Moderátoři: Olda, martin_100, cuisine, Hynek

Odpovědět
filip 90
Příspěvky: 5434
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký auto na tento sport

Příspěvek

Jo mělo by to jít i na Diamolce. Hele já myslím, že když to necháš třeba minutu zapnutý, tak se nestane vůbec nic. Kromě toho, že v dnešní době na tebe někdo pravděpodobně zavolá policajty nebo hasiče :lol: Když by se na to jelo delší dobu, tak by se mohl propálit píst. Spojka, převody taky v pohodě, je to hodně nadimenzované, takže krátkodobé zatížení to zvládne bez problému.

Jinak paradoxně hmotnost auta na to nemá přímý vliv. Zátěž se musí počítat po směru pohonu, mezi sousedními členy. Typicky spojka. Pokud je spojka dimenzovaná na 400 koní a 2000 Nm, a motor má polovinu, tak za autem můžeš táhnout třeba 200 tun a nebude problém. Neklouzne. Pokud zvýšíš výkon na dvojnásobek toho na co je stavěná, tak se bude při využití max. výkonu klouzat i s prázdným autem. Ono to svádí takto zkratkovitě to vypálit - "když to udrží plnou Tatru s vlekem v kopci, tak to 700 koní na 8 tunovym autě udrží jak nic". Ne neudrží. :wink:
Filip Nikl
stř srp 21, 2019 7:37 pm

Karel334
Příspěvky: 1430
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Jaký auto na tento sport

Příspěvek

Roztržení toho obalu spojky může udělat vysypané ložisko té drážkové hřídele nebo volné šrouby toho kroužku co ho drží.Taky špatný kardanový kříž u spojky to takto rozemele. Slabá údržba! Ten 10v turbo dá max 330ps a to není žádný max výkon na ten kardan.
ned srp 25, 2019 8:47 am

Honza 76
Příspěvky: 511
Registrován: čtv črc 24, 2008 10:33 am

Re: Jaký auto na tento sport

Příspěvek

Koukal jsem na ten vytržený závit v mase materiálu trubky a vypadá to na opakované přetěžování a tim i únavu materiálu a tím vysoká pravděpodobnost tohoto poškození. Je to jen muj názor.
Říká se v pořekadle, že.: " Komu se to nelíbí, ať si zadel políbí ". :mrgreen:
ned srp 25, 2019 11:29 am

úte říj 08, 2019 8:59 pm

Vopss23
Příspěvky: 2
Registrován: ned říj 06, 2019 3:54 am

Re: Jaký auto na tento sport

Příspěvek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
ned říj 13, 2019 11:57 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 3679
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Jaký auto na tento sport

Příspěvek

Vopss23 - turbo, 2vyfuky, piekne👌🏻👍🏻 bude nejaké video? 👍🏻
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pon říj 14, 2019 1:20 am

Honza 76
Příspěvky: 511
Registrován: čtv črc 24, 2008 10:33 am

Re: Jaký auto na tento sport

Příspěvek

Vopss23 - tomu říkam stroj. Né ta poblázněná Tatramanie která každou chvíli leží na každém vetším hrbu hlíny na trubce a nebo zapíchnuté čumákem v hlíně protilehlého kopečku jako v předchozích videíích.

Takovéto další stroje jako jsi Vopss23 dal jsou skvělé. Díky za skvělé fotky V3S trialky. :dance: :mrgreen:
Říká se v pořekadle, že.: " Komu se to nelíbí, ať si zadel políbí ". :mrgreen:
pon říj 14, 2019 9:54 am

PtrialM
Příspěvky: 775
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: Jaký auto na tento sport

Příspěvek

Takže duben 2020 v MILOVICÍCH? :clap: :clap:
pon říj 14, 2019 7:30 pm

PtrialM
Příspěvky: 775
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: Jaký auto na tento sport

Příspěvek

To Honza 76:
Kdyby neměli ty trialový V3S přední nápravy z VIZA ROSS aby tam měli uzávěrku
předku tak taky stojí pod kopcem,to auto začíná kolama to se nedá se seriovými
Tatrami srovnávat,viz třeba i hmotnost... :hand:
Ale fandím oběma značkám.... :clap:
pon říj 14, 2019 9:17 pm

Honza 76
Příspěvky: 511
Registrován: čtv črc 24, 2008 10:33 am

Re: Jaký auto na tento sport

Příspěvek

PtrialM píše:.... Takže duben 2020 v MILOVICÍCH? :clap: :clap: ....
Záleží podle termínu kdy to pořádají,ale rád přijedu.
Říká se v pořekadle, že.: " Komu se to nelíbí, ať si zadel políbí ". :mrgreen:
stř říj 16, 2019 2:24 pm

