Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mint
Příspěvky: 185
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Koukni na tenhle díl Dakarských ozvěn. Host je Jarda Valtr a mluví jak o letošním dakaru tak o svém týmu a plánech na příští rok. :wink:
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... ske-ozveny
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
pát led 17, 2020 3:54 am

JAN B
Příspěvky: 973
Registrován: sob led 23, 2010 3:49 pm
Bydliště: VELKE ALBRECHTICE
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Mě by zajímalo, kde vzal Alonso na maratonské etapě nové čelní sklo? :D
pát led 17, 2020 8:52 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Mint - diky za odkaz , ale som mimo cz a neprehrá my to. Kuknem až budem doma, diky👍🏻
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pát led 17, 2020 8:59 am

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1491
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

JAN B: asi ho měl uschované v boxíku s mobilním telefonem :mrgreen:
pát led 17, 2020 9:12 am

mxmaki
Příspěvky: 1325
Registrován: čtv lis 06, 2008 9:45 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

S nejvetsi pravdepodobnosti ze stejneho zdroje jako berou zaveseni kol kdyz to urvou na trati, nebo treba loni Prokop diferak pri maratonske etape - rychla asistence
pát led 17, 2020 9:14 am

mirou
Příspěvky: 1507
Registrován: pát pro 16, 2011 11:49 am
Bydliště: Strakonice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tak předpokládám, že Toyota opravdu měla rychlou asistenci v kat Kamionů a minimálně jedno čelní sklo s sebou (pro vícero stejných Toyot) určitě vezli...nehledal bych v tom nějaký problém...což???
pát led 17, 2020 11:49 am

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

No hlavně si měli servisovat auto sami a co jsem koukal na video, tak když tam dávali nové sklo, tak tam bylo okolo auta cca 4 - 5 lidí. :think:
Tomáš Ďurčo
pát led 17, 2020 1:08 pm

Peter G
Příspěvky: 639
Registrován: čtv úno 28, 2013 1:00 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Servisovat sami, aebo za pomoci iných pretekarov. Aj taka posadka asistencneho kamionu je sucastou pretekov. Pravdepodobne to bolo cele v poriadku podla pravidiel.
pát led 17, 2020 1:28 pm

Marko
Příspěvky: 1116
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Mate niekto pristup na idnes? Tyka sa tento clanok buducnosti Tatry na Dakare, tak ako by sa z nadpisu mohlo zdat?

https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/tat ... ?zdroj=top
pát led 17, 2020 4:43 pm

msifa
Příspěvky: 2106
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Chceme porážet kamazy. Pomoci by mohl i stát, říká ředitel Tatry

Pavel Lazar, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Tatra Truck
17. ledna 2020

Více než půl roku, od 1. června 2019, je v čele kopřivnické Tatry generální ředitel Pavel Lazar. Do firmy přišel v době, kdy se potýkala s výrazným propadem výroby i prodejů vozů. Krizi má však podle něj už za sebou.
Zvýšit povědomí o značce mezi zákazníky a více prohánět kamazy. I takové cíle vytyčil Tatře generální ředitel Pavel Lazar. „Jsem přesvědčen, že tatrovácké podvozky jsou stejně dobré jako ty od Kamazu, potřebujeme zapracovat na motorech,“ popsal v rozhovoru pro MF DNES.

Jak je na tom Tatra dnes?
V této chvíli jsme na tom rozhodně lépe, než jak jsme na tom byli před dvěma roky. Loňský rok pro nás byl úspěšný, jak z pohledu výroby, tak prodeje a vývoje.

Kolik aut jste loni vyrobili?
Vyrobili jsme 1 183 vozidel, prodali zhruba o stovku vozidel více. Loňský rok byl na výrobu vozidel extrémně náročný, vyráběli jsme pro naše zákazníky několik prototypů. Ale to se nám vyplácí, pro to, co jsme loni prodali jako prototyp, už máme v letošním roce sériovou zakázku.

Výroba menších sérií byla prioritou jednoho z vašich předchůdců. Trvá to i nadále?
To zůstává. Samozřejmě je v našem zájmu, aby ty série byly co největší.

Jak pro vás dopadl loňský rok co se hospodářské stránky týče?
Prezentaci ekonomických výsledků představenstvu společnosti chystáme, do té doby je nemůžeme zveřejňovat.

Jaké jsou vaše plány na letošní rok?
Chceme vyrobit zhruba stejný počet vozidel jako letos. Chceme ale také povýšit povědomí o Tatře mezi našimi zákazníky. Nákladově je naše výroba dražší než podobné vozy, ale spolu s tím nabízíme více.

Provozujete výrobní závod v Saúdské Arábii. Jaká je situace tam?
Právě tam dokončujeme stavbu výrobního závodu, ten se předává tento týden. Budou tam montovat vozidla vyrobená u nás.

Už se podařilo překonat krizi, do které se předloni Tatra dostala?
Určitě můžeme říct, že se obchodnímu řediteli daří zajišťovat kontrakty, je jich nejvíce za několik posledních let. Do konce dubna máme, co se výroby týče, plno, další zakázky domlouváme. Snažíme se měnit Tatru tak, aby měli zákazníci důvod se vracet, takže doufám, že budeme úspěšní i v době recese, která nyní některé obory zasahuje.

V jakém stavu je nyní trh? Projevuje se na něm pokles ekonomiky?
To je těžké říct. My třeba spolupracujeme se společností DAF, od níž nakupujeme motory a kabiny, a té v loňském roce klesl prodej o 23 procent. My jsme prodej zvýšili.


Ale vy cílíte na trochu jiný segment trhu než DAF.
To je pravda, oni se zaměřují na silnici, my máme vozidla využitelná mimo ni. Trh neroste, ale je stabilizovaný. Výroba osobních vozidel klesá, my bychom chtěli být úspěšnější než v loňském roce, i když by trh třeba klesal.

Jak toho chcete dosáhnout?
Chceme například poskytovat služby, které jsme doposud neposkytovali.

Jaké?
Je to otázka servisu, přístupu k obchodním příležitostem. Daří se nám prezentovat naše úspěchy, zákazníci si nás chválí, tatrovky uspěly například při stavbě jednoho z­ alpských tunelů, kde pracují 24 hodin denně, sedm dnů v týdnu. A­ to se nám daří prezentovat.

Jak se vaše plány projeví v zaměstnanosti?
Za loňský rok jsme navýšili počet zaměstnanců zhruba o sedmdesát, podobné by to mělo být i letos. A­ rozšiřujeme i spolupráci s externími firmami, například s konstrukčními kancelářemi.

Budete letos přidávat na platech?
Dodatek kolektivní smlouvy jsme uzavřeli už na začátku prosince. Výsledkem je dohoda o navýšení tarifní částky mzdy o 4,5 procenta, navýšily se i benefity. My budeme lidi potřebovat a chceme jejich práci i­ ocenit.

Jsou ti lidé na trhu práce?
Jsou, ale je jich málo. To nás ale v­ této chvíli neomezuje. My chceme doplnit například konstrukci, příležitost mají obchodníci i lidé ve výrobě. Bude to hlavně o konkrétních lidech, když někde uvidíme někoho zajímavého, tak jej oslovíme.

Dříve jste pracoval ve společnosti Bonatrans Bohumín, vyrábějící železniční dvojkolí. Je mezi takovými firmami velký rozdíl?
Mezi Tatrou a Bonatransem kupodivu ne. Jsou to globální firmy, jejichž výrobky najdete v celém světě. To dokázal jak Bonatrans, tak Tatra. A obě firmy se historicky potýkaly s velkými problémy, které zvládly.

