Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Právě. Rychlá asistence je od toho, aby byla schopná rychle poskytnout pomoc, případně vyřešit nějaký fatální problém. To znamená, že v závodě musí vydržet až do konce. Barva čísla je pak na zvážení. Když má bílé, tak si může i pozávodit, ale na druhou stranu, když se u někoho "zasekne", tak tým ztrácí asistenční kamion.
S růžovým startuje vždycky vzadu, nemá moc šanci na výsledek a déle se na něj čeká. Zas na druhou stranu je to vlastně jedno jak jede, protože nad ním nevisí strašák diskvalifikace za nedojetí včas, neprojetá CP atd.
S růžovým startuje vždycky vzadu, nemá moc šanci na výsledek a déle se na něj čeká. Zas na druhou stranu je to vlastně jedno jak jede, protože nad ním nevisí strašák diskvalifikace za nedojetí včas, neprojetá CP atd.
Filip Nikl
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Na Dakaru 2020 uz ruzove cisla nebyly, ne? To byla v roce 2019 kdyz tam jela Tatra Adria. Myslim si, ze letos take ruzove cisla nebudou.
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Takže kdyz nedojede tak čus? Pá byla nějakej rok taky ta soutěž mimo hlavní kvalifikaci ne? Jel ji MM...
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Standardní bílé číslo: Ano když posádka nedojede do cíle ve stanovený čas, nebo neprojede jeden z kontrolních bodů (třeba z důvodu poruchy se tam nedostane), tak prostě končí. Poslední roky bylo zavedeno pravidlo, že se posádka mohla vrátit po dni volna do soutěže s nějakou obrovskou penalizací a soutěž si prostě dojet.
Přiklad: Přesně Martin Macík, když urazil kolo. Neprojeli několik CP, protože se k nim prostě bez předního náhonu nedostali. Ovšem trať projeli a CP nedali jen pro to, že jsou záměrně umístěny někde v nějaké řiti, kam se vlastně jet nemusí a nedá se tam dostat. Dříve v době tužka + papír + razítko by toto vlastně nenastalo, protože na trati bylo jen několik záchytných bodů a nikdo nevěděl, kde auta reálně jedou. To znamená, že by Martin normálně dorazil do cíle sice se ztrátou, ale pokud by stihl časový limit, tak by pokračoval normálně dál.
Ovšem v době GPS toto nejde, takže se vymyslelo toto pravidlo, aby to tak trochu simulovalo původní dobrodružnost podniku a taky si za ty peníze posádky něco odjely.
Včera spekulovali o tom, že pro kategorii Elite toto pravidlo platit nebude.
Růžové číslo: Tam toto neplatí. Pokud auto neprojede některý z CP, tak dostane jen penalizaci a jede dál. Ovšem také pak startuje automaticky na chvostu startovního pole, takže nemůže nijak zasáhnout do výsledků. Je to opět řešení přesně umístěných CP v místech, kam třeba nějaká 6x6 nemá šanci vyjet. Po první pouštní etapě by tak bylo startovní pole bez asistencí. Růžová čísla se pak přesunou na konec aby se nikomu nepletli a tak se pak nahodile pohybují po trati. Pak se přesně stane, že najednou se na prvním místě objeví nějaký MAN se startovním číslem 549, protože dojel k CP po silnici, takže tam byl první.
Přiklad: Přesně Martin Macík, když urazil kolo. Neprojeli několik CP, protože se k nim prostě bez předního náhonu nedostali. Ovšem trať projeli a CP nedali jen pro to, že jsou záměrně umístěny někde v nějaké řiti, kam se vlastně jet nemusí a nedá se tam dostat. Dříve v době tužka + papír + razítko by toto vlastně nenastalo, protože na trati bylo jen několik záchytných bodů a nikdo nevěděl, kde auta reálně jedou. To znamená, že by Martin normálně dorazil do cíle sice se ztrátou, ale pokud by stihl časový limit, tak by pokračoval normálně dál.
Ovšem v době GPS toto nejde, takže se vymyslelo toto pravidlo, aby to tak trochu simulovalo původní dobrodružnost podniku a taky si za ty peníze posádky něco odjely.
Včera spekulovali o tom, že pro kategorii Elite toto pravidlo platit nebude.
Růžové číslo: Tam toto neplatí. Pokud auto neprojede některý z CP, tak dostane jen penalizaci a jede dál. Ovšem také pak startuje automaticky na chvostu startovního pole, takže nemůže nijak zasáhnout do výsledků. Je to opět řešení přesně umístěných CP v místech, kam třeba nějaká 6x6 nemá šanci vyjet. Po první pouštní etapě by tak bylo startovní pole bez asistencí. Růžová čísla se pak přesunou na konec aby se nikomu nepletli a tak se pak nahodile pohybují po trati. Pak se přesně stane, že najednou se na prvním místě objeví nějaký MAN se startovním číslem 549, protože dojel k CP po silnici, takže tam byl první.
Filip Nikl
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Rallye Dakar 2021: Seznam etap
Etapa Datum Start a cíl Celkový úsek (km) Měřený úsek (km)
Prolog 2. ledna Džidda - Džidda 11 11
1. 3. ledna Džidda - Biša 622 277
2. 4. ledna Biša - Vadí ad-Davásir 685 457
3. 5. ledna Vadí ad-Davásir - Vadí ad-Davásir 630 403
4. 6. ledna Vadí ad-Davásir - Rijád 813 337
5. 7. ledna Rijád - Burajda 625 419
6. 8. ledna Burajda - Háil 655 485
7. 10. ledna Háil - Sakaka 737 471
8. 11. ledna Sakaka - Naúm 709 375
9. 12. ledna Naúm - Naúm 579 465
10. 13. ledna Naúm - Úla 583 342
11. 14. ledna Úla - Janbu 557 511
12. 15. ledna Janbu - Džidda 452 225
Etapa Datum Start a cíl Celkový úsek (km) Měřený úsek (km)
Prolog 2. ledna Džidda - Džidda 11 11
1. 3. ledna Džidda - Biša 622 277
2. 4. ledna Biša - Vadí ad-Davásir 685 457
3. 5. ledna Vadí ad-Davásir - Vadí ad-Davásir 630 403
4. 6. ledna Vadí ad-Davásir - Rijád 813 337
5. 7. ledna Rijád - Burajda 625 419
6. 8. ledna Burajda - Háil 655 485
7. 10. ledna Háil - Sakaka 737 471
8. 11. ledna Sakaka - Naúm 709 375
9. 12. ledna Naúm - Naúm 579 465
10. 13. ledna Naúm - Úla 583 342
11. 14. ledna Úla - Janbu 557 511
12. 15. ledna Janbu - Džidda 452 225
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Tak Tomeček na 100% jede na Dakar
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Aneb nikdy neříkej: "nikdy"
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Otázka ohledně Tomova nestartu v kategorii Classic. Jeho Tatra asi stejně nesplňuje podmínku - rok 2000 Buď jak buď, je mimo závod, ale vydělá nějakou zlatku, sveze se, a mechanická Tatra se určitě dostane do záběru kamer.
Zajímal by mě postoj škodovky k úsilí Ondry Klymčiva. Předpokládám, že se za vůz 130 stydí. Doufám, že to stroj dá až do konce.
Předpokládám, že žlutá Liazka, která se tu mihla na fotkách, poveze díly pro Karla, dále Valtrův a Heuvelův stroj.
Zajímal by mě postoj škodovky k úsilí Ondry Klymčiva. Předpokládám, že se za vůz 130 stydí. Doufám, že to stroj dá až do konce.
Předpokládám, že žlutá Liazka, která se tu mihla na fotkách, poveze díly pro Karla, dále Valtrův a Heuvelův stroj.
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Kategorie Classic pro TT byla spíš legrace. Ovšem zrovna on by v garáži našel minimálně dva vhodný kusy No vlastně 3 jestli správně počítám.
Postoj Škodovky podle mě bude takový, že by ho klidně byli schopní zažalovat. Ono s tímhle není moc legrace, zvlášť u těchto velkých značek. Mají vlastní oddělení motorsportu, to se účastní záležitostí povolených od VW a tečka.
LIAZka: Přesně tak to Martin říkal včera ve videu. Povezou více dílů, tak si zpět asi pronajali jejich původní Lízu, kterou kdysi prodali do sbírky pana Joklíka.
No ten automat měli dát Casalemu... Pak by mu to i šlo. https://www.facebook.com/BUGGYRA/videos ... 800550935/
Postoj Škodovky podle mě bude takový, že by ho klidně byli schopní zažalovat. Ono s tímhle není moc legrace, zvlášť u těchto velkých značek. Mají vlastní oddělení motorsportu, to se účastní záležitostí povolených od VW a tečka.
LIAZka: Přesně tak to Martin říkal včera ve videu. Povezou více dílů, tak si zpět asi pronajali jejich původní Lízu, kterou kdysi prodali do sbírky pana Joklíka.
No ten automat měli dát Casalemu... Pak by mu to i šlo. https://www.facebook.com/BUGGYRA/videos ... 800550935/
Filip Nikl
-
- Příspěvky: 151
- Registrován: čtv pro 19, 2013 1:28 pm
- Bydliště: žatec
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
no má se co učit , hlavně, že má beduíny
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Tak s tou škodovkou..., jak by pak jezdili historici? To je přece stejné, ne? Akorát nechápu ty velké nápisy Škoda na Ondrově autě...
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Casale ma fajný pohled takovej jako že smrt v očííích
Re: DAKAR 2021 - první zprávy
Možná jsem naivní, ale já bych ho nepodceňoval... Teď zjevně řadit neumí, ale to se za Dakar může naučit a příští rok už může být dobrej (pokud by zase jel s náklaďákem). Zadarmo ty vítězství zase nemá.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 hostů