Stránka 4 z 7

Napsal: pát pro 14, 2012 7:44 pm
od nero
OK, díky. :wink:

Napsal: čtv pro 27, 2012 9:20 pm
od Flendrs
Dotaz: Tunil někdo V10? Mohla mít zajímavé parametry. Menší váha, spotřeba, výkon malinko menší než V12.

Stejný dotaz platí i na Deutz V8.

Díky FL

Napsal: čtv pro 27, 2012 10:11 pm
od filip 90
No je to furt dokola: Závisí jak na co. A co kdo by od toho chtěl. No a na financích. Teoreticky by se dalo dostat někam lehce přes 600 koní. Někam na Breslau to neni špatný ale už i tam to je neska na hraně skoro až na nic. Ono totiž taková normální MAN D26 má v sérii 540 koní a stačí tam nechat udělat nějakej blbej chiptuning za pár tisíc a je tam 650 koní jako prd. A to eště s lepší momentovou křivkou.

Napsal: pát pro 28, 2012 11:26 am
od Lucian
Už se to tu psalo několokrát, ale je to tak, motory řady T3 (T3?-928, T3?-929, T3?-930) nemá smysl dále řešit. Nejdál jsou V12 (T3-930) Tomáše Tomečka a nic víc s tím udělat nepůjde a mám dojem, že ani CommonRail výrazně už koníky a ani krouťák nepřidá. Sice je mi to líto, že se se vzducháči Tatra musíme rozloučit, ale je to fakt.

A znovu jen lituji, že nebyl datožen vývoj motorů řad T5/T6!!!

Napsal: pát led 04, 2013 3:18 pm
od smíšek
Ještě trocha vzpomínek na rok 2011. je to Martinova Tatra, ještě před přestavbou, s kterou tehdy na začátku roku boural.

http://www.youtube.com/watch?v=eYTfOR_1 ... e=youtu.be

Napsal: pon led 21, 2013 12:44 am
od fastfreddyCZ
S přechodem na 13l motory musí situaci řešit i Kamaz. Protože v Rusku není výrobce vhodného motoru 13l., tak Kamaz pro Dakar testuje Liebherr a Cummins. Aktuálně se věci kloní právě k Liebherr. V prosinci byla v Kamazu i obchodní delegace a přímo osobně i pan Liebherr. Rozhodnutí o volbě motoru ale ještě nepadlo.

Napsal: stř led 30, 2013 7:09 pm
od John 15
Napadlo mě, jak je to u dakarských speciálů v současnosti řešeno s emisními normami. Přece nově registrované vozidlo musí splňovat určitou emisní normu. V současnosti je to EURO 5, kde většina výrobců využívá systém SCR s použitím močoviny Ad blue. Jsou tedy dakarské vozy tímto systémem vybaveny nebo je např. po registraci vozidla tento systém odstraněn? Jako příklad můžeme použít vůz Marcela Shoo, který byl registrován v roce 2012. Jak to u něho proběhlo?

Napsal: stř led 30, 2013 7:40 pm
od filip 90
No tak třeba valník Tatra 815 4x4 se vyrábí už víc jak 20 let, takže tam snad neni potřeba nic víc řikat. :lol: :lol: No ale u Phoenixa to je asi horší ale určitě to nějak šlo. :wink:

Napsal: stř led 30, 2013 9:55 pm
od John 15
To je pěkné, že se vyrábí 20 let, ale pokud se nové vozidlo registruje v zemích EU musí splňovat emisní limity a to i vozidlo, které se vyrábí už dvacet let. Proto jsou Tatry T815 řady Terrno vybaveny systémem SCR, který následně upravuje emise výfukových plynů, aby splňovaly normy EURO 4 a 5. Vozy vyvážené do Ruska toto splňovat nemusí, protože se nejedná o zemi EU a legislativa je jiná, takže je možné pro tento trh vyrobit i vozidlo s EURO 2, ale není možné ho u nás registrovat! A je mně jasné, že to nějak šlo. Mně ale zajímá jak to šlo!

Napsal: stř led 30, 2013 10:56 pm
od Friday13th
Myslím, že jsem kdysi četl, že by v trucku směli být jen motory od výrobcům, jejichž motory byli použity přímo výrobcem vozu, ale dneska to tak už asi není...
a ani Deutz není mimo hru... má v nabídce TCD2015 V6 11,9L 360kW s Euro 3
Jinak mě by zajímalo, jaké mají omezení ohledně turbodmychadel a pokud je mají třeba dvě tak jsou zapojena, jestli třeba je vždy jedno pro polovinu válců nebo jako je to dnes moderní dvoustupňově a jestli někdo používá kombinaci turba a kompresoru

Napsal: stř led 30, 2013 10:56 pm
od filip 90
Já to chápu jak to je. Proto řikám, že 815 se dělá už 20 let, takže vozidlo oficielně vyrobené třeba v roce 1990 nic plnit nemusí. A je to. S Phoenixem nevim.

Napsal: stř led 30, 2013 11:02 pm
od nero
Není to tak, že ta auta jsou registrována jako závodní, a proto mají některé výjimky? Třeba kamiony nemají podjezdové zábrany, stejné by to mohlo být i s emisemi...

Napsal: stř led 30, 2013 11:05 pm
od Friday13th
nemůže to být tak, že i nově vyrobená vozidla se závodní homologací mají povoleny vyšší emisní limity??

Napsal: stř led 30, 2013 11:50 pm
od Puťo
nemaju trucky sportovy preukaz, ako je to aj u osobnych zavodakoch? ak ano tak to riesi asi onen preukaz.

Napsal: čtv led 31, 2013 7:17 am
od Tod2
jj, myslím, že tyto vozy jsou vedeny jako závodní speciály a nemusí splňovat současné emisní normy