Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Ad řízení na Dakaru 2017:
No asi tak. Pokud skutečně byla příčina zasekávání řízení vadné čerpadlo servořízení, potažmo několik vadných čerpadel a nebyla to jiná příčina, tak bych to tak jasně neviděl.
Buggyra pravděpodobně nakupuje tento díl od dodavatele, který má předpokládám ISO a zavedenou nějakou úroveň dodržování kvality. Tím pádem by měla být zaručena provozuschopnost nakoupených dílů. Zas není možné, aby nakoupili čerpadla a každé montovali do auta a zkoušeli. To je prostě nedělá. Problém je tedy na straně dodavatele, kde to je klidně na žalobu ale očerňovat Buggyru je trošku vylévání si vzteku na prvním, kdo je po ruce.
Na druhou stranu zas víme, jak to s těmito poruchami bývá. Příčina je většinou trochu odlišná a složitější. Většinou i dost trapná, takže není možné zveřejnit (jako že třeba někdo něco špatně utáhne atd.) a tak divákovi se sdělí nějaké zkratkovité heslo, které jednoduše pochopí. Z letoška mě jako příklad napadá třeba ten "turbo speed senzor".
Tady to byla "vadná série čerpadel". Mohlo s třeba stát, že špatné bylo jen jedno, ale do oleje se dostaly nečistoty, které mechanici neodstranili, takže zničily další už funkční čerpadla. Třeba... ale takhle dopodrobna se to nedozvíme, takže moc nemá cenu jitřit emoce.
No asi tak. Pokud skutečně byla příčina zasekávání řízení vadné čerpadlo servořízení, potažmo několik vadných čerpadel a nebyla to jiná příčina, tak bych to tak jasně neviděl.
Buggyra pravděpodobně nakupuje tento díl od dodavatele, který má předpokládám ISO a zavedenou nějakou úroveň dodržování kvality. Tím pádem by měla být zaručena provozuschopnost nakoupených dílů. Zas není možné, aby nakoupili čerpadla a každé montovali do auta a zkoušeli. To je prostě nedělá. Problém je tedy na straně dodavatele, kde to je klidně na žalobu ale očerňovat Buggyru je trošku vylévání si vzteku na prvním, kdo je po ruce.
Na druhou stranu zas víme, jak to s těmito poruchami bývá. Příčina je většinou trochu odlišná a složitější. Většinou i dost trapná, takže není možné zveřejnit (jako že třeba někdo něco špatně utáhne atd.) a tak divákovi se sdělí nějaké zkratkovité heslo, které jednoduše pochopí. Z letoška mě jako příklad napadá třeba ten "turbo speed senzor".
Tady to byla "vadná série čerpadel". Mohlo s třeba stát, že špatné bylo jen jedno, ale do oleje se dostaly nečistoty, které mechanici neodstranili, takže zničily další už funkční čerpadla. Třeba... ale takhle dopodrobna se to nedozvíme, takže moc nemá cenu jitřit emoce.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
my info je takovy, ze tam lupli neozkouseny cerpadlo, ktery bylo levnejsi...
Re: Dakarská hospoda
Tam bylo jeste divne, ze Kolomy problem nemel a vsechno to bylo na aute Lopraise
Re: Dakarská hospoda
Filip: pravdu díš, důvodů může být milion. Na druhou stranu, pokud by BGR před Dakarem trochu rozumně testovala, tak se na tenhle průser muselo dle mě přijít. A vzhledem k tomu, že se BGR dlouhodobě profiluje jako ten nejvíc profi team v naší části vesmíru, tak to jde jednoznačně za nima. Sorry jako.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakarská hospoda
Nějaký čerpadlo je na každým autě a nikomu jinýmu se to nestalo.
Jedna paní povídala, že tam prostě strčili, co tam nepatřilo. A podobně jako u jiných celků o tom nepřemýšleli, protože jsou Buggyra a nemusej.
Kolega povídal, jak u nich probíhá návrh různých komponent. Dolejš řekne někomu, kdo je levnej, do telefonu, že něco někde prdlo a že to posílá v krabici. Výroba se na to podívá, podle uvážení semtam přidá a pošle toho krabici s fakturou. Výkresy nevedou, materiál podle oka. Nepotřebujou.
Jedna paní povídala, že tam prostě strčili, co tam nepatřilo. A podobně jako u jiných celků o tom nepřemýšleli, protože jsou Buggyra a nemusej.
Kolega povídal, jak u nich probíhá návrh různých komponent. Dolejš řekne někomu, kdo je levnej, do telefonu, že něco někde prdlo a že to posílá v krabici. Výroba se na to podívá, podle uvážení semtam přidá a pošle toho krabici s fakturou. Výkresy nevedou, materiál podle oka. Nepotřebujou.
Re: Dakarská hospoda
laik:
V tom případě jsou u Buggyry geniální. Protože pokud tam byl taková přístup a dělali věci na "náhodu", tak jejich auta s dobrým řidičem jezdily špičku.
Z druhé strany Buggyra má nezpochybnitelné úspěchy v okruhových tahačích a k těm se s takovým přístupem nemohla dostat.
V tom případě jsou u Buggyry geniální. Protože pokud tam byl taková přístup a dělali věci na "náhodu", tak jejich auta s dobrým řidičem jezdily špičku.
Z druhé strany Buggyra má nezpochybnitelné úspěchy v okruhových tahačích a k těm se s takovým přístupem nemohla dostat.
Re: Dakarská hospoda
Tak tym hasicu Fireman Dakar koupil Iveco od de Rooye. To jsem zvedavy, jestli si nechaji i Renaulta. Auta maji spickova, jen ty ridici.
Zdroj: https://www.facebook.com/18020477700491 ... o&d=n&vh=e
Zdroj: https://www.facebook.com/18020477700491 ... o&d=n&vh=e
Naposledy upravil(a) zemi8 dne sob kvě 09, 2020 2:52 pm, celkem upraveno 3 x.
Re: Dakarská hospoda
jsem myslel, ze renault byl pronajmuty...
Re: Dakarská hospoda
Mozna mas pravdu, ale ze by jen na rok? To by se pak celkem rychle rozhodli, ze pujdou radsi do Iveca.
Re: Dakarská hospoda
o vetsinou se auta pronajimaji na zavod a pak se dohaduje, co dal. Takhle z fotky jsem nepoznal, kteryho z Torped koupili. Pocitam, ze uz nejaky zavod ma za sebou, takze to nemusela byt uplna raketa.
Re: Dakarská hospoda
Udajne ma ist o tu prototypovu verziu s nezavislym zavesenim kolies... Ale predalo sa to dost rychlo Pred par dnami to bolo hodene na internet na nejaku NL stranku, kde sa online-obchoduje s nakladakmi.
Z holandskeho rozhovoru s de Rooyom:
stavaju sa dva (!) nove identicke kamiony. (Na ich FB je fotka ramu prveho auta). V teame de Rooy po Dakare 20 pokracuje okrem uz vylieceneho Gerarda len Janus van Kasteren. Priprava na Dakar 21 pokracuje zatial bez komplikacii - vsetko ale bude zavisiet od toho ako sa bude darit firme. Ak by doslo k prepadu trzieb v druhej polovici roka, tak team na Dakar nepojde. Gerard tiez pocita, ze pravdepodobne bude vyrazny prepad poctu ucastnikov Dakaru 21.
Z holandskeho rozhovoru s de Rooyom:
stavaju sa dva (!) nove identicke kamiony. (Na ich FB je fotka ramu prveho auta). V teame de Rooy po Dakare 20 pokracuje okrem uz vylieceneho Gerarda len Janus van Kasteren. Priprava na Dakar 21 pokracuje zatial bez komplikacii - vsetko ale bude zavisiet od toho ako sa bude darit firme. Ak by doslo k prepadu trzieb v druhej polovici roka, tak team na Dakar nepojde. Gerard tiez pocita, ze pravdepodobne bude vyrazny prepad poctu ucastnikov Dakaru 21.
Re: Dakarská hospoda
Je to cislo 504 z Marocco Desert challenge. Ale jestli to je tedy to auto s nezavislym zavesenim, tak nevim zda je to dobry kauf. To se porad jenom s...o a nikdy to snad nic nedojelo, ne?
Re: Dakarská hospoda
Jj...vraj sa toho zbavili, lebo ze vzdat sa toho auta bol najmensi problem... Diplomaticky zdovodnene: vraj si na nom overovali riesenia, ktore pre ich team "nikam neviedli".
Re: Dakarská hospoda
Jo tak to je teda kauf. Auto, co neodjelo jednu soutěž, protože se vždycky rozsypalo a De Rooy se ho zbavuje, protože mu je k ničemu. Celé to podtrhuje to, že vzhledem k tomu rámu na fotce se žádná revoluce nekoná a ta nová auta budou evidentně opět klasika "žebřiňák". Fireman team věří, že s tímto vozem mohou překvapit. Jediné, co mě k tomu napadá je, že když někde jsou peníze, tak nehledejte smysl.
Mi to připadá trochu jako když si kdysi Tilo Süptitz koupil od Rusů starší Kamaz 4911. Záhy se ukázalo, že s Kamazem to nemá vůbec nic společného a 90% dílů je atypických. A to včetně na první pohled standardních dílů jako převodovka ZF. Jediným zdrojem ND byl tedy přímo Kamaz Master, který za to chtěl šílený prachy a ještě ani moc nejevil zájem něco prodávat. Když tenkrát na Baje roztrhnul zadní diferák, tak z toho byl hodně špatnej.
Mi to připadá trochu jako když si kdysi Tilo Süptitz koupil od Rusů starší Kamaz 4911. Záhy se ukázalo, že s Kamazem to nemá vůbec nic společného a 90% dílů je atypických. A to včetně na první pohled standardních dílů jako převodovka ZF. Jediným zdrojem ND byl tedy přímo Kamaz Master, který za to chtěl šílený prachy a ještě ani moc nejevil zájem něco prodávat. Když tenkrát na Baje roztrhnul zadní diferák, tak z toho byl hodně špatnej.
Filip Nikl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 66 hostů