Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 441
Registrován: stř led 24, 2007 11:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Vláďa Háček:

Jak jste to udělali jestli to není tajné? Prohodili jste jen posl. nápravu dopředu a za to hodili nápravu třeba z brandýsa(vlek/návěs).Nebo se tam dala celá náprava z něčeho Evropského?
čtv úno 27, 2014 6:06 am

Rony88
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 02, 2014 1:10 am
Bydliště: Blovice

Freightliner Argosy

Příspěvek

Dobrý den všem přeji, chci se zeptat jestli někdo nevíte proč Freightliner přestal v USA vyrábět model Argosy, jaký byl důvod že v USA přestaly vyrábět tento nádherný model a v Austrálii výroba stále běží.
ned dub 06, 2014 3:04 pm

Goor
Příspěvky: 7
Registrován: pát zář 03, 2010 8:41 am
Bydliště: Kunčina okr. Svitavy

Příspěvek

Řekl bych, že to bude tím, že Argosy je cabover a v USA tahle auta nejsou tak oblíbená jako conventionaly. Je to podobný případ jako Kenworth K200, v USA snad vůbec nejsou, zato v Austrálii a na Novém Zélandu běžně jezdí.
pát dub 11, 2014 4:07 pm

česan
Příspěvky: 637
Registrován: sob zář 14, 2013 9:51 pm
Bydliště: vysočina

Příspěvek

..čau...chlapáci potřeboval bych malinko poradit..našel jsem na autoline tohodle tahače...docela mě láká do sklopného návěsu...s bazarem jsem komunikoval a řekli mi že stav je dobrej prostě klasika vokecávky, a taky že nemá hydrauliku což nevím jestli se to dá nějak rozumně cenově dodělat tak jak to má být...no a prostě tak jak se vám to jeví....řeknu narovinu že mě to láká cenou a i tím co jsem tu a jinde na to slyšel že jsou to tak nějak kovadliny...já s tím skušenosti nemám jen s "PVC"n manama, mercedesama, dafama, a hlavně tatrama a na to malinko navážu. Docela se mi zamlouvá jedna vražda (tatra E1 tahač s hydraulikou) z roudnice, dala by se ještĚ zachránit aby fungovala a vypadala jak má...ale zase nadruhou stranu tydle ameriky mě připadají že by mohly bejt lepší, prostě nevim...tatru znám tak nějak do šroubku (servisoval jsem je i jezdil ) a tak si říkám že to je furt něco i když jen drobnýho ale nasere to a v neposlední řadě výkon nic moc....todle jak jsem psal má alespoň výkonu více a to druhý jestli se to sere to nevim to potřebuju poradit...prostě abych nekoupil auto a nemusel za měsíc rušit firmu....přehnaně ale asi tak...díky.. :wink:
stř dub 23, 2014 1:32 pm

česan
Příspěvky: 637
Registrován: sob zář 14, 2013 9:51 pm
Bydliště: vysočina

Příspěvek

...kurnik bych zapoměl na ten odkazhttp://autoline-eu.cz/sf/sedlovy-tahac-FREIGHTLINER--14040300304825837000.html
stř dub 23, 2014 5:38 pm

Uživatelský avatar
Severnaya
Příspěvky: 1053
Registrován: sob úno 02, 2013 6:43 pm
Bydliště: Příbram

Příspěvek

stř dub 23, 2014 6:37 pm

česan
Příspěvky: 637
Registrován: sob zář 14, 2013 9:51 pm
Bydliště: vysočina

Příspěvek

..jj díky :wink:
stř dub 23, 2014 9:27 pm

TP
Příspěvky: 1901
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Jen jedno tady k tomu autu,má to Německé nebo jine EU doklady?Podle světel je to US verze a tady to nedostaneš na čísla.
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
stř dub 23, 2014 9:33 pm

česan
Příspěvky: 637
Registrován: sob zář 14, 2013 9:51 pm
Bydliště: vysočina

Příspěvek

...podle toho co mi psali z toho bazaru tak asi je to na EU číslech....jako sere mě to když jim posílám maily s obecnýma dotazama typu právě EU homologace a tak ...odpověd skoro stejná pořád dokola...vozidlo je v dobrém stavu ihned připraveno k provozu bez sebemenších závad......
..ještě jim napíšu...
čtv dub 24, 2014 12:35 pm

Uživatelský avatar
Matúš Sabo
Zaklinač
Příspěvky: 2182
Registrován: úte úno 22, 2011 4:08 pm
Bydliště: Hanušovce nad Topľou

Příspěvek

tak tachograf ma tak by mal mať europske papiere
oli oli janko,
v robote mal manko,
bez rozumu bez lásky,
kradol z pumby bandasky
čtv dub 24, 2014 5:53 pm

česan
Příspěvky: 637
Registrován: sob zář 14, 2013 9:51 pm
Bydliště: vysočina

Příspěvek

..odpoledne psali že se už prodává....takže už asi pasé..nicméně dotaz na to jestli vzít radši vraždu tatru nebo usa stroj platí dál....
čtv dub 24, 2014 10:33 pm

TP
Příspěvky: 1901
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Co takhle přidat ještě třeti možnost a koupit EU auto,třeba třiosé když je to potřeba.Tatra je dobrá do terenu a na stavbu,na silnici je to k ničemu a nejede to,žere to.USA tahač má dlouhou živitnost což je jistě plus ale zas s dílama to nebude ne ihned a ono odstavené auto leze dost do peněz.
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
ned dub 27, 2014 3:36 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 441
Registrován: stř led 24, 2007 11:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Česan:

Co k tomu napsat- ameriky jsou přeci jen trochu specifické od evropských aut.Z vlastní zkušennosti mohu potvrdit spolehlivost a vysoký kilometrový proběh.Není vyjímkou na motoru najet i 2mil km bez go,za předpokladu že auto má pravidelnou údržbu.
Na dnešní poměry je už i pohodlí a hlučnost v kabině také trochu jinde-přirovnal bych to k autům z 90-tých let například jako Volvo F12,nebo Scanie 3-kové řady.V principu jsou Ameriky velmi jednoduché a mimo říd. jednotky motoru a abs tam víc elektroniky nenajdeš,tedy se nemá co pokazit.
Jak už psali kluci výše,trochu problém je s náhr. díly,hlavně disky kol (jiná rozteč) a brzdové bubny-velmi těžko sehnatelné v evropě.Vše se dá řešit dovozem,bohužel clo,dph a hlavně doprava značně navyšuje cenu.Spousta dílů se dá běžně pořídit v evropě (obložení,brzd.válce,gufera....atd.).Obecně je ale každá oprava za cenu určitého úsilí řešitelná.Myslím,že tento problém je bohatě vyvážen nižšími provozními náklady z hlediska servisu oproti dnešním evropským autům.Pokud je prostor,dá se veškerý servis udělat doma "na koleně".
Další výhoda je nižší hmotnost tříosé Ameriky 6x4 (cca 7000kg) oproti evropské 6x4 - myslím že to může dělat až 1tunu rozdílu.

Teď k tomu autu z německa:

Jde o vojenský výprodej ze základen US army v německu,za předpokladu že to postavili na De čísla by to mělo jít přihlásit.Pokud by to mělo jezdit ve sklopce,trochu vidím problém v převodech-podle fotek to vypadá,že tam je 9-tka převodovka a ta není moc vhodná do kopců.Je také velmi pravděpodobné,že v nápravách může být dlouhý převod a to taktéž není ideální.Důvodem jsou vyšší rychlostní limity v USA (až 120km/h-75mil).Některá auta tady v cz mají právě tuto kombinaci a při 90km/h motor točí někde kolem 1250ot./min.
Co se hydrauliky týká,kdysi jsem to zjišťoval a pto na převodovky Eaton normálně prodával HTS Kolín (Hynčica).Myslím že by se ale dala sehnat i jetá hydraulika-na některých autech v cz byla.

Myslím že v dnešní době spíš stojí otázka na jakou práci to bude,kde to bude jezdit zda po dálnici(euro 3=vyšší mýto),nebo jen kolem komína a zda je ta práce dostatečně zaplacená,aby si to na sebe vydělalo.

A abych tu jen nepsal román,tak přikládám pár obrázků z Kanady


Obrázek Obrázek Obrázek
ned dub 27, 2014 11:45 pm

Rony88
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 02, 2014 1:10 am
Bydliště: Blovice

Freightliner Argosy

Příspěvek

Freightliner Argosy - Nádhera, Argosy je na vzhled dokonalej, firma Freightliner by tento model mohla začít prodávat v Evropě s motory Detroit diesel a určitě by slavili úspěch a získaly by určitě mnoho fanoušků.
Obrázek
úte kvě 13, 2014 4:59 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 441
Registrován: stř led 24, 2007 11:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Rony 88:

Freightliner Argosy v Evropě-to je asi pouze přání.Než motor Detroit,tak by byl vhodnější motor Mercedes- běžně se tu montují a vychází z posledního Actrose (vyvíjeli ho společně-jeden koncern).Určitě by to bylo výhodné kvůli servisní síti,kterou MB má.Jinak je tam až příliš odlišností,tak si osobně myslím že to je utopie.


Freightliner Coronado (tanhle měl zrovna Detroit 60 VI)

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
ned čer 15, 2014 8:26 pm

Odpovědět

Zpět na „US TRUCKS“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host