Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
hele. JV rikal, ze si chce dat jednou Afriku s klukem a pak mu to predat.
Re: Dakarská hospoda
Jednou Afriku a jednou Dakar. Nejdřív je ale potřeba doladit auto a pak se vydat za svoje money vstříc novým dobrodružstvím.
Re: Dakarská hospoda
Není to úplně o dakaru, ale docela zajímavé čtení.
https://www.facebook.com/BUGGYRA/photos ... =3&theater
Buggyra Racing
Tohle se jinde nedozvíte
Jelikož naše fanoušky bereme jako součást týmu, je důležité abyste se dozvěděli i něco o problémech a úskalích mimo závodní okruh. M.Koloc má pro vás náhled na naše pátrání po příčině prasklého brzdového kotouče v Zolderu!
Brzdové kotouče: Zázraky se děly...
V jednom ze svých předchozích příspěvků jsem psal o tom, kterak Buggyra bojuje, nutno říci, že vcelku úspěšně především s německým automobilovým průmyslem. A protože jsme nejspíše díky prasklému brzdovému kotouči Adama Lacka, přišli v Zolderu o celkové druhé místo, uvádím konkrétní příklad.
I přes nečekaně úspěšný vstup do sezóny, kdy Adam vyhrál na zcela novém speciálu VK50 úvodní závod ME v Misanu, jsme se převážnou část sezóny potýkali s nestabilitou brzdného účinku a sníženou životností brzdových kotoučů od Knorr Bremse. Stejné kotouče jsme přitom používali celou loňskou sezónu.
Den po zmiňovaném výpadku jsem nařídil sice finančně velmi nákladný, leč detailní informace poskytující metalurgický rozbor prasklého kotouče ze Zolderu 2019 a opotřebovaných, rok starých kotoučů ze stejného závodu. Výsledek byl mimořádně zajímavý, přestože byly oba brzdové kotouče expedovány pod stejným výrobním číslem, v těch z letošního roku zcela scházelo to nejpodstatnější - molybden.
Nejdříve jsme žili v představě, že naše nemilé překvapení způsobila výroba kotoučů v různých destinacích. Nakonec jsme ale zjistili, že absence molybdenu je zapříčiněna aplikací nových ekologických norem ze strany EU. Na první pohled by se mohlo zdát, že se nic moc neděje, neboť „bezmolybdenové“ kotouče využívají všechny týmy, účastníci šampionátu tak mají stejné podmínky. Jak se ovšem ukázalo, není tomu tak. Výrobce Knorr Bremse je totiž exkluzivním partnerem dnes již šestinásobného mistra Evropy Jochena Hahna. Vedení jeho týmu tak bylo s předstihem informováno o chystaných změnách a mohlo tak skoupit veškeré skladové zásoby kvalitních brzdových kotoučů. V této souvislosti je nutno uvést, že životnost brzdového kotouče s molybdenem z roku 2018 je 250 km zatímco kotouč z roku 2019 zvládne pouhých 130 km. To, že Adam a Oly museli letos odstoupit kvůli prasklému brzdovému kotouči, pouze ve dvou závodech, nakonec považuji za malý statistický zázrak. Stejně tak, jako jeho výsledky. Až do Le Mans totiž musel Adam bojovat s permanentním snížením brzdného účinku a jeho neopakovatelnosti, rovnající se nepředvídatelnosti.
V této souvislosti musím říct, že se ze strany Jochena nejednalo o neférové jednání, protože závodění je, stejně jako život, boj. Nicméně, vzhledem k tomu, že se stejné příběhy odehrávají v případech komponentů k spojkám, turbodmychadlům, nápravám, komponentům řízení včetně servo tlakových pump, můžeme bez známky zatrpklosti konstatovat, že Buggyra z pozice opravdu privátního týmu svádí rovnocenné a mnohdy vítězné souboj se špičkami automobilového průmyslu ekonomicky nejsilnější země Evropy. A mám velkou radost z toho, že si v tomto souboji nevedeme vůbec špatně. Od vstupu značky Buggyra do truckracingu v roce 2001, chyběl jezdec týmu Buggyra na celkových stupních vítězů pouze pětkrát, přičemž jako vůbec jediný tým jsme v roce 2008 slavili double!
Ale co je nejdůležitější.
Podle dat ztrácel Adama na Jochena do Zolderu 0.2 – 0.3 sekundy na kolo. Po provedení úprav vyhrál Adam v Le Mans a Jaramě dva ze čtyř hlavních závodů!
J E D E M E D A L
https://www.facebook.com/BUGGYRA/photos ... =3&theater
Buggyra Racing
Tohle se jinde nedozvíte
Jelikož naše fanoušky bereme jako součást týmu, je důležité abyste se dozvěděli i něco o problémech a úskalích mimo závodní okruh. M.Koloc má pro vás náhled na naše pátrání po příčině prasklého brzdového kotouče v Zolderu!
Brzdové kotouče: Zázraky se děly...
V jednom ze svých předchozích příspěvků jsem psal o tom, kterak Buggyra bojuje, nutno říci, že vcelku úspěšně především s německým automobilovým průmyslem. A protože jsme nejspíše díky prasklému brzdovému kotouči Adama Lacka, přišli v Zolderu o celkové druhé místo, uvádím konkrétní příklad.
I přes nečekaně úspěšný vstup do sezóny, kdy Adam vyhrál na zcela novém speciálu VK50 úvodní závod ME v Misanu, jsme se převážnou část sezóny potýkali s nestabilitou brzdného účinku a sníženou životností brzdových kotoučů od Knorr Bremse. Stejné kotouče jsme přitom používali celou loňskou sezónu.
Den po zmiňovaném výpadku jsem nařídil sice finančně velmi nákladný, leč detailní informace poskytující metalurgický rozbor prasklého kotouče ze Zolderu 2019 a opotřebovaných, rok starých kotoučů ze stejného závodu. Výsledek byl mimořádně zajímavý, přestože byly oba brzdové kotouče expedovány pod stejným výrobním číslem, v těch z letošního roku zcela scházelo to nejpodstatnější - molybden.
Nejdříve jsme žili v představě, že naše nemilé překvapení způsobila výroba kotoučů v různých destinacích. Nakonec jsme ale zjistili, že absence molybdenu je zapříčiněna aplikací nových ekologických norem ze strany EU. Na první pohled by se mohlo zdát, že se nic moc neděje, neboť „bezmolybdenové“ kotouče využívají všechny týmy, účastníci šampionátu tak mají stejné podmínky. Jak se ovšem ukázalo, není tomu tak. Výrobce Knorr Bremse je totiž exkluzivním partnerem dnes již šestinásobného mistra Evropy Jochena Hahna. Vedení jeho týmu tak bylo s předstihem informováno o chystaných změnách a mohlo tak skoupit veškeré skladové zásoby kvalitních brzdových kotoučů. V této souvislosti je nutno uvést, že životnost brzdového kotouče s molybdenem z roku 2018 je 250 km zatímco kotouč z roku 2019 zvládne pouhých 130 km. To, že Adam a Oly museli letos odstoupit kvůli prasklému brzdovému kotouči, pouze ve dvou závodech, nakonec považuji za malý statistický zázrak. Stejně tak, jako jeho výsledky. Až do Le Mans totiž musel Adam bojovat s permanentním snížením brzdného účinku a jeho neopakovatelnosti, rovnající se nepředvídatelnosti.
V této souvislosti musím říct, že se ze strany Jochena nejednalo o neférové jednání, protože závodění je, stejně jako život, boj. Nicméně, vzhledem k tomu, že se stejné příběhy odehrávají v případech komponentů k spojkám, turbodmychadlům, nápravám, komponentům řízení včetně servo tlakových pump, můžeme bez známky zatrpklosti konstatovat, že Buggyra z pozice opravdu privátního týmu svádí rovnocenné a mnohdy vítězné souboj se špičkami automobilového průmyslu ekonomicky nejsilnější země Evropy. A mám velkou radost z toho, že si v tomto souboji nevedeme vůbec špatně. Od vstupu značky Buggyra do truckracingu v roce 2001, chyběl jezdec týmu Buggyra na celkových stupních vítězů pouze pětkrát, přičemž jako vůbec jediný tým jsme v roce 2008 slavili double!
Ale co je nejdůležitější.
Podle dat ztrácel Adama na Jochena do Zolderu 0.2 – 0.3 sekundy na kolo. Po provedení úprav vyhrál Adam v Le Mans a Jaramě dva ze čtyř hlavních závodů!
J E D E M E D A L
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Re: Dakarská hospoda
Nechci prudit, ale jen pro info, hned vedle je vlákno Truck racing. Trochu ospalé, ale je třeba ho někdy oživit...
Re: Dakarská hospoda
Hybrid od Kresse ujel na aku 17 minut rychlostí 100kmh. Snad mu při Dakaru neshoří.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Re: Dakarská hospoda
Překladatel byl, kulantně řečeno, kreativní...
Nějak mi v tom všem zaniká, jakým způsobem hodlají v závodě tu elektriku nasazovat. Ve špičkách? Stále? Občas?
Doufám, že během těch zmíněných tří let taky dotáhnou sherpu. Moc hezký auto, jen...
Nějak mi v tom všem zaniká, jakým způsobem hodlají v závodě tu elektriku nasazovat. Ve špičkách? Stále? Občas?
Doufám, že během těch zmíněných tří let taky dotáhnou sherpu. Moc hezký auto, jen...
Re: Dakarská hospoda
Nevim proc, ale mam pocit ce MKR, tedy konkretne Mario Kress, ma dlouhodobe lepsi vysledky a lepsi tah na branku nez Buggyra. Jeste kdyz jezdily TR, tak meli kamiony co jezdily spicku, kdyz se vrhli na "dakar", tak byt maji horici kamiony, tak maji dle meho subjektivniho pocitu vetsi progres. Mozna je to tim ze Mario je schopen sehnat vetsi penize, nebo tim ze je sam navrhuje a ma lepsi technologicke zazemi .... tezko rict.
Re: Dakarská hospoda
Já to teda vidím přesně naopak. Schopnost spolehlivě dokončovat závody je u obou týmů asi podobná a vyhraných etap má Buggyra mnohem víc (a celkově lepší etapové výsledky). Výhoda MKR je asi jen v tom, že díky pevným nápravám a automatu asi neklade řízení na jezdce takové požadavky jako v případě Buggyry s polonápravama a manuálem.
Re: Dakarská hospoda
MKR je hlavně strašně inovativní viz automatická převodovka atd. Mario Kress je špička ve stavení trucků.
Bohužel mi ale přijde, že ty auto nikdy nedotáhnout do konce a zase přijdou s něčím novým. Teď mají 3 různé trucky. Ano, sice to bude mít nějaké věci společné, ale nepřijde mi to jako ideální řešení.
Bohužel mi ale přijde, že ty auto nikdy nedotáhnout do konce a zase přijdou s něčím novým. Teď mají 3 různé trucky. Ano, sice to bude mít nějaké věci společné, ale nepřijde mi to jako ideální řešení.
Re: Dakarská hospoda
Jak může být "špička ve stavění trucků" někdo kdo nedokáže nic dotáhnout? MKR je dlouhodobě jen tak do počtu...
Re: Dakarská hospoda
Kail: povíme si za pár let. Kdyby měli větší rozpočet, tak bys asi koukal. Ale myslím si, že se to novou dlouhodobou smlouvou s Riwaldem bude postupně lepšit. Kdyby byli jen do počtu, tak s nimi Riwald tu smlouvu myslíš podepsali? Nově ještě pojedou s jejich autem hasiči a za Riwald pojede také Pascal de Baar.
Špičkou rozhodně je. Když přišel s automatickou převodovkou, tak všichni říkali jaká je to blbost atd. a najednou jí má komplet špička i Kamaz.
Něco dotáhnout už je věc druhá a souvisí s již zmíněným rozpočtem.
Špičkou rozhodně je. Když přišel s automatickou převodovkou, tak všichni říkali jaká je to blbost atd. a najednou jí má komplet špička i Kamaz.
Něco dotáhnout už je věc druhá a souvisí s již zmíněným rozpočtem.
Re: Dakarská hospoda
zemi8: Nechci se hádat, jestli jsou dobří nebo ne, ale té argumantaci nerozumím... Tak s nima Riwald podepsal smlouvu - a co? Tu má (zatím) i ta kritizovaná Buggyra s Tatrou. A Pascal de Baar snad je nějakej špičkovej pilot? Nebo Hasiči? Naopak by šlo zase klidně říct, že kdyby byli tak super, neodejde od nich Van Kasteren k De Rooyovi...
Re: Dakarská hospoda
Tohle se nedá takto hodnotit. Co se dá říct je, že pokud auta MKR jedou, tak rychlostí stačí absolutní špičce. Rovněž se dát říct, že se nebojí užití inovativních řešení a ne zcela běžných řešení na rozdíl od konzervativní konkurence. Jestli je to plus nebo mínus je otázka.
Kvalita týmů a úspěšnost je celkem jednoduchá. Kamaz je špička, pak hodně dlouho nic, pak ještě chvíli nic, pak De Rooy, který v posledních letech je schopen trochu konstantněji Kamaz nahánět a zbytek stojí všichni stejně za prd. Kromě Kamazu nikdo výsledky nejezdí (ani tým De Rooy). Jsou to pouze náhodné úspěchy, kde není prokazatelně daná spojitost s nějakou činností.
A to prosím při vší úctě ke všem a čistě statisticky. Abych to vysvětlit. Kdyby Vám někdo dal 1 000 000 Kč, abyste to vsadili na vítěze Dakaru v Kamionech, s tím, že výdělek si můžete nechat, tak na koho to dáte? Na MKR asi těžko.
Kvalita týmů a úspěšnost je celkem jednoduchá. Kamaz je špička, pak hodně dlouho nic, pak ještě chvíli nic, pak De Rooy, který v posledních letech je schopen trochu konstantněji Kamaz nahánět a zbytek stojí všichni stejně za prd. Kromě Kamazu nikdo výsledky nejezdí (ani tým De Rooy). Jsou to pouze náhodné úspěchy, kde není prokazatelně daná spojitost s nějakou činností.
A to prosím při vší úctě ke všem a čistě statisticky. Abych to vysvětlit. Kdyby Vám někdo dal 1 000 000 Kč, abyste to vsadili na vítěze Dakaru v Kamionech, s tím, že výdělek si můžete nechat, tak na koho to dáte? Na MKR asi těžko.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
TomZ: na tom se asi neshodneme, ale proto mame prave toto forum, abychom mohli diskutovat.
Jinak Pascal de Baar prave spickovy pilot neni, ale na Dakaru napr. vyhral celkem dlouhou etapu s Renaultem! Tak cim to bude? Spatnym autem?
Jinak Pascal de Baar prave spickovy pilot neni, ale na Dakaru napr. vyhral celkem dlouhou etapu s Renaultem! Tak cim to bude? Spatnym autem?
Re: Dakarská hospoda
Taky bych řekl, že Kress je aktuálně coby konstruktér a inovátor naprostá špička. MKR bohužel dojíždí (stejně jako všichni ostatní) na finanční limity, který prostě neumožňujou testovací a závodní program jako má Kamaz. Tak to je a tak to bude. Bohužel. Ale stejně je mi tenhle Kressův přístup sympatickej, inovace a průkopnictví byly vždycky hnacím motorem nejen motorsportu.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Semrush [Bot] a 10 hostů