Honza 76
Příspěvky: 511
Registrován: čtv črc 24, 2008 10:33 am

Re: Jaký auto na tento sport

Příspěvek

PtrialM píše:..To Honza 76:
Kdyby neměli ty trialový V3S přední nápravy z VIZA ROSS aby tam měli uzávěrku
předku tak taky stojí pod kopcem,to auto začíná kolama to se nedá se seriovými
Tatrami srovnávat,viz třeba i hmotnost... :hand:
Ale fandím oběma značkám.... :clap:...
Ohledně Tater jsem se vyjádřil v minulosti v jiném příspěvku v jiném vláknu a za tim si stojím. Jen k tomu ještě dodám. Jako by nebyli i jiné automobilky vyrábějící nákladní stroje co to v terenu také zvládnou s hravostí.
Je fakt, že zavodní speciál je jiný stroj než na silnici,ale podle videíí v předchozím příspěvku nahoře.Tam je vidět co je velká bolest Tater - tim myslím středovou trubku podvozku.
Neřikam, je to stroj na tehdejší dobu vzniku dobré auto,ale skoro se na té koncepci z dob vzniku se do dnešní podoby skoro nic nezměnilo kromě toho, že se to skládá z dodaných dílu a převlíká horní části vozu a nástaveb.

Já osobně fandím všem těm co mají odvahu v dnešní době se do takovýchto a podobných zavodu pustit a jezdit to. Nejen trial,ale i Dakar, Kaluga OffROad atd.atd.
Říká se v pořekadle, že.: " Komu se to nelíbí, ať si zadel políbí ". :mrgreen:
stř říj 16, 2019 2:37 pm

PtrialM
Příspěvky: 775
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: Jaký auto na tento sport

Příspěvek

Oni by i třeba někteří hoši jezdili i s něčím jiným neokoukaným,viz třeba URAL.
Ale jiné značky,MAN,MB,DAF,FAUN,VOLVO myslím tím S4 a S5....asi zatím finančně nedostižné. Sport je to na okraji
zájmu TV médii,tudíš žadná odezva kterou můžeš mediálně využít,nalákat další sponzory,dovozce,velké autodopravy :pray: ...Viz třeba 4násobný mistr Evropy
B.Čáp s Avíí,kdo to ví? mimo skalních a pár lidí co dojdou na závody?a ti to stejně v pondělí ráno zapomenou :oops:
Proč třeba NAPA team, dealer DAFu jezdí T813 kolos?Jedině snad HT GROUP ale ti si taky nechali postavit T815 8x8
za poměrně dost velký peníz a to jezdí ČR,ME a TTDE takže srovnání mají.
stř říj 16, 2019 7:13 pm

Mint
Příspěvky: 69
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: Jaký auto na tento sport

Příspěvek

Honza 76: Jasně nic nezměnilo.
Možná jen začala Tatra používat odpružení náprav KING FRAME, kdy při kombinaci vzduchových vlnovcových pružin a listových pružin - těžká varianta KING FRAME - je zatížení jedné nápravy až 16 tun.
Obrázek
Pak třeba začala vyrábět podvozky s možností montáže všech řízených náprav. Některé kombinace umí i takzvaný krabí chod,(tedy jezdit bokem).
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... ly-1337766
https://www.auto.cz/video-takhle-zataci ... oly-110153
Obrázek Obrázek
Tatra začala vyrábět verze podvozků 10x10 , 12x12 a další. Byl změněn rozvor mezi první a druhou a tím pádem i mezi druhou a třetí nápravou. Tím je dosaženo lepšího rozložení vah a minimalizuje se tím i možnost pověšení auta na rouru. Mimochodem dnes jsou auta ověšena tolika dalšíma věcma (nádrže AdBlue, složitý výfukový systém euro 6 atd) že roura je skoro ve stejné výšce jako tyto komponenty A skvěle je v terénu chrání.
https://www.youtube.com/watch?v=amxYQlqGpCg
https://www.youtube.com/watch?v=uG_Vsh-g6AA
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Dál Tatra začala používat novou rouru o stejném vnějším průměru s větší tuhostí. Zapracováno bylo i na snížení ztrát výkonu v převodech.
Základ konstrukční unifikace leží především ve sjednocení vnějšího průměru nosné roury, na standardizovaný rozměr 273 mm v celém průřezu podvozku, s tím, že její rozdílná tloušťka se projevuje na vnitřním průměru. V úpravě jednotlivých segmentů a konstrukčních prvků za účelem převedení ruční výroby na automatickou a snížení špiček namáhání u přírub nosné roury. Velkou a zároveň požadovanou výhodou je skutečnost, že hutní polotovar pro výrobu nosné roury je standardizovaný podle EN (evropské normy) pro válcované trubky a lze ho nakupovat od více výrobců, což nebylo doposud možné, protože původně šlo o unikátní rozměr vyráběný ve Vítkovické válcovně trub pouze pro nás.

https://www.trucker.cz/rubriky/doprava/ ... 46564.html
Obrázek Obrázek
Pak je u řady Phoenix kompletně předělanej sestup, jelikož u Phoenixe je kardanem spojen sestup s převodovkou nikoli motor s převodovkou jako u starší koncepce.
To je jen pár věcí na které jsem si teď v ryclosti vzpoměl, ale jinak se na podvozku Tatry opravdu nic nezměnilo. :hvizd:
Vím, že to sem nepatří, jen jsem reagoval.
Jo a klobouk dolu před všemi trialisty. Jezdím na závody pravidelně a vždy poctivě obejdu všechny kategorie. Všechny mají své kouzlo a skvělé posádky.
Naposledy upravil(a) Mint dne stř říj 30, 2019 6:32 am, celkem upraveno 2 x.
čtv říj 24, 2019 2:11 pm

PtrialM
Příspěvky: 775
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: Jaký auto na tento sport

Příspěvek

Krásně napsaný,jen to,že ten trial pracuje s těmi staršími verzemi
podvozků Tatry,měchy jen u TPéček a ještě klasicky né King Frame
jinak listové pera+torzky.
Natáčecí nápravy v prototypech jsou ifácké přední.Vzpomínám si že
T.Tomeček dělal diplomku na téma T 815 4x4 WD,jezdila na nějakém
Autotecu v Brně a Tom začínal na trialu a pak se dal na rallye.
Řízení podobného řešení co je na Dakarkách(skříň řízení z boku na rámu) měl i Adam Staněk......
pát říj 25, 2019 9:42 pm

filip 90
Příspěvky: 5434
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký auto na tento sport

Příspěvek

Tak tahle debata nemá s Trialem moc společného. Obecně se dá říct, že čím více náprav, tím je na tom Tatra lépe.

8x8 - S5 v klasickém podání (MAN, MB) nejsou nic moc a Tatra se v terénu pohybuje daleko lehčeji.

S4, tedy 6x6, tam je to už na diskuzi a musí se říct, že k některým porovnáním asi ani nedošlo. Když vezmu český trial, tak tam je situace celkem jasná. Jediný zástupce klasiky tu je Ural, který má skvělé vlastnosti, ale také mouchy. Je lehký, má velké nájezdové a přejezdové úhly, je obratný, menší... Zas na druhou stranu trpí absencí plnohodnotných uzávěrek, slabým motorem a menší spolehlivostí.
Tatry: Verze TP ať už 813 nebo 815 nepočítám. Pro Trial to nejsou vhodná auta, ikdyž jsou divácky atraktivní a pokud bych si volil auto, tak jasně TP - čko. :lol: Občas se výsledek povede, ale nedá se s tím vyhrávat.
815 VVN vyniká hlavně brutální silou V12 a podvozku na reduktorech. Má kratší rozvor mezi 1. a 2. nápravou a větší kola, což eliminuje chytání se za rouru. Zas na druhou stranu vadí přední převis a přetížená přední náprava (kabina s rámem, motor...). Když se to shrne, tak Ural vítězí. Projede celkem lehce spoustu překážek, kde se Tatra musí "prohrnout" což je na úkor přesnosti a trestných bodů.
815 "slápěčka" nemá nevýhody VVN. Je lehčí, přesnější ale zároveň ji nechybí síla na výjezdy, bahna a "hrnoucí" překážky. Kvůli delšímu rozvoru se chytá za rouru, ale při správném jízdním stylu se to dá částečně eliminovat. Zároveň drží (kromě praskajících poloos), čímž Ural jasně poráží. Ovšem to je Ural. Pokud bychom přijeli do S4 s něčím nemající jeho problémy, tak by situace asi tak jasná nebyla. Ovšem je otázka jak by se nějaký MB, či MAN 6x6 choval. V Evropě jich jezdí několik, ale zas tam nejezdí Tatry. Jestli by vlastnosti byly bližší Uralu, nebo spíše VVN.
Pak tu samozřejmě máme hybrid týmu Krahulec od Adama, což je, až na trochu jalovější V8, asi ideál. Ale tam všichni víme jak to je.

S3 - 4x4 by asi nebylo nic moc. Oproti LIAZce si myslím, že velký špatný. Ale kdo ví.

Naštěstí je pořád rozhodujícím faktorem šikovnosti pilota. Technika za miliony je sice plus ale šikovné ruce nenahradí. A to je na Trialu to nejkrásnější. :D
Filip Nikl
ned říj 27, 2019 9:58 am

Odpovědět

Zpět na „TRUCKTRIAL“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host