Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

No byl tu rozhovor s šefíkem z Tatry, že by chtěl státní sportovní tatra tým, ne? :-D
Tomáš Ďurčo
ned úno 16, 2020 8:21 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

JJ, ten pan Lazar je asi velký vtipálek :lol: Jinak si myslím, že pokud platí, jak tady bylo psáno, že Tatra je ochotná podporovat pouze auta z aktuálního výrobního programu, tak to asi bude konečná. Vyjma BGR nikdo žádnej aktuální model neprovozuje a ani ho jen kvůli podpoře Tatry stavět nebude. Ta podpora zas tak závratná nepochybně nebude. A BGR bych si tipnul, že s náklaďákama končí. Minimálně co se nějakýho dalšího vývoje a závodění na výsledek týče. Na druhou stranu, dovedl bych si přestavit nějakej sponzoring třebas přes Tatra Defence Vehicle. Přeci jenom bejt vidět u arabáčů může furt stát za to. A co na tom, že to nebude "čistokrevná" Tatra. I použití "jen" klíčovejch komponent (podvozek) se nakonec dá velmi dobře marketingově zobchodovat....u BDP by třeba nepohrdli... :)
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
pon úno 17, 2020 10:12 am

Uživatelský avatar
Mint
Příspěvky: 185
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Lazar v tom rozhovoru řekl spoustu blbostí, ale tahle část mě zaujala.

Co říkáte na to, že se na Rallye Dakar prezentuje Aleš Loprais s vozem pod značkou Praga?
Ale ten vůz má tatrovácký podvozek. (směje se) Každopádně to je námět pro to, abychom se to pokusili do budoucna změnit.
Co by ta změna měla přinést?
Chtěli bychom porážet Kamaz. To je tým, který nyní na rallye pravidelně obsazuje nejvyšší příčky. Má tým, má financování, nedělají to jako bokovku při zaměstnání, ale jako hlavní činnost. A mají výsledky. Vlastní tým by ale pro Tatru byl hodně velké břímě.


Jestli Buggyra nebude pokračovat na dakaru v kamionech nebo alespoň ne s Tatrou, tak je pro Tatru skoro jediná volba Aleš Loprais.
Otázka je, jestli by Aleš ještě vůbec spolupracovat chtěl, jaké má závazky u Pragy a jestli by si Praga tuhle reklamu nechala vzít?
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
úte úno 18, 2020 9:08 am

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tak bude Aleš reprezentovat Pragu s podvozkem Tatra = dvě tovární podpory? :D
Tomáš Ďurčo
úte úno 18, 2020 9:36 am

mirasat
Příspěvky: 1846
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Sice Koloc o kategorii kamionů něco zaševelil, ale moc nevěřím, že v ní bude BGR pokračovat. Ševelení je v mentorovo podání dost nezvyklou disciplínou.
úte úno 18, 2020 10:03 am

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

tak dle páně Koloce jestli něco bude, tak to bude Tatra na pevnejch nápravách.... :shock:
Martin Koloc
3 hod ·
Trocha Dakaru…

Ve čtvrtek 20. února vychází další Playboy Dakar, ve kterém mám velký rozhovor. Po dohodě s redakcí jsem si dovolit malý předkrm…

Spokojenost….
„Obě posádky, tedy Martin Šoltys na kamiónu a Pepa Macháček v kategorii SSV, splnily to, na čem jsme se dohodli. Navíc celý tým fungoval po lidské stránce, což je vzhledem k tomu, že Dakar svlékne každého, především po psychické stránce úplně donaha, strašně důležité. Možná důležitější, než by se mohlo někomu na první pohled zdát. Jedeš na Dakar s tím, že o někom, koho sis sám vybral, víš úplně všechno, nemůže tě ničím překvapit. Pak sleduješ, jak se z něj během dvou týdnů stává někdo jiný…“

