Moderátoři: Olda, martin_100, cuisine, Hynek, spida

Odpovědět
Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2250
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Příspěvek

Spolehlivost nebude stejná, nýbrž vyšší, kur*a, vyšší! A plnění plánu půjde kam? No půjde do prd...! Svobodník msifa, myslete politicky! :D
pát lis 08, 2019 11:54 am

pát lis 08, 2019 12:03 pm

Uživatelský avatar
Basstl
Příspěvky: 56
Registrován: sob led 18, 2014 6:40 pm
Bydliště: Teplice

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Příspěvek

Buggyra sice na autě nic novýho nemá (nevidím jako výhodu, ale spíš stagnaci) a spolehlivost bude možná vyšší, ale nemají nikoho, kdo by jel o bednu.
pát lis 08, 2019 11:55 pm

jezek_obecny
Příspěvky: 66
Registrován: stř pro 19, 2012 11:34 pm
Bydliště: Czech

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Příspěvek

Právě to že Buggyra nemá TOP jezdce, mě u nich dává naději na dobrý výsledek :)
sob lis 09, 2019 12:56 am

Mint
Příspěvky: 66
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Příspěvek

Aleš o nové Pragovce a DAKARU 2020 v rozhovoru na DAKAR MANIA.
https://www.dakarmania.cz/index.php/201 ... ais-praga/
A zatím poslední video jízdy V4Sky.
https://cs-cz.facebook.com/AlesLopraisD ... 835339085/
sob lis 09, 2019 11:02 am

laik
Příspěvky: 2264
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Příspěvek

Moc hezkej rozhovor. Podrobnej, informovaný otázky, skoro bez hrubek.
sob lis 09, 2019 1:38 pm

Mint
Příspěvky: 66
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Příspěvek

Mě zaujala třeba tahle část ohledně brzd. Přijde mi, že Tatra má vyvinuté závodní kotoučové brzdy s Buggyrou, kde má Buggyra nějaké své know-how a tím pádem zatím nejsou dostupné pro jiné týmy.
Navzdory současnému trendu pokračujete také s bubnovými brzdami. Proč dostaly přednost před kotoučovými?
„Tatra sice kotoučové brzdy má, ale pro nás jsou v tuto chvíli nedostupné. Zkoušeli jsme je získat, ale nepodařilo se. Před časem jsme se pokusili o vlastní vývoj kotoučových brzd. Jednalo se však o velmi náročnou záležitost a nám se to ne úplně podařilo.“
„Zásadní rozdíl je v tom, že bubny při brzdění natemperují velké teplo, které dlouho odeznívá, zatímco teplota kotouče vyskočí na 1200 stupňů a zase rychle spadne dolů. V případě bubnů se tedy musí počítat s dlouhým chlazením a je na pilotovi, aby si s tím poradil a správně zacházel.“
„Kotoučové brzdy jsem chtěl, ale už jsme se s bubny naučili žít. Máme velmi slušné brzdové obložení a díky novému systému elektronického rozdělování brzdné síly od firmy Wabco se vše, co mě na bubnových brzdách štvalo, výrazně změnilo. Auto je dneska při brzdění výrazně vyrovnanější než dříve, kdy ‚přebrzděná‘ zadní náprava často způsobovala nepříjemný negativní smyk. To už teď máme vyřešené. Když jsme vše vyhodnotili, dospěli jsme k závěru, že je pro nás mnohem lepší zůstat u současného systému. Máme know-how ohledně bubnů, obložení, zhruba víme, co to vydrží. Trvalo by dva roky, než bychom stejné znalosti získali s kotouči.“
sob lis 09, 2019 1:56 pm

TomZ
Příspěvky: 127
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Příspěvek

Zajímavé je i povídání o motoru. Že výkon a točivý moment je paradoxně nižší, ale průběh otáček toč. momentu lepší. A zdá se, že hlavním důvodem změny byly servisní náklady.
sob lis 09, 2019 2:22 pm

laik
Příspěvky: 2264
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Příspěvek

Kotouče nejsou k dostání na phoenixech? :think:
sob lis 09, 2019 2:26 pm

oldjan
Příspěvky: 742
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Příspěvek

Když vezmu v potaz, jaký problémy s kotouči má Buggyra na okruhovém specialu, tak možná tohle je rozumnější volba...

Jsem na to hodně zvědav, zatím se pragovka tváří, že by mohla fungovat.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
sob lis 09, 2019 2:27 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 540
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm
Bydliště: Pardubitz

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Příspěvek

... s tím motorem si Aleš malinko protiřečí. Na začátku říká, že kdo chce dnes uspět, musí mít 1200 koní a automat (což limitovalo Queenu), později říká, že 1000 koní je až dost a všechno je to o krouťáku..... Každopádně, Alešovi odpovědi i zvolený přístup ke konstrukci mají hlavu a patu. Dobře, Vy. :clap: :clap:
"Rallye, je sportem pro lidi trpící nevyléčitelnou formou duševní zpozdilosti" (Jeremy Clarkson)
sob lis 09, 2019 2:32 pm

TomZ
Příspěvky: 127
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Příspěvek

oldjan: Ale na okruhovém speciálu asi má dosti jiné kotouče než na dakarském (rám vs. roura). A na dakarském měla problémy s ledasčím, ale zrovna s kotouči asi ne...
sob lis 09, 2019 2:36 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 821
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Příspěvek

Tohle se pred chvili objevilo na fscebooku. Vite o tom nekdo neco? A neni to Skrobanek?

Obrázek
sob lis 09, 2019 3:09 pm

msifa
Příspěvky: 1228
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Příspěvek

To vypadá na Roberta Jana Szustkowskeho (a vlevo je Škrobánek....)
To je tedy překvápko.
Jen ty tatry od Bonveru jsou pro Dakar trošku za zenitem. Ani před pěti lety to nebyly konkurenceschopné..... :think:
sob lis 09, 2019 4:31 pm

Mint
Příspěvky: 66
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: Dakar 2020 - první zprávy

Příspěvek

laik:
Jj Phoenix se běžně prodává s kotoučema, ale jestli je v závodním speciálu použita stejná náprava to netuším.
Při použití standartní tatrovácké nápravy Fat Boye občas nečekaně opustil náboj kola už při testování a na následujícím dakaru vlastně také.
Obrázek
Tady sledujte co dělá kolo při testování.
https://www.youtube.com/watch?v=4dbOEJDgFuI
A tady mluví David Vršecký o problémech s kotoučema.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
„Jezdec může jet s kotoučovými brzdami daleko rychleji a přesněji,“ uvádí pro iDNES.cz Vršecký. „Poprvé jsme kotouče nasadili před dvěma lety na přední nápravu a měli jsme s nimi obrovské problémy,“ prozrazuje Vršecký. „Od brzd jde obrovské teplo, zahřívají se náboje a ložiska, komponenty pak mají jinou vůli,“ vysvětluje. V loňském ročníku tým testoval kotoučové brzdy na zadní nápravě.
sob lis 09, 2019 6:08 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: JarekF a 16 hostů