Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
DakarPivo
Do Bety v Bet - nebude to jízda, bude to let
a pro truckerské lepší polovičky pak zkeramiky.cz
a pro truckerské lepší polovičky pak zkeramiky.cz
Tak pokud se s tim moc nezávodí, tak navěky. Ne teď vážně. Ikdyž pokud se to počítá na sezony tak četnost závodů hraje roli.
Ano Tatra tam se to opravdu neřeší. Jelikož motor se tolik neliší výkonově od sériovky (přepočten výkon V8 E5 na V12), tak je to závodně nesmrtelný. Problém je, že je to vzducháč a ten se chová jinak. Buď jede a není problém a nebo zdechne. Nic moc mezi tím není. Většinou je to daný tím, že se to lokálně neuchladí a chytne se píst, vylítne blokem atd...
Gyrtech tam je to jiná písnička. Základ motoru je navržen na 1 000 000 km při litrovém výkonu nějakých 40 - 50 koní na litr. Závodní verze má litrový výkon asi 76 koní na litr, což tak nějak odpovídá litrovému výkonu TDI u osobáků, kde je životnost někde okolo 250 000 km. Takže tak nějak plus mínus by to mohlo být u závodního motoru.
Pak taky je otázka co je to životnost? Jestli tam zahrnujeme blok pístní skupinu a hlavu a nebo funkční motor jako celek.
Jsou různé verze Gyrtechu (podle mě tedy je to skoro co kus to originál ale ofiko jsou 2 hlavní) a ty se liší posazením max. točivého momentu.V závislosti na verzi pak dochází k různé míře přetěžování periferních agregátů motoru (turbo, kompresor - motor točí 2800 otáček, což se mu nelíbí atd.) a z toho pak plyne perioda jejich výměny a tedy doby bezporuchového stavu motoru jako celku. Nikdo samozřejmě nevyjezdí turbo dokud se neroztrhne, takže pak ta životnost je při pravidelných výměnách spotřebních dílů vzhledem k ročnímu nájezdu kilometrů vlastně obrovská.
Co jsem zaslechl nějaká čísla, tak Kamaz během testů na Gyrtechu najel 40 000 km bez problémů (informace je z listopadu 2015)
Ano Tatra tam se to opravdu neřeší. Jelikož motor se tolik neliší výkonově od sériovky (přepočten výkon V8 E5 na V12), tak je to závodně nesmrtelný. Problém je, že je to vzducháč a ten se chová jinak. Buď jede a není problém a nebo zdechne. Nic moc mezi tím není. Většinou je to daný tím, že se to lokálně neuchladí a chytne se píst, vylítne blokem atd...
Gyrtech tam je to jiná písnička. Základ motoru je navržen na 1 000 000 km při litrovém výkonu nějakých 40 - 50 koní na litr. Závodní verze má litrový výkon asi 76 koní na litr, což tak nějak odpovídá litrovému výkonu TDI u osobáků, kde je životnost někde okolo 250 000 km. Takže tak nějak plus mínus by to mohlo být u závodního motoru.
Pak taky je otázka co je to životnost? Jestli tam zahrnujeme blok pístní skupinu a hlavu a nebo funkční motor jako celek.
Jsou různé verze Gyrtechu (podle mě tedy je to skoro co kus to originál ale ofiko jsou 2 hlavní) a ty se liší posazením max. točivého momentu.V závislosti na verzi pak dochází k různé míře přetěžování periferních agregátů motoru (turbo, kompresor - motor točí 2800 otáček, což se mu nelíbí atd.) a z toho pak plyne perioda jejich výměny a tedy doby bezporuchového stavu motoru jako celku. Nikdo samozřejmě nevyjezdí turbo dokud se neroztrhne, takže pak ta životnost je při pravidelných výměnách spotřebních dílů vzhledem k ročnímu nájezdu kilometrů vlastně obrovská.
Co jsem zaslechl nějaká čísla, tak Kamaz během testů na Gyrtechu najel 40 000 km bez problémů (informace je z listopadu 2015)
Filip Nikl
Tajemství motoru MAZu 306 odhaleno. https://www.youtube.com/watch?v=ljdosgzAgOQ 3:20 stačí poslouchat
Jinak to co tam má Viazovich, to je přesně ten "rachtal" co máme v Dakarce. To snad někde vytahli z police ještě po Spáčilově Liazce.
Jinak to co tam má Viazovich, to je přesně ten "rachtal" co máme v Dakarce. To snad někde vytahli z police ještě po Spáčilově Liazce.
Filip Nikl
No když se tak dívám jak ten Zetros-Kamaz jezdí, nebo třeba kolik tam mají místa v kabině, tak to vypadá na hodně posun vpřed. Jestli to ještě vytuní na WRC Dakar tak se to bude těžko porážet. Ze sériového auta to bude mít předpokládám maximálně znak na masce. Jsem zvědav jak jim projde ta posunutá sedačka. Jestli se nepletu, tak Loprais měl na královně sedačky taky posunuté víc dozadu.
Podle mě s homologací nebude problém. Kamaz si to pohlídá. Se sedačkami už vůbec.
Jede to pěkně, ale podle ty změny na podvozku budou potřebovat ještě hodně ladění a kilometrů. Když se to srovná s rychlostí poslední evoluce 43269, tak tam nějaký výrazný posun nevidím. Podvozek působí dost toporně. A ty popraskaný péra a zohybaný tlumiče, to taky ukazuje, že to neni zdaleka top. Ale potenciál tam je velký. Navíc to i pěkně vypadá.
Jede to pěkně, ale podle ty změny na podvozku budou potřebovat ještě hodně ladění a kilometrů. Když se to srovná s rychlostí poslední evoluce 43269, tak tam nějaký výrazný posun nevidím. Podvozek působí dost toporně. A ty popraskaný péra a zohybaný tlumiče, to taky ukazuje, že to neni zdaleka top. Ale potenciál tam je velký. Navíc to i pěkně vypadá.
Filip Nikl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 52 hostů