Cukr nebo bič…
„Pocukrovaný bič a individuální přístup. Pro všechny členy týmu sice platí univerzální pravidla, je ovšem nutné postupovat při jejich uplatňování s ohledem na předchozí zásluhovost. Není to moc komplikované, platí totiž pravidlo, že čím více, toho člověk pro tým udělal, tím snazší je komunikace. Oběma strany mají totiž stejný cíl…“

Koupě týmu…
„Obchodní partneři chtějí jednat s někým, kdo nese za výsledky přímou odpovědnost. Nemám s tím problém, nicméně tento přístup vyžaduje 100% kontrolu. Majitel musí v první řadě garantovat ekonomické fungování týmu. Teď trochu odbočím, ale přes dakarský shon jsem zaregistroval pozdvižení kolem Jardy Jágra v souvislosti s jeho vyjádřením ohledně možného uzavření ligy. Jeho kritici by si měli uvědomit, že postavení majitele a hráče, je diametrálně odlišné. Osobně, bych byl mnohem raději špičkově placený gážista, než majitel týmu, který musí gáži zajistit…“

Pepa Macháček…
„Pokud pětinásobný vítěz kategorie čtyřkolek přesedlá po šedesátce na buginu, je to vždycky zajímavé. Ostatně, je málo jezdců, kteří toho dokázali na Dakaru tolik, co Pepa. Stéphane Peterhansel, Vladimir Čagin, Karel Loprais, Marc Coma, Cyril Despres…Nejedná se o špatnou společnost…“

Martin Šoltys…
„Z hlediska svých možností odvedl pro sebe, potažmo tým, maximum možného. Jedná se o spolehlivého jezdce, který stojí pevnýma nohama na zemi. Ví na co má a do čeho se nemá pouštět. A to se cení....

Rychle až zběsile…
„Všichni závodníci, vítězi počínaje, poraženými konče, jeli stejný, Dakar. Někdo dopadl hůře, někdo lépe. Ale o tom je závodění. Osobně to vidím tak, že vyhráli ti nejlepší…“

Kamaz…
„Kamaz Master je složen z profesionálních závodníků, kteří si jsou velmi dobře vědomi podmínek, jakých se jim ze strany jejich zaměstnavatele dostává. A taky mají, což je z hlediska řízení týmu nesmírně důležité, jasno v tom, že nejsou nenahraditelní. Podle toho se chovají.“

Gyrtech a beduín…
„Vjazovičovi se dostalo za třetí místo pochvaly, přece jen máme na beduínovi jistý podíl. Zároveň jsme mu ale připomenuli, že jednou dojel druhý, nesmí proto usnout na vavřínech. Dělám si pochopitelně legraci. Je to borec…“

Gyrtech, Maz, Tatra…
„Maz přizpůsobuje z pozice víceméně lokální značky výrobu kamiónů v nemalé míře Dakaru. Tatra je globální brand, který dokáže svojí účast na Dakaru marketingově využít, ale má pochopitelně jiné obchodní priority. Tatra byla slavná dávno předtím, než začal Karel Loprais na Dakaru vyhrávat, zatímco Maz by bez Dakaru znali asi jenom v Bělorusku…“

Nejbližší budoucnost…
„Víme, že tradiční pojetí koncepce Tatra má pro použití v závodech svoje limity, kterých jsme dosáhli ještě před letošním Dakarem. Proto řešíme konstrukci závodního speciálu Tatra na pevných nápravách. Je to velká výzva, ale Buggyra se výzev nebojí
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
úte úno 18, 2020 11:15 am

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Doufám, že se to nestane. Pokud by se nejednalo o nějakou variaci na Tatru Tactic včetně kabiny, tak to snad nemůže myslet vážně. Aby jelo něco pod jménem Tatra Phoenix a byl to normální žebřiňák, to by bylo už fakt na hlavu. Z mého pohledu je tohle daleko horší než ta hysterie na podzim, že Dakar nepojede "žádná Tatra", protože Aleš jede s Pragou od Fesh Feshese to bude Ford atd. To snad radši ať žádná Tatra nestartuje.
Filip Nikl
úte úno 18, 2020 11:45 am

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

ať si klidně postaví Tatru s pevnou nápravou, ale doufám, že to nebude mít tovární podporu
úte úno 18, 2020 11:55 am

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Neee, tak to radši vidím Pragu na tatrováckém podvozku, než bych viděl Tatru na pevnejch nápravách. To podle mě ani nezapadá do konceptu Tatry. Však si Tatra zakládá na podvozku, který i prodává solo. Doufám, že to je nesmysl. Mě baví jak se furt točí Buggyra na tom, že jsou na vývojovém limitu a jak to, že Aleš s tím dokáže jet Top5?
Tomáš Ďurčo
úte úno 18, 2020 12:11 pm

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

tož na něco se to svést musí...
úte úno 18, 2020 12:15 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Mě zaujalo i konstatování :
Víme, že tradiční pojetí koncepce Tatra má pro použití v závodech svoje limity, kterých jsme dosáhli ještě před letošním Dakarem.
Já bych řekl, že BGR s Tatrou nedosáhla nakonec vůbec na nic, o nějakých limitech nemluvě. Trapná výmluva jen dokumentující neschopnost nebo neochotu BGR tuhle koncepci dál piplat. Tatra koncept má nepochybně své výhody i nevýhody, ale to žebřiňáky z podstaty věci taky. Myslím, že AL letos celkem průkazně ukázal, že podvozkově Tatra žádnej handicap nemá. Ale hold se s tím musí umět jezdit, no.... :hand:
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
úte úno 18, 2020 12:20 pm

Uživatelský avatar
Mint
Příspěvky: 185
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Martin Kolomý dokázal s Phoenixem vyhrávat etapy, vedl Silk Way dokud mu v poslední etapě nepraskla převodka řízení. Aleš také letos i s neotestovaným autem a slabším motorem ukázal, že v tatrovácké koncepci asi takovej problém nebude. Krom prvního ročníku Buggyry na dakaru (trojkolák) si nepamatuju jejich odstoupení nebo propad v závodě kvůli podvozku. Vzpomínám si na prasklou převodku řízení, vadná čerpadla řízení, zadřenou kladku na vrtuli chlazení motoru, problémy s elektroniku motoru, přehřívání motoru, propálenej píst, několikrát prasklej kardan a další závady které nemají nic společného s podvozkem.
S těmahle závadama jim ale přechod na pevné nápravy fakt nepomůže. Něco o dosažení limitů, když Buggyře chybí hlavně spolehlivost pohonných agregátů může Koloc hustit maximálně do technikou nepolíbených novinářů a jim podobnejm na facebooku.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
úte úno 18, 2020 2:16 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Ještě by mě zajímalo, na jakých tuhých nápravách to bude. Pokud použijí osvědčenou značku Sisu, tak to bude Tatra jako víno...
úte úno 18, 2020 2:41 pm

Uživatelský avatar
jarousz
Příspěvky: 1457
Registrován: sob pro 11, 2010 9:55 am
Bydliště: Praha-Braník

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tak poloosy praskaji docela pravidelne, Loni (tusim) se resili zadni diferaky. Navic je problem s omezenym zdvihem naprav a zbytecne velkou tuhosti ramu.... Nehlede na nervozni chovani pri vysokych rychlostech.
úte úno 18, 2020 2:57 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

V čem je problém s omezeným zdvihem náprav? Pravidly je povoleno jen 300 mm, ale civilní Tatry mají víc. Kdysi byl problém v tom, že tuhé nápravy umožňovaly větší zkřížení díky své konstrukci (uchycení listových per), ale to už komisaři hlídají, aby i při maximálním zkřížení byl dodržen limit 300 mm na každém kole. Jinak nijak nerozporuju, že celý tatrovácký podvozek má kromě výhod i nespočet nevýhod. To vyhodnocení si musí udělat každý tým sám.
úte úno 18, 2020 3:21 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů