Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

K tomu by se asi musel vyjádřit někdo, kdo zná tatrovácké motory dokonale. Ale jak říká Filip, také si myslím, že V8 není cesta. Ona jedna věc je vyšponovat motor a jeho parametry a druhá věc je potom spolehlivost... To by asi nešlo úplně dohromady u V8. Ikdyž záleží asi i na tom, jaké ambice a vize má TT dál. Pokud zanevřel na Dakar, určitě bych ho rád viděl např. na SWR. To ale znamená mít konkurenceschopné auto, s V8 nevím.
úte pro 11, 2012 8:52 pm

Dody
Příspěvky: 317
Registrován: čtv led 24, 2008 8:41 pm

Příspěvek

Neviem ci si dobre pamatam, ale znizenie objemu planuje iba ASO, takze zavody pod hlavickou FIA sa budu dat jazdit aj s vacsimi motormi
úte pro 11, 2012 8:59 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

A eště další faktor (a možná nejdůležitější) jsou pravidla. Je obecně známo, že 13 litrový vzducháč nikdy nedosáhne takovýho výkonu jak 13 litrový vodník. Takže se vzducháčem musíme jít s objemem nahoru. Ovšem tam už pravidla budou předepisovat restriktor a to motor zabije.
Filip Nikl
úte pro 11, 2012 9:04 pm

F.E.N.I.X
Příspěvky: 99
Registrován: stř lis 07, 2012 1:09 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

Tomeček říkal, že tam něco přes 850 koní má, ale že už jsou na maximu možného, i když má na motoru větší větrák (z prototypu, tam je prý větší jak v sérii), musí používat speciální maziva, které vydrží i vysoké tepelné namáhání.

A ta "nová" V8 EURO VI má pořád dvouventilovou hlavu nebo už to zmodernizovali?
úte pro 11, 2012 9:39 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No nevim jestli V8 E6 je vůbec funkční. Jj Tomeček má poslední verzi závodního motoru přímo z Tatry. Má jinej blok, specielní čerpadlo Bosch, 2 x Holset a větší větrák snad údajně z řady motorů T5.
Filip Nikl
úte pro 11, 2012 10:13 pm

ViBo
Příspěvky: 5
Registrován: stř led 11, 2012 9:32 am
Bydliště: Orlova

Příspěvek

Už dříve R. Smolka uváděl, že vzducháč jako závodní motor je v podstatě mrtvý - jednak zastará konstrukce řady T3 a problémy vzducháče s chlazením, v nějaké rozhovoru uváděl především nízký kroutící moment.
úte pro 11, 2012 11:32 pm

Veselda
Příspěvky: 154
Registrován: čtv úno 04, 2010 1:13 pm
Bydliště: České Libchavy

Příspěvek

Pokud mne neklame moje paměť tak za mých studijních let u nás ve škole sídlil Stanislav Matějovský s jeho okruhovou TATROU - v ní byl motor MAN - 12 litrů, 1250 HP a 5100 Nm. Bylo to auto pro třídu Race Truck "B" takže měl na sání zaplombovaný restriktor - když už měl jasný titul mistra Evropy tak se žádalo o přeřazení do třídy "A" aby se mohl restriktor odstranit a zvýšit ještě výkon.
Takže 975 HP u C13 není nijak málo, ale věřím že výkonové rezervy ještě má.
stř pro 12, 2012 6:45 am

Martin-Happy
Příspěvky: 1506
Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nevíte někdo, jestli CDT posílá i Nissan Patrol a LTT Nissan Navara jako PressCary?
stř pro 12, 2012 11:42 am

F.E.N.I.X
Příspěvky: 99
Registrován: stř lis 07, 2012 1:09 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

filip 90: motor V8 E6 jsem viděl broukat na brzdě, takže funkční je :)
stř pro 12, 2012 1:34 pm

Friday13th
Příspěvky: 27
Registrován: stř lis 14, 2012 6:55 pm
Bydliště: Milevsko

Příspěvek

Martin-Happy: LTT (ILT) ano a co se týče CDT tak byla řeč o Press-moto
stř pro 12, 2012 6:20 pm

Martin-Happy
Příspěvky: 1506
Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Takže jen Jindra na moto jo? Patrol zůstane doma? OK.
stř pro 12, 2012 7:20 pm

latis
Příspěvky: 104
Registrován: pát lis 23, 2012 9:12 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Tak na odjezdu Patrol byl v ostravě,ale jestli jede i dál na lodi,to nevím.
stř pro 12, 2012 8:04 pm

Uživatelský avatar
H-car
Příspěvky: 208
Registrován: pon lis 30, 2009 8:22 am
Bydliště: Světlá nad Sázavou

Příspěvek

http://www.motormix.cz/dakar/35144-dva- ... -na-dakaru

Jenom škoda, že nejsou informace o parametrech těch motorů.
stř pro 12, 2012 8:07 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Snad se časem dočkáme informací o parametrech. Mě by zajímalo, do jaké míry je to ještě "sériový" motor CAT C13. Protože nikde se tento název neobjevuje. Jestli je to tak, jak kdysi popisoval Pepík Kalina situaci u Macíků, kdy jim přijde motor Deutz od výrobce a oni mu pak dají vědět, že ho celý přestavějí... :lol:
stř pro 12, 2012 8:57 pm

Veselda
Příspěvky: 154
Registrován: čtv úno 04, 2010 1:13 pm
Bydliště: České Libchavy

Příspěvek

Přikládám link na článek kde jsou o motoru GYRTECH zajímavé údaje - to bude ale asi jeho maximum s krátkou životností

http://www.sport.cz/moto/clanek/103230- ... losti.html
stř pro 12, 2012 9:20 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů