Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
sob říj 12, 2019 10:00 am

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jednou Afriku a jednou Dakar. Nejdřív je ale potřeba doladit auto a pak se vydat za svoje money vstříc novým dobrodružstvím.
sob říj 12, 2019 1:27 pm

Uživatelský avatar
Mint
Příspěvky: 185
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Není to úplně o dakaru, ale docela zajímavé čtení.
https://www.facebook.com/BUGGYRA/photos ... =3&theater

Buggyra Racing

‼️ Tohle se jinde nedozvíte ‼️
Jelikož naše fanoušky bereme jako součást týmu, je důležité abyste se dozvěděli i něco o problémech a úskalích mimo závodní okruh. M.Koloc má pro vás náhled na naše pátrání po příčině prasklého brzdového kotouče v Zolderu!

🔧 Brzdové kotouče: Zázraky se děly...
V jednom ze svých předchozích příspěvků jsem psal o tom, kterak Buggyra bojuje, nutno říci, že vcelku úspěšně především s německým automobilovým průmyslem. A protože jsme nejspíše díky prasklému brzdovému kotouči Adama Lacka, přišli v Zolderu o celkové druhé místo, uvádím konkrétní příklad.
I přes nečekaně úspěšný vstup do sezóny, kdy Adam vyhrál na zcela novém speciálu VK50 úvodní závod ME v Misanu, jsme se převážnou část sezóny potýkali s nestabilitou brzdného účinku a sníženou životností brzdových kotoučů od Knorr Bremse. Stejné kotouče jsme přitom používali celou loňskou sezónu.
Den po zmiňovaném výpadku jsem nařídil sice finančně velmi nákladný, leč detailní informace poskytující metalurgický rozbor prasklého kotouče ze Zolderu 2019 a opotřebovaných, rok starých kotoučů ze stejného závodu. Výsledek byl mimořádně zajímavý, přestože byly oba brzdové kotouče expedovány pod stejným výrobním číslem, v těch z letošního roku zcela scházelo to nejpodstatnější - molybden.

Nejdříve jsme žili v představě, že naše nemilé překvapení způsobila výroba kotoučů v různých destinacích. Nakonec jsme ale zjistili, že absence molybdenu je zapříčiněna aplikací nových ekologických norem ze strany EU. Na první pohled by se mohlo zdát, že se nic moc neděje, neboť „bezmolybdenové“ kotouče využívají všechny týmy, účastníci šampionátu tak mají stejné podmínky. Jak se ovšem ukázalo, není tomu tak. Výrobce Knorr Bremse je totiž exkluzivním partnerem dnes již šestinásobného mistra Evropy Jochena Hahna. Vedení jeho týmu tak bylo s předstihem informováno o chystaných změnách a mohlo tak skoupit veškeré skladové zásoby kvalitních brzdových kotoučů. V této souvislosti je nutno uvést, že životnost brzdového kotouče s molybdenem z roku 2018 je 250 km zatímco kotouč z roku 2019 zvládne pouhých 130 km. To, že Adam a Oly museli letos odstoupit kvůli prasklému brzdovému kotouči, pouze ve dvou závodech, nakonec považuji za malý statistický zázrak. Stejně tak, jako jeho výsledky. Až do Le Mans totiž musel Adam bojovat s permanentním snížením brzdného účinku a jeho neopakovatelnosti, rovnající se nepředvídatelnosti.

V této souvislosti musím říct, že se ze strany Jochena nejednalo o neférové jednání, protože závodění je, stejně jako život, boj. Nicméně, vzhledem k tomu, že se stejné příběhy odehrávají v případech komponentů k spojkám, turbodmychadlům, nápravám, komponentům řízení včetně servo tlakových pump, můžeme bez známky zatrpklosti konstatovat, že Buggyra z pozice opravdu privátního týmu svádí rovnocenné a mnohdy vítězné souboj se špičkami automobilového průmyslu ekonomicky nejsilnější země Evropy. A mám velkou radost z toho, že si v tomto souboji nevedeme vůbec špatně. Od vstupu značky Buggyra do truckracingu v roce 2001, chyběl jezdec týmu Buggyra na celkových stupních vítězů pouze pětkrát, přičemž jako vůbec jediný tým jsme v roce 2008 slavili double!
Ale co je nejdůležitější.
Podle dat ztrácel Adama na Jochena do Zolderu 0.2 – 0.3 sekundy na kolo. Po provedení úprav vyhrál Adam v Le Mans a Jaramě dva ze čtyř hlavních závodů!

‼️ J E D E M E D A L ‼️

Obrázek
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
pon říj 14, 2019 2:04 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1491
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Nechci prudit, ale jen pro info, hned vedle je vlákno Truck racing. Trochu ospalé, ale je třeba ho někdy oživit... :-)
pon říj 14, 2019 2:15 pm

mirasat
Příspěvky: 1846
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Hybrid od Kresse ujel na aku 17 minut rychlostí 100kmh. Snad mu při Dakaru neshoří.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
stř říj 16, 2019 7:27 am

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Překladatel byl, kulantně řečeno, kreativní...

Nějak mi v tom všem zaniká, jakým způsobem hodlají v závodě tu elektriku nasazovat. Ve špičkách? Stále? Občas?

Doufám, že během těch zmíněných tří let taky dotáhnou sherpu. Moc hezký auto, jen...
stř říj 16, 2019 8:08 am

ateliersk
Příspěvky: 329
Registrován: stř led 05, 2011 8:28 am
Bydliště: Kutná Hora

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Nevim proc, ale mam pocit ce MKR, tedy konkretne Mario Kress, ma dlouhodobe lepsi vysledky a lepsi tah na branku nez Buggyra. Jeste kdyz jezdily TR, tak meli kamiony co jezdily spicku, kdyz se vrhli na "dakar", tak byt maji horici kamiony, tak maji dle meho subjektivniho pocitu vetsi progres. Mozna je to tim ze Mario je schopen sehnat vetsi penize, nebo tim ze je sam navrhuje a ma lepsi technologicke zazemi .... tezko rict.
stř říj 16, 2019 8:28 am

TomZ
Příspěvky: 450
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Já to teda vidím přesně naopak. Schopnost spolehlivě dokončovat závody je u obou týmů asi podobná a vyhraných etap má Buggyra mnohem víc (a celkově lepší etapové výsledky). Výhoda MKR je asi jen v tom, že díky pevným nápravám a automatu asi neklade řízení na jezdce takové požadavky jako v případě Buggyry s polonápravama a manuálem.
stř říj 16, 2019 10:17 am

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1258
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

MKR je hlavně strašně inovativní viz automatická převodovka atd. Mario Kress je špička ve stavení trucků.

Bohužel mi ale přijde, že ty auto nikdy nedotáhnout do konce a zase přijdou s něčím novým. Teď mají 3 různé trucky. Ano, sice to bude mít nějaké věci společné, ale nepřijde mi to jako ideální řešení.
stř říj 16, 2019 12:11 pm

Uživatelský avatar
Kail
Příspěvky: 324
Registrován: ned led 14, 2007 2:03 pm
Bydliště: Soběslav

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jak může být "špička ve stavění trucků" někdo kdo nedokáže nic dotáhnout? MKR je dlouhodobě jen tak do počtu...
stř říj 16, 2019 2:02 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1258
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Kail: povíme si za pár let. Kdyby měli větší rozpočet, tak bys asi koukal. Ale myslím si, že se to novou dlouhodobou smlouvou s Riwaldem bude postupně lepšit. Kdyby byli jen do počtu, tak s nimi Riwald tu smlouvu myslíš podepsali? Nově ještě pojedou s jejich autem hasiči a za Riwald pojede také Pascal de Baar.

Špičkou rozhodně je. Když přišel s automatickou převodovkou, tak všichni říkali jaká je to blbost atd. a najednou jí má komplet špička i Kamaz.

Něco dotáhnout už je věc druhá a souvisí s již zmíněným rozpočtem.
stř říj 16, 2019 3:23 pm

TomZ
Příspěvky: 450
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

zemi8: Nechci se hádat, jestli jsou dobří nebo ne, ale té argumantaci nerozumím... Tak s nima Riwald podepsal smlouvu - a co? Tu má (zatím) i ta kritizovaná Buggyra s Tatrou. A Pascal de Baar snad je nějakej špičkovej pilot? Nebo Hasiči? Naopak by šlo zase klidně říct, že kdyby byli tak super, neodejde od nich Van Kasteren k De Rooyovi...
stř říj 16, 2019 4:38 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tohle se nedá takto hodnotit. Co se dá říct je, že pokud auta MKR jedou, tak rychlostí stačí absolutní špičce. Rovněž se dát říct, že se nebojí užití inovativních řešení a ne zcela běžných řešení na rozdíl od konzervativní konkurence. Jestli je to plus nebo mínus je otázka.

Kvalita týmů a úspěšnost je celkem jednoduchá. Kamaz je špička, pak hodně dlouho nic, pak ještě chvíli nic, pak De Rooy, který v posledních letech je schopen trochu konstantněji Kamaz nahánět a zbytek stojí všichni stejně za prd. Kromě Kamazu nikdo výsledky nejezdí (ani tým De Rooy). Jsou to pouze náhodné úspěchy, kde není prokazatelně daná spojitost s nějakou činností.

A to prosím při vší úctě ke všem a čistě statisticky. Abych to vysvětlit. Kdyby Vám někdo dal 1 000 000 Kč, abyste to vsadili na vítěze Dakaru v Kamionech, s tím, že výdělek si můžete nechat, tak na koho to dáte? Na MKR asi těžko. :wink:
Filip Nikl
stř říj 16, 2019 6:54 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1258
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

TomZ: na tom se asi neshodneme, ale proto mame prave toto forum, abychom mohli diskutovat.

Jinak Pascal de Baar prave spickovy pilot neni, ale na Dakaru napr. vyhral celkem dlouhou etapu s Renaultem! Tak cim to bude? Spatnym autem?
stř říj 16, 2019 7:01 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Taky bych řekl, že Kress je aktuálně coby konstruktér a inovátor naprostá špička. MKR bohužel dojíždí (stejně jako všichni ostatní) na finanční limity, který prostě neumožňujou testovací a závodní program jako má Kamaz. Tak to je a tak to bude. Bohužel. Ale stejně je mi tenhle Kressův přístup sympatickej, inovace a průkopnictví byly vždycky hnacím motorem nejen motorsportu.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
stř říj 16, 2019 7:45 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Semrush [Bot] a 10 hostů