Jak se za tu dobu změnil obchodní svět?
Požadavky zákazníků jsou stále vyšší. Řízení firem se blíží automobilovému průmyslu, to znamená vysoké nároky na vedení, náročná obchodní jednání. Například v automobilovém průmyslu se vyjednává hodně tvrdě, ale v mezích slušnosti. Železniční byznys byl proti tomu vyloženě gentlemanská záležitost. A svět osobních automobilů, to je, řekl bych, až neslušné prostředí, kde se jedná hodně tvrdě.

Co říkáte na to, že se na Rallye Dakar prezentuje Aleš Loprais s vozem pod značkou Praga?
Ale ten vůz má tatrovácký podvozek. (směje se) Každopádně to je námět pro to, abychom se to pokusili do budoucna změnit.

Co by ta změna měla přinést?
Chtěli bychom porážet Kamaz. To je tým, který nyní na rallye pravidelně obsazuje nejvyšší příčky. Má tým, má financování, nedělají to jako bokovku při zaměstnání, ale jako hlavní činnost. A mají výsledky. Vlastní tým by ale pro Tatru byl hodně velké břímě.

Jaká by tedy byla vaše cesta k porážení kamazů?
Je to zatím jen nápad, ale určitě by v tom mohl pomoci stát, třeba prostřednictvím armády, kde máme příklad třeba v tom, jak úspěšní jsou sportovci organizovaní v oddílech Dukly. To by mohla být cesta, kdy by armáda pomohla s financováním a my bychom byli garanty technického zabezpečení. Jsem přesvědčen, že tatrovácké podvozky jsou stejně dobré jako ty od Kamazu, potřebujeme zapracovat na motorech.

Jak jsou ta vyjednávání s armádou daleko?
Jsme v úplných začátcích, zatím jsme si jen tak nahodili ideu, jak by to mohlo fungovat.

Čili s armádou jste o tom ještě nejednali?
Ne. Opravdu o tom zatím jen přemýšlíme. Už to funguje v jiných druzích sportu, jako je například biatlon, proč by to nefungovalo tady. Když má český člověk dobré zázemí, dokáže konkurovat komukoliv.

Co by z takového spojení měla armáda?
Řidiče se zkušenostmi. Ti by se pak o ně mohli dělit s dalšími. Čili by mohli školit například vojenské řidiče. Nebo hasiče. Ti když jedou k zásahu, není to nikdy za ideálních podmínek. A ty zkušenosti by jim naši řidiči mohli předávat.

Čili by šlo o nějaké národní řidičské centrum?
Tak daleko to ještě vymyšleno nemáme. Když bychom dokázali vyřešit financování, vybrat řidiče, mohlo by to fungovat.

Vyplácí se Kamazu to, že financuje svůj závodní tým?
Určitě, vždyť kdo by o nich jinak věděl? Nás v obchodním byznysu neohrožují, působí v jiném segmentu, ale každá taková soutěž, jako je Dakar, je vlastně válka. A válka urychluje vývoj. Takže to má smysl dělat. Navíc to je i o srovnání konkurence. Kde jinde se vedle sebe postaví tolik vozidel najednou, než v závodě? Jiné srovnání není. Umím si představit fotografii, jak čtyři tatry vyjíždějí na dunu, jak vítězí v takové soutěži. Ale musíme se samozřejmě držet při zemi.

Jaký je teď podíl výroby vojenské a civilní techniky?
Zhruba padesát na padesát. Vojenská technika je samozřejmě vrcholem výroby a našim cílem je vyrábět jí co nejvíce, civilní výroba ale má samozřejmě také svůj význam. Je dobré udržovat správný mix.

Před časem jste přestali zveřejňovat pravidelné výsledky v rámci Sdružení automobilového průmyslu. Proč?
Jednak jsme se neměli příliš čím chlubit, za druhé přece nebudeme konkurenci, která nás pozorně sleduje, tak ulehčovat práci, aby věděli, kolik vozů jsme vyrobili. Ale to neznamená, že tyto výsledky nebudeme do budoucna, v nějakých rozumných časových intervalech, zveřejňovat.

V posledních letech byly poněkud upozaďovány klasické tatrovácké vzduchem chlazené motory. Jak to s nimi bude?
Rozhodli jsme se neukončovat výrobu, stále je dokážeme prodávat. Navíc mohou být pro zákazníky zajímavé i do budoucna, už třeba jen kvůli geopolitickým změnám. Takže se chystáme vyvinout vzduchem chlazený motor, který by splňoval požadavky EUR6, a k tomu chceme vyvinout také novou kabinu pro Tatru 815 včetně automatizace mezinápravových a nápravových uzávěrek. Což by mohlo být pro zákazníky zajímavé.

A to by bylo pokračování Tatry 815, nebo by šlo o nový typ vozu?
To ještě nemáme rozhodnuto, jestli půjde o pokračování stávající výrobní řady T815, nebo zda by šlo o­ nový vůz.

Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/tat ... ?zdroj=top
pát led 17, 2020 5:01 pm

Marko
Příspěvky: 1116
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

msifa: Dakujem(e) ;-)

Tak nejaky plan je na stole....
Snad sa to podari...a pribeh bude pokracovat!
pát led 17, 2020 5:09 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Pěkně to má ten pán vymyšlený. Jestli jsem to pochopil, tak Tatra by ráda závodila na špičkové úrovni, protože úspěch je vidět a úspěch nakonec i prodává. A protože na to nemáme peníze nebo je dát nechceme, tak vymyslíme projekt, aby to závodění zaplatil stát. Takže náklady zaplatí všichni, ale zisk zůstane panu Strnadovi. A ještě do toho namočíme armádu, protože tam se to ztratí. Lopraisovi dáme štábního praporčíka a velitele vozu, Pokora bude nadpraporčík a Alkendi bude mít smůlu, protože cizinec v naší army sloužit nemůže... :lol: :lol: :lol: Tohle snad nikdo nemůže myslet vážně .... :pray: :pray: :pray:
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
pát led 17, 2020 5:29 pm

msifa
Příspěvky: 2106
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

V tom rozhovoru je spousta nesmyslů a nereálných myšlenek..... :?
pát led 17, 2020 5:38 pm

Marko
Příspěvky: 1116
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tak..v sucasnej situacii to je jedna z mala ciest - ak nie jedina (aspon teoreticky realizovatelna), ako Tatru na Dakare udrzat.
Tiez mam ale strach, ze v podmienkach normalneho statu zapadneho typu (kde sport nie je "hyperbolovanou predlzenou rukou zahranicnej politiky") nebude asi prioritou sypat peniaze do kamionoveho teamu na Dakare. Zvlast, ked investicie do armadnej techniky (ako primarne a logicke investicie) su dlhodobo nizke...(a casto problematicke). Dalsia nevyhoda je, ze statom financovany team sa stane silnou politickou kartou...a bude rychlim a vdacnym cielom opozicie (ktora to rada zrusi hned po volbach v ktorych sa dostane k moci)

Inak este nieco (...co uz som pisal)
Podla mna, uspech na Dakare predava kamion minimalne. Kamion je vyrobny prostriedok - nie emocionalna vec, ako osobne auto/motorka, ktore si kupujeme ako koncovi zakaznici.
Pri kupe kamionu rozhoduje cena, leasing, prevadzkove naklady, servisne podmienky, zostatkova cena, a vo velmi specifickych pripadoch konstrukcne prvky... Lebo tam ide o to, kolko ten kamion zarobi... To ci kamion vyhral nejaky Dakar...to je sice krasne...ale realny dopad na rozhodovanie o kupe to u zakaznika moc nema.
pát led 17, 2020 5:39 pm

miky
Příspěvky: 742
Registrován: pát črc 18, 2008 8:45 pm
Bydliště: Morava

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Pánové, Lazar je jen snílek. Již zde proběhlo hodně , kdy se uvádělo, že Strnadi nejsou přikloněni závodním týmům. Když by náhodou byli, tak za malý peníz.
pát led 17, 2020 5:52 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů