Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Schod za kabinou právě trochu rozbijí tu strukturu. Pokud tam nebude, tak to bude stejná krabice jak má DeRooy.
Kola jsou stejný. Nový je odpružení - tlumiče s vinutými pružinami. Možná tam jsou jinak řešené dorazy? No... Motor, převodovka asi stejné jak Franta.
Kola jsou stejný. Nový je odpružení - tlumiče s vinutými pružinami. Možná tam jsou jinak řešené dorazy? No... Motor, převodovka asi stejné jak Franta.
Filip Nikl
-
- Příspěvky: 716
- Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakarská hospoda
To by aj mňa zaujímalo, prečo viaceré kapoťáky majú "nástavbu" nižšiu ako je výška kabíny. Má to nejaký praktický význam?
Re: Dakarská hospoda
Macík poprvé ukázal Karla, nový kamion pro Dakar 2020
https://www.dakarmania.cz/index.php/201 ... Rwy2RtkXAo
https://www.dakarmania.cz/index.php/201 ... Rwy2RtkXAo
Re: Dakarská hospoda
Duvodem je predevsim to, ze se upravily pravidla resp se nove definoval prostor uvnitr nastavby...A protoze posledni dobou vznikaji hlavne nosaci, tak je to videt predevsim u nich
Re: Dakarská hospoda
Za mna je to teda dalsi nepekny dakarsky kamion – nie preto, ze by nebola u MM vidiet vyrazna snaha to pekne urobit (na rozdiel od deRooya), ale proste preto, ze ani originalny tahac Powerstar nie je od zakladu navrhnuty ako kapotovany. Tiez je tam klasicka kabina Iveco ku ktorej je „dodatocne“ prilepeny „nos“. A na tychto terennych konverziach to funguje este menej. Na mna tie Iveca, ale aj Scanie a novy MAZ posobia vizualne znacne traktoroidne.
Co by ma ale zaujimalo, ci sa nesnazil nikto kontaktovat americku diviziu Volvo Trucks, alebo Navistar. Dakarske specialy na baze (od zakladu kapotovo navrhnuteho) Volva VHD, alebo International Workstar by boli vizualne daleko pozeratelnejsie, nez snaha „zlepit“ dokopy nieco co je zle zlepitelne.
Dokonca by v USA nemusela byt mozno nepriechodna ani ta tovarenska podpora – pre nich by to bolo jednak nieco nove, neopozerane a urcite aj atraktivne.
Alebo ma uz davnejsie napadla ina „CZ cesta“ ako postavit spickovy kapotovany special: skusit zaangazovat firmu PRAGA, ktora je v motorsporte aktivna. Pod znackou PRAGA vyskladat a homologovat dakarsky special, trebars s tou kabinou Workstar. (Nieco ako "Perlini v roku 2020")
Co by ma ale zaujimalo, ci sa nesnazil nikto kontaktovat americku diviziu Volvo Trucks, alebo Navistar. Dakarske specialy na baze (od zakladu kapotovo navrhnuteho) Volva VHD, alebo International Workstar by boli vizualne daleko pozeratelnejsie, nez snaha „zlepit“ dokopy nieco co je zle zlepitelne.
Dokonca by v USA nemusela byt mozno nepriechodna ani ta tovarenska podpora – pre nich by to bolo jednak nieco nove, neopozerane a urcite aj atraktivne.
Alebo ma uz davnejsie napadla ina „CZ cesta“ ako postavit spickovy kapotovany special: skusit zaangazovat firmu PRAGA, ktora je v motorsporte aktivna. Pod znackou PRAGA vyskladat a homologovat dakarsky special, trebars s tou kabinou Workstar. (Nieco ako "Perlini v roku 2020")
Re: Dakarská hospoda
Přesně tak. Marko máš naprostou pravdu. Jediné hezké kapoťák jsou Mercedes Zetros a Scania T, které jako kapoťáky vznikly. Ostatní, ač je to třeba i hezky udělané, je hnusný.
No s tou Pragou... Nebude něco takového náhodou u Lopíka? Podvozek Tatra, motor Iveco + Alison převodovka, kabina cosi s čumákem (možná nakonec taky Tatra) a bude se to jmenovat Praga XY. Celkem by to sedělo - česká značka to je.
Jinak co vím, tak u těch "Amerik" je trošku problém, že kabina je úzká, takže se tam nedají dát 3 sedačky vedle sebe.
No s tou Pragou... Nebude něco takového náhodou u Lopíka? Podvozek Tatra, motor Iveco + Alison převodovka, kabina cosi s čumákem (možná nakonec taky Tatra) a bude se to jmenovat Praga XY. Celkem by to sedělo - česká značka to je.
Jinak co vím, tak u těch "Amerik" je trošku problém, že kabina je úzká, takže se tam nedají dát 3 sedačky vedle sebe.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Filip: Do Workstaru by tri sutazne sedacky snad isli dat (pri najhorsom tak, ze u Exteded Cab posunut strednu viac dozadu). VHDcko ma podla mna skor opacny problem - na dnesne dakarske kamiony to je dost velka kabina.
U A.L. ma tiez napadlo, ci ho nenapadlo to iste... Pragu mal za sponzora, ta spojnica PRAGA-motorsport tam je, podvozok z Tatry ide zobrat, nejaka pekna original-kapotovana kabina sa da zohnat, domace CZ riesenie by to nakoniec tiez bolo... Akurat je tam ten problem, ze takto by to malo skor len marketingovy vyznam. Klasicka tovaren "za chrbtom" - ktoru asi A.L. hlada - by to v pripade Pragy nebola.
U A.L. ma tiez napadlo, ci ho nenapadlo to iste... Pragu mal za sponzora, ta spojnica PRAGA-motorsport tam je, podvozok z Tatry ide zobrat, nejaka pekna original-kapotovana kabina sa da zohnat, domace CZ riesenie by to nakoniec tiez bolo... Akurat je tam ten problem, ze takto by to malo skor len marketingovy vyznam. Klasicka tovaren "za chrbtom" - ktoru asi A.L. hlada - by to v pripade Pragy nebola.
Re: Dakarská hospoda
Vždycky jsem si myslel, že vzhled reší tzv. faktor X, čili žena. U auťáků to zjevně neplatí. Mě se více líbí kapotnik MAZu, než Karel, ale důležitější jsou výsledky.
Re: Dakarská hospoda
Ohledne Karla to pro me neni vylozene zklamani, ale cekal jsem vic. Treba mezi cumakem a dverma mi to prijde i takove nedodelane a myslel jsem, ze to bude v automatu, ale asi tam nechteji tolik novinek a az auto trochu vyladi prijde na radu i automat.
Jinak vzhledove se da souhlasit, ze nejhezci je asi Kamaz (Zetros) . Mne se treba libi i Sherpa, ale co si pamatuji, tak prvni verze taky nebyla uplne krasavec, ale postupne ho vysperkovali...
Nevite kdy by mel hodit nejake info a zbarveni Valtr?
Jinak vzhledove se da souhlasit, ze nejhezci je asi Kamaz (Zetros) . Mne se treba libi i Sherpa, ale co si pamatuji, tak prvni verze taky nebyla uplne krasavec, ale postupne ho vysperkovali...
Nevite kdy by mel hodit nejake info a zbarveni Valtr?
Re: Dakarská hospoda
Že ze střechy zmizela ta roura? To je jedinej rozdíl, pokud si pamatuju.
Re: Dakarská hospoda
Mě se Karel líbí.
No a kdyby AL postavil Pragu, tak by to bylo co? V3S?
No a kdyby AL postavil Pragu, tak by to bylo co? V3S?
Re: Dakarská hospoda
No to je hnusák . Ale překvapení to pro mně neni, prostě stejný jak DeRooyovo akorát lepší barvy. To čumákový Iveco prostě hezký bejt nemůže ani kdyby se Macík snažil sebevíc. A platí to o většině Dakarských čumákovců, když je kabina s kapotou delší než nástavba, už to pro mně prostě neni vzhledově náklaďák ale nějaká divná bugina...
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: pon led 02, 2017 12:52 pm
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: Dakarská hospoda
Tak pro mě taky zklamání... byť nepochybuji o kvalitách Kocoura staršího z pohledu konstrukce a že z marketingového hlediska to je krok vpřed...není to prostě hezký...návaznost kabiny a nástavby je dle mého vyloženě neprovedená...
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakarská hospoda
Já myslím, že výsledek je o dost lepší, než jsem si myslel. Holt u těch aut s kabinou uprostřed to nevypadá jako kamion, ale spíše jako taková buggy. nicméně ta grafika tomu docela přidala, už začínám konstruovat model, je tam toho hodně.
Jardovo auto - jsem na něj zvědav. Viděl jsem nějaký návrh na telefonu u MMst, ale nejsem si jistý, jestli Jarda u toho návrhu bude chtít zůstat )doufám, že ne). Já navrhuji, aby kontaktoval stejnou agenturu a zkusili ještě něco vymyslet.
Berte to tak že tohle je základ auta pro další vývoj. U Macíků to nikdy nechodilo tak, že by se dávaly nějaké překotně nové věci bez velkého testování. podle mě je nynějších záměrem naučit to auto spolehlivě fungovat. Myslím, že otázce automatické převodovky se nikdo nebrání, ale letos je prioritou něco jiného.
Jardovo auto - jsem na něj zvědav. Viděl jsem nějaký návrh na telefonu u MMst, ale nejsem si jistý, jestli Jarda u toho návrhu bude chtít zůstat )doufám, že ne). Já navrhuji, aby kontaktoval stejnou agenturu a zkusili ještě něco vymyslet.
Berte to tak že tohle je základ auta pro další vývoj. U Macíků to nikdy nechodilo tak, že by se dávaly nějaké překotně nové věci bez velkého testování. podle mě je nynějších záměrem naučit to auto spolehlivě fungovat. Myslím, že otázce automatické převodovky se nikdo nebrání, ale letos je prioritou něco jiného.
Re: Dakarská hospoda
No, hemží se to tady rozporuplnými pocity z Karla. Zkrátka bylo od začátku jasné, že tak hezké, jako byl trambusový LIAZ, to být prostě nemůže. A to se potvrdilo. Ale jedna věc je technika a druhá design. Z technického hlediska mě mrzí, že to nemá automat. Myslím, že doba si ho vyloženě žádá. Na druhou stranu, evoluční změny tam jsou oproti Frantovi, takže posun kupředu určitě ano. A o to jde především. A k designu. Tvarově už z toho moc vytřískat nešlo, myslím, že je to daleko pohlednější, než Iveca od de Rooye. Jen ta snížená nástavba by mohla lépe navazovat na kabinu, jinak ok. Zvláštní je ale jedna věc. Barevné provedení. To auto v základní celožluté vypadalo opravdu dobře, ale od finální verze jsem čekal trochu víc. Ostřejší rysy, designovou pecku. Každopádně jako celek to vypadá hodně zajímavě a věřím, že to i hodně dobře pojede. Držím Macíkovcům palce, ať se při testech odladí vše potřebné.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 57 hostů