Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Uživatelský avatar
bubak
Příspěvky: 336
Registrován: sob črc 22, 2006 6:39 pm

Příspěvek

Oha,co sa tyce vykonu GinafRellyPoweru tak myslim si ze motor CAT C18 iba na 950Koni zacina.Ales hovoril ze Ginaf ma aj 1200Koni a teraz co necitam,citujem
Loprais.cz píše:Naši soupeři v Ginafu vsadili vše na jednu kartu a nastavili motor na plný výkon, který může být kolem 1500 koní.....
Neviem,neviem,ale mame vacsi vykon ako mal DAF TurboTwin,a to je uz neco.

Aspon je vidiet co taka elektronika v modernom svete dokaze

V kategorii kamionov ma teda zasa prekvapil vykon Ginafov a ostra jazda De Rooya a zadretie jeho motoru DAF,Caginov "vystrelok" a bravurna jazda Tatrovakov a jedneho Liaza (do polovice sutaze,ale aj to sa pocita :wink: )

Mozno pomysliet nato co by sa stalo keby sa ten motor v kamionoch dal dostredu,co by sa potom diali za veci...

A urcite ma tesi vykon Katra,byt do prvej desiatky o 50 kg tazsou motorkou,to je ties vykon,Super,super,uz sa tesim na Dakar 2008 :wink:
pon led 22, 2007 8:58 pm

Uživatelský avatar
M.S
Příspěvky: 519
Registrován: pát říj 13, 2006 10:32 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No Katriňák je machr už pár Dakarů, ale právě proto už ani moc tím výborným výkonem nepřekvapil. Zato Macek dojel a to na místě jednak neočekávatelném a jednak už fakt že takhle vysoko vůbec dojel... Tomu říkám překvapení soutěže.

Co se týká Ginafu X2222, je to zajímavá myšlenka. Stačí skouknout:
Obrázek(radím použít Explorer)
A jde vidět, že tohle moc silnej náklaďák není. 950PS by hádal málokdo, zvláště při chvástání o odlehčování o tunu... Ale pak stačí skouknout :
Obrázek(radím použít Explorer)
a najednou je vidět výkon a akcelerace o které si můžou ostatní nechat jen zdát! Že by restriktory o větším vnitřním průměru zvyšující výkon a snižující spolehlivost? Kdoví. Ale zvláštní je, když člověk čte nejdříve 950PK, po roce že továrna je schopna vyždímat 1000PK (viz černý rámeček na webu GRP), pak na stránkách lopraisovců (J.Vintr 19.1.) píšou o 1200PS a nakonec v etapě "kolem Růžového jezera" píše o 1500 PS.

Podle mě je to logické, 18000 ccm má velkou moc. A proč ne? Když má 18L 800-900 koní, nestane to, co se stalo De Rooyům když ždímali 12.6L šestiválce na 800PS. Když krátkodobě vyždímají to, co je motor krátkodobě schopen vytvářet, proč ne? Na okruzích dokázali z 12L DAF 6stiválce 1400PS. Vše je ale otázkou výdrže. Proto má třeba Staceyho MAN 700+PS(ofic. materiály) a třeba tolik nehrotí výkonovou špičku. A třeba pro případ nutnosti s sebou vezou i náhradní těsnění pod hlavu :twisted:
Ale proč ne? Protože jak na?uknul bubak, tohle smrdí velkým průšvihem a opakováním historie z roku 1989. Mistr Čagin je důkaz ...
pon led 22, 2007 9:56 pm

msifa
Příspěvky: 2104
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek

Tak Dakar 2007 nám skončil.
Z českého pohledu byl jednoznačně úspěšný.

Motorky:

15. Macek (Yamaha), 42. Pabiška (KTM), 51. Kaštan (Suzuki) 65. (1. ve čtyřkolkách) Macháček (Yamaha)

Velice příjemně překvapil Macek – první dakar, jel poměrně vyrovnaně, neriskoval a prakticky dojel hned v závěsu za špičkou. Kaštan se letos trápil s novým strojem a Macháček to už je taková dakarská klasika – prostě nezmar.

Auta:

54. (14. v naf?ácíh) Zapletal/Janáček (Mitshubishi) Po dlouhé době účast ČR v této kategorii, dojeli do dakaru, kdyby nebylo závady na spojce mohli být o pár míst víš, ale i tak jednoznačně úspěch a rozhodně příslib do budoucna (pokud budou finance na další dakar).

Kamiony:

3. Loprais/Gilar (Tatra)
5. De Avezedo, Justo, Martinec (Tatra)
11. Tomeček, Morávek, Lála (Tatra)
-. Macík, Žák, Vidman (Liaz)

Všechny tatry zajížděli v průběhu soutěže časy kolem 5. místa.

Aleš Loprais příjemně překvapil, ze začátku jel na jistotu, ke konci přidal agresivitu a je z toho super 3. místo. Reálně, lepší to asi nemohlo být.
Lopraisovci hodně předělali od loňska auto a viditelně k lepšímu. A i účast dvoučlené posádky nebyl handicap.

De Avezedo předvedl precizní výkon, ví že se špičkou nemůže rychlostně držet krok za každou cenu, ale díky naprosto vyrovnanému výkonu zasloužené 5. místo.

Tomeček – no to už nemůže být jen smůla. Od začátku se prodírat z konce startovního pole až na 11. místo – klobouk dolů. Nebýt té závady tak by jel na úrovni De Avezeda. Na Loprise by podle mne neměl – ne jezdecky, ale díky rozdílu techniky, Lopraisové mají auto technicky trošku dále (lehčí auto, trochu výkonnější motor s lepší charakteristikou).

Macík, jel až do závady velice, velice dobře. Škoda jeho odstoupení (jestli to tak muselo být, nechci hodnotit), jinak mohl reálně být kolem 6 – 10. místa. Na to, že jede prakticky s autem, které sám vyvíjí a vyrábí, nechával za sebou spousty jezdců s tovární podporou.
Naposledy upravil(a) msifa dne úte led 23, 2007 2:10 pm, celkem upraveno 1 x.
úte led 23, 2007 12:56 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Obrázek
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
úte led 23, 2007 1:58 pm

msifa
Příspěvky: 2104
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek

Tak z těch fotek běhá mráz po zádech.....Hlavně, že to kluci přežili. Prakticky se stalo to co před pár lety Lopraisovi.
úte led 23, 2007 2:08 pm

Uživatelský avatar
seremed
Příspěvky: 518
Registrován: pon pro 04, 2006 9:25 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

---
Naposledy upravil(a) seremed dne úte led 23, 2007 11:00 pm, celkem upraveno 1 x.
úte led 23, 2007 2:19 pm

tatracyber
Medvěd
Příspěvky: 3182
Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
Bydliště: Reichenberg

Příspěvek

Každopádně měl chagin pěkný štěstí. Kabina na jeho straně je pěkně rozemletá. Dokonce i ochranej rám je místama přeraženej
Už tu nejsem, už mě s fórem neotravujte.
úte led 23, 2007 2:24 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Paaaane jo....to je síla. (Kdybych aspoň měl dostatečně velkej monitor na shlédnutí celé fotky, by to bylo lepší ).
úte led 23, 2007 7:45 pm

Bagr
Příspěvky: 2576
Registrován: stř bře 01, 2006 6:20 pm
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

A tak co se mu přesně stalo,že takhle dopadl?
Vše o Karosách na stránce:
www.karosa.webgarden.cz
úte led 23, 2007 8:57 pm

tatracyber
Medvěd
Příspěvky: 3182
Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
Bydliště: Reichenberg

Příspěvek

Bagr píše:A tak co se mu přesně stalo,že takhle dopadl?
Jesi se nepletu tak skákal po "roletě" ve 110km/h a nějak ho to vykolejilo.
Už tu nejsem, už mě s fórem neotravujte.
úte led 23, 2007 9:04 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

tatracyber píše:
Bagr píše:A tak co se mu přesně stalo,že takhle dopadl?
Jesi se nepletu tak skákal po "roletě" ve 110km/h a nějak ho to vykolejilo.
Já se omlouvám, že jsem to takhle vyvedl a prsknul to sem velký. Byl jsem ve spěchu a chtěl jsem se podělit.


No já myslím že to právě roleta nebyla. Pokud umím aspoň trochu rusky, tak na kamazmaster.com bylo napsáno něco v tom smyslu že letěli jako dobytci rychle v prachu (páč doháněli tu opravu vstřikování) a nalítli na nějakou skálu..nebo kamen...nebo tak něco...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
úte led 23, 2007 9:45 pm

Uživatelský avatar
seremed
Příspěvky: 518
Registrován: pon pro 04, 2006 9:25 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

no ta fotka ze spitalu je nejlepsi, usmevava posadka 500, i sestricka se usmiva..kazdopadne me Kamazmaster prekvapil ze to tam dali...:))))
úte led 23, 2007 11:14 pm

Pavel M.
Příspěvky: 729
Registrován: úte led 23, 2007 12:04 pm
Bydliště: Pce

Příspěvek

myslím, že to tam dali velmi neradi. Ty fotky už nějakej čas kolujou po netu. Dřív to bylo i na jejich foru:
http://www.kamazmaster.com/forum/viewto ... &start=255
stř led 24, 2007 12:39 am

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Samer-www.liaztrucks.com píše:Já se omlouvám, že jsem to takhle vyvedl a prsknul to sem velký. Byl jsem ve spěchu a chtěl jsem se podělit.
V pohodě....zrovna u týhle hodně pěkný fotky to myslím můžem tolerovat ;-)

Akorát jak je tady ten odkaz na to jejich ruský fórum, tak tam v týanimaci nahoře maj dvě chybičky....chybí tam Liaz...a ten kamaz jede nějak moc stejnoměrně...bez kotrmelců :-)
stř led 24, 2007 8:45 am

Uživatelský avatar
seremed
Příspěvky: 518
Registrován: pon pro 04, 2006 9:25 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

david píše:
Samer-www.liaztrucks.com píše:Já se omlouvám, že jsem to takhle vyvedl a prsknul to sem velký. Byl jsem ve spěchu a chtěl jsem se podělit.
V pohodě....zrovna u týhle hodně pěkný fotky to myslím můžem tolerovat ;-)

Akorát jak je tady ten odkaz na to jejich ruský fórum, tak tam v týanimaci nahoře maj dvě chybičky....chybí tam Liaz...a ten kamaz jede nějak moc stejnoměrně...bez kotrmelců :-)
jo a Stacey uz je v cili:))
stř led 24, 2007 11:42 am

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů