Stránka 1 z 7

Napsal: úte pro 11, 2012 9:19 am
od filip 90
Cat/Gyrtech C13 - 970 koní a 3600 Nm :shock: :shock: To se mi ani nechce věřit. :lol:

Napsal: úte pro 11, 2012 10:46 am
od Puťo
Nikdy som nestudoval ako je na tom Buggyra samotná ale podla mna tam bude min. dvojnasobna hodnota toho vykonu a krutak urcite tiez o kapanek väcsí :lol:
Sám Vršecky hovoril ze po zavedení novych pravidiel po ktorych museli dat na motor len jedno turbo (tykalo sa to aj inych technickych prvkov) tak museli motor opäť na novo ladit aby sa tomu predoslemu udaju aspon priblizili.Mozno trepem ale spomínal ze motor stratil na pruznosti a tym padom potrebuju omnoho viac radiť.

Napsal: úte pro 11, 2012 10:54 am
od herrywood
To by mě zajímalo jestli se i Loprais rozhodne pro CAT :roll: když vidím ty zajímavé hodnoty

Napsal: úte pro 11, 2012 1:20 pm
od Coudy
Parametry motoru C13 fenomenální! Snad i spolehlivost bude neméně dobrá. Marek je sympaťák, dříč a úspěch bych mu moc přál. :finish:
Jinak se zdá, že mají u Lopraisů novou PR manažerku - dle newsletteru, který dorazil... Např. ohledně nových stránek se píše: "Již brzy v novém stylu a podobě" ... Tak uvidíme, kdy dojde ke spuštění.

Napsal: úte pro 11, 2012 2:41 pm
od filip 90
No tak kdysi v minulosti měly tehdy Super Race Trucky přes 1800 koní. V současé době to je okolo 1100 a točivý moment je omezený na 6000 Nm (zřejmě pravidly). Proto mě docela překvalpil výkon 970 koní který se od tahače moc neliší zas točivý moment je lepší průměr (otázka je jaký je průběh). Ale MAN s 4000 Nm na tom bude asi přeci jen trošku líp. Koneckonců i v závodech tahačů letos byl MAN motorově trochu výš.

Napsal: úte pro 11, 2012 2:56 pm
od Tod2
Jinak se zdá, že mají u Lopraisů novou PR manažerku - dle newsletteru, který dorazil... Např. ohledně nových stránek se píše: "Již brzy v novém stylu a podobě" ... Tak uvidíme, kdy dojde ke spuštění.
pokud vím, tak tahle paní je v agentuře Tripon toho blbouna Juchelky, která dělala i pro Bonver dakar team, dodnes mi dluží hodinky, které jsem loni vyhrál...

Napsal: úte pro 11, 2012 3:06 pm
od Timy
Jako Juchelka z Medúzy? Nebo je to jenom shoda jmen?

Napsal: úte pro 11, 2012 3:19 pm
od filip 90
Jo ten z Medůzy, na jednom video CDT ze Senice je k vidění. :)

Napsal: úte pro 11, 2012 5:19 pm
od nero
MAN asi bude mít bez debat nejlepší motor na Dakaru, ale myslím, že Gyrtech ho může časem dohnat. Vźdyť MAN na něm pracuje již několik let a Echter v nějakém rozhovoru dokonce zmiňoval, že mechanik (Arthur Klein?) se podílí na ladění motorů pro truckracing. Gyrtech jel "na plno" zatím jen jeden ročník SWR, a to jen pár etap. Takže věřím, že se na něm bude v dalších letech dál pracovat, navíc by mělo být nasazených mnohem více kusů, což znamená i větší množství dat a zkušeností.
Ještě dotaz, ten (dakarský) Gyrtech má jedno turbo? Nevíte jaké? Buggyra slibovala pustit nějaké informace, ale zatím nic.

Napsal: úte pro 11, 2012 5:20 pm
od Puťo
Filip 90:skoda ze také parametre nikdy neuvidíme na výkonnostnych grafoch motora Tatry V8 ktoré by zabezpečili účast 100% Tatroviek pre nadchadzajuce rocníky. :cry:

Napsal: úte pro 11, 2012 6:23 pm
od F.E.N.I.X
Puťo: Pochybuju, že by V8 od Tatry někdo použil, ten motor sice funguje, ale co jsem zaslechl, tak je problém s chlazením... Kdo ví, jak by dopadl při těch vysokých teplotách...

Napsal: úte pro 11, 2012 6:33 pm
od Puťo
počkat,mam to chapat tak ze by ani nebol taky problem s dosiahnutím vykonu ako s chladením???????????? :o

Napsal: úte pro 11, 2012 6:39 pm
od filip 90
Tak chlazení by nebyl problém. Stačilo by zvednout otáčky ventilátoru a vyhodit intercoolery z motoru za kabinu. Ale i tak je limit toho motoru nějakejch 480 - 500 koní. Navíc má poměrně tragickej průběh točivého momentu. Možná by se dalo něco vylaborovat s turbama, místo jednoho použít 2 menší ale i tak je nereálný se s tim dostat alespoň na parametry V12 natož pak takovýho dravce jako MAN D26, Cursor 13 nebo Gyrtech.

Napsal: úte pro 11, 2012 8:06 pm
od F.E.N.I.X
filip 90: Tak malý výkon? Když jsem byl v lednu na konferenci, kde dojel o T. Tomeček, tak mluvil o tom, že mají tu V8 v plánu použít. Když vezmu v potaz, že teď má na V12 něco okolo 850-900 koní, tak si myslím, že i ta V8 by šla vyladit na podobný výkon. Otázkou je ten krouťak jak píšeš, ten je v dunách zřejmě důležitější...

Napsal: úte pro 11, 2012 8:38 pm
od filip 90
Tak jako použít ji mužou ale hodnoty co píšeš jsou nemožný. Ono totiž ten motor je už trošku staršího data - viz třeba 2 - ventilová hlava. A nebo šlo za předpokladu, že to bude vlastně uplně jinej motor. Když to vemu podle V12. My máme verzi s českym čerpadlem a Holsetama a na brzdě měl motor 730 koní. To je nějakejch 61 koní na válec. Takže výkon V8 při stejný specifikaci je přibližně 480 koní. Tomeček má stejnou V12 akorát s čerpadlem Bosch. Kolik tam má koní nikdy vlastně neřek ale odhaduje se +- 800 (jednou mluvil o 750).

Ty motory maj rezervy. Dalo by se laborovat s turbama aby tlačily od nižších otáček a větší tlaky. Dalo by se zlepšit chlazení přesunutím intercoolerů z motoru za kabinu. Líp pořešit chlazení oleje. Ale co by to udělalo to se těžko odhaduje. Určitě by vzrostlo tepelný zatížení. Možná by šel výkon nahoru a taky možná by začaly praskat hlavy přidírat se písty. Rozhodně si ale myslim, že na 900 koní by se to nedostalo, možná tak těch 850. A ikdyby 900 což je 75 koní na válec, tak máme 600 koní na V8. S průběhem točivého momentu to je tak nějak podobně no.