Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Dakarská hospoda
nemozem si pomoct,ale pride my,ze ta trambusova scanca ide tu trat nejak cistejsie a plynulejsie, ta cumakovka s automatom ked zatoci,tak tomu predku sa do zakruty akoby nechce. a ten automat jak odfrkuhe,jak v nejakom buse
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Dakarská hospoda
J. Brabec a M. Macík včera na setkání potvrdili stálou existenci trasérů, které si platí bohaté týmy. Ten člověk prý stojí cca 50 000€. Data prý mají od místních organizártorů, kteří k nim mají přístup, protože musí na vybraná stanoviště posílat pořadatele. Trasér pak navrhne rychlejší objížďku. JB říkal, že tím, že jezdil vpředu a po trasách, které vyjeli jezdi továrních týmů, byl výrazně rychlejší než ostatní. MM narážel na 4. etapu, kdy mu na posledním WP dal kamaz 6 minut, říkal, že to nebylo možné v těch podmínkách najet a že museli jet jinudy. Na druhou stranu, pravidla neříkají, že se musí jet striktně podle roadbooku, ale musíš posbírat potřebné body. Na druhou stranu, když pak chytli na tankovačce Benavidese s tahákem na nádrži, ze kterého bylo zřejmé, že má návod jak optimalizovat trasu, začali všem kontrolovat po dojezdu roadbooky, jestli tam nemají nějaké "nedovolené" poznámky.
Jinak žádné zásadní novinky, Franta možná pojede ještě jeden dakar, pokud se nepodaří Karla včas a řádně otestovat.
S motorem velká spokojenost, zejména v rezervě výkonu a spolehlivosti.
Karel je již 11. evoluce. Franta je snad podle papírů popelář, Líza je zemědělské rozmetadlo. Vcelku rychlá komunální technika.
Jinak žádné zásadní novinky, Franta možná pojede ještě jeden dakar, pokud se nepodaří Karla včas a řádně otestovat.
S motorem velká spokojenost, zejména v rezervě výkonu a spolehlivosti.
Karel je již 11. evoluce. Franta je snad podle papírů popelář, Líza je zemědělské rozmetadlo. Vcelku rychlá komunální technika.
Re: Dakarská hospoda
Velebnosti, to je hnus. Macík si tedy i loni jel svůj ,,nou šméčko,, Dakar, gratuluji k Bedně
Ona si BGR něco v seriálu zaplatila ? Já nesleduji.
https://mobile.facebook.com/BUGGYRA/pho ... _tn__=EH-R
Ona si BGR něco v seriálu zaplatila ? Já nesleduji.
https://mobile.facebook.com/BUGGYRA/pho ... _tn__=EH-R
Re: Dakarská hospoda
MM nemá žádného traséra. To neříkal Ale když viděli vyjeté koleje, které zjevně vedly mimo trať, byl uveden příklad nějakého řečiště, kdy roadbook ukazoval cestu řečištěm, ale nebyl v něm bod, tak jeli po vyjetých kolejích mimo řečiště, bylo to rychlejší a pošetřili auto. Je to spíš díra v pravidlech, resp. neschopnost pořadatele zamezit zkracování. Na druhou stranu v Africe se vyloženě jezdilo na body, a jakou cestu jsi zvolil, bylo "víceméně" na tobě, hlavně že jsi body projel.
Ještě jeden poznatek. Téměř cituji "mimo trať jsme všichni kamarádi, ale na trati jsme soupeři" když vidíme stát Čecha, tak přibrzdíme, zeptáme se co potřebují, případně potáhneme, když je nachystaný, ale jinak mažeme dál. Prostě závod, každý chce být co nejlepší...
Kauza Karginov: Myslím, že diváka neviděl, ale pravidla mluví jasně. Přejel diváka a nezastavil což namená vyloučení. Smůla pro Karginova, ale souhlas s vyloučením.
Ještě jeden poznatek. Téměř cituji "mimo trať jsme všichni kamarádi, ale na trati jsme soupeři" když vidíme stát Čecha, tak přibrzdíme, zeptáme se co potřebují, případně potáhneme, když je nachystaný, ale jinak mažeme dál. Prostě závod, každý chce být co nejlepší...
Kauza Karginov: Myslím, že diváka neviděl, ale pravidla mluví jasně. Přejel diváka a nezastavil což namená vyloučení. Smůla pro Karginova, ale souhlas s vyloučením.
Re: Dakarská hospoda
Myslím to tak, že z první pětky 2018 měly traséry minimálně posádky Kamazu, takže v poctivém Dakaru byl MM minimálně třetí.
Určitě, ať jsou větší možnosti jet si svou trasu, ale bez trasérů.
Určitě, ať jsou větší možnosti jet si svou trasu, ale bez trasérů.
Re: Dakarská hospoda
No je to trochu rozpor. Na jednu stranu se volá po "Starém Dakaru" a na druhou je to v dnešním světě vlastně neregulérní a říká se tomu podvod. Dříve se jinak nejezdilo a ten kdo našel lepší trasu, tak kolikrát vyhrál i když neměl zrovna excelentní techniku. Jenže tenkrát holt nebyly mobily, GPS měla tak leda armáda, takže se těžko něco dodatečně řešilo. Ale vlastně to není nic jiného. Musím si hledat trasu a když najdu lepší a zároveň projedu všechny body, tak mi nikdo nemůže nic řict. A ne že to je podvod...
Z toho není cesty ven. Pokud to je o navigaci, tak je to špatně, protože někteří jedou jinou trasou a to není fér! Pokud se striktně stanoví trasa s body každých 100 metrů, aby se jí všichni museli držet, tak to zase bude špatně, protože to už není Dakar, dobrodružství, ale jen trochu větší klasická rally.
Z toho není cesty ven. Pokud to je o navigaci, tak je to špatně, protože někteří jedou jinou trasou a to není fér! Pokud se striktně stanoví trasa s body každých 100 metrů, aby se jí všichni museli držet, tak to zase bude špatně, protože to už není Dakar, dobrodružství, ale jen trochu větší klasická rally.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Cítím to stejně...
Re: Dakarská hospoda
Řešení je relativně jednoduché.
* Buď rozdávat roadbooky až těsně před etapou. Stejně si tam navigátoři jen barevně vybarvují poznámky.
* Nebo neuvést počátek startu do etapy. A jeho polohu, resp. navigační trasu z bivaku na start předat až na startu.
* Navigátorům vyčlenit stan pod dohledem,kde by roadbooky dostali, udělali poznámky a zase odevzdali. Dostali zase až na startu.
* Buď rozdávat roadbooky až těsně před etapou. Stejně si tam navigátoři jen barevně vybarvují poznámky.
* Nebo neuvést počátek startu do etapy. A jeho polohu, resp. navigační trasu z bivaku na start předat až na startu.
* Navigátorům vyčlenit stan pod dohledem,kde by roadbooky dostali, udělali poznámky a zase odevzdali. Dostali zase až na startu.
Re: Dakarská hospoda
ALE jestli se mapmani dostanou v trase závodu už před dakarem samotným tak tohle všechno už je zbytečnost... tohle je pak jen o tom že poznámky nebudou mít nalepeny v roadbooku ale někde bokem jako ten motorkář... Tohle nic nezmění...
Včera na besedě říkali kluci že je možné že se díky tomuto část velkých sponzorů od dakaru vzdálí že nechtějí být spojování se soutěží kde se takto podvádí ...
A ohledně motoru tak Deroy má comonrail a MM má (teď už si nepamatuji přesně co to říkal, ale něco ve smyslu) POD ?? motoráří určitě upřesní ...
Včera na besedě říkali kluci že je možné že se díky tomuto část velkých sponzorů od dakaru vzdálí že nechtějí být spojování se soutěží kde se takto podvádí ...
A ohledně motoru tak Deroy má comonrail a MM má (teď už si nepamatuji přesně co to říkal, ale něco ve smyslu) POD ?? motoráří určitě upřesní ...
Re: Dakarská hospoda
Jezdci ze Saudské Arábie na sociálních sítích tvrdí, že se představitelé jejich země dohodli s pořadateli Rally Dakar na pětileté spolupráci. Slavná soutěž by tak měla po jedenácti letech opustit Jižní Ameriku a přestěhovat se na Blízký východ.
Amaury Sport Organisation (A.S.O.), která je pořadatelem dakarské rally, v posledních měsících jedná s vládami zemí na několika kontinentech. Ve hře bylo setrvání v Jižní Americe, severoafrická i jihoafrická varianta, hovořilo se dokonce o Číně.
Podle příspěvků, které na sociálních sítích zveřejnili Yazeed Al-Rajhi (Instastories) a Mohammed Al-Tuwaijri (Instagram a Twitter), však již mělo dojít k dohodě mezi A.S.O. a vládou Saudské Arábie. Al-Tuwaijri tvrdí, že je vše dojednáno a Dakar se pojede v Saudské Arábii minimálně v dalších pěti letech.
Některé zdroje uvádějí, že by soutěž měla zavítat i do sousedního Jordánska.
A.S.O. zatím tyto zprávy nijak nekomentuje.
https://www.dakarmania.cz/index.php/201 ... xovYvA2Bsk
Amaury Sport Organisation (A.S.O.), která je pořadatelem dakarské rally, v posledních měsících jedná s vládami zemí na několika kontinentech. Ve hře bylo setrvání v Jižní Americe, severoafrická i jihoafrická varianta, hovořilo se dokonce o Číně.
Podle příspěvků, které na sociálních sítích zveřejnili Yazeed Al-Rajhi (Instastories) a Mohammed Al-Tuwaijri (Instagram a Twitter), však již mělo dojít k dohodě mezi A.S.O. a vládou Saudské Arábie. Al-Tuwaijri tvrdí, že je vše dojednáno a Dakar se pojede v Saudské Arábii minimálně v dalších pěti letech.
Některé zdroje uvádějí, že by soutěž měla zavítat i do sousedního Jordánska.
A.S.O. zatím tyto zprávy nijak nekomentuje.
https://www.dakarmania.cz/index.php/201 ... xovYvA2Bsk
Re: Dakarská hospoda
Motorář nejsem, nicméně, jak jsem se dočetl: V zásadě dnes existují dvě cesty vysokotlakého vstřikování: Common-rail a "čerpadlo-tryska", neboli PD.
Jordánsko, je poměrně malá země, ale je spřátelená se Spojenými Arabskými Emiráty. Jestli má být pětiletá dohoda, přibral bych právě emirát "otce gazely", který má asi největší volné plochy, ze všech emirátů. Super by byl i sultanát Omán, ale tam bude možná trochu politický problém se SAE a taky finanční. Každopádně Saudská Arábie si potřebuje opravit reputaci a nalákat turisty, takže to chápu. Nejsem si ale jistý vztahy SA a SAE.
Jordánsko, je poměrně malá země, ale je spřátelená se Spojenými Arabskými Emiráty. Jestli má být pětiletá dohoda, přibral bych právě emirát "otce gazely", který má asi největší volné plochy, ze všech emirátů. Super by byl i sultanát Omán, ale tam bude možná trochu politický problém se SAE a taky finanční. Každopádně Saudská Arábie si potřebuje opravit reputaci a nalákat turisty, takže to chápu. Nejsem si ale jistý vztahy SA a SAE.
Re: Dakarská hospoda
Ja by som bol ohladom tejto spravy este trosku opatrny, pretoze podobne tweety a facebook-statusy boli aj v minulosti ohladom juhoamerickych krajin. Fakt je ale ten, ze to dava cele zmysel (mozno len s otaznikmi ohladom bezpecnosti). Saudska Arabia ma asi dva roky zvlastny fond, ktorym ma financovat prave taketo akcie vramci modernizacneho programu krajiny Vision 2030.
Ak sa bude nasledujuce roky jazdit Dakar v SA a okolitych krajinach, bude zaujimave sledovat, ako na to zareaguje Tatra! V Saudskej Arabii ma montazny zavod a v celom regione je dodavatelom pre viacero armad, to uz ani nehovorim o moznych kontraktoch v tazobnom priemysle (= specialne vozidla o ktorych hovoril staronovy interim-riaditel Tatry), alebo dokonca o velkych stavebnych projektoch - modernizacia Rijadu, alebo projekt NEOM!
Dakar v pusti Ar-Rub Al-Chali bude mat pre Tatru (aj CS Group) z hladiska propagacie, obchodu aj prestize neporovnatelne vacsi vyznam, ako mala kedy ucast na Sahare, alebo Atacame. Prakticky by islo o predstavenie sa na "domacej pode". Z tohto pohladu by malo byt prakticky iste pokracovanie spoluprace Tatry s Buggyrou (resp., sirsie vzate - pokracovanie Tatry v ucasti na Dakare v urovni tovarenskej podpory nejakeho partnera). Dokonca by som vzhladom k pozicii automobilky v regione vyvinul usilie posadit do druheho/tretieho auta nejakeho domaceho pilota - co by mohlo byt aj dost "komercne zaujimave" pre Buggyru.
To co je ale velkou vyzvou, a v sucasnosti potencialnym problemom, su - povedzme to eufemisticky - velmi rozporuplne vystupenia oficialneho teamu na Dakare. Pokracovanie podobnych vykonov, ako v Juznej Amerike nebude pred strategickymi blizkovychodnymi partnermi (resp. moznymi dalsimi partnermi) zrovna ziaduce!
A este jedna taka trochu "pikantna vec". Jedna z "najzabavnejsich" veci v zivote je to, ako sa vie situacia rychlo zvrtnut. Pred par tyzdnami nechalo vedenie odist Radka Smolku - a "nejako" s tym v sucasnej situacii zije. Ak by ale doslo na Dakar v Arabii a na to, ze bude treba vyrazne "kopnut do masiny" nielen ohladom konstrukcie dakarskeho specialu (co bude treba), ale aj ohladom armadnych a civilnych vozov pre tamojsich zakaznikov - no tak, "pustenie" osoby akou je Radek Smolka sa po tych par tyzdnoch zrazu neukazuje ako velmi "stastny krok"...
Ak sa bude nasledujuce roky jazdit Dakar v SA a okolitych krajinach, bude zaujimave sledovat, ako na to zareaguje Tatra! V Saudskej Arabii ma montazny zavod a v celom regione je dodavatelom pre viacero armad, to uz ani nehovorim o moznych kontraktoch v tazobnom priemysle (= specialne vozidla o ktorych hovoril staronovy interim-riaditel Tatry), alebo dokonca o velkych stavebnych projektoch - modernizacia Rijadu, alebo projekt NEOM!
Dakar v pusti Ar-Rub Al-Chali bude mat pre Tatru (aj CS Group) z hladiska propagacie, obchodu aj prestize neporovnatelne vacsi vyznam, ako mala kedy ucast na Sahare, alebo Atacame. Prakticky by islo o predstavenie sa na "domacej pode". Z tohto pohladu by malo byt prakticky iste pokracovanie spoluprace Tatry s Buggyrou (resp., sirsie vzate - pokracovanie Tatry v ucasti na Dakare v urovni tovarenskej podpory nejakeho partnera). Dokonca by som vzhladom k pozicii automobilky v regione vyvinul usilie posadit do druheho/tretieho auta nejakeho domaceho pilota - co by mohlo byt aj dost "komercne zaujimave" pre Buggyru.
To co je ale velkou vyzvou, a v sucasnosti potencialnym problemom, su - povedzme to eufemisticky - velmi rozporuplne vystupenia oficialneho teamu na Dakare. Pokracovanie podobnych vykonov, ako v Juznej Amerike nebude pred strategickymi blizkovychodnymi partnermi (resp. moznymi dalsimi partnermi) zrovna ziaduce!
A este jedna taka trochu "pikantna vec". Jedna z "najzabavnejsich" veci v zivote je to, ako sa vie situacia rychlo zvrtnut. Pred par tyzdnami nechalo vedenie odist Radka Smolku - a "nejako" s tym v sucasnej situacii zije. Ak by ale doslo na Dakar v Arabii a na to, ze bude treba vyrazne "kopnut do masiny" nielen ohladom konstrukcie dakarskeho specialu (co bude treba), ale aj ohladom armadnych a civilnych vozov pre tamojsich zakaznikov - no tak, "pustenie" osoby akou je Radek Smolka sa po tych par tyzdnoch zrazu neukazuje ako velmi "stastny krok"...
Re: Dakarská hospoda
Já budu doufat že tedy i v rámci toho všeho dostane AL taky nějakou podporu když je to tam pro ně tak zajímavé ... Osobně si myslím že u Lopíků tomu autu jsou schopni dát daleko více jak v BGR která to kombinuje s okruhy a dakar je jen takový bočák
Re: Dakarská hospoda
Ano vstřikování existují různé druhy. Martin Macík má motor se systémem PD - Pumpe Düse, tedy čerpadlo tryska. Nebo jinak sdružené vstřikovače. Tento systém měly starší Cursory do emisní normy EURO 5. De Rooy má Cursora s Common railem, který se začal dávat na verze motoru plnící EURO 6.
Filip Nikl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů