pokud bude zájem napíšu příště, obrázky rovněž posléze.
Tedy:
Zakladatelem firmy byl jistý Heinrich Büssing (1843 – 1929),
tento pán se narodil jako syn vesnického kováře v Nordsteimke u Fallerslebenu, vystudoval techniku v Braunschweigu
a pustil se do podnikání, byl držitelem značného množství patentů, především v oblasti zabezpečení železnice a užitkových
automobilů.
Ve svých šedesáti letech se vrhl na výrobu automobilů a tak v roce 1903 vznikla jeho první 3-tuna s pohonem zadních kol.
Pohon obstarával dvouválcový motor s rozvodem OHC, o rok později zkonstruoval čtyřválec, který zabudoval do autobusu
a založil tak první autobusovou linku v Německu. Jeho autobusy sklidily ohromný úspěch a putovaly například do Londýna.
Od roku 1907 vyráběla jeho nákl. automobily rakouská firma Fross-Büssing, roku 1931 došlo ke spojení s berlínskou NAG
(Neue/Nationale Automobil AG) a vozy měli na přídi obě značky NAG Büssing. V letech 1949 -1960 se firma stala opět rodi-
nným podnikem. Pokračovalo se ve vývoji středně těžkých a těžkých nákladních automobilů, tahačů a autobusů.
V roce 1960 se firma stává akciovou společností a v roce 1962 součástí koncernu Salzgitter AG, v původním závodě v
Braunschweigu zůstává výroba motorů a firma staví novou továrnu v Salzgitteru, po těžkém období dosahují dluhy firmy
obrovských částek (500 mil. marek) a Salzgitter AG firmu prodává MANu, ten zavadí v Salzgitteru výrobu vojenských a
hasičských speciálů, a firmu Büssing v roce 1971 zavírá.
Za zmínku stojí rovněž chefkonstruktér Willy Staniewicz, pracující pro Büssing mezi lety 1906 – 1962. Právě on vyvinul
jejich nejslavnější modely, včetně originálních vozů s ležatým motorem nacházejícím se v prostřední části vozu pod rámem.
O této koncepci, pokud bude zájem napíšu příště, obrázky rovněž posléze.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
büssing
pokud si pamatuju, tak starý Many- výměnný nástavby(soupravy, auto vlek) se daly potkat za komančů s "ležákem" motorem ..tuším měli 360PS...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
jj byl to asi nějakej "pozůstatek" technickýho řešení....mělo to výhodu v tý době, i že v kabině byla rovná podlaha, o "dnešních" kabinách ještě nebylo vidu, ani slechu.... občas sem to viděl a zaujalo mě to tenkrát proč a zač ten "patent" některý byli nekapotovaný, jak sekačka ....pozdější a novější byli plně zakrytý ..mám dojem, že i typy Man 422 jich několik posledních bylo..... ted aspon vim odkud se to vzalo
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Büssing 1903
Ukázka Büssingu z roku 1903
výkon 9 PS
Předválečný Büssing z roku 1932
Naposledy upravil(a) büssing dne pát kvě 25, 2012 12:11 am, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 hostů