Moderátoři: Olda, martin_100, cuisine, Hynek, spida

Odpovědět
nero
Příspěvky: 3634
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

OK, díky. :wink:
pát pro 14, 2012 8:44 pm

Flendrs
Příspěvky: 71
Registrován: úte kvě 24, 2011 9:36 am
Bydliště: Vyškov

Příspěvek

Dotaz: Tunil někdo V10? Mohla mít zajímavé parametry. Menší váha, spotřeba, výkon malinko menší než V12.

Stejný dotaz platí i na Deutz V8.

Díky FL
čtv pro 27, 2012 10:20 pm

filip 90
Příspěvky: 5182
Registrován: úte lis 11, 2008 11:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No je to furt dokola: Závisí jak na co. A co kdo by od toho chtěl. No a na financích. Teoreticky by se dalo dostat někam lehce přes 600 koní. Někam na Breslau to neni špatný ale už i tam to je neska na hraně skoro až na nic. Ono totiž taková normální MAN D26 má v sérii 540 koní a stačí tam nechat udělat nějakej blbej chiptuning za pár tisíc a je tam 650 koní jako prd. A to eště s lepší momentovou křivkou.
Filip Nikl
čtv pro 27, 2012 11:11 pm

Uživatelský avatar
Lucian
Příspěvky: 470
Registrován: čtv led 08, 2009 8:21 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Už se to tu psalo několokrát, ale je to tak, motory řady T3 (T3?-928, T3?-929, T3?-930) nemá smysl dále řešit. Nejdál jsou V12 (T3-930) Tomáše Tomečka a nic víc s tím udělat nepůjde a mám dojem, že ani CommonRail výrazně už koníky a ani krouťák nepřidá. Sice je mi to líto, že se se vzducháči Tatra musíme rozloučit, ale je to fakt.

A znovu jen lituji, že nebyl datožen vývoj motorů řad T5/T6!!!
pát pro 28, 2012 12:26 pm

smíšek
Příspěvky: 69
Registrován: čtv pro 13, 2012 9:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvek

Ještě trocha vzpomínek na rok 2011. je to Martinova Tatra, ještě před přestavbou, s kterou tehdy na začátku roku boural.

http://www.youtube.com/watch?v=eYTfOR_1 ... e=youtu.be
pát led 04, 2013 4:18 pm

fastfreddyCZ
Příspěvky: 64
Registrován: ned led 06, 2013 1:23 am
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

S přechodem na 13l motory musí situaci řešit i Kamaz. Protože v Rusku není výrobce vhodného motoru 13l., tak Kamaz pro Dakar testuje Liebherr a Cummins. Aktuálně se věci kloní právě k Liebherr. V prosinci byla v Kamazu i obchodní delegace a přímo osobně i pan Liebherr. Rozhodnutí o volbě motoru ale ještě nepadlo.
pon led 21, 2013 1:44 am

Uživatelský avatar
John 15
Příspěvky: 210
Registrován: pát čer 20, 2008 11:12 pm
Bydliště: Bojkovice

Příspěvek

Napadlo mě, jak je to u dakarských speciálů v současnosti řešeno s emisními normami. Přece nově registrované vozidlo musí splňovat určitou emisní normu. V současnosti je to EURO 5, kde většina výrobců využívá systém SCR s použitím močoviny Ad blue. Jsou tedy dakarské vozy tímto systémem vybaveny nebo je např. po registraci vozidla tento systém odstraněn? Jako příklad můžeme použít vůz Marcela Shoo, který byl registrován v roce 2012. Jak to u něho proběhlo?
stř led 30, 2013 8:09 pm

filip 90
Příspěvky: 5182
Registrován: úte lis 11, 2008 11:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No tak třeba valník Tatra 815 4x4 se vyrábí už víc jak 20 let, takže tam snad neni potřeba nic víc řikat. :lol: :lol: No ale u Phoenixa to je asi horší ale určitě to nějak šlo. :wink:
Filip Nikl
stř led 30, 2013 8:40 pm

Uživatelský avatar
John 15
Příspěvky: 210
Registrován: pát čer 20, 2008 11:12 pm
Bydliště: Bojkovice

Příspěvek

To je pěkné, že se vyrábí 20 let, ale pokud se nové vozidlo registruje v zemích EU musí splňovat emisní limity a to i vozidlo, které se vyrábí už dvacet let. Proto jsou Tatry T815 řady Terrno vybaveny systémem SCR, který následně upravuje emise výfukových plynů, aby splňovaly normy EURO 4 a 5. Vozy vyvážené do Ruska toto splňovat nemusí, protože se nejedná o zemi EU a legislativa je jiná, takže je možné pro tento trh vyrobit i vozidlo s EURO 2, ale není možné ho u nás registrovat! A je mně jasné, že to nějak šlo. Mně ale zajímá jak to šlo!
stř led 30, 2013 10:55 pm

Friday13th
Příspěvky: 27
Registrován: stř lis 14, 2012 7:55 pm
Bydliště: Milevsko

Příspěvek

Myslím, že jsem kdysi četl, že by v trucku směli být jen motory od výrobcům, jejichž motory byli použity přímo výrobcem vozu, ale dneska to tak už asi není...
a ani Deutz není mimo hru... má v nabídce TCD2015 V6 11,9L 360kW s Euro 3
Jinak mě by zajímalo, jaké mají omezení ohledně turbodmychadel a pokud je mají třeba dvě tak jsou zapojena, jestli třeba je vždy jedno pro polovinu válců nebo jako je to dnes moderní dvoustupňově a jestli někdo používá kombinaci turba a kompresoru
stř led 30, 2013 11:56 pm

filip 90
Příspěvky: 5182
Registrován: úte lis 11, 2008 11:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já to chápu jak to je. Proto řikám, že 815 se dělá už 20 let, takže vozidlo oficielně vyrobené třeba v roce 1990 nic plnit nemusí. A je to. S Phoenixem nevim.
Filip Nikl
stř led 30, 2013 11:56 pm

nero
Příspěvky: 3634
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Není to tak, že ta auta jsou registrována jako závodní, a proto mají některé výjimky? Třeba kamiony nemají podjezdové zábrany, stejné by to mohlo být i s emisemi...
čtv led 31, 2013 12:02 am

Friday13th
Příspěvky: 27
Registrován: stř lis 14, 2012 7:55 pm
Bydliště: Milevsko

Příspěvek

nemůže to být tak, že i nově vyrobená vozidla se závodní homologací mají povoleny vyšší emisní limity??
čtv led 31, 2013 12:05 am

Uživatelský avatar
Puťo
Příspěvky: 1066
Registrován: stř lis 23, 2011 12:10 pm

Příspěvek

nemaju trucky sportovy preukaz, ako je to aj u osobnych zavodakoch? ak ano tak to riesi asi onen preukaz.
Martin Puťo Puterka
čtv led 31, 2013 12:50 am

Tod2
Příspěvky: 874
Registrován: čtv led 08, 2009 4:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek

jj, myslím, že tyto vozy jsou vedeny jako závodní speciály a nemusí splňovat současné emisní normy
čtv led 31, 2013 8:17 am

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Mara75, medved a 7 hostů