Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Pitris
Příspěvky: 694
Registrován: pát kvě 16, 2008 9:17 pm

Příspěvek

No jestli mechanik nebude spíš ten uprostřed.
pon kvě 02, 2016 7:31 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1258
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Příspěvek

chtěl bych se někoho znalého zeptat, kolik tak cca vydrží závodní motor (např. Gyrtech) km? Nebo po jak dlouhé době se mění? Díky za info
pon kvě 02, 2016 7:42 pm

Venca R
Příspěvky: 1976
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

tomečkův tam je prý 8 let
pon kvě 02, 2016 7:47 pm

mrija
Příspěvky: 75
Registrován: sob led 02, 2010 4:36 pm
Bydliště: Beskydy
Kontaktovat uživatele:

DakarPivo

Příspěvek

Do Bety v Bet - nebude to jízda, bude to let
a pro truckerské lepší polovičky pak zkeramiky.cz ;)
pon kvě 02, 2016 8:42 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak pokud se s tim moc nezávodí, tak navěky. Ne teď vážně. Ikdyž pokud se to počítá na sezony tak četnost závodů hraje roli.

Ano Tatra tam se to opravdu neřeší. Jelikož motor se tolik neliší výkonově od sériovky (přepočten výkon V8 E5 na V12), tak je to závodně nesmrtelný. Problém je, že je to vzducháč a ten se chová jinak. Buď jede a není problém a nebo zdechne. Nic moc mezi tím není. Většinou je to daný tím, že se to lokálně neuchladí a chytne se píst, vylítne blokem atd...

Gyrtech tam je to jiná písnička. Základ motoru je navržen na 1 000 000 km při litrovém výkonu nějakých 40 - 50 koní na litr. Závodní verze má litrový výkon asi 76 koní na litr, což tak nějak odpovídá litrovému výkonu TDI u osobáků, kde je životnost někde okolo 250 000 km. Takže tak nějak plus mínus by to mohlo být u závodního motoru.
Pak taky je otázka co je to životnost? Jestli tam zahrnujeme blok pístní skupinu a hlavu a nebo funkční motor jako celek.
Jsou různé verze Gyrtechu (podle mě tedy je to skoro co kus to originál ale ofiko jsou 2 hlavní) a ty se liší posazením max. točivého momentu.V závislosti na verzi pak dochází k různé míře přetěžování periferních agregátů motoru (turbo, kompresor - motor točí 2800 otáček, což se mu nelíbí atd.) a z toho pak plyne perioda jejich výměny a tedy doby bezporuchového stavu motoru jako celku. Nikdo samozřejmě nevyjezdí turbo dokud se neroztrhne, takže pak ta životnost je při pravidelných výměnách spotřebních dílů vzhledem k ročnímu nájezdu kilometrů vlastně obrovská.
Co jsem zaslechl nějaká čísla, tak Kamaz během testů na Gyrtechu najel 40 000 km bez problémů (informace je z listopadu 2015)
Filip Nikl
pon kvě 02, 2016 9:07 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1258
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Příspěvek

díky moc za vyčerpávající info. já jsem vůbec netušil kolik by to mohlo cca tak být a jako fanoušek F1, kde je 5 motorů na sezonu a vydrží maximálně 3000 km, jsem si myslel, že motory v závodních kamionech vydrží o dost méně. Ale samozřejmě mi je jasné, že porovnávám neporovnatelné....
pon kvě 02, 2016 9:24 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tajemství motoru MAZu 306 odhaleno. :lol: https://www.youtube.com/watch?v=ljdosgzAgOQ 3:20 stačí poslouchat :wink:
Jinak to co tam má Viazovich, to je přesně ten "rachtal" co máme v Dakarce. :lol: :lol: To snad někde vytahli z police ještě po Spáčilově Liazce. :lol:
Filip Nikl
pon kvě 02, 2016 10:03 pm

Schroub
Příspěvky: 198
Registrován: pát črc 31, 2009 12:03 pm

Příspěvek

Mě zaujal znak na kapotě toho osobáku co jede před Mazem, jako bych tam četl Tatra.
modely - schroub.sweb.cz
úte kvě 03, 2016 8:29 am

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

No fakt!
úte kvě 03, 2016 8:36 am

Pitris
Příspěvky: 694
Registrován: pát kvě 16, 2008 9:17 pm

Příspěvek

No když se tak dívám jak ten Zetros-Kamaz jezdí, nebo třeba kolik tam mají místa v kabině, tak to vypadá na hodně posun vpřed. Jestli to ještě vytuní na WRC Dakar tak se to bude těžko porážet. Ze sériového auta to bude mít předpokládám maximálně znak na masce. Jsem zvědav jak jim projde ta posunutá sedačka. Jestli se nepletu, tak Loprais měl na královně sedačky taky posunuté víc dozadu.
úte kvě 03, 2016 12:31 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

Nechají po kamazácku vyrobit n kusů a je homologováno. Trochu se mi ale plete (prosím opravte mě, pokud přesné regule znáte), že do nenosných částní kabiny se snad zasahovat smí, ne? Obří výřezy pro kola nebo papírový plech na dveřích...
úte kvě 03, 2016 12:34 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Podle mě s homologací nebude problém. Kamaz si to pohlídá. Se sedačkami už vůbec.
Jede to pěkně, ale podle ty změny na podvozku budou potřebovat ještě hodně ladění a kilometrů. Když se to srovná s rychlostí poslední evoluce 43269, tak tam nějaký výrazný posun nevidím. Podvozek působí dost toporně. A ty popraskaný péra a zohybaný tlumiče, to taky ukazuje, že to neni zdaleka top. Ale potenciál tam je velký. :thumbud: Navíc to i pěkně vypadá.
Filip Nikl
úte kvě 03, 2016 1:08 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

920 loshadi z Roudnice :wink: aneb MAZ 306 zblízka.

https://www.youtube.com/watch?v=pHpa-bH ... ture=share
Filip Nikl
úte kvě 03, 2016 1:10 pm

JAN B
Příspěvky: 973
Registrován: sob led 23, 2010 3:49 pm
Bydliště: VELKE ALBRECHTICE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dobrý postřeh

Obrázek Obrázek Obrázek
Co to je za auto a komu patří? SPZ asi rusko
úte kvě 03, 2016 2:34 pm

JAN B
Příspěvky: 973
Registrován: sob led 23, 2010 3:49 pm
Bydliště: VELKE ALBRECHTICE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

A tady sobota Kopr. Kit show a tuning.
Obrázek Obrázek
úte kvě 03, 2016 2:47 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 52 hostů