No Katriňák je machr už pár Dakarů, ale právě proto už ani moc tím výborným výkonem nepřekvapil. Zato Macek dojel a to na místě jednak neočekávatelném a jednak už fakt že takhle vysoko vůbec dojel... Tomu říkám překvapení soutěže.
Co se týká Ginafu X2222, je to zajímavá myšlenka. Stačí skouknout:
(radím použít Explorer)
A jde vidět, že tohle moc silnej náklaďák není. 950PS by hádal málokdo, zvláště při chvástání o odlehčování o tunu... Ale pak stačí skouknout :
(radím použít Explorer)
a najednou je vidět výkon a akcelerace o které si můžou ostatní nechat jen zdát! Že by restriktory o větším vnitřním průměru zvyšující výkon a snižující spolehlivost? Kdoví. Ale zvláštní je, když člověk čte nejdříve 950PK, po roce že továrna je schopna vyždímat 1000PK (viz černý rámeček na webu GRP), pak na stránkách lopraisovců (J.Vintr 19.1.) píšou o 1200PS a nakonec v etapě "kolem Růžového jezera" píše o 1500 PS.
Podle mě je to logické, 18000 ccm má velkou moc. A proč ne? Když má 18L 800-900 koní, nestane to, co se stalo De Rooyům když ždímali 12.6L šestiválce na 800PS. Když krátkodobě vyždímají to, co je motor krátkodobě schopen vytvářet, proč ne? Na okruzích dokázali z 12L DAF 6stiválce 1400PS. Vše je ale otázkou výdrže. Proto má třeba Staceyho MAN 700+PS(ofic. materiály) a třeba tolik nehrotí výkonovou špičku. A třeba pro případ nutnosti s sebou vezou i náhradní těsnění pod hlavu
Ale proč ne? Protože jak na?uknul bubak, tohle smrdí velkým průšvihem a opakováním historie z roku 1989. Mistr Čagin je důkaz ...