Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

No jinak já Vám taky chci poděkovat za krásně strávených 14 dní + dny u AER které jsem si nesmirně užil takto poprvé . Ikdyž to bylo časově náročné ale stálo to zato.
Klukům co dojeli GRATULUJI :wink: a ti co nedojeli tak ať nevěší hlavu budem se na ně zase těšit.

Teď už zase jen sledovat kdo příjde s něčím novým, co za nový tým se nám tu chystá a tešit se na další závodění :driver:
sob led 19, 2013 10:56 pm

Adam
Příspěvky: 629
Registrován: pát lis 21, 2008 2:00 pm

Příspěvek

Tak tohle mě dostalo, prej Karel Loprais :D http://www.sport.cz/moto/rallye/clanek/ ... tml#hp-sez u těch fotek
sob led 19, 2013 10:58 pm

tra
Příspěvky: 1045
Registrován: čtv dub 24, 2008 6:35 pm
Bydliště: Chrudim

Příspěvek

Tak už jsem to trochu vstřebal, je to prostě paráda:

Skvělá Tatra - hlavně Kolomý a i Loprais, skvělí všichni naši ostatní co dojeli do cíle, ale i Ti co měli smůlu a nedojeli, ale příště ji mít určitě nebudou !!! Skvělí Slováci na motorkách a především Ivan Jakeš. Výborný výkon Davida na motorce, smůla pro Honzu, ale to je jen sport. Děkuji všem tady na foru za milou společnost při Dakaru, byla to krása to takto emotivně sledovat. Všem účastníkům a i technice přeji šťastný návrat domů a těším se na další boje. Kamaz i Iveco jelo výborně, jsou letos nejlepší, ale stejně je příště porazíme, protože příště budeme nejlepší my :wave:

PS Ještě jsem zapomněl - veliké díky všem, co přinášejí zprávy z Dakaru ať už na trati nebo doma u PC !
Naposledy upravil(a) tra dne ned led 20, 2013 7:01 am, celkem upraveno 1 x.
ned led 20, 2013 12:20 am

Uživatelský avatar
Detien
Příspěvky: 7
Registrován: stř led 09, 2013 11:53 pm
Bydliště: doma

Vzkaz od press týmu :-)

Příspěvek

Náš Czech press tým (J.Jindra-Jednočlenný jednostopý press team ) je v Santiagu. Má toho po dnešku plný kecky. Je v pořádku.
ned led 20, 2013 12:24 am

7hanes
Příspěvky: 28
Registrován: úte říj 16, 2012 4:13 pm
Bydliště: Opava

Příspěvek

Gratuluji všem k letošním extra pěkným výkonům.
Naposledy upravil(a) 7hanes dne ned led 20, 2013 11:04 am, celkem upraveno 1 x.
ned led 20, 2013 8:08 am

will83
Příspěvky: 75
Registrován: pát led 07, 2011 10:07 pm
Bydliště: ČB

Poděkování

Příspěvek

Chtěl bych poděkovat všem za příspěvky zejména p.Vintrovi, Spidovi, p.Jindrovi.....jejich rychlé a pravdivé informace přímo od účastníků jsou tím správným kořením tohoto povedeného fóra.

Vítězi jednotlivých kategorií jsou pro mě:

Ivan Jakeš (za to jaká jména v celkovém pořadí nechal za sebou)
Giniel de Villiers (za výsledek s privátní toyotou)
Martin Kolomý (za spolehlivou jízdu a obrovské zlepšení oproti minulým ročníkům, teď už patří ke špičce)

Co se týká Aleše Lopraise, nebýt té baterie, mohla být možná bedna - skvělý výkon celého týmu. Jen bych dodal že dvě auta v soutěži jsou sice dvojnásobné náklady, ale mnohonásobná výhoda.

Co by se mohlo zlepšit:
- celý mediální obraz dakaru (od nyní nepřehledných www stránek až po živé vstupy, více onboardů, rychlého zpravodajství, delší záběry atd.). Pokud by bylo z dakaru poskytováno více materiálů, zpravodajství na ČT by šlo také velmi nahoru, takhle nemají z čeho vařit. Přesto se to na ČT velmi zlepšilo.
- vynechat rallyové RZ
- prodloužit jednotlivé etapy
- etapy by měly být celkově těžší, hlavně na navigaci (tak aby hodina ztráty nebyla neřešitelná)
- a vůbec celý by se to měllo vrátit do Afriky

Z Redbull Kamazu nemám moc dobrý pocity, trochu mi jejich vystoupení připomíná letošní sezónu F1. Zpočátku hoši trochu pomaleji, počkáme co ukáží ostatní, vono to bude alespoň zajímavější pro média a diváky a to se velkým šéfům celýho podniku a sponzorům bude velmi zamlouvat, no a pak na to šlápneme a celkem v pohodě vyhrajeme, dost nám to hodí a všichni budou spokojený, jak to bylo napínavý.....Berte to s rezervou, ale prostě tam, kde je Redbull, se pumpujou takový peníze, že výhra je až nudně jistá. Myslím, že Kamazy mají ještě obrovský rezervy.

Děkuji všem a
těším se na další ročník.....
ned led 20, 2013 8:36 am

danies
Příspěvky: 171
Registrován: ned lis 12, 2006 10:57 pm

Příspěvek

Přidávám se ke gratulaci. 5. a 6. místo je super.Příští rok chci vidět i Lízu min v TOP 10. :wink:
ned led 20, 2013 9:42 am

Chomuťák
Příspěvky: 1216
Registrován: stř bře 01, 2006 2:25 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak jsem včera při tom čekání usnul... :hvizd:

Gratulace těm, co dojeli, velká gratulace našim, co dojeli...

U Aleše je velká škoda problémů s elektrikou, ale první dojetí n jihoamerickém dakaru se počítá a být v první desítce taky. Pokud bude nové auto, tak příslib do dalších let.

Poklona k Martinovi, že si vydržel jet celou dobu "to své" a držel se v popředí i bez vyložené střelby.

Trošku nerad vidím hatrick Kamazu, ale holt jsou to frajeři a mají na to. Docela se těším na další ročníky, je tam příslib zajímavého závodění (samozřejmě, pokud nezasáhnou pořadatelé).

Jinak příjemných čtrnáct dní s vámi všemi, tady na fóru :thumbud:
Karosa C744 s osmikvaltem - královna silnic...
Od teď všude autobusem a neuhýbám...
Co je největší záhadou přírody? Ženské oko! Z desíti metrů vidí blond vlas na světlém saku, ale z půl metru nevidí garážová vrata !!!
ned led 20, 2013 11:10 am

Uživatelský avatar
Tomáš Matyska
Příspěvky: 1897
Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
Bydliště: Plzeň-sever

Příspěvek

Taky bych rád poděkoval všem tady. Letos jsem, zejména v době první poloviny závodu, nebyl v moc dobré pohodě, zejména psychické, a neměl jsem vůbec náladu zjišťovat kdo, kde a jak...A sledování on-line trakingu mi vyšlo pouze při jedné etapě, shodou okolností to byla ta, kterou vyhrál Aleš a po níž se na maličkou chvíli ve vedení na stránkách dakar.com objevil Martin Kolomý :D
Takže mi letos Vaše příspěvky hodně pomáhaly udržet si nějaké vědomí, zejména o tom, kdo měl s čím problém atd.

Ještě jednou díky!!!
Thierry Sabine by to tak nechtěl!!!
ned led 20, 2013 11:21 am

Uživatelský avatar
Lucian
Příspěvky: 490
Registrován: čtv led 08, 2009 7:21 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Velká gratulace patří Ivanu Jakešovi za famózní 4. místo (od bedny ho moc nedělilo)!!! Také velice gratuluji Martinovi Kolomému za skvělé 5. místo, a jestli příští rok budou kotouče a Tatra se ještě lépe vyladí, tak by to mohlo být i lepší.
Gratuluji též Alešovi Lopraisovi k pěknému 6. místu a všem našim, co dojeli!!!

Též mi tady s vámi bylo dobře a těším se zase za rok!!!
ned led 20, 2013 11:23 am

fastfreddyCZ
Příspěvky: 64
Registrován: ned led 06, 2013 12:23 am
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Kamaz

Příspěvek

Myslím, že pohled na Kamaz ve stylu "jeli pomalu a pak zrychlili a vyhráli" je hrozně zjednodušený a mylný.
Zeptám se vás: Kolik z vás sledovalo zpravodajství Kamazu, rozhovory s jejich jezdci, jejich videa??
Myslím, že z těch co tady posuzujete Kamaz z vás většina četla stránky Bonver, ILT a sledovala ČT.
Sledoval jsem od začátku všechny týmové zprávy, našich, Veky, Kamazu, četl jsem články anglicky, německy i rusky.
Byl jsem i v kontaktu s borcem přímo od Kamazu.
A můj závěr je takový, že Kamaz jel od samého počátku velice rychle, snažili se co to šlo. Žádné flákání, jak jim tady někteří podsouváte.
Na začátku v prvních etapách měl každý z jejich jezdců nějaký problém, který jim přivodil ztráty. Velký problém Kamazu na počátku byla ztráta z bloudění a problémy s nalezením waypointu. Pak přicházely proražené pneu, porucha řazení, vletění do 3 metrové díry v rychlosti 140 km/h atd.
Ale šli do toho taky takticky. Měli představu kdo je jednička a kdo dvojka a trojka. U Holanďanů byl jedničkou De Rooy a ostatní byli všeci dvojky! Mleli se hlava nehlava a chybovali..
Kamaz ale fungoval jako tým, Mardějev jel na Nikolajeva, Karginov jel na Mardějeva a starší jezdci jeli jako rychlá asistence. Pokud takový přístup nebude mít i De Rooyův tým nemůžou pravidelně uspět.
A taky je pravda, že Kamaz měl těch technických problémů, těch nejzávažnějších, míň než De Rooy, Loprais nebo i Kolomý.
A Stacey či Biasion, to jsou kapitoly samy o sobě..
Gratulace zaslouženému vítězi.
Příští rok jim to ale Alda s novou královnou nedaruje! :)
ned led 20, 2013 11:39 am

Martin-Happy
Příspěvky: 1506
Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak si udělám také shrnutí, ale dlouhé :lol:

Zase je fakt, že Kamazu vyšla taktika, ale jen díky tomu, že Kolomý až bude odladěné auto a zase vylepšený motor, tak se banální problémy typu nejdoucího pedálu apod. nedají očekávat. Přeci jen to auto jako celek fungovalo poprvé při takové zátěži. Fantastickým příslibem do budoucna je výkon motoru Buggyra, který ve všech třech exemplářích dorazil do cíle bez závažnějších problémů. Spáčil má mé uznání, že se obětoval pro tým a jel se starou Lízinkou. Dokázal, že je to stále vůz na velmi dobré technické úrovni a patří do širší špičky. Tomáš Vrátný sice zaostal za loňským výsledkem, na druhou stranu po řadě defektů se sám smířil s tím, že nemůže bojovat o čelní příčky, jel hlavou, věděl, že nejlepší je se udržet v závodě za každou cenu a krýt všem záda, a tuto úlohu splnil dokonale.
Valtr je opět fantastickým příslibem do budoucna našich jezdců. Má tendenci se neustále zlepšovat a co nejvíce bojovat. Je tam dravost a ambice, a navíc dokázal, že ač má LIAZ VK 30 let starou kabinu, všechn ostatní komponenty patří do TOP10 mezi letošními kamiony a je tam šance posunovat se výsledkově výše. Navíc Valtr působí stejně vyzrálým dojmem, jako loni Kolomý, a i díky zkušenostem v posádce se dá očekávat, že jeho závodní styl se bude odvíjet správnou cestou, podobně jako u Martina. Vildman působil dobrým seriozním dojmem týmové dvojky. Jel konstantně, kryl záda, neriskoval. I od začátku říkal, že jeho hlavní cílem je dojet, což se mu povedlo.
Třetí kamínek v mozaice BDP byl Marcesl Schoo. Ten ztratil na začátku vinou koeficientů. Ale pak na mezičasech ukazoval, že vůz je dobře připraven na souboje, že se v něm rychle aklimatizoval, a že i v rukou průměrného pilota jde o kvalutní závodní stroj. Dá se tedy očekávat, že Phoenix nebude na soutěžích jediný. Což by nebylo na škodu.

Aleš, no, Je tam potenciál. Umí jezdit agresivně ty etapy. Jak se ukazuje každý rok, tak v kombinaci s tím, že je sám, je to taktika, která nemůže slavit úspěch. Nikdy. Je potřeba, aby dostal rozum a pochopil, že bud druhý vůz, nebo uplně jiná závodní strategie. Na druhou stranu si myslím, že je v cíli také díky tomu, že měl sice starší, ale zato vychytaný vůz. Jet s novým neozkoušeným speciálem, tak by tohle tempo určitě nevydržel a odstoupil by. Každopádně gratulace za 6. flek a za mnoho dílčích (byt v celkovém pohledu neúčelných) dobrých výsledků. Jen je třeba se zamyslet. Ono nakonec Karel 2001 taky vyhrál sám proti silnému týmu Kamazů, těch faktorů bylo více, ale za zamyšlení to stojí.

DeRooy ukázal, že mít extra silný tým není nejlepší. Zvláště, pokud se neurčí, kdo je číslo 1 mezi druhými. Většina támu se mu rvala o pozici druhého ostrého jezdce, což přivedlo tým do nepříjemné situace. Torpédo bylo vpředu, ale dlouho za ním v poli žádný vůz, který by kryl záda. Hurvajs bude muset stanovit v týmu priority, jinak takové vítězství, jaké dosáhl loni nezopakuje.

Kamazy letos skvělá taktika. Už to není o tom, že jedou o hodinu napřed. Navíc je taky čeká změna motoru, ale nepředpokládám, že by jakkoliv podcenili přípravu a testování. Jejich příprava jezdců i aut bude vždy maximální. Ovšem ukázalo se, že strategicky porazitelné jsou, udolal je loni takto Hurvajs, letos s nimi v celkovém hodnocení perfektně bojoval Kolomý (až do těch drobných problémů).

Příjemně překvapili holandské MANy. Nepamatuju si, že bych je třeba loní vídával v etapách takto vysoko. Chybně jsem si myslel, že vývoj MANu je již za zenitem, ale je vidět, že technologicky jsou to stále dobré vozy. Je otázkou, jak dlouho ještě, ale nechci je posuzovat, abych se zase nespletl.

Motorky, tam se nevyznám, takže jen gratulace Jakešovi (tomu obrovská) a Pabiškovi. Gordon měl letos velkou smůlu, takže se Peterhajzl nemusel uchylovat ke křivárnám. Vývoj Toyoty je za poslední rok ohromný, ale omezení pro auta nahrávají boggynám. Letos to pořadatelé kompenzovaly tím, že zařadily spoustu etap pro buggyny nevhodných. Zaleží na vytyčení tras příštích let, zda se buggyny dokážou opět vrátit na vítěznou vlnu, kam je kdysi poslal Schlesser.

Pořadatelé, to je rok od roku větší tragédie. Nevhodné vedení etap, neutralizace, zbytečné rušení a letos nově koeficienty. Prostě ten klasickej maraton ku*ví jak to jen jde.

A nakonec ČT... Letos o dvě úrovně lepší než loni. Zíta nekoktal, zpočátku velmi nejistě, i nějaké ty chyby v komentáři, ale postupně se zlepšoval. Navíc ČT nakoupila nějaké záběry našich, což bylo fajn. A v přehledech také několikrát telefonovali do bivaku, sledovaly i aktuální mezičasy, konečně to mělo sledovatelnou úroveň
A velmi chválím Dakarské ozvěny. Angažování Kubíčka byl fantastickej nápad. Sice jako správnej manager dělal reklamu hodně svému týmu, ale nepřipustil faktické chyby v komentáři a držel úroveň pořadu. Výběr hostů hodnotím za 1*. A chválím, že Zíta měl i domácí přípravu na jednotlivé hosty a ptal se i na zajímavé věci pro fanoušky, kteří dakar sledují a ne jen na ty základy, který sme všichni slyšeli milionkrát. Co kritizuji, je nedostatečná stopáž. Chápu, že kolem páté je někde hokej, fotbal, tenis nebo běžky, ale pozvat si Lamače, Luska, Vršeckého, Smolku nebo Kakrdu a věnovat jim cca 7 minut, to je tragické. Uvítal bych tak hodinu, klidně ať pak dají zázna, třeba ve dvě ráno, já si klidně počkám, nebo si to pustim z archivu ČT, aby to nezaclánělo v programu pitomým čutálistům, ale opravdu nenechat takové hosty rozmluvit je obrovská škoda.
ned led 20, 2013 12:11 pm

Uživatelský avatar
JHvP
Příspěvky: 877
Registrován: sob pro 31, 2011 11:32 am
Bydliště: Praha 6

Příspěvek

No k té kritice přístupu Aleše, uvědomte si, že už potřetí v řadě jel sice ostře, ale bez vážnějších chyb a žádný z těch problémů, co jej zastavil, nemohl dost dobře ovlivnit. S tou elektrikou opravdu těžko mohl něco dělat a nebýt toho, dost možná by vyhrál (pravda, je to kdyby a taková kdyby může říct takový de Rooy taky). Ačkoliv jsou okolo tohoto týmu jisté kontroverze, nejde zpochybnit, že je Aleš jako jezdec absolutní špička.

CO se týče ČT, souhlasím, že Zíta udělal obrovský krok vpřed a velmi kladně hodnotím i zapojení Kubíčka. Samozřejmě, že delší stopáž Ozvěn by byla krásná, ale nebuďme neskromní, už tak dává ČR Dakaru enormní prostor a buďme za něj rádi.
ned led 20, 2013 12:17 pm

Martin-Happy
Příspěvky: 1506
Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Kdyby za alešem jela dvojka, dala by mu svou baterku a on by ztratil třeba 30 minut a ne dvě hodiny, o tom byla ta moje myšlenka.

Nesnášim takové to české socialistické "buďme rádi aspoň za něco" Je kapitalismus, platíme koncesionářské poplatky a můžeme si stěžovat. Když platíme a volíme, tak si stěžovat můžeme, to je moje heslo ;-) ale nejsem chronickej stěžovatel, opravdu se televize vytáhla oproti tragickému loňskému roku

A fakt sem rád, že doma, kdy sme do půlnoci čekali na Eurosport na němcích sestřih, přetrpěli 30 minut motorek a aut a pak ani kamiony nedali, je nenávratně pryč.

Ideální by bylo jezdit Dakar někde v kazachstánu, nebo v číně, Vzhledem k časovému posunu by tak ve 15 nebo 16 hodin odpoledne byl v cíli i poslední kamion, to by se mi líbilo :lol:
ned led 20, 2013 12:28 pm

slobo
Příspěvky: 697
Registrován: stř srp 19, 2009 2:09 pm
Bydliště: ICTY local in The Haague

Příspěvek

An unidentified biker .........

http://inapcache.boston.com/universal/s ... 3/bp29.jpg

29
An unidentified biker competes during Stage 8 between Salta and Tucuman, Argentina, on Jan. 12.
(Franck Fife/AFP/Getty Images) #

-- Lloyd Young (36 photos total)
http://www.boston.com/bigpicture/2013/0 ... _2013.html




http://inapcache.boston.com/universal/s ... 3/bp24.jpg
24/36
Dakar Rally competitors hold a minute of silence out of respect for France's Thomas Bourgin in Cachi,
Argentina on Jan. 12.
Bourgin died on Jan. 11 before the start of Stage 7 when he collided with a police car.
(Franck Fife/AFP/Getty Images) #

www.boston.com


ææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææ


http://nn.by/image-cache/0788d87006692f ... 00_q95.jpg
В России
православные десантники протестировали храм
на базе КамАЗа

Читать полностью http://nn.by/?c=ar&i=103098&lang=ru
ned led 20, 2013 12:48 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], fugas a 11 hostů