Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Mě se to celkem líbí, akorát Franta je proti tomu monstrum. Tohle vypadá jako čtyřtunovej pickup. Upřímě se mi líbí víc, než současná královna, ale je to na oko už dost malé. Jestli, se to vleze do předpisů.....Celkově se mi líbí však více bezčumákové, Franta nejvíc.... Kolikrát, když jsem koukal na průjezdy rozbahněnou vodou, přišlo mi, že v kapoťáku člověk vidí vodu v luftě podstatně dříve a v klídku pustí stěrače dopředu. Možná ani tolik vody na čelní sklo nechytí....Třeba je to jen naivní představa... Zvuk toho Mazu mi přijde, že na volnoběh odfrkuje jako Gyrtech.
Jěště dotaz, jestli někdo někde neobjevil. 1.Rozhovor s Gabčou v radiu Beat, je to už déle, ale nedohledáno. 2.Aktuální rozhovor s Macíky seniorem a juniorem. Nedohledáno.
Jěště dotaz, jestli někdo někde neobjevil. 1.Rozhovor s Gabčou v radiu Beat, je to už déle, ale nedohledáno. 2.Aktuální rozhovor s Macíky seniorem a juniorem. Nedohledáno.
Re: Dakarská hospoda
Ono to nebude "malý". To jen tak vypadá. Kabina je normální z "velkýho kamionu" kapota taky. Rozvor je standard 4300 mm. Délka přes 7 metrů, výška 3,4 m, takže možná to bude i vyšší jak Franta. Má to Gyrtech o výkonu údajně 960 koní a toč. momentu 4500 Nm. Jinak klasická poskládanka - rozvodovka ZF, nápravy SISU, tlumiče Reiger. Novinka je automatická převodovka Alison 4000.
Mě se taky víc líbí kabina vpředu. Třeba nový Kamazy jsou super. Bohužel s kapoťákem se těžko něco udělá. Na jednu stranu jsou předpisy o rozměrech a na druhou rozložení komponentů z hlediska funkčnosti, kde je nějaké optimální řešení. Z toho vychází kabina veprostřed auta, krátká nástavba atd. a všechno to pak vypadá jak kříženec Jeepu s Fastracem.
Mě se taky víc líbí kabina vpředu. Třeba nový Kamazy jsou super. Bohužel s kapoťákem se těžko něco udělá. Na jednu stranu jsou předpisy o rozměrech a na druhou rozložení komponentů z hlediska funkčnosti, kde je nějaké optimální řešení. Z toho vychází kabina veprostřed auta, krátká nástavba atd. a všechno to pak vypadá jak kříženec Jeepu s Fastracem.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Vypadá to vzdáleně podobně tomu nahoře uvedenému ruskému Dakarskému vozu.
Myslím si, že to bude jako každý rok tak Ruské Dakarské trucky ukážou ostatním, že umí zabrat a budou leštit první místa seznamu těch nejlepších.
Ten Ruský truck má dobře rozložené těžiště vozu.
Vzhledově dle vašich poznámek zde uvedených ostatních příspěvcích nevypadá nejlépe ,ale tomu konstruktérovy co to auto zkonstruoval a navrhnul tak jde nejspíše o závodní úspěchy a né o to kdo jak bude hodnotit auto vzhledově.
Myslím si, že to bude jako každý rok tak Ruské Dakarské trucky ukážou ostatním, že umí zabrat a budou leštit první místa seznamu těch nejlepších.
Ten Ruský truck má dobře rozložené těžiště vozu.
Vzhledově dle vašich poznámek zde uvedených ostatních příspěvcích nevypadá nejlépe ,ale tomu konstruktérovy co to auto zkonstruoval a navrhnul tak jde nejspíše o závodní úspěchy a né o to kdo jak bude hodnotit auto vzhledově.
Re: Dakarská hospoda
No a co kdyby někdo uchopil tu myšlenku a chtěl by to jet s tím JCB FASTRACKEM
asi by byl problém s homologací že je to vlastně traktor?
asi by byl problém s homologací že je to vlastně traktor?
Re: Dakarská hospoda
Honza 76: V současnosti platí pro kamiony s objemem motoru nad 10 l pravidlo, že minimální celková hmotnost vozidla je 8.500 kg a zatížení přední nápravy min. 4.600 kg. Takže to rozložení vah bude nejspíš stejné jako u ostatních trucků, vč. trambusů.
Re: Dakarská hospoda
Přesně tak. Rozložení hmotnosti mají podle současných pravidel všichni stejné. Když mám vpředu kabinu, tak si zas dozadu posunu motor...
Kapoťáka krásně popsal Mario Kress. Je to o tom, že posádka sedí uprostřed auta a nechytá tolik ran od přední nápravy. Navíc kapotové auto více evokuje pocit osobního auta (off - roadu) pro posádky "nekamioňáky". Zas na druhou stranu, posádka si dovolí více a auto je více zatíženo.
To je tak nějak všechno. Ostatní argumenty jsou víceméně nesmysly.
Do značné míry v tom hraje roli psychologie. Kapotový speciál je něco extra, neobvyklého, co působí, že to musí doslova letět. Zatím se ale nic takového nepotvrdilo.
Kapoťáka krásně popsal Mario Kress. Je to o tom, že posádka sedí uprostřed auta a nechytá tolik ran od přední nápravy. Navíc kapotové auto více evokuje pocit osobního auta (off - roadu) pro posádky "nekamioňáky". Zas na druhou stranu, posádka si dovolí více a auto je více zatíženo.
To je tak nějak všechno. Ostatní argumenty jsou víceméně nesmysly.
Do značné míry v tom hraje roli psychologie. Kapotový speciál je něco extra, neobvyklého, co působí, že to musí doslova letět. Zatím se ale nic takového nepotvrdilo.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
A ještě bych pro Honza 76 doplnil, že automobilka MAZ není Ruská, ale Běloruská a jde o Běloruský tovární tým MAZ motorsport.
http://maz.by/en/about/sport/team/
http://maz.by/en/about/sport/team/
- Olda
- Timy1123
- Příspěvky: 5905
- Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakarská hospoda
už se to začíná dostávat do extrémů...to už nejsou náklaďáky...
Když sem tu dal první fotomontáž nosáče bylo to ze srandy..a teď nosáč kam se podíváš...
já bych jim to fšem zakázal dal bych jednu kategorii striktně sériovou... max ty balony terení
a nejlíp ještě fšechno sklápěčky ..naložil bych jim vrchovatou čepici písku a jeď..a v cíli uvidíme jestli tě uvidíme..
to by bylo prasklých rámů..listovejch per... urvanejch kabin ..zavařenejch motoru a zničených převodovek..
Když sem tu dal první fotomontáž nosáče bylo to ze srandy..a teď nosáč kam se podíváš...
já bych jim to fšem zakázal dal bych jednu kategorii striktně sériovou... max ty balony terení
a nejlíp ještě fšechno sklápěčky ..naložil bych jim vrchovatou čepici písku a jeď..a v cíli uvidíme jestli tě uvidíme..
to by bylo prasklých rámů..listovejch per... urvanejch kabin ..zavařenejch motoru a zničených převodovek..
Re: Dakarská hospoda
A ještě bys jim ty týmy mohl znárodnit. Co?
Re: Dakarská hospoda
Na AER 2019 pojede i tým s vozy GAZ.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... n__=%2As-R
Gaz Raid Sport Team is participating in the 11th edition of #AfricaEcoRace with 4 crews.
T1 Category (Gazelle Next):
#218 Ignatov Aleksei & Chumak Dmitry.
#219 Sukhovenko Evgenii & Pavlov Evgenii
T4 Category (SADKO NEXT 4X4):
#408 Levitskii Boleslav & Dolgov Stanislav
#409 Shklyaev Mikhail & Laguta Aleksandr
#AfricaRace #AER2019 #MonacoDakar #Dakar #Offroad #VisitMorocco
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... n__=%2As-R
Gaz Raid Sport Team is participating in the 11th edition of #AfricaEcoRace with 4 crews.
T1 Category (Gazelle Next):
#218 Ignatov Aleksei & Chumak Dmitry.
#219 Sukhovenko Evgenii & Pavlov Evgenii
T4 Category (SADKO NEXT 4X4):
#408 Levitskii Boleslav & Dolgov Stanislav
#409 Shklyaev Mikhail & Laguta Aleksandr
#AfricaRace #AER2019 #MonacoDakar #Dakar #Offroad #VisitMorocco
Pane Tohle není vobyčejnej nákladák To je TATRA
A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli
A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli
Re: Dakarská hospoda
Docela by mě zajímalo, kde se našly další kobylky v motoru oranžové tatry